Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

    Vaag he als plant zo lekker luchtje en zodra ze om zijn zo,n hooi achtige lucht na wat dagen drogen . Schijnt goed te komen na wat weekjes drogen / curen . Lekker potje vol alvast toch

    Comment


      #47
      Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      De smaak en geur komen pas na een paar weken curen idd.
      Doe je die pot ook omschudden elke dag ?
      Het lijkt alsof ik wat witte pluis in de pot zie op de foto. (+ 'n haar)

      nb. Heej, da's apart, m'n bericht staat opeens boven de jouwe
      Ja, ik had wat problemen met afbeeldingen die niet verschenen, ik denk omdat mijn 2 berichten samengevoegd waren. Daarom heb ik het bericht verwijdert en het opnieuw gepost en jij had wrs jouw bericht al geplaatste dan.

      Verder probeer ik de pot elke dag wel een paar keer open te doen en de topjes wat door elkaar te schudden. Witte pluis zit er niet in maar een haar kan nog wel (heb hier 3 katten lopen)
      edit: ik denk trouwens dat die witte pluis gewoon overbelichte trichomen zijn.
      Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
      Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

      Comment


        #48
        Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

        Aah, gelukkig. Ruiken ze al beter inmiddels ?
        Krijgen we een smokereport als alles klaar is ? Ik ben wel benieuwd naar de smaken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #49
          Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

          Heb jammer genoeg even wat weinig tijd gehad om te updaten. Heb een week geleden ongeveer ook de rest van de onthoofde Think different geoogst. Deze zit ondertussen droog te curen in een pot. Prachtige driehoekige topjes en zeer goede kwaliteit, de smaak was in het begin nogal afwezig maar dat is beter aan het worden door het curen. Een update komt er zondag, smokeverslag komt op het einde van de kweek
          Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
          Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

          Comment


            #50
            Hier zijn al enkele foto's van tijdens het oogsten een week geleden. Het gaat hier dus om de onthoofde TD.
            ImageUploadedByTapatalk1347639382.320880.jpgImageUploadedByTapatalk1347639492.935329.jpgImageUploadedByTapatalk1347639511.933941.jpgImageUploadedByTapatalk1347639534.486083.jpg
            Deze is ondertussen dus droog, heel leuk wietje smaakt heel zoet. Heb er een dikke 20 gram droog van.

            Ook heb ik wat bladadval op een zeefje gelegd en er wat hasj van gemaakt, de rest van het afval ga ik nog sparen voor hasj
            ImageUploadedByTapatalk1347639585.515492.jpg


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
            Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

            Comment


              #51
              Zoals beloofd hier enkele foto's van de plantjes.
              De WW is 1,60m groot en begint aan de topjes, deze plant ziet er heel mooi en gezond uit al zeg ik het zelf. Ze krijgt nu biocanna bloei en boost.
              1.jpg2.jpg3.jpg

              De kleinste TD heeft een beetje rot, maar niet problematisch, ik denk dat ik ze nog een 2tal weken laat staan zonder voeding.
              4.jpg

              Dan de grootste TD en de 2 onderste takken die ik heb laten afrijpen van de al geoogste TD zijn nu dus ook geoogst. De bladeren van de grote plant waren bijna allemaal paars geworden, ook sommige topjes kregen heel lichte verkleuringen. Het nat totaalgewicht is 150 gram dus ik verwacht een 30 gram droog, er zitten wel een paar mooie grote toppen bij
              5.jpgImageUploadedByTapatalk1347906256.081072.jpgImageUploadedByTapatalk1347906277.480548.jpgImageUploadedByTapatalk1347906305.560915.jpgImageUploadedByTapatalk1347906343.845357.jpgImageUploadedByTapatalk1347906374.079501.jpgImageUploadedByTapatalk1347906412.898569.jpgImageUploadedByTapatalk1347906436.897179.jpgImageUploadedByTapatalk1347906517.794131.jpgImageUploadedByTapatalk1347906543.128782.jpg


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Last edited by wietgoeroe; 17 September 2012, 20:02.
              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

              Comment


                #52
                Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                ziet er netjes uit hoor !
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #53
                  Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                  ziet er goed uit hoor ik vraag me alleen af hoe jij die hasj gemaakt hebt ?

                  Comment


                    #54
                    Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                    Spaanse tabak? Import goedkoper?
                    Resident in Tenerife, Spanje.
                    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                    Comment


                      #55
                      Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                      ja de toppen vandaag in de pot gestoken, mooie hoeveelheid, ik schat een dertig gram. Heb het niet gewogen maar het zal er niet ver af liggen.
                      @spacehaze de hasj heb ik gwn gemaakt door bevroren bladafval door een vliegenraam te zeven. Ik weet dat dat geen goede manier is maar ik had op die moment gwn zin in hasj en had niets in huis dus dacht even snel wat te maken.
                      @spanishqueen ik heb echt geen idee wat je bedoeld met je spaanse tabak man ;p

                      Peace
                      Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                      Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                      Comment


                        #57
                        Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                        Guru, je pakje tabak (die op de foto van de hash) is in het spaans.

                        "Fumar mata", "Las autoridades advierten"; Vandaar de vraag: Importeer je je tabak van het buitenland (goedkoper)?
                        Resident in Tenerife, Spanje.
                        3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                        Comment


                          #58
                          Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                          Oorspronkelijk geplaatst door SpanishQueen View Post
                          Guru, je pakje tabak (die op de foto van de hash) is in het spaans.

                          "Fumar mata", "Las autoridades advierten"; Vandaar de vraag: Importeer je je tabak van het buitenland (goedkoper)?
                          Ow ja nu begrijp ik je. Maar nee ik rook niet maar heb wel meestal een pak sigaretten in huis voor als ik eens zin heb om met sigarettentabak te rollen. Dit pakje heb ik toevallig op reis in Spanje gekocht dus vandaar.
                          Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                          Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                          Comment


                            #59
                            Think Different +/- 65gr.

                            Geur 8/10
                            zeer fris, een citrusachtige geur. Veel scherper als hij gegrind is.

                            Smaak 6/10
                            Licht, fris, niet echt determineerbaar en moeilijk te omschrijven. Nogal algemeen.

                            uiterlijk 8/10
                            mooie kegeltjes, toch wel tamelijk compact voor een autoflower buitenkweek. Veel bruine haartjes zichtbaar.

                            Trichomen 7/10
                            Niet overvloedig aanwezig en vrij klein maar toch goed zichtbaar.

                            Effect 9/10
                            Totaal: 7.6/10 -> 8/10
                            toch heb ik het gevoel dat dit soortje over het algemeen toch een 8 verdient Het is ook mijn favoriete soortje van de 3.

                            Hijack +/- 10gr.

                            Geur 9.5/10
                            De geur van deze Hijack is het spectaculairste van de plant.
                            Ongegrind ruikt deze naar thee, ben er nog niet aan uit welke maar het neigt naar earl grey of english breakfast. Als je de topjes rook had je dus zeer lage verwachtingen want thee is toch een vrij zwakke geur.
                            Gegrind was de geur totaal anders. Citrus-achtig en heel scherp zurig op een goede manier. De geur bleef enkele minuten in de neus hangen en als je de geur diep opsnoof prikkelde je neus zelfs!

                            Smaak 7.5/10
                            Zoet en zacht in de keel, licht zurig in de mond en fris prikkelend op de tong. Lekker gevarieerd smaakje.

                            Uiterlijk 5/10
                            De topjes waren klein, niet speciaal mooi gevormd maar wel compact. Had ook heel lage opbrengst, ze is een binnenplant naar mijn mening.

                            Trichomen 8/10
                            Grote, dikke, lange trichomen die heel goed zichtbaar waren.

                            Effect 7/10
                            Lichte stone, komt langzaam op. Beetje couchlock.

                            Totaal 7.4/10 -> 7/10
                            Best wel een oke wietje maar slechte opbrenger.

                            White Widow +/- 30gr.

                            Geur 7/10
                            Een niet echt uitgesproken geur, wel fris en vrij zurig. Een beetje vergelijkbaar met de geur van een citroenschil. Ergens ruik ik er ook iets kruidig in.

                            Smaak 6.5/10
                            Nogal algemeen, neigt naar het zoete toe.

                            Uiterlijk 7/10
                            Kleine topjes met veel blad. Ik ben denk ik toch een 15% van de oogst verloren aan meeldauw denk ik misschien zijn de topjes daarom zo klein gebleven? Sporadisch zitten er paarse plekjes tussen wat wel mooi is ook veel bruine haartjes.

                            Trichomen 6/10
                            Klein, aanwezig maar echt niets speciaals.

                            Effect 7/10
                            Een lichte stone die traag komt opzetten. Goede wiet voor een TV avond met vrienden, geen te zware couchlock dus je kan perfect nog naar de koelkast. Hij is ook perfect bruikbaar als slaapwiet.

                            Totaal 6.7/10 -> 7/10
                            Is een oke wietje, opvallend is wel de dikke rook die ik heb met dit soortje, dus goed voor smoke tricks!


                            Sorry voor deze zeer late update, heb het iets te lang uitgesteld maarja, niets meer aan te doen. Heb met deze kweek weer veel bijgeleerd, dank aan iedereen voor de tips, info, reacties etc.
                            Verder aan iedereen een gelukkig nieuwjaar en tot deze zomer!
                            Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                            Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                            Comment


                              #60
                              Re: Wietgoeroe's buitenkweek: 3x Think different, 1x Hijack, 1x WW

                              Don't sniff the weed!

                              De verandering in geur heeft volgens mij te maken met de rijpheid van je bud. Hoe rijper -en droger-, hoe minder verschil tussen gegrind of niet. Vaak lijkt een bud droog van buiten maar is hij in zijn midden nog wat nat. Ik heb ditzelf al vaak gehad, vooral met compacte toppen.

                              Tof verslag, laat het smaken!
                              Resident in Tenerife, Spanje.
                              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                              Comment

                              Bezig...
                              X