Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e x Powerplant in speciekuip

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e x Powerplant in speciekuip

is dat spint....kzou toch bladluis zegge of nie ????

Comment

Bladluis geen spint groene zeep met spiritus en met koud water afspuiten werkt ook
      God was never on your side..

Comment

zat dit draadje vanmiddag te lezen, een overzicht van alle heksenbrouwseltjes

Uitleg over verschillende ongedierte in de wietplant, en hoe te voorkomen / verhelpen Trips, Spint, Bladluis etc..

Comment

Ik heb zelf geexperimenteerd met een heermoes aftreksel en een knoflookmix maar apart werkte dat niet,ze kwamen terug.
          nou heb ik een heermoes aftreksel gemaakt die 1 dag laten staan daarna met 3 tenen knoflook in de de mistsprayer nog ff dagie laten trekken en woppa niks meer sins dien,maar het stinkt als een MoFo .

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...treksels-maken.

Suckses
          greetzz

Comment

Ik had hetzelfde met mijn pptjes en ben met een blaadje naar de growshop gegaan.. hun zeiden dat het bladluis was.. ik heb n flesje (brimex?) meegenomen (zie mijn verslag) en de plantjes hiermee ingespoten.. dit moest ik naar 3 a 4 dagen weer herhalen voor de eventuele eitjes die ze gelegd hadden.. Het heeft geholpen http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...al-Power-Plant

Comment

bladluis ziet anders uit ik zie het meteen omdat ik het ook had check maar eens google of wikipedia en zie het verschil tussen luis en spint opzich niet zoerg zolang het middel (tegen luis of wat dan ook) ook tegen spint werkt en andersom
              spruzit-r van ecostyle is een aanrader enigste nadeel vind ik is dat het een contactmiddel is dus je moet alles zien te bespuiten cq te raken (doodt ook eitjes van spint door zuurstofgebrek) daarvoor is het wel biologisch.
              Ik had een plantje die het slecht deed en, om wat voor reden dan ook, veel gaatjes vertoonde voor de verdraagzaamheids test ermee bespoten en die schoot ook nog eens de lucht in :s had na 2 weken bijna de planten ingehaald die al bijna 2 mnd staan :s
              Het is iig spint geen luis, luis richt ook meer schade aan dacht ik; spint is een soort mijt en kun je verglijken met teken ze zuigen (ipv bloed) bladsap uit de bladeren en kunnen ook nog eens de toppen innestelen met spinsel ze maken de plant onbruikbaar ik zou zo snel mogelijk de planten behandelen met spruzit

spruzit werkt ook nog een tegen luis, trips, wittevlieg etc dus daar heb je genoeg aan verkrijgbaar bij de boerenbond
              Er is in de bouwmarkt ook een soortgelijk middel verkrijgbaar van Hg ook op basis van pyrethrum zou net zo goed moeten werken, het liefst zo vroehg m,ogelijk behandel en hopen dat ze niet terugkomken is wel zo makkelijk als je een bos van 2 meter moet behandelen lijkt me geen pretje en eig. ook wel no go

het is wel nogal lastig te herkennen op de foto want het verschil is nogal klein maar dat spul werkt iig tegen beide
              Last edited by ceBep; 21 June 2011, 22:43. Reden: triple post

Comment

Hoe staat het ervoor al behandeld? ik meen op de laatste foto het laatste beestje wel een kopje te herkennen wat dus eerder duid op luis maar met goed (allround) spul gaat dat wel goed komen
                Hoe ga je het doen met de afbloei heb je hier ervaring mee en wat is het beste,afduisteren als ze groot genoeg zijn? (ivm toprot als weer tegenzit) , ik wil ook weer wat plantjes zetten maar dat gaat nu eerder volgend jaar worden ik ga dan iig klieven in de laatste 1a2 weeken als dat werkt

Ik ben op het idee gekomen om een plant horizontaal te laten groeien, evtl. met de onderkkant naar de zon toe, heeft hier iemand ervaring mee en gaat dat werken om zo evengrote toppen krijgen?
                zeg maar ipv takken te knakken zegmaar de hele plant horizontaal te groeien ik had vorig jaar een omgewaaide plant ook in een speciekuip die ik weer rechtgezet heb en ook weer bleef staan had toen nog niks gehoord van supercropping anders had ik hem wel laten liggen en zo verder laten groeien maar werkt dat ook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anoangel View Post
                  Je hebt last van spint, ik heb ze met de vinger weggehaald (plantjes waren nog niet zo heel rijk aan bladeren) en alleen water gebruikt en vooral de onderkanten natgespoten.
                  Aangezien de beestjes niet van naate voetjes houden (liefst warm en droog) gaan ze zo wel weg je moet er alleen iets meer tijd aan besteden, als ze al niet weg zijn met het natte en tamelijk koele weer van de afgelopen dagen (bij 12 graden staat de voortplanting oid bijna stil), kun je ook een middel met pyrethrum gebruiken zoals spruzit r krijg je bij de boerenbond en is biologisch pas alleen op als de planten in de bloei staan dan kun je het beste roofmijt uitzetten
                  Zelf trof ik ook van die groene beestjes met vleugeltjes aan ik weet de naam ff niet maar die zijn ook dol op spint dus die moet je laten zitten als het niet over gaat zou ik de (onderkanten van de) bladeren natspuiten met spruzit r
                  Zeker geen spint!

Gewoon bladluis...........ff sprietze met een middeltje die hierboven al genoemd zijn en klaar!
                  NLX outdoor kweek 2011
                  Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                  De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

bladluis en spint lijken wel vreselijk veel op mekaar
                    Last edited by ceBep; 21 June 2011, 22:33. Reden: je vraag was zeker off-topic, dus maak ff een eigen topic aan, liefst met foto voor je vraag,

Comment

Het is niet de bedoeling vragen te gaan stellen in andermans topic, ten eerste: het is off-topic en ten tweede: een eigen topic is leesbaar voor iedereen en misschien kan iemand anders er nog van leren!
                      Dus Anoangel, je weet wat je moet doen.... Btw, je vraag had je ook al gesteld in de chatbox

En nu we toch bezig zijn, let op dubbel posten....
                      Last edited by ceBep; 21 June 2011, 22:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anoangel View Post
                        bladluis en spint lijken wel vreselijk veel op mekaar
                        Ja hoor.. en jij bent zeker kleurenblind
                        Is het glas halfleeg of halfvol?

Comment

heey hoe gaat het inmiddels met je planten, waarmee heb je ze behandelt ? het is echt geen spint dat durf ik je wel met zekerheid te zeggen . ik heb namelijk vorig jaar last gehad van spint.. Succes..

Comment

Nieuwe update met foto's ?

Comment

ik had idd probleem maar ik had geluk in het prieeltje van me zaten over de 50 lieveheerbeestjes dus heb die gevangen en allemaal verdeelt over de plante en weg was het
                              sigpic

Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                              Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

Comment

Hallo, ik heb het behandelt met spiritus en groene zeep! 2 dagen aan de onderkant en het werd aanzienlijk minder, heb het nu niet meer gedaan en er zit nog wel iets op maar valt allemaal mee binnekort een keertje spuiten weer! heb hem 3 dagen geen water gegeven en dat laat hij vandaag goed zien! alles hangt naar beneden net nu het 30 graden is! shame on my!! als het zonnetje onder is krijgt hij 2 liter water met 7 ml powermix! probeer dit ong. 1 x per week te geven en normaal gesproken iedere dag water mits het niet heeft geregend! fotos komen morgen!

tips zijn welkom!

Comment

Bezig...
                                X