Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

    Korting op 420shop
    Beste mede growers,

    Ben een 3tal weken geleden begonnen met een binnenkweek. Besloten een verslag bij te houden omdat het zo voor mezelf ook overzichtelijker blijft en omdat alle hulp en advies altijd welkom zijn.

    even een kort overzicht van de setup:

    Ik heb 2 bubba kush plantjes van greenhouse, er staan momenteel nog 3 andere plantjes bij uit random zaad die voor guerilla bedoeld zijn.
    ze staan in een omgebouwde kweekkast van 50x60cm
    reflecterende zwart wit folie
    afzuiger 250m3/h
    koolstoffilter 150m3 komt erbij wnr het nodig is
    actieve inlaat van 2 pc fans die op halve snelheid draaien
    300watt cfl plug and grow groeilamp/bloeilamp
    qua voeding gebruik ik de bio plagron set en de enzymen van plagron

    Het begin ging vrij moeizaam, ze stonden eerst in cocosaarde en dat ging niet zo vlot. De bubba kushkes deden het nog redelijk, ze groeiden gwn zeer traag. Voor mijn guerillaplantjes ging het moeizamer, sommige kwamen niet boven, andere gingen gwn dood of kregen bladproblemen. Uiteindelijk hebben er 3 het toch gehaald.
    Overgepot in 12l potten met lightmix. (guerillaplantjes in 2l flessen)
    2x halve dosis enzymen en wortelvoeding gegeven. Halve liter bladvoeding gegeven over verschillende dagen omdat ze wat traag gingen in het begin en precies wat tekorten hadden.
    Dit hadden ze precies nodig want nu groeien ze plots als kool.

    Nu zijn ze dus mooi aan het groeien en lijken ze gezond vind ik zelf, maar goed foto's zeggen meer dan duizend woorden:


    Bubba Kushkes in het begin

    6.jpg


    grootste bubba kush

    1706 (2).jpg1706 (7).jpg1706 (8).jpg


    iets kleinere bubba kush

    1706 (3).jpg1706 (4).jpg1706 (5).jpg


    De Guerilla plantjes voor en na

    4.jpg1706 (6).jpg (Deze zou een buddha cheese zijn)
    5.jpg1706 (10).jpg (Deze zou ook een buddha cheese moeten zijn want komt uit hetzelfde zakje, wel enorm verschil van blad tov de andere)
    2.jpg1706 (9).jpg (Deze is onbekend, heeft zichzelf getopt nadat de kleine blaadjes verbrand waren, de broertjes/zusjes hebben het allemaal niet overleefd van deze)


    Nog een overzichtje van het kastje:

    1706 (1).jpg1706 (11).jpg


    Alles tips, opmerkingen of vragen zijn welkom!

    Smoke ze,
    Wietgoeroe
    Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
    Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

    #2
    Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

    zo Wietgoereoe,

    ziet er leuk uit, ik kom hier in het hoekje liggen kijken hoe het gaat. ben zelf al jaren
    gebruiker van de plug and grow en hier zeer content mee. hou ze wel laag op de dames he,
    +/- 10 a 15 cm erboven vinden ze prima tijdens de groei, zeker wanneer je overschakelt naar 12/12.
    tijdens bloei niet verder als 10 cm erboven hangen dan komt dat goed.

    bij de weg, is dit het oude type plug and grow? of heb je de nieuwe types al in bezit?

    suc 6 alvast.

    ps. je hebt de actieve inlaat (pc fans) wel op hoogte van je plantjes staan. blazen die zo
    niet vol op je dames?

    Comment


      #3
      Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

      Ik heb geen idee of het de oude of nieuwe versie is. Ik heb ze dit voorjaar aangeschaft dus hopelijk zijn het de nieuwe. Zal eventueel eens een foto van de doos plaatsen.

      1 van de pc fans van de actieve inlaat blaast idd een klein beetje op een van de 2 plantjes, is dit dan slecht? Want heb nog geen mini ventilator staan die over de toppen blaast, die moet ik nog zoeken.
      Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
      Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

      Comment


        #4
        Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

        tja je hebt nog geen toppen (als in dikke plakkerige bloemtrossen), maar je dametjes
        kunnen hierdoor wel droog geblazen worden. luchtcirculatie is heel belangrijk
        (om warme en koude lucht te mengen en zo ook alle bruikbare delen in de lucht)
        maar dit hoeft niet per definitie op je dames gericht te zijn. sterker nog dat zou ik afraden.

        de nieuwe lampen zijn rond 20 mei de markt op gezet. in beperkte mate. dus je hebt net als ik nog de oude waarschijnlijk.
        perfect, want die doen het goed ;D. en heb je een bloei of groei lamp, aan te raden is wel een bloei lamp te gebruiken.
        met CFL is dit een pre, tenzij je van fluffie met veel blad houd.

        ps. met cfl heel zuinig wateren. de verdampingsgraad is allom vele malen lager door de max 76 `C van je lampen.
        hierdoor kun je ze wel tot het einde fris en groen houden, als alles goed gaat natuurlijk.

        suc6

        Comment


          #5
          Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

          Heb die nieuwe net eens opgezocht en heb idd nog de oude versie. Heb zowel een groei als bloeilamp dus van zodra ze op 12/12 gaan vervang ik de groeilamp door een bloeilamp.
          Een van de dagen maar eens een clipfan kopen om de lucht wat beter te verspreiden.
          Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
          Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

          Comment


            #6
            Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

            heel goed,

            scrog is overigens zwaar aan te bevelen.

            suc 6

            Comment


              #7
              Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

              owja was ik nog vergeten te vermelden, het is de bedoeling scrogg te doen maar heb dit wel nog nooit gedaan. Ik dacht ze gwn te toppen bij het 5e setje 5vingerige bladeren en ze wat erna nog eens te toppen, zou dit volstaan?
              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

              Comment


                #8
                Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                gewoon doen dan is ze groot en sterk genoeg. en je bedoelde hoop ik 5e setje baadjes
                en niet 5e setje 5 vingerige, want dan ben je al voorbij je scrogg punt.
                en 1 keer toppen is genoeg. want van af dat moment ga je scroggen.

                goed inlezen bij de scrog verslagen dan snap je wat ik bedoel.

                Comment


                  #9
                  Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                  ze zijn nu bezig met hun 5e setje bladeren (exclusief lobblaadjes) dus dan zou ik ze eigenlijk nu al moeten toppen?
                  Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                  Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                    scrog is het vast binden in horizontale richting op een net of gaas om zo de plant
                    volledig op 1 hoogte te krijgen. voor bijvoorbeeld lampen met minder dieptestraling.
                    (of mensen met maar 1 of 2 dames, maar wel veel ruimte)

                    de bedoeling is dus alle dames op 1 hoogte te krijgen (knippen XD en snoeien) en deze vanaf
                    dat moment op je gaas te binden tot de dame niet meer groeit en op die hogte blijft
                    doorbloeien.

                    hierbij wil je niet teveel takken hoeven binden dus raad ik meestal aan tot de 5e set te gaan.
                    dan zullen uit gezonde uitgroei 4 tot 6 takken per dame ontstaan om je net te vullen. laat je
                    je dames groter groeien moet je ook meer binden.

                    aan jou de keuze.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                      Gegroet!

                      Enkele weken verder nu en dus tijd voor een update.

                      De Bubba kushkes doen het heel goed, heb ze bij de 5e internode getopt en dat is goed verlopen, alle zijscheuten beginnen goed naar boven te schieten. Erg bossig daar!
                      De bladeren zijn mooi donkergroen en er hangen ondertussen ook 9 vingerige bladeren aan
                      Enkel bij het kleinste plantje waren er 2 bladeren met enkele gelige plekjes maar ik maak me er nog niet druk om
                      Het is me ook duidelijk geworden waarom de voorste plant kleiner is dan de andere, zijn stam is een stukje horizontaal gegroeid helemaal tegen de bodem dit maakt haar dus een cm of 8 kleiner.

                      Ik geef ze tot nu 1x week bloeivoeding (1/2 dosis), enzymen, en power roots. Ik denk dat ik dit nu ga opbouwen naar 2x per week en de groeivoeding ook wat opdrijven. Ga ook terug 1x week vita spray gebruiken om de bladeren 's nachts mee nat te spuiten. Tussen de voedingsbeurten geef ik ze af en toe wat water als ik zie dat ze te droog staan.

                      De temperatuur is overdag rond de 26-29 en 's nachts rond de 20
                      Vochtigheid is mooi gestegen sinds de planten groter geworden zijn en schommelt rond de 60%

                      Verder is er een tentwaaiertje onderweg met de post! samen met een hortiline scrognet en wat isolerende afzuigslang want wat maakt die afzuiger herrie!

                      Volgende stap is dus aan het scroggen beginnen

                      Maar goed foto's zeggen meer dan duizend woorden:
                      IMG_2497.jpgIMG_2498.jpgIMG_2499.jpgIMG_2500.jpg
                      IMG_2503.jpgIMG_2505.jpgIMG_2507.jpgIMG_2508.jpgIMG_2509.jpgIMG_2512.jpgIMG_2513.jpgIMG_2514.jpg
                      IMG_2516.jpgIMG_2517.jpgIMG_2518.jpgIMG_2520.jpgIMG_2521.jpgIMG_2522.jpgIMG_2523.jpg


                      De 3 plantjes die in 2 liter flessen staken zijn een week of 2 verhuisd naar een vriendin en staan daar in de tuin in potten van +-40 liter vergezeld van 4 Think Different plantjes.
                      Ze doen het alle drie super, geen last gehad van de overgang naar de zon, integendeel ze hebben een mooie groeispurt gekregen. Degene met de sativa bladeren vertoont zelfs al eerste voorbloei!

                      IMG_2525.jpg

                      Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

                      Groetjes
                      Attached Files
                      Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                      Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                        Tijd voor een update,

                        de plantjes doen het eigenlijk heel goed gaat voorlopig allemaal vanzelf. Heb afgelopen week mijn kast nog wat geperfectioneerd en het scrognet gehangen samen met een tentwaaier.
                        Morgen gaan de eerste takjes horizontaal aan het net gebonden worden. Ik denk nog een dag of 5, 6 en de klok mag om. Of mag dit al vroeger?

                        Ik vroeg me eigenlijk ook nog af of het beter is de lichturen geleidelijk aan op 12/12 te zetten? bv een uur minder per dag ofzo? Of moet de klok ineens volledig om?

                        temperatuur is rond de 26 graden en vochtigheid 50% a 60%
                        voeding geef ik 2x per week 3/4 dosis groeivoeding en volledige dosis enzymen en roots

                        Wat foto's

                        IMG_2557.jpgIMG_2556.jpgIMG_2558(2).jpgIMG_2560.jpg


                        Ik vind dat het wel lekker gaat voor de eerste keer micro
                        Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                        Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                          De onbekende bagseed plantjes (In de blauwe potten) gaan ook nog steeds lekker en vertonen alle 3 voorbloei. Ze staan daar met 4 reg auto think differents die ook alle 4 vrouwtjes blijken te zijn en die net lekker beginnen te bloeien De planten doen het hier heel goed maar het is daar nu ook wel een goed plekje. Onder afdak van veranda dus ze worden nooit nat en ze staan naar het zuiden Ze krijgen ongeveer 1 a 2x week water en is om de 2 weken voeding (bio canna vega) tijdens de bloei gaat de voeding intenser gegeven worden (canna bio flores en topbooster).

                          Hier staan dus 7 reg planten en alle 7 blijken dames te zijn, wat kan dat een mens gelukkig maken!

                          IMG_2562.jpgIMG_2564.jpg (Overzichtje; 3 zwarte potten rechts=TD net als linksonder; 3 grotere pkanten in blauwe potten=bagseed)
                          IMG_2563.jpg (voorbloei TD)
                          Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                          Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                            Oorspronkelijk geplaatst door wietgoeroe View Post
                            Tijd voor een update,

                            de plantjes doen het eigenlijk heel goed gaat voorlopig allemaal vanzelf. Heb afgelopen week mijn kast nog wat geperfectioneerd en het scrognet gehangen samen met een tentwaaier.
                            Morgen gaan de eerste takjes horizontaal aan het net gebonden worden. Ik denk nog een dag of 5, 6 en de klok mag om. Of mag dit al vroeger?

                            Ik vroeg me eigenlijk ook nog af of het beter is de lichturen geleidelijk aan op 12/12 te zetten? bv een uur minder per dag ofzo? Of moet de klok ineens volledig om?

                            temperatuur is rond de 26 graden en vochtigheid 50% a 60%
                            voeding geef ik 2x per week 3/4 dosis groeivoeding en volledige dosis enzymen en roots

                            Wat foto's

                            [ATTACH=CONFIG]271817[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]271816[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]271818[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]271819[/ATTACH]


                            Ik vind dat het wel lekker gaat voor de eerste keer micro
                            Gaat hier wel ook lekker he mooie plantjes!

                            Greetz LittleDwarf

                            Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y625-U51 met Tapatalk

                            Comment


                              #15
                              Re: Wietgoeroe's micro kweek: 2x Bubba Kush onder 300w cfl

                              Bedankt LittleDWarf!

                              Het gaat wel goed met de plantjes al gaat het wel veel trager dan verwacht. Ze zijn nu een dikke 2 maanden oud en staan sinds gisteren eindelijk op 12/12, ook heb ik er de bloeilamp ingestoken (nog niet te zien op foto's) hopelijk beginnen ze nu snel aan de bloei.

                              Verder heb ik op 1 augustus de dieven verwijdert want die maakten de boel erg dens onderin. Nu is het daar veel overzichtelijker en kunnen ze hun energie in de bovenste bladeren steken. De planten hebben elks 9 zijtakken, wat wel te veel is voor mijn oppervlakte, volgende keer sneller toppen.

                              IMG_2593.jpgIMG_2594.jpgIMG_2596.jpg (Foto's van 1 augustus)
                              IMG_2684.jpgIMG_2685.jpg (foto's van eergisteren)

                              Jammer genoeg heb ik tijdens het binden een van de hoofdtoppen van de voorste plant afgeknakt. Heb het nog proberen redden met tape maar de breuk lag te dicht bij een vertakking om goed vast te kunnen plakken. Deze heb ik dus noodgedwongen moeten toppen. Ach, dan is er wat meer licht in dat hoekje van het scrognet en dan is er wat plaats voor de kleinere takken die het net nog niet raken.

                              IMG_2591.jpg (1 augustus)
                              IMG_2679.jpgIMG_2678.jpg (eergisteren)


                              Verder zijn er al veel van de onderste bladeren verschrompeld maar dat lijkt me normaal aangezien deze amper nog licht krijgen.

                              Hier nog wat foto's:

                              IMG_2689.jpgIMG_2686.jpgIMG_2683.jpgIMG_2682.jpgIMG_2681.jpgIMG_2677.jpgIMG_2676.jpgIMG_2674.jpgIMG_2692.jpg

                              Groetjes
                              Microkweek: Bubba Kush onder 300w cfl
                              Buitenkweek 2012: Think Different, Hijack, White Widow

                              Comment

                              Bezig...
                              X