Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

    En weer een korte foto-update. En tevens een bump voor mijn laatste vraag over het maken van hasj dan kan ik zorgen dat ik op tijd de benodigde spullen in huis haal.

    2013-07-17 17.52.37-edit.jpg
    Zo staan de zusjes gezellig bij elkaar

    2013-07-17 17.30.59-edit.jpg 2013-07-17 17.52.24-edit.jpg
    Nummer 2 is inmiddels 60 cm hoog en lijkt elke dag iets minder snel te gaan groeien. De tweede foto is een close-up van de beginnende hoofdtop.

    2013-07-17 17.52.11-edit.jpg 2013-07-15 19.27.22-edit.jpg
    De oudste staat er wat zielig vergeeld bij maar de toppen worden steeds dikker, het begint ook lekker te geuren! De plantjes in de bak staan er voor de lol naast, het is mijn mini-kasje met paprika's Ik begin helemaal groene vingers te krijgen door mijn autoflowers (en dit forum!).
    De komende week blijft het hier mooi weer, ik houd jullie op de hoogte.
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

    Comment


      #77
      2013-07-25 18.32.24-edit.jpg

      Maar het gaat me nu vooral om mijn oudste plantje. Het lijkt erop dat ze 1-2 weken voor de oogst is, en mijn vraag aan jullie is eigenlijk: hoe kan ik in deze periode het beste de thc productie nog wat opkrikken? Oftewel, wat zijn goede stress-trucjes?
      2013-07-25 18.33.49-edit.jpg 2013-07-25 18.33.14-edit.jpg 2013-07-25 18.32.52-edit.jpg 2013-07-25 18.34.17-edit.jpg
      Zoals jullie zien zijn al veel bladeren eraf gevallen of vergeeld. Ik ben gestopt met voeding en doe rustig aan met water geven. Ik heb een zakmicroscoop besteld die deze week binnen moet komen, dan kan ik de trichomen wat beter in de gaten houden. Op de laatste foto heb ik geprobeerd de kleur vast te leggen, maar erg duidelijk is het niet. Ze zijn nu milky/beginnend amber wat ik met het blote oog kan zien.
      Aangezien dit een klein plantje is geworden, heeft het zin om deze nu te gaan klieven? En ik heb ook iets gelezen over de laatste week volledig in het donker zetten zonder water, is dat een goede/veilige optie?
      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

      Comment


        #78
        Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

        Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier regent het al 2 dagen... hopelijk gaat de 2e hittegolf gewoon door voor de plantjes
        Even een ander vraagje: mijn jongsten waren lekker aan het groeien, maar lijken al te beginnen aan hun bloei in de top. Ze zijn echter nog maar rond de 40 cm hoog, terwijl mijn 2e plantje boven de 60 is uitgekomen. Kan ik op een of andere manier de groei nog wat stimuleren en de bloei uitstellen? Of is het normaal dat er zo'n verschil in plantjes van dezelfde soort (in dezelfde omstandigheden) zit?
        Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

        Comment


          #79
          Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

          Geen reacties? Ach ik geef jullie groot gelijk, veel te warm weer om binnen te zitten.

          Nu een update met wat microscopische foto's, want mijn €5 zakmicroscoop uit china is binnen . Ik wil gaan oogsten zodra de trichomen 50/50 wit/amber zijn, misschien iets meer amber dan wit.
          Dit zijn de trichomen op een van de blaadjes:
          trichomen-blad1.jpg trichomen-blad2.jpg
          Is dit half amberkleurig, of kan het nog donkerder? Ik vind het moeilijk inschatten voor de eerste keer.

          trichomen-top1.jpg trichomen-top2.jpg
          En dit zijn de trichomen op een van de 'blaadjes' zo dicht mogelijk bij de top. Deze zijn duidelijk witter van kleur.

          Wat is nu wijsheid: alles over 2 dagen oogsten zodat je zowel donkere als lichte trichomen hebt, of in stappen de plant 'ontleden' zodat de witte trichomen nog tijd hebben om te kleuren?
          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

          Comment


            #80
            Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

            Ik heb gekozen voor de 2e optie; de eerste zijtakken zijn geoogst! Wat is het ook een leuke hobby.

            Omdat foto's meer zeggen dan woorden:

            2013-08-04 11.32.59-edit.jpg 2013-08-04 11.33.21-edit.jpg 2013-08-04 11.33.36-edit.jpg
            Zoals ze er in haar laatste minuten bij stond, met respectievelijk de zijtak en de hoofdtop.

            2013-08-04 13.22.14-edit.jpg 2013-08-04 13.39.03-edit.jpg 2013-08-04 13.39.43-edit.jpg
            De twee takjes naast elkaar. Het verbaast me hoeveel er nog over blijft! Of beter gezegd, hoe weinig je eigenlijk weg hoeft te knippen Het stapeltje links is bladafval, het stapeltje onder zijn kleine blaadjes waar ook haartjes op zitten.

            2013-08-04 13.50.43-edit.jpg 2013-08-04 13.55.11-edit.jpg
            Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

            Comment


              #81
              Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

              mooi verslag man!! Ik volg!! Succes met de andere plantjes
              je hebt al een mooie start

              Comment


                #82
                Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                En zo is de eerste plant helemaal aan gort geknipt! Nog even een korte foto-reportage van het proces

                2013-08-08 13.27.50-edit.jpg 2013-08-08 13.29.51-edit.jpg 2013-08-08 13.32.17-edit.jpg
                De trichomen staan er nu een stuk beter bij dan een weekje geleden, dus ik vond het gisteren wel tijd om alles te oogsten.

                2013-08-08 18.48.36-edit.jpg 2013-08-08 18.52.11-edit.jpg 2013-08-08 19.50.45-edit.jpg
                De opbrengt! Links de hoofdtop (niet zo heel groot bij deze dame), op de verzamelfoto alle buds bij elkaar (de bovenste 2 al enkele dagen gedroogd) en een hoopje knipafval en kleine buds voor hasj. En natuurlijk het skelet dat overblijft...
                Hasj ga ik met een shaker maken, dat moet nog even drogen en ingevroren worden. Ik heb wel al een bolletje vinger- en schaarhasj kunnen testen en dat smaakte prima Ik ben even een weekendje weg, maar daarna ga ik toch echt een goede joint draaien .
                Overigens is het totale gewicht van de buds nu 80 gram. Ik heb nog geen ervaring met drogen maar als ik dit forum en het internet moet geloven houd ik straks ongeveer 30-40 gram over.

                Ondertussen gaan de andere plantjes ook prima:
                2013-08-08 13.22.04-edit.jpg 2013-08-08 13.23.47-edit.jpg
                Sinds vandaag krijgen de twee kleinsten ook bloeivoeding. Aangezien de tweede plant 2 weken na de eerste is uitgekomen zal ik binnenkort moeten stoppen met voeding geven aan #2, maar het is nog even wachten op iets meer trichoompjes.

                Tot zover weer!
                Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                Comment


                  #83
                  Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                  Je houdt zo'n 20-25% over na drogen en schoonmaken.QNQ2012272.jpg
                  Netjes gewacht tot het tijd was dus dat gaat wat fijne wiet worden.
                  Als het echt droog is, luchtdicht en donker opslaan, bijvoorbeeld in een weckpot.
                  Na een paar maanden is de smaak pas echt optimaal, ahja, als je tegen die tijd nog wat over hebt eh..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #84
                    Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                    Ach, met 20 gram ben ik ook blij, kunnen wij met z'n tweetjes toch bijna 2 maanden mee vooruit! En dit was m'n eerste oogst waarbij ik in het begin wat kleine foutjes heb gemaakt. Dit plantje was niet zo groot geworden, maar #2 zit inmiddels op 64 cm dus dat gaat vast nog meer opleveren Met wat geluk ben ik met mijn opbrengst straks driekwart jaar zelfvoorzienend, valt me alles mee voor een eerste keer.

                    Zodra het droog is ga ik het inderdaad luchtdicht en donker opslaan, met telkens een paar gram binnen handbereik natuurlijk
                    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                    Comment


                      #85
                      Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                      Kleine update: gisteren hebben we een eerste sample gesmoket. En LEKKER! Het is nog niet droog genoeg (takjes breken nog niet helemaal) dus ook nog een beetje scherpe smaak, maar een redelijk zoete citrus-achtige smaak en een fijn effect. In 't begin vooral in je hoofd (brede smile op je gezicht) maar na wat meer roken een stevige body-high die zeer ontspannen aanvoelt. Ik had net zoveel wiet bij m'n shag gedaan als ik bij coffeeshopwiet doe (ik rook niet puur). Omdat het een buitenwietje is verwachtte ik dat het minder sterk zou zijn, maar het is toch minstens net zo goed .
                      Ik laat het nog een week in de doos drogen (heb er wat zakjes silicagel bij gelegd) en dan gaat het in een weckpot. En natuurlijk gaat er een takje mee naar Lowlands donderdag, de naam is dus al omgedoopt naar Lowlander ipv Lowryder .

                      De andere planten staan vol in bloei, waarschijnlijk zal het even rustig worden in mijn kweekverslagje tot de volgende dame geoogst wordt.
                      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                      Comment


                        #86
                        meeldauw (zie pics). Als bestrijding lees ik eigenlijk alleen over Silinal, maar zijn er nog meer opties? Ik rij straks toevallig langs het tuincentrum dus dan zou ik daar eventueel wat mee kunnen nemen.

                        2013-08-20 13.06.54-edit.jpg 2013-08-20 13.07.28-edit.jpg

                        Ondertussen gaat #2 erg goed. Ze krijgt nu alleen nog water, dus over 2 weken hopelijk oogst

                        2013-08-20 13.07.44-edit.jpg 2013-08-20 13.08.30-edit.jpg
                        Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                        Comment


                          #87
                          Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                          Vorig haar ook meeldauw gehad.
                          Steeds blijven wegknippen maar nooit echt bestreden ik kan je vertellen die schimmel is hardnekkig!
                          Verder dat 2de plantje ziet er goed uit!

                          Comment


                            #88
                            Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                            snel al het aangetaste grof weghalen.
                            Je kan het remmen en het niet aangetaste met silinal beschermen maar das ook alles.
                            Weg krijg je het niet, erg hardnekkig.
                            sigpic

                            Comment


                              #89
                              Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                              Vanmiddag is er zoveel mogelijk weggeknipt. Ik hoop dat er genoeg blad over is gebleven want er waren al niet veel bladeren, maar in de bloeifase is dit minder erg toch? Overigens heb ik meteen de tweede dader gevonden die hier voor heeft gezorgd: een rups!
                              2013-08-20 18.47.56-edit.jpg
                              Meneer rups heb ik maar vriendelijk op een plantje verderop gezet.

                              2013-08-20 18.32.12-edit.jpg
                              Hierover twijfelde ik of er meeldauw op zit, het gaat om het behaarde knopje links. Ik heb het nog maar even laten zitten.

                              2013-08-20 19.06.59-edit.jpg
                              En zo staat ze er nu bij. De uitdunning valt nog mee, vooral aan de bovenkant is er nog genoeg over. Ik heb verder geen chemische middelen meer gekocht, eerst even afwachten wat dit doet en zo snel mogelijk ingrijpen.
                              Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                              Comment


                                #90
                                Re: Eerste keer: AF Lowryder #2 op balkon

                                Op die 2de foto is ook meeldauw.
                                Altijd k#t die schimmels.
                                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X