Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

    Korting op 420shop
    dus ik denk ik gooi het maar even hier in de groep, en tevens mijn eerste kweekverslagje
    begin mei heb ik een bak gemaakt buiten,
    eerst een vierkante meter afgegraven, een beetje kiezels erin, daarna zo'n 300 liter lightmix, beetje coco en gewone potgrond ook,
    de autoflowers mango 4X en think different 1X voorgegroeid in het groeihok onder 2 TL (2,5 week voorgroei)

    9 mei heb ik de plantjes buiten gezet in de bak, we hebben dus waardeloos weer gehad, ze hebben wel dikke stengels gekregen met die wind, en ze zijn niet ondergelopen (water zakt goed weg)
    maar ze zien er dus helemaal niet goed uit, de bladeren hebben bruine randen, een plantje is zo ongeveer dood
    ze hebben geen voeding gekregen en staan op een zonnige plek (niet dat er veel zon is)

    er staan ook een paar calendula en annemoontjes bij

    ligt het aan het weer? of heb ik iets verkeerds gedaan?





    5.jpg4.jpg3.jpg2.jpg1.jpg









    tevens staat er op een ander plekje in de tuin een verdwaalde WW, dit plantje is gestressed geweest en ik denk dat dit balletjes zijn...maar kan iemand dat even bevestigen?
    Attached Files
    Last edited by wonderland; 1 June 2013, 15:10.

    #2
    Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

    Mooie bak! Dat op de eerste plaats.
    Ik zou niet weten wat er is met je plantje, wat ik wel weet is dat de eerste weken bloei op 1 of andere manier er niet uit zien bij autoflowers maar dat kan ook aan mij liggen haha.
    Maar dit ziet er niet goed uit..

    Comment


      #3
      Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

      thanks heri, we krijgen nu tenminste wat mooie dagen
      ik zal ze morgen eens wat voeding geven, kijken of het nog wat gaat worden
      dit is heel anders dan wat ik tot nu toe in mijn tentje heb gezien ja, ik had iets meer verwacht van die autoflowers..hmmm

      Comment


        #4
        Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

        Ik ben benieuwd wat dit gaat doen! Leuke bak zo inderdaad!
        Miss Mellow gaat tuinieren! | 2013 Danish Passion

        Comment


          #5
          Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

          Zonde van dat plantje.. en ja hoop dat het voorderest een mooie zomer word haha

          Comment


            #6
            Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

            Die hebben waarschijnlijk toch een overdosis zon gehad.
            Binnen voorgroeien heeft ook nadelen, plantjes zijn lang niet zo gehard.

            Voeding komen ze niet tekort met 300 liter voorbemeste grond.

            nb. Dat zijn geen ballen, die dingen noemen we calyx. (calyxes, calyxen?)
            Last edited by QnQ; 3 June 2013, 09:47.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

              oh Q gelukkig lees ik dit voordat ik die WW eruit heb getrokken en de anderen voeding heb gegeven !! bedankt
              (weet je het zeker?)
              de bak staat in de zon, maar er staat schaduw op tussen 12 en 3 uur, ik had ze inderdaad moeten voorharden met dat weer van afgelopen maand,
              you live you learn
              die WW is dus niet herma geworden? ongelovelijk als je ziet wat het plantje heeft meegemaakt....ik had hem al 10 keer weg moeten gooien, maar vind dat zo zielig, dus dan maar tussen de lavendel geplant (in april!)

              ik vind dat er een groot verschil zit in planten, die onder zelfde omstandigheden opgroeien (binnen of buiten) ook als ze van dezelfde zaadjes zijn,
              maakt het best wel moeilijk allemaal

              Comment


                #8
                Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                kan het soms zijn dat door de vele regen...de lightmix teveel voeding heeft vrijgegeven?

                Comment


                  #9
                  Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                  ik zou het ook niet weten mischien de temperatuur verschillen ? ik weet wel dat af's het wel aan moeten kunnen
                  Legalize it

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                    Hoe staan ze erbij ? Dat zal best hard gegaan zijn afgelopen dagen
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                      niet zoveel verschil, alhoewel ze iets gezonder ogen...ik maak even een foto...


                      juni2.jpgjuni6.jpgjuni3.jpgjuni1.jpgjuni5.JPGjuni8.jpgjuni4.JPGjuni7.jpg

                      degene die dood ging is denk ik nog steeds aan het dood gaan, maar de anderen zien er wel wat beter uit....ze waren al in bloei gegaan toen ze er net in stonden, maar van schrik zijn ze uit bloei gegaan, hopelijk komt er nog wel iets? ze zijn nu 8 weken oud
                      (behalve de WW foto 6, die is al een paar maandjes oud en staat in een hoekje ergens)
                      Last edited by wonderland; 8 June 2013, 18:00.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                          Maar, heb je de grond wel goed gemixt ?
                          Het lijkt erop of je al die soorten grond netjes boven op elkaar hebt gestapeld ?

                          't Valt niet mee, maar misschien zou je best niet binnen voorgroeien.
                          Alle plantjes krijgen een flinke opdonder als ze van een constant klimaat binnen, ineens naar buiten gaan, waar ze overdag 25 graden en zon hebben, en waar het 's nachts 10 graden is.
                          Plantjes die van kleins af aan buiten staan zijn een stuk sterker en hebben geen probleem met zon, regen en wind.

                          Misschien krijg je ze met een bladvoeding als bijv. Fishmix wel sneller goed. ('s avonds sproeien) Of Ecostyle Vital bijvoorbeeld.
                          Je gaat in ieder geval bloemen krijgen in die bak.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                            zien er idd niet zo best uit, kunt nu nog snel nieuwe zaaien
                            Is beter als hier mee door gaan

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste buiten kweek (gaat niet zo goed)

                              bedankt voor de reacties, ik geef het nog even de kans, ik zal de fishmix gaan sproeien s'avonds
                              misschien is het inderdaad niet goed gemixed, maar het is voornamelijk lightmix, met een paar laagjes cocos er tussen
                              ondertussen ben ik ook aan het bedenken wat voor soortje zaden ik zal kopen voor de volgende kweek,
                              maar zolang ze leven kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om ze eruit te trekken

                              Comment

                              Bezig...
                              X