Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder (2x) eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Lowryder (2x) eerste kweek

    Lekker in de zon

    Comment


      #32
      Re: Lowryder (2x) eerste kweek

      Aloha!

      Vandaag weer wat foto's getrokken toen de zon onderging.

      Nog wat informatie:

      De plantjes overleven nu op water gemengd met vloeibare voeding, ik meng 10L in een gieter en wanneer deze op is maak ik gewoon een nieuwe gieter klaar.

      Voor de rest heb ik de plantjes nog geregeld ingespoten met water gemengd met een paar druppeltjes vloeibare zeep, tabak & look tegen de beestjes.

      Ook heb ik de plantjes een paar dagen geleden nog eens helemaal geflushed (10L water per plant er in 1 keer door gegoten om alle rotzooi te verwijderen).

      Je kan op de foto's ook zien dat ik de plantjes een tijd geleden heb getopt, dit was ik vergeten te vermelden in het vorige verslag.

      Verder lijken de plantjes het prima te doen dus zal het voorlopig bij water en voeding blijven, als er nog iets veranderd houd ik jullie op de hoogte!

      Hier de foto's van vandaag:



      Mijn grote trots.
      IMG_4491.jpg
      Mijn kroonjuweeltje
      IMG_4497.jpgIMG_4490.jpg
      Een zijtakje van de grote.
      IMG_4494.jpgIMG_4495.jpg
      De plantjes samen in vrede bij de rest van de tuin.
      IMG_4496.jpg
      De kleine plant met detail op de plek waar ik hem getopt heb.
      IMG_4492.jpg
      IMG_4498.jpgIMG_4499.jpg

      Dat was het weer voor deze week,

      Adios!
      This is how we chill from '93 till.

      Comment


        #33
        Re: Lowryder (2x) eerste kweek

        Ziet er lekker uit zeg. Mooie volle planten

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #34
          Re: Lowryder (2x) eerste kweek

          @ wietefres: Dankje, tot nu toe verloopt alles redelijk vlot. De kleine plant laat wat op zich wachten, maar met wat geduld kom ik er wel
          This is how we chill from '93 till.

          Comment


            #35
            Re: Lowryder (2x) eerste kweek

            Een vraagje aan het forum, heeft er iemand ervaring met het oogsten van Lowryder #2? Ik weet namelijk niet welke kleur van trichomen het best is voor deze soort
            This is how we chill from '93 till.

            Comment


              #36
              Re: Lowryder (2x) eerste kweek

              Over het algemeen een beetje amber, maar denk dat je dat zelf al weet

              Comment


                #37
                Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                @NoGrowExperience: inderdaad, maar ik heb gelezen dat sativa's bv. best kunnen worden afgedaan wanneer de kleur melkwit is (het zou dan eerder een uphigh-gevoel geven).
                Bij nader inzien is dit maar een simpel plantje dus zal ik het maar niet te ver gaan zoeken
                This is how we chill from '93 till.

                Comment


                  #38
                  Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                  Aloha forum!

                  Na 10 dagen scoutskamp is er nog wel wat gebeurd.

                  Als eerste is exact de dag toen ik ben thuisgekomen toprot toegeslaan bij mijn "goede" plant. Dat wil zeggen dat nu meer dan de helft van de buds zijn weggegooid en dat ik de rest nog probeer te redden. Ik heb echter al wel gemerkt dat er elke ochtend plekjes bijkomen dus ik ga hem vanavond afdoen om nog meer schade te voorkomen.

                  Ten tweede heeft ook mijn andere plant een make-over meegemaakt, deze is nu bijna dubbel zo groot als de andere, nog steeds geen teken van buds dus ik betwijfel of het wel een Lowryder #2 AF is, de kans bestaat namelijk dat dit een Northern Light is. (zaadjes van een vriend die perongelijk verwisseld zijn)
                  Nu is er bij deze plant nog geen sprake van budvorming, dus ben ik er vrij zeker van dat ik moet beginnen met verduisteren.
                  Deze plant heeft het echter ook niet zo makkelijk gehad en ik denk zelfs dat ik hem in een nog grotere pot ga steken. Hij vertoonde tekenen van ondervoeding.

                  Hier wat foto's:

                  Dit is het resultaat van een heuse inhaalrace:
                  IMG_4508.jpgIMG_4516.jpgIMG_4517.jpg

                  Hier kan je zien dat de andere half is kaalgeplukt, ook kan je nog een rot plekje zien dat er deze ochtend weer is bijgekomen. De ventilator heb ik er bijstaan om het vocht van de laatste dagen zo veel mogelijk te verwijderen.
                  IMG_4510.jpgIMG_4511.jpgIMG_4513.jpgIMG_4514.jpgIMG_4515.jpg

                  Nu ben ik van plan om plant die nog niet in bloei staat te verduisteren, maar ik heb geen idee hoeveel uur en wanneer ik dat moet doen. Kan iemand van jullie me hierbij helpen?
                  Ondertussen zoek ik verder voor antwoorden!

                  Dat was het voor deze week, adios!
                  This is how we chill from '93 till.

                  Comment


                    #39
                    Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                    Ikzelf verduister van 21:00 - 09:00, ligt er een beetje aan hoe het jou uitkomt met werk enzo maar laat haar zoveel mogelijk zonnestraaltjes meepakken, zorg iig voor 12 uur donker en probeer wel wat te ventileren

                    Comment


                      #40
                      Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                      @ brandti : Bedankt, maar kan ik niet best een paar dagen een aanpassingsperiode inlassen zodat hij niet te hard verschiet?
                      This is how we chill from '93 till.

                      Comment


                        #41
                        Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                        Ik heb nog niet je hele topic doorgelezen, maar een autoflower soort (want dat is Lowryder) verduisteren? Dat is iets nieuws voor mij.. Wat is daar het nut van? Autoflower soorten hebben het "auto-flower" kenmerk, zoals de naam wellicht al doet vermoeden; ze bloeien vanzelf. Daar is geen andere lichtcyclus voor vereist, en verduisteren is dus irrelevant.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #42
                          Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                          @Weedy : Dat weet ik, in mijn laatste verslag staat uitgelegd dat dit zaadje waarschijnlijk verwisseld is met dat van een Northern Light. Als je naar de grootte van de plant kijkt kan je al wel zien dat het geen lowryder is.
                          Hier komt bij dat de plant tot nu toe nog niet echt tekenen van bloei vertoont, wat voor een autoflower die in mei geplant is niet echt normaal is.
                          This is how we chill from '93 till.

                          Comment


                            #43
                            Re: Lowryder (2x) eerste kweek

                            Oorspronkelijk geplaatst door UrHoliness View Post
                            @ brandti : Bedankt, maar kan ik niet best een paar dagen een aanpassingsperiode inlassen zodat hij niet te hard verschiet?
                            Misschien is dat een goed idee, ik doe dat eigenlijk nooit en heb nooit problemen gezien. Nu praat ik wel over planten in de vaste grond, het kan best zijn dat een plant in pot er meer problemen mee heeft maar daar heb ik geen ervaring mee. Heb dit jaar voor het eerst een plant in pot omdat vaste grond geen optie is, ook verduisterd, zitten inmiddels wel gele bladeren her en der maar dat kan met van alles te maken hebben, te veel water/gevallen/veel verplaatsen, en het was al een mongooltje dus elke kruimel wiet die eraf komt is meegenomen.

                            Comment


                              #44
                              Plant nummer 1) Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben is mijn eerste plantje getroffen door toprot.
                              We hebben toen alle aangetaste delen van de plant afgeknipt en weggegooid. (waaronder naar schatting zo'n 40gr aan buds )
                              De rest van de plant met onaangetaste buds heb ik nog 2 dagen laten staan om verder te rijpen, maar omdat de schimmel zich nog te snel verspreidde heb ik dus iets te vroeg moeten oogsten.

                              Hieronder wat foto's van de (mislukte) oogst en het plantje:

                              De oogst hangt te drogen in de kelder, hier is het donker, koel & er is voldoende verluchting. De 2 zakjes die je in de schuif ziet liggen zijn vochtabsorberende zakjes die men wel eens in de badkamer legt tegen schimmel.

                              IMG_4519.jpgIMG_4521.jpgIMG_4522.jpg

                              Dit is het plantje dat al geoogst is, ik heb haar zo maar laten staan in de hoop dat de onderste budjes nog een beetje kunnen rijpen.

                              IMG_4530.jpgIMG_4532.jpg



                              Plant nummer 2) De tweede plant is een heel ander verhaal. Wat ik eerst zag als een traag groeiende en zelfs lichtjes vervormde Lowryder #2 blijkt nu iets heel anders te zijn.
                              Ondertussen is wel duidelijk dat het hier niet om een Lowryder #2 gaat, maar hoogstwaarschijnlijk om een Feminised Northern Light. (long story short: heb na het ontkiemen de verkeerde pot aan mijn vriend gegeven)

                              De aanwijzingen hiervoor zijn: - te groot om een lowryder te zijn
                              - te late bloei om een AutoFlower te zijn
                              - tragere groei in beginfase
                              - had ook Northern Light ontkiemd voor een vriend

                              Dit wil echter wel zeggen dat de plant verduisterd moet worden vooraleer hij in bloei schiet (langer wachten -> slechter weer).
                              Ik zag het echter niet echt zitten om een zak over mijn plant te trekken dus heb ik het tuinhuis lichtdicht gemaakt, zo kan bij warme dagen de ventilator 's nachts nog wat frisse lucht blazen.

                              Hieronder wat foto's van de plant in kwestie + zijn persoonlijke darkroom

                              Zoals je kan zien heeft hij iets te veel voeding gekregen, maar daar wordt rekening mee gehouden.
                              Ik ben zelfs nog een nieuwe bloempot moeten gaan halen, want voor zo'n boompje leek 10L me niet genoeg.
                              IMG_4523.jpgIMG_4524.jpgIMG_4525.jpg

                              Hier nog foto's van de nieuwe kinderkamer

                              IMG_4534.jpgIMG_4526.jpgIMG_4527.jpgIMG_4529.jpg

                              Op verzoek van een goede vriend die me af en toe een handje helpt:

                              Ark.png

                              Dat was het weer voor dit verslag! Ik weet dat er meer tekst in staat dan normaal, maar dat moest nu eenmaal om alles naar jullie toe zo goed mogelijk duidelijk te maken .
                              Ik hoop dat de layout een beetje geholpen heeft bij het lezen, indien jullie het te storend vinden laat dan iets weten.

                              p.s. nu is het echt wel tijd om er eentje op te steken

                              Adios!
                              This is how we chill from '93 till.

                              Comment


                                #45
                                Re: Lowryder (2x) eerste kweek


                                Hollies Resort Club: Darkroom Edition

                                Mooie yield heb je daar nog scheefgeslagen, wie heeft die toppen zo mooi getrimmed?
                                Wil ik zeker wel eens van proeven! Wacht.. Dat heb ik al..

                                Comment

                                Bezig...
                                X