Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de kweek van mcweed

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: de kweek van mcweed

    Week 5:

    Ondanks het slechte weer (waar we allemaal mee te maken hebben) groeien ze gestaag door.

    Alle 5, inclusief de water"wiet"plant staan nu onder de veranda lekker te schuilen.

    De reden dat ik hem uit de vijver heb gehaald is omdat ik er gisteren achter ben gekomen dat ze vol bladluis zitten.
    Ze gaan nu behandeld worden, maar wil dat spul (ook al is het eco-vriendelijk) niet in de vijver hebben en zo kan de pot even
    wat uitlekken van het extreme water.

    IMG_0078.jpg overzichtje van de 5 dames.

    De wortels van 2 dames groeien al uit de pot van 5l. Eentje is er nu overgeplaatst naar een 45l pot. Ze meet 25cm hoog.

    De 2e van links is degene die boven de vijver hangt. Zij is nu 22cm hoog.

    De 3e is net zo groot als de eerste.

    nr. 4 en 5 zijn de achterblijvers, ze doen het nog wel dus lekker laten staan en we zien wel.

    IMG_0081.jpg Plantje 1 in de grote pot.

    IMG_0083.jpg De water "wiet" plant even aan het drogen.

    IMG_0084.jpg Plantje nr 3. Deze zal van de week over gepot worden.

    Ze krijgen allen alleen maar vijverwater en doen het volgens mij nog wel redelijk na 5 weken van ontkiemen.

    Nu even behandelen tegen het bladluis en hopen voor beter weer.

    Op naar week 6!!

    Comment


      #32
      Re: de kweek van mcweed

      ai ai ai een drama speelt zich nu af!

      Afgelopen zaterdag met biologisch spul van Ecostyle de plantjes behandeld tegen de luizen.

      Nou de luizen zijn dood............ Maar de plantjes gaan er ook aan onder door!!

      IMG_0088.jpg

      De bladeren worden bruin, gaan opkrullen...... Stonden ze 2 dagen geleden nog te schitteren, nu zijn ze ineens allemaal zo.

      IMG_0090.jpg Gebruik dit spul dus absoluut niet tegen bladluis!!

      Wat zal ik er nu mee doen? de rotte blaadjes eraf knippen? Of juist gewoon laten zitten?

      Comment


        #33
        Re: de kweek van mcweed

        Ik heb hetzelfde gehad jaren geleden, met 'Plantschoon' van Ecostyle.
        Blaadjes maar laten zitten, alles wat nog groen is doet het nog.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: de kweek van mcweed

          @ QnQ. tjaa had ik het maar eerder geweten. Ik denk bio, das geen probleem. 3 jaar geleden had ik het nog met wasmiddel en water gedaan, ging toen goed.
          Nu was ik toevallig in de winkel en denk dat moet goed gaan............

          Was ik voor de behandeling nog zo trots als een beer op mijn plantjes, nu denk ik dat het niks meer gaat worden.

          Ze blijven wel gewoon staan uiteraard, onkruid vergaat niet (zo snel)

          2 blaadjes waren zo ver weg die heb ik er maar afgeknipt.

          IMG_0001.jpgIMG_0002.jpg

          6 weken noeste arbeid............. en het trieste is, gelijk alle 5 de planten zo behandeld..........

          Wat denken jullie? nu al kliko voer of is er nog een kans dat ze terug aan gaan slaan?

          En ook al ben ik er veels te laat mee, toch maar snel 2 zaadjes aan het ontkiemen. Let wel het gaat me niet om de opbrengst het gaat me om de specifieke geur die lekker in de tuin hangt.

          Ik houd jullie op de hoogte van deze oorlogs slachtoffers.

          Comment


            #35
            Re: de kweek van mcweed

            't Is mooi kut. Dat dacht ik dus ook. 't lijkt wel Roundup.
            Heb je ze al flink nat gespoten ? ((ohja, ze staan buiten, daar regent het wel eens
            Werkzame stof: Kaliumzouten van organische vetzuren
            Denk dat het probleem in die zouten zit.

            Ze komen er nog wel bovenop, levert alleen flink wat vertraging op.
            De kleinste ziet er het best uit momenteel, die heeft mooi groen nieuw blad.
            Voorlopig alleen water geven denk ik, en zoveel mogelijk licht.
            Die geur gaat er wel komen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: de kweek van mcweed

                tja week 6:

                er is er eentje die het nog enigzins doet. De rest staat flink stil, en bladeren verschrompelen steeds meer.

                IMG_0003.jpg

                Deze komt er volgens mij nog bovenop de rest vrees ik kliko-voer, maar laat ze voorlopig staan, mocht daar wat aan veranderen zal ik daar foto's van maken, maar
                voorlopig houd ik alleen deze hier op de hoogte.

                Om toch nog een leuk en mooi plantje te kunnen krijgen heb ik nog snel wat autoflowers besteld, die term was voor mij ook helemaal nieuw maar ik zie steeds meer kweekverslagen van dit.

                Ik heb green o-matic zaadjes besteld en zullen Dinsdag ongeveer binnen vallen denk ik, daarvan ga ik er eentje planten en mijn best voor doen, de andere 4 zijn voor volgend jaar, en gaan de koelkast in.
                Van deze autoflower zal ik niet veel meer verwachten, maar zolang het maar een mooi plantje gaat worden. Zoals ik gelezen heb is een pot van 18liter meer dan genoeg voor dit?

                Eerst maar eens kijken of deze ook met het kopje boven wil komen straks.

                De fles bio-troep ligt inmiddels al in de kliko!

                Comment


                  #38
                  Re: de kweek van mcweed

                  De zaadjes waren binnen en niet alleen dat!!!

                  Voor mij de eerste keer dat ik via deze site bestelde, maar ik kreeg een heel keurig luchtdicht zakje in de bus met daarin 5 zaadjes, met als extra bonus: lange vloei/ tippies en een prachtige aansteker van jointjedraaien.nl.

                  Ik ga er toch maar 2 ontkiemen nu zodat mocht het met 1 nog mis gaan........

                  Wat betreft de andere plantjes:

                  Er komt heel langzaam welleens een nieuw blaadje aan, maar dit zie je gelijk scheef groeien en bruine plekken krijgen om even later helemaal bruin te worden.
                  Ze staan zo goed als stil, zelfs de twee kleinste......... flinke troep dus die bio-rommel.

                  Comment


                    #39
                    Re: de kweek van mcweed

                    tjaa dan toch maar een update'tje voor de geintresseerde:

                    2 zijn er naar de eeuwige jachtvelden gegaan, waren gewoon op.

                    1 blijft er echt mega klein, maakt wel nieuwe blaadjes aan. (de pot is nog meer dan groot genoeg)

                    IMG_0012.jpg De grootste van allemaal. Ieder nieuw blad krijgt geen spitse vorm, maar stopt gewoon. Lijkt of er aangeknaagd is, maar dit is zeker niet.


                    IMG_0011.jpg Deze gaat nog wel wat betreft blad, ook deze blijft zeer klein.

                    Het zal er dit jaar dus niet inzitten om mooie struiken te krijgen.

                    Dan had ik de hoop gevestigd op de 2 green o matic zaadjes. Zijn sinds 3 dagen kopje boven, maar zien er heel apart uit, zie ook totaal geen vooruitgang. (dit had ik met de normale zaadjes wel)

                    IMG_0014.jpg Raar wit in het midden, echt nieuw blad zie ik nog niet zitten.


                    Ze zullen allemaal gewoon blijven staan nu en dan zien we wel of er nog wat moois gaat groeien, maar als ik de staat van de plantjes allemaal zo zie denk ik dat het dit jaar een flop gaat worden.

                    Mocht er wat veranderen dan laat ik het wel even weten.
                    Attached Files

                    Comment


                      #40
                      Re: de kweek van mcweed

                      tjaaa en of iemand het leest of niet, of het iemand intresseert of niet we gaan gewoon verder met foto's trekken

                      Week 8 is het nu (als ik me niet mis reken)

                      Even een kleine groepsfoto van de daltons:
                      IMG_0027.jpg
                      Ze hebben een paar weken stil gestaan maar er begint weer leven in te komen. Ze zien er wel vreemd uit maar ach, ze beginnen weer te ruiken en daar ging het allemaal om.
                      De rechtse is nu 49cm, daarnaast 23cm. Die gaan wel redelijk. Het nieuwe blad begint weer ergens op te lijken.
                      De tweede van links maakt wel nieuw blad maar blijft heel bekrompen wat het weer grappig maakt.
                      De linkse is een nieuwe zaailing welke ik weggezet heb toen bleek dat die biorommel mijn plantjes aan ging tasten.

                      De waterwiet plant welke als experiment stond is de kliko ingegaan, was niet meer te redden.
                      Volgend jaar ga ik de tip toe passen met een doek in water en in de pot begraven, had hier iets over gelezen (weet niet meer waar) en leek me wel een goede. (stond ergens bij als je op vakantie was)

                      IMG_0029.jpg
                      Zoals je ziet bij de rechtse plant, nieuw blad ziet er goed uit. Ruikt ook lekker.

                      IMG_0030.jpg
                      En daar zijn de green o matic's. Nog niks spectaculair maar worden bewaakt door buda dus die gaan wel goed komen.
                      Ik haal ze nu alleen maar terug onder de veranda als het echt plenst (ze lijken me nog te klein om het aan te kunnen)
                      Had een vraag gesteld in de rubriek vragen buiten wiet over hoelang ze in de stekgrond konden staan.
                      Over een weekje of 2 gaan ze naar de potgrond en /of als de wortels eruit komen, bedankt voor de info.

                      Ze krijgen allen alleen maar vijver water.
                      En als je dan met je gieter de vijver ingaat denken die vissen maar aan 1 ding:
                      IMG_0031.jpg Geef liever eten ipv die stomme planten water te geven!

                      Had even een dip met de plantjes, maar we gaan er weer voor

                      Comment


                        #41
                        Re: de kweek van mcweed

                        haha heb hetzelfde met mijn koi's vreetzakken zijn het !
                        maar mooie plantjes hoor jammer van de stilstand maar die komen er wel door denk ik hoor !
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #42
                          Re: de kweek van mcweed

                          @audioSystemRolla:

                          Ja die kennen lekker vreten die dikzakken. Zijn net van die stofzuigers zo gaan ze rond.

                          Goed: Week 9

                          De plantjes zijn lekker aan het bekommen, nieuw blad heeft zijn spitse vorm weer terug.
                          IMG_0040.jpg
                          de 3 planten links voorin zijn nu allemaal 9weken oud. De grootste meet 60cm, de middel 33cm en die ultra kleine 15cm. (allemaal dezelfde week geplant)
                          Die kleine maakt wel nieuw blad maar blijft erg beknopt, gaat de hoogte niet in. heel apart.
                          De grote heeft het weer naar zijn zin.
                          De 2 Af's van green o-matic zijn vandaag over gezet naar een grotere pot. 1 in een 18liter pot, de andere in 7liter om te kijken wat het verschil gaat worden (als het nog iets word).

                          IMG_0041.jpg Die krijgt het weer naar haar zin!


                          IMG_0042.jpg 1 van de green o matic, zijn ongeveer 2 weken oud nu.

                          IMG_0043.jpg De kleine van de normale zaadjes, erg apart om te zien hoe klein die blijft terwijl de anderen wel groeien.

                          Daarom zeg ik het nog maar een keer: blijf bij je planten weg met spul van ecostyle luisweg. Dat spul is slecht voor je planten.

                          Nu heb ik wel op de grotere plantjes weer wat witte stippen, na een keer goed schudden vliegt alles eraf. Ik denk zelf dat het muggen zijn daar die savonds volop boven mijn
                          vijver vliegen. Zeker weten doe ik het niet, misschien behandel ik ze nog een keer met water en afwasmiddel.

                          De geur die van de plantjes afkomt als er een licht briesje doorheen gaat begint al een beetje te komen. En daar doen we het nog steeds voor allemaal.

                          Op naar week 10 met hopelijk zeer veel zon.

                          Comment


                            #43
                            Re: de kweek van mcweed

                            En ook week 10 zit er weer op.

                            De plantjes zijn lekker gegroeid met dat prachtige weer.

                            Doen het allemaal goed nu, en van het foutje in het begin met die bio rommel is niks meer te zien.
                            En tja verder kan ik wel weer foto's plaatsen maar is nu meer hetzelfde als de vorige iedere keer alleen zijn ze wat gegroeid, dus bespaar ik jullie deze keer.

                            Op naar Week 11, en dan zal ik wel wat foto's gaan nemen.

                            Comment


                              #44
                              Re: de kweek van mcweed

                              Tjaa dan toch ook hier maar eens een update, eigenlijk weinig te melden, ze gaan zoals ze bij de meeste gaan.

                              Maar goed: Week 14 voor de normale plantjes.
                              Eentje is 1meter hoog, de andere ongeveer 60cm (maar staat ook in kleinere pot)
                              Ze beginnen al redelijk met de toppen aan te maken.

                              Voor de AF's van Green o matic:
                              Week 9 nu.
                              Zijn alletwee zo'n 55cm hoog en bloeien al zeer rijkelijk.

                              De AF's en die van 1 meter staan sinds deze week onder een veranda, wilde het niet riskeren met die regen en wind van de week.
                              En da was maar goed ook, 1tje gesneuveld en die van 60cm hoog groeit nu met een bocht.

                              Hier 2 foto's van de green o matic.
                              autoflower.jpgZoom1.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X