Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

    Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
    wooowwwww!!!!

    mega monstergrote planten!

    je moet wel snel beslissen waar je de planten wilt hebben, want binnenkort moet je een kraan hebben om deze joekels te verplaatsen
    Haha,... natuurlijk zijn ze nog klein, ik schrok gewoon door ze eens 2 dagen niet te zien,... dat je dan echt wel groei ziet

    Comment


      #17
      Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

      hey frederique,

      gaat wel goed of nie met je plantjes zeker met dit weer denk dat ze dan ook wel wat sneller groeie !

      succes nog

      Comment


        #18
        Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

        Hoi iedereen, Door ziekenhuis opname heeft het hier allemaal wat stil gelegen, gelukkig had ik goede plantenverzorgers die netjes alle plantjes op men terras goed water gaven, Ikzelf had er niet bij stil gestaan tot ik vandaag de vraag kreeg, zeg wat zijn dat voor planten? Wietplanten? Lol .... Ze kregen dus tijdelijk geen extra meststoffen maar dat heeft hen blijkbaar niet veel slecht gedaan. Een plantje was door de slakken toegetakeld maar op die manier dus ook een of andere snoeivorm doorgemaakt, met haar ga ik wat expirimenteren op gebied van toppen, dieven,.... De andere plant op het terras (in pot dus) was een stuk hoger maar vrij dun, die heb ik vandaag dan ook maar getopt. De plant in volle grond ga ik gewoon haar ding laten doen, ze groeit iets minder snel dan de plantjes in pot maar kreeg tijdens mijn afwezigheid ook geen extra water, ik zie wel hoe ze het verder doet nu krijgt ze natuurlijk af en toe wat meststof bij en wat water tijdens droge periodes maar ga voor de rest hier de natuur zijn werk laten doen en niet toppen of dieven.

        Ik maak straks nog wat foto's want de groei is nu natuurlijk wel opmerkelijk!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Voila de beloofde foto's:

        IMG1101.jpgIMG1102.jpgIMG1104.jpgIMG1105.jpg
        De eerste foto is Het plantje dat door de slakken werd gesnoeid, de plant op de tweede en derde foto groeit goed de hoogte in en heb ik dan nu ook getopt,... (daar het terrasplanten zijn en ik ze liever in de breedte dan de hoogte zie groeien) De plant op laatste foto staat in volle grond en doet het het minst goed, maar ook hier zie ik geen problemen (verbeter me indien nodig, ik ben beginner heb nog nooit gekweekt en kan alle tips gebruiken)
        Attached Files
        Last edited by frederique34; 15 July 2013, 18:32.

        Comment


          #19
          Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

          zien er allemaal goed uit.
          van zo snel ze beginnen vergelen langs onder met groeivoeding beginnen... voor de rest gewoon laten gaan

          Comment


            #20
            Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

            Hmmm,... een vraagje aan de meer ervaren mensen hier,... Met het mooie weer doen men planten in pot op het terras het schitterend, ze groeien als kool en zien er ook allebei zeer goed uit, mijn plantje in volle grond doet het echter stukken minder goed, ik bemest ze nu al een tijdje toch wat bij maar ze groeit zo opvallend veel trager dan degene in pot, iemand enig idee? onderstaande foto toont het plantje in volle grond. IMG1156.jpg

            Comment


              #21
              Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

              met het weer dat we nu hebben geef ik 2 keer per dag water , tuin slang !!! heb ook om de twee dagen voeding gevoerd !!!!maar mijn vertometer geeft het aan dus voeren , planten met een goed wortelgestel kunnen veel voeding op nemen dus kunnen ook snel groeien , ik heb voor 75%potgrond met cocos grond , lekker luchtig , lang vochtig , als je plant in de volle grond is het mischien slim om die grond wat luchtiger te maken , zodat je planten meer wortels aan kan maken !!! afhankelijk van de soort kun je struiken krijgen echt groot met een stam zo dik als je pols ! ga op dit forum naar de guerrrila kwekers kun je jou planten vergelijken met planten in de volle grond !

              Comment


                #22
                Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

                Et voila, terug enkele weken verder,... helaas heb ik door medische redenen dit kweekverslag niet tot een goed einde kunnen brengen, paar ziekenhuisopnames achter de rug en tja dan gaat dat allemaal iets moeilijker.

                Nu mijn plantjes staan er nog ( mede door de goede zorgen van mijn "tuinkaboutertjes" )

                Ik Heb deze planten enkel bemest met biologische meststoffen voor de moestuin, vooral mijn eigen ervaring met het kweken van andere planten proberen te gebruiken bij het verzorgen en bemesten van men wietplantjes, en dit is het resultaat.
                Plant 1 staat nog steeds op mijn terras, en is volgens mij bijna oogstklaar. Plant twee staat ook op mijn terras maar is iets later in bloei gegaan en moet dus ook wel nog even.
                Plant 3 staat in volle groei en is nog niet zo heel lang in bloei, voor haar vrees ik dat ze niet meer op tijd oogstklaar wordt.
                Vorige week vond ik in de eerste plant wat takken met toprot, en omdat er enkele droge zonnige dagen aan zaten te komen ben ik radicaal met de schaar aan de slag gegaan, de takken met toprot afgesneden en de wondjes waar ik de takken afknipte met kaarsvet dichtgemaakt, de plant doet het ondertussen verder zeer goed, nergens nog rot te bespeuren.
                Gelukkig heb ik maar een paar takken moeten verwijderen, deze heb ik toch ook te drogen gehangen, we zien wel wat hier uit komt.
                Wat denken jullie van deze dames?
                helaas heb ik geen microscoop dus ook de oogst wordt net zoals de hele kweek op het gevoel en inzicht afgaan. IMG1334.jpgIMG1335.jpg
                Attached Files

                Comment


                  #23
                  Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

                  Zien er gezond uit, maar hebben nog wel een paar weekjes nodig. Haartjes zijn nog niet echt bruin. Geef de dames de tijd. Beterschap trouwens. Greetz Ronbo

                  Comment


                    #24
                    Re: 1st time.... Outdoor White Widow Kulu seeds.

                    Wegens omstandigheden ga ik straks toch een van men 2 dames moeten oogsten,... zij is gelukkigst het verst, maar had haar liever nog een weekje gegeven,.... Helaas het weer beslist er iets anders over,... ze had al wat last gehad van stamrot, dit had ik gelukkig snel onder controle door wat tips toe te passen die ik hier online vond, maar er is nu terug wat rot zichbaar op sommige stammetjes dus ik ga niet langer wachten, het wordt ook steeds vochtiger dus dit lijkt me de beste oplossing. Hartstikke benieuwd hoeveel ik er nu vanaf haal. Vanavond nog een postje met wat foto's

                    Comment

                    Bezig...
                    X