Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

    Korting op 420shop
    Hi,

    Ik zal me even voorstellen.
    Ik ben HMG en ben net, samen met 2 vrienden, een buitenkweek begonnen waar ik graag een kweekverslag van wil bij houden.

    We hebben een soort van dakterras tot onze beschikking waar de planten lekker beschut staan tegen de wind en de hele dag volle bak zon krijgen.

    Qua soort hebben we gekozen voor de Royal Dwarf autoflower van Royal Queen Seeds. Deze keuze hebben we gemaakt vanwege de volgende redenen:
    - Planten blijven als alles goed is compact waardoor ze niet zo opvallen.
    - Relatief hoge opbrengst (voor een autoflower)
    - Van zaad tot oogst in 8-9 weken zodat we van onze fouten kunnen leren en nog een 2e ronde kunnen doen dit seizoen.

    Inmiddels zijn we al een maand bezig dus ik zal van de afgelopen tijd even een samenvatting geven:

    9 Mei
    10 stuks RD laten ontkiemen in een glas water op een donkere plek bij een constante temp van 22 graden.

    11 Mei
    Van de 10 zijn hebben er nu 6 een mooi wit worteltje gekregen en deze zijn over gezet in 50mm rockwool blocks.
    De blocks hebben 12uur in een bak met leidingwater gelegen voordat we de ontkiemde zaden erin hebben gedaan.
    Vervolgens de 6 blocks in de clone box met de thermostaat op 25 graden en een LV van 100%.

    13 Mei
    Alle 6 de RD's zijn nu boven dus tijd voor wat licht. Omdat het weer nog steeds shitty is hebben we besloten om ze voorlopig maar even binnen te houden en ze dus kunstmatig van licht te voorzien totdat het buiten een beetje aangenaam voor ze is. Ik heb er nu een 18W tl boven gehangen.
    Temp = 25 graden.
    LV = 100%

    18 Mei
    De kleine dames zijn flink aan het strekken geweest de afgelopen dagen. Klinkt leuk maar ze zien er zeer fragiel uit.
    In mijn ogen hebben ze nu veel te lange en vooral dunne steeltjes.

    Een vriend van me had nog het volgende staan wat ik van hem mocht hebben:
    - 150W LED lamp (ufo)
    - 3x 25W daglichtlamp 6500k
    - Canna terra professional
    - Canna hydro vega/flores A
    - Canna hydro vega/flores B
    - Bio nova citric acid
    - Zak perliet
    - pH-meter

    Ongeduldig als ik was heb ik de dames in 0,5 liter potjes (onderkant van PET-fles) met Canna Terra Pro gezet. Ook heb ik meteen de 3 daglicht lampen op gehangen.
    Ze staan nog steeds in de clone box alleen nu zonder deksel. De bodem is gevuld met perliet en hier overheen gaat elke dag een 0,5L water.
    Temp = 22-27
    LV = 70-75%
    water = om de 4 dagen 50ml

    25 Mei
    De dames gaan niet goed! Ze hebben het overduidelijk niet naar hun zin en er zit ook totaal geen groei in.
    Ligt het aan de grond?? Is die TCP-mix misschien iets teveel van het goede zo vroeg??
    Naar wat ik heb gelezen zou het toch prima moeten kunnen maar toch lijkt het erop na wat rond neuzen hier op het forum dat de blaadjes een beetje verbrand zijn. Toch overvoeding?? Wie een idee heeft laat het me weten.
    Temp = 22-27
    LV = 70-75%
    Water = om de 3 dagen 50ml

    30 Mei
    Gelukkig ze staan er nu een stuk vitaler bij en zijn flink gegroeid. Maar toch zijn ze in mijn ogen veel te klein en hebben ze een een groei achterstand. Ze zijn nu 20 dagen oud.



    Temp = 22-27
    LV = 70-75%
    Water = om de 3 dagen 50ml

    31 Mei
    Er komt eindelijk een beetje mooi weer aan dus besloten om vandaag de dames te transporteren naar hun buitenverblijf. Hier morgen ze zich uitleven tot ze klaar zijn. Het dakterras ligt op het zuiden en bied bescherming tegen wind uit WZW tot O.
    Ze staan nog steeds in de halve PET-flessen.

    4 Juni
    Vandaag gaan ze over! We gaan ze verpotten en hebben gekozen voor vierkante 10L potten met hierin in light-mix.
    Afgaand op andere kweekverslagen hier op het forum leek ons een 10L pot een prima begin.
    Of toch liever groter/kleiner??

    6 Juni
    Iedereen in z'n sas op het dakterras!
    Ze lijken eindelijk lekker te gaan. De bladeren zijn mooi donkergroen en ze hangen niet meer zo slap als gister.
    Wat een weer! Dat het de komende 2 maanden maar lekker zo door mag gaan!
    Ze krijgen nu water op gevoel. We vullen een ton met leidingwater (liter of 40) en laten deze buiten staan. Vanuit deze ton krijgen ze dus water zonder hier iets aan toe te voegen.
    Water = ongeveer 100 ml per 2 dagen

    Nu vroeg ik me af: "kan dit beter"?? Bijvoorbeeld door het water aan te zuren??
    En kunnen we die Canna Hydro vega/flores gebruiken bij kweken in light-mix??

    Ik heb flink gezocht naar mogelijke antwoorden maar ben er zelf nog niet over uit.


    10 Juni
    Vandaag even nieuwe foto's gemaakt. Na het super weer van de afgelopen dagen zijn ze weer flink gegroeid.
    Volgens mij gaat alles goed op dit moment.



    Zo hehe de eerste maand is up to date, nu is het een kwestie van bijhouden..

    Alle tips and tricks zijn welkom!! We horen het graag!!
    Attached Files

    #2
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

      Ziet er leuk uit ma wat doen die sate prikkers daar da moet je niet doen graaf ze in tot de lob heb je die stokjes niet meer nodig ik gebruik selfbgeqoon kraan water
      Legalize it

      Comment


        #4
        Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

        yub idd was ik vergeten
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

          @Medical-Spliff:
          Thanx voor de tip wbt de potten. Net even snel gekeken en die Canna terra pro zou niet bemest moeten zijn.
          Ik heb nog een keer 5 Royal Dwarf's ontkiemd. Deze keer direct in dezelfde grond en meteen in 1L potten.
          Gaan als een malle!

          @whorled phyllotaxy:
          De prikkers zijn er al een aantal dagen uit (foto's waren alweer een week oud) en ze zijn meteen flink dikker geworden. Ik zal er vanmiddag even een mooi laagje bij storten. Thnx!

          Iemand een idee of ik die hydro flores kan gebruiken?

          Comment


            #6
            Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

            We zijn weer een een week verder dus tijd voor een update!

            Door de harde wind van de laatste dagen heeft een van de dames een flinke klap gehad. De stengel is dusdanig verdraaid dat er een vernauwing in is gekomen dus toch maar weer even een prikker er naast tot ze weer op eigen benen kan staan.
            foto7.jpg

            Verder hebben we wat bladproblemen.
            foto10.jpgfoto9.jpgfoto8.jpgfoto6.jpg

            Iemand enig idee???

            Comment


              #7
              Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

              je geeft geen voeding toch ? Das niet zo goed voor de autos
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                Nou.... ehm... heb ik dus wel gedaan. Heb die hydro flores gegeven allemaal een 0,5L met EC van 1,4 en pH van 6,5.
                Heb flink gezocht naar een antwoord op de vraag of dit nu wel of niet kan en kwam er niet helemaal uit. Dan maar gewoon proberen dacht ik! Omdat ik er op dit moment nog 5 RD's binnen heb staan kan ik wel wat risico lopen. Ze slapen nu maar ik zal straks even een foto van ze maken en erbij zetten.

                Comment


                  #9
                  Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                  Lijkt er eerder op druppels die als vergrootglas werken die je bladeren hebben verbrand dat krijg je als de zon sterk is na een regen bui
                  Legalize it

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                    Bij deze de foto's van de 5 RD's die nog binnen staan. Ze zijn nu 23 dagen oud.

                    RD4.jpgRD3.jpgRD2.jpgRD1.jpg

                    Deze 5 gaan een stuk sneller dan de RD's die nu buiten staan terwijl deze ook deze zo'n 3 weken binnen hebben gestaan.
                    Ik heb ze meteen in 1L potten met Canna Terra Pro laten ontkiemen i.p.v. in rockwool cubes.
                    Ook krijgen ze vanaf dag 8 om de 3 dagen 200ml Canna hydro Flores met een EC van 1,4 en pH van 6,5.

                    Ze staan nu onder 3x25W 5500K spaarlamp + 18W TL + 150W LED.
                    Temp: 22-27 graden
                    Lv: 50%

                    Kortom een heel verschil met de vorige RD's

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                      Heb zelf ook een royal dwarf staan en ben er verliefd op geworden. Ga er nog een 3tal laten ontkiemen voor hopelijk nog een tweede ronde. Die van jou zien er ook prachtig uit! Komen er nog nieuwe foto's?
                      GrtZ

                      Comment


                        #12
                        Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                        Update!!!
                        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                        Comment


                          #13
                          Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                          Mijn excuses ik zal zo snel mogelijk een paar mooie nieuwe foto's erbij knallen! schaam me wel een beetje.
                          Maar alles gaat goed en ze zien er, vooral de gene die buiten staan, erg leuk uit.
                          Die van binnen zijn totaal anders maar ik zal niet te veel verklappen.

                          Comment


                            #14
                            Re: 5x Royal Dwarf auto buitenkweek op dakterras.

                            Update?
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                            Comment

                            Bezig...
                            X