Eerste kweek Northern Lights zaadje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • 111210
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2013
    • 10

    #1

    Eerste kweek Northern Lights zaadje

    Korting op 420shop
    3 weken geleden voor het eerste begonnen met het kweten van een wietplantje
    ben er dus helemaal onervaren mee en is met het eerste zaadje ook om even uit te proberen hoe alles gaat, als dit allemaal goed gaat ga ik de overige zaadjes planten.

    heb 3 zaadjes northern lights gekocht, deze waren 18 euro voor het zakje, weet verder ook niet of het een goede koop is, zoals het er nu naar uit ziet doen ze hun werk nog goed.
    961702_10151879344290130_1810846268_n.jpg

    De eerste week heb ik het zaadje op een vochtig watje gelegd en toen het worteltje zichtbaar begon te worden na een week heb ik het in een klein turfpotje gedaan met wat standaard potgrond van het tuincentrum.

    Daar bleek dat ik het zaadje op zn kop erin had geplant want na 2 weken zag ik nog niets uitkomen, heb toen het zaadje eruit gehaald en toen bleek dat het steeltje een rondje was gaan groeien om het zaadje heen, heb deze toen goed gelegd en het schilletje wat los zat eraf gehaald. (hier geen foto van gemaakt) een paar dagen later in vochtige grond had dit als resultaat.
    945388_10151918220675130_45249057_n.jpg
    had als advies gekregen om wat minder water te geven, deed dit tot nu toe iedere dag een klein beetje om de grond vochtig te houden.

    Nu ongeveer een week later waarvan 3 dagen geen water meer gegeven (de grond is nog vochtig) en heb dit als resultaat, het steeltje is ongeveer 4 cm nu.
    IMG_9596.jpg

    ben benieuwd of het de goede kant op gaat en wanneer ik kan gaan over potten, tot nu toe staat het bakje gewoon op de vensterbank in de zon sochtends aan de ene kant van het huis en eind van de middag aan de andere kant om zo veel mogelijk zon te vangen.

    mochten jullie tips hebben of opmerkingen enz dan hoor ik het graag
  • Taart
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2013
    • 67

    #2
    Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

    het te veel verplaatsen van je plantje kan stress opleveren dus daar zal ik mee oppassen. Succes ermee, ik ga je volgen!

    Comment

    • chappie
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Dec 2011
      • 273

      #3
      Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

      Hey, lekker bezig. Zou alleen al je zaden ontkiemen.
      Zodat je ze dit jaar nog kan groeien.
      Smoke weed every day!

      Comment

      • Rollingstoner
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 114

        #4
        Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

        veel succes ermee! heb hetzelfde soortje maar dan autoflowers
        #puffpuffpasstuesday

        Cannatuin '13

        Comment

        • 111210
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2013
          • 10

          #5
          Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

          Nu ruim bijna 2 weken verder is het plantje zo groot geworden, weet niet of dit normaal is qua groote na bijna anderhalve maand?
          geef om de dag een klein beetje water, genoeg om de grond niet uit te laten drogen en heb het plantje inmiddels overgepot in een grotere pot
          993765_10151948167155130_1855586624_n.jpg

          Comment

          • Rollingstoner
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2011
            • 114

            #6
            Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

            je mag toch wel voor een 20liter pot gaan als je er ietswat een deftige plant van wil maken
            #puffpuffpasstuesday

            Cannatuin '13

            Comment

            • berry ryder
              Special member
              420 MemberLucky Member
              • Dec 2012
              • 2666

              #7
              Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

              Geen doorschijnende pot gebruiken.
              Ingraven tot de lobblaadjes en naar buiten ermee.
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment

              • de oerhippie
                Ultra Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Aug 2011
                • 2132

                #8
                Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                Ja, nr. 111210,

                In een grote pot zetten zoals berry zegt en accuut naar buiten.

                Grtz, de hippie
                The seeds of today are the flowers of tomorrow

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #9
                  Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                  Ik denk dat je de groei moet vergelijken vanaf het moment dat je zaailingen boven de grond stonden.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • 111210
                    Plantje
                    Nieuw Lid
                    • May 2013
                    • 10

                    #10
                    Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                    oke top, ga ze vandaag in een grote pot buiten zetten! van de week weer een nieuwe foto

                    thanx

                    Comment

                    • 111210
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • May 2013
                      • 10

                      #11
                      Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                      1057637_10151996446880130_137898884_n.jpg
                      inmiddels weer een paar weken verder na mn eerste foto, maar zo te zien is er iets niet goed, de plant is nog geen 10 hoog, met het weer de laatste tijd zou er genoeg zon moeten zijn, ook krijgt de plant genoeg water.
                      zelfs een tijdje geprobeerd om lang geen water te geven en na een paar dagen pas weer om de wortels te stimuleren.

                      heb ik nu gewoon slecht zaad of zou de potgrond niet goed kunnen zijn?
                      Attached Files

                      Comment

                      • Joscrossbot
                        Ultra Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2013
                        • 112

                        #12
                        Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                        Iets te nat gestaan??
                        Grtz Joske!

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #13
                          Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                          Yep, denk dat je haar wat te nat houdt, je mag de grond best goed laten opdrogen.

                          En heb je ze de laatste drie weken buiten, en vol in de zon laten staan ?
                          Dan gaan ze niet hard inderdaad, maar wat doe je eraan eh..

                          Lekker buiten laten staan, en veel bidden.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • 111210
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • May 2013
                            • 10

                            #14
                            Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                            yep buiten laten staan, niet echt nat de grond is vochtig maar niet nat, bovenste foto was toevallig toen het net geregend had.

                            Comment

                            • 111210
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • May 2013
                              • 10

                              #15
                              Re: Eerste kweek Northern Lights zaadje

                              staat nu een week in de zon (zonder water gegeven) blaadjes beginnen beetje geel te worden rond de toppen, de aarde is ongeveer 1cm onder het oppervlak nog wel wat vochtig.

                              alleen de plant zelf groeit niet echt meer eigenlijk.

                              Comment

                              Bezig...