Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek: Cheese en Jack Herer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

    Ik heb ze verpot toen ze 8 dagen boven de grond waren.
    Als je ze tot aan de lobblaadjes doet staan ze steviger en krijg je meer wortels(heb ik hier ergens gelezen).
    Bij deze een foto van een net verpotte Big Devil, zo`n 1 centimeter onder de blaadjes dit omdat met water geven de grond nog wat inzakt en je nog wat grond aankunt/moet vullen.
    Attached Files

    Comment


      #17
      Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

      Yo Verde,

      De stelen van je plantje zijn zo lang omdat ze een gebrek aan licht heeft gehad. Dit heten we uitschieten. Zo zie je dus dat een gloeilamp niet volstaat. Het plantje haast zich naar boven op zoek naar wat echte zonnestralen.
      Ook kun je de geimproviseerde serre constructie eigenlijk nu al achterwege laten. Als je vertrekt uit zaad mag je de kap eigenlijk al openen vanaf het moment dat het kiemplantje het zaadhoesje afgeworpen heeft. Eventueel rustig afbouwen door eerst bovenaan ergens een opening te voorzien. Alles wat je tussen de lichtbron (hier de zon) en je plantje zet houdt ook licht tegen en zorgt er terug voor dat je plantje gaat uitschieten, zo bvb ook het vensterraam. Ik zou zeggen, probeer dit zoveel mogelijk te beperken en laat ze gewoon zo 8er het raam staan.

      Eenmaal het moment aan is gebroken, te werk gaan op de foto zoals van janzelf. Mooie illustratie Jan!!!

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        #18
        Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

        @ Verde, zo zie je maar weer, we helpen elkaar el wel door .
        @ $ir thnx

        Comment


          #19
          Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

          Jeepz
          Nice uitleg $ir!
          De serre-constructie heb ik gisteren de laatste maal gebruikt.
          Ik ben gisteren ook al om potten geweest om over te potten, wat ik nu gedaan heb omdat het steeltje wat begon door te hangen (vooral van Jack..) en omdat ze een week oud zijn.
          Maarja, zoals niets vlekkeloos kan verlopen moet ook hier weer een probleem opduiken.
          Mijn pot is niet groot genoeg om ze tot aan de lobblaadjes te verpotten of anders geformuleerd.. Mijn plantjes hebben teveel uitgeschoten waardoor de stengel nu wat langer is dan normaal en dus te groot/lang voor mijn nieuwe pot. ( khad beter op voorhand wat meer research gedaan over de potten.. mja)

          Pictures: IMG_2411.jpgIMG_2412.jpgIMG_2413.jpgIMG_2416.jpgIMG_2417.jpg

          Na het zien van deze foto's besef ik dat ik mijn ruiten maar eens moet wassen ( dan kan er meer zonlicht door en alles is op dit moment beter/leuker dan studeren )
          Je ziet het hier dus.. Not so perfect like janzelf.. ( maar ik doe mijn best en ik leer vooral bij! )

          @Janzelf: Dat doen we zeker ! Alle hulp is altijd welkom !

          Greetings
          Verde
          Last edited by Verde; 18 August 2011, 14:31.

          Comment


            #20
            Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

            Draai je foto's ook nog ff na het ramen wassen, kijkt het nog beter....

            Comment


              #21
              Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

              @Vale: Sorry, kweetnie echt hoe ik dat moet doen.. Kan ik dat hier in het topic doen of moeten ze al omgedraaid zijn voordat ik ze post? :s
              Verde

              Comment


                #22
                Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                Moet je thuis ff doen

                Comment


                  #23
                  Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                  Rechtermuisklik op de foto en links- of rechtsom draaien. Je kunt er meerdere tegelijk doen door te selecteren met schift of ctrl.

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                    Jeepz

                    Ik heb mijn plantjes een dag of 4 geleden met de trein vervoert en nu zorgt mijn vader ervoor.
                    Het zal hier dus wat rustiger worden met foto's en zo..

                    Na mijn herexamens ga ik nog eens gaan kijken en foto's trekken.
                    Ik wou alleen eventjes vragen ofdat er iets speciaals moet gebeuren met de plantjes, doordat het zo een slecht weer is..
                    En een vriend van mij zei dat het niet slecht is van ze dan over te potten naar grote potten ( 40-60 L), maar mijn vader zou ze waarschijnlijk het liefst in volle grond steken..
                    Ik weet niet echt wat het beste is. Zeker omdat het zoveel regent dacht ik dat het beter is van ze in potten te laten onder een afdak waar ze wel genoeg licht krijgen.
                    Geen zonnestralen jammer genoeg..mja

                    Alvast vreewel bedankt voor alle hulp hier!
                    Greetz
                    Verde

                    Comment


                      #25
                      Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                      Jeeps iedereen.
                      Na eventjes niet echt nog bezig geweest te zijn met mijn planten doordat ze bij mijn vader stonden (en door strontherexamens!)
                      Ben ik nu dus terug! Met foto's! De foto's zijn een week geleden gemaakt, ik ga morgen nieuwe gaan maken en de planten ook verpotten zodat de stengel terug in de aarde zit tot aan de lobblaadjes
                      Dit is de Jack Herer: IMG_2441.jpgIMG_2443.jpg En dit de Cheese: IMG_2442.jpgIMG_2444.jpgJe kunt een duidelijk verschil zien.De cheese komt wel wat achter, hoe dit komt weet ik niet.. De stengel is niet zo dik en recht zoals van de Jack H. De blaadjes hebben ook een heel andere vorm.IMG_2445.jpg
                      Alle vorm van reactie, commentaar of andere is zeer welkom

                      Groene Groeten
                      Verde

                      Comment


                        #26
                        Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                        ieder ras heeft zijn typische bladvorm , geen zorgen te maken
                        hun leeftijd , dat is wat anders
                        ben benieuwd hoe ver ze het redden

                        hoe waren de heraxamens , goed denk ik anders waard ge uw plantejs nu wel kwijt neem ik aan

                        greetz
                        ph

                        Comment


                          #27
                          Re: 1ste kweek: Cheese en Jack Herer

                          Lookin good!
                          Opletten met poezen hoor want die lusten wel eens een groen blaadje...

                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment

                          Bezig...
                          X