Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste 2 van Rude

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De eerste 2 van Rude

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Een paar weken geleden heb ik van een vriend van me 2 wietplantjes gekregen. Geen idee wat voor iets het is, maar hij zei er wel bij dat het vrouwtjes waren dus dat zit wel goed.
    Toen ik ze kregen waren ze zo: IMAG1244.jpg
    Ik heb ze toen omgepot in bloempotten met half om half bemeste tuinaarde en potgrond van de bouwmarkt. Daarna schoten ze de lucht in. IMAG1329.jpg
    De ene pot is wel wat kleiner dan de andere, omdat ik geen 2 dezelfde potten thuis had staan.
    Tot een week geleden ging het gelijk op qua groeien, ik geef ze gewoon kraanwater wat ik een nachtje laat staan zodat het chloor er de volgende dag uit is.
    Helaas begon de plant die in de kleinere pot staat dit soort dingen te vertonen op een paar bladeren:IMAG1446.jpg
    Ik zette de planten eerst elke avond in een glazen kas, toen ik dit zag dacht ik eerst dat het daardoor kwam, dat het zonlicht door het glas vervormd werd en de bladeren beschadigde. Echter nu heb ik ze al 2 weken 's nachts gewoon buiten staan, maar het trekt niet weg. Iemand enig idee wat dit is?

    Bij de andere plant heb ik dit geconstateerd:IMAG1445.jpg
    Ik heb ook geen idee wat dit is, maar deze plant groeit beter dan de andere. Deze staat in de grotere pot en ik heb toch het idee dat het daar aan ligt. Iemand die dit kan bevestigen? of ligt dit ergens anders aan?

    Dit is hoe ze er nu bij staan, de linker plant (in de kleinere pot) laat nu echter zijn blaadjes een beetje hangen. Ik zal er zometeen ff een foto van maken.
    Ik zit er over te denken om ze maar gewoon in de grond te zetten hier ergens in de tuin. IMAG1441.jpg

    Ps: ik heb nu hieronder alle thumbnails zo'n beetje staan die ik geupload heb, dat was niet helemaal de bedoeling
    Hoe krijg ik dit weer weg?

    Grtzz Rude

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMAG1447.jpg Vandaag staan ze er zo bij. De rechter gaat goed, echter de linker laat zijn blaadjes wat hangen. Kan ik ze beter ompotten naar een speciekuip, of in de grond zetten in de tuin?
    Attached Files

    #2

    Comment


      #3
      Re: De eerste 2 van Rude

      Je kan ze zo wel in de volle grond zetten. Maar speciekuip kan ook wat jij wilt!
      Over die kleine gaatjes moet je je geen zorgen maken is een beestje die in de nacht je blad eet maar ze zijn zo klein dat je ze amper ziet.
      Dat je blad een beetje kreukeld is meestal blad luis die moet je wel in de gaten houden!

      Comment


        #4
        Re: De eerste 2 van Rude

        Thanx voor de reacties! Ik heb eens gekeken naar bladluis op de ene plant, ik heb er 1 luis vanaf gehaald. Voor de rest kon ik niks vreemds vinden, ik ga het in ieder geval goed in de gaten houden. Dat de ene plant haar blaadjes wat liet hangen kwam waarschijnlijk omdat ze wat te weinig water had gekregen. Ik las hier al dat dat niet zo erg is en ze beter ff wat te weinig water kunnen krijgen dan te veel. Ondanks dat ze wat minder breed is dan de andere plant (maarja geen enkele plant is hetzelfde natuurlijk) staat ze er nu weer mooi bij.

        Comment


          #5
          Re: De eerste 2 van Rude

          IMAG1597.jpgIMAG1598.jpg Zoo dat is ook alweer een hele tijd geleden! Alles lijkt goed te gaan, de plantjes zijn weer een heel stuk groter geworden. Ook al wat kleine voorbloei te zien. Ik zal daar nog eens een foto'tje van maken Ik weet niet vanaf wanneer ze ongeveer echte bloei zullen gaan vertonen.. Misschien dat iemand hier daar een antwoord op heeft? Ik heb besloten de planten toch maar in deze potten te houden. Voor een volgende keer wil ik ze wel in speciekuipen laten groeien, maar dat is voor later als ik weer nieuwe plantjes heb. Eerst maar eens kijken hoe deze het verder gaan doen!

          Comment


            #6
            Re: De eerste 2 van Rude

            Zo, heb je een maandje vastgezeten ?
            Dus die vriend van je heeft een binnentuintje ? Dat lijkt me wel eh, dat lijken me Amnesia stekken.

            Echte bloei gaat nog wel een weekje of twee duren denk ik, en dan moet ze 10 weekjes bloeien waarschijnlijk, als je geluk hebt iets korter.
            Zal wel moeilijk worden om ze voor de vorst invalt te oogsten, maar als het op alle vlakken een beetje meezit kun je een eind komen.
            Op alle foto's staan ze ook iets te nat denk ik, de potjes zitten ook niet vol genoeg eh...mogen gewoon tot het randje vol.

            Goeie voornemens voor de volgende ronde.
            Tip van Jip, ga in de tussentijd op zoek naar een echt buitensoortje, geen stekken of auto's.
            check het web, check de complete kweekverslagen, zoek iets dat vroeg in bloei gaat, met een korte bloeitijd, check of ze last van rot krijgen, last van beestjes, is de oogst goed? Smaak ? Effect ?
            Dat zijn dingen die de zaadleveranciers je niet vertellen, of ze liegen erover.

            Succes met deze dames.
            Probeer ze zo lang mogelijk buiten te laten. Als het gaat vriezen moeten ze waarschijnlijk wel naar binnen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: De eerste 2 van Rude

              Haha nee, ben een paar weken op vakantie/ bij familie geweest, met een paar dagen thuis zijn ertussen vandaar dat ik nu pas weer iets post
              Als het Amnesia is zou ik daar wel blij mee zijn. Die vriend van me heeft ze ook weer via via dus ik weet niet of diegene ze binnen heeft staan.
              Ik laat ze inderdaad zo lang mogelijk buiten staan, met dit weer is dat goed te doen & als het regent zet ik ze onder een afdak of in de kas.
              Laten we hopen dat de vorst nog even uit blijft

              Bedankt voor je tips Q, ik zal nog wat grond in de potten doen tot het randje.
              Voor de volgende keer ga ik me inderdaad wat meer verdiepen, ik vind het toch wel interessant allemaal en ook leuk om te doen

              Comment


                #8
                Re: De eerste 2 van Rude

                net wat foto'tjes gemaakt van hoe de planten er nu bij staan:

                IMAG1663.jpgIMAG1664.jpgIMAG1665.jpgIMAG1666.jpgIMAG1667.jpgIMAG1668.jpgIMAG1669.jpgIMAG1670.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: De eerste 2 van Rude

                  Nice, ze staan er lekker bij.
                  Bidden voor een lange nazomer he..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: De eerste 2 van Rude

                    thanx, het gaat idd wel lekker zo heb ik het idee
                    En idd ik bid elke dag voor een mooie lange nazomer, dat zou geweldig zijn..

                    Comment


                      #11
                      Re: De eerste 2 van Rude

                      ik heb een probleempje.. Sommige toppen beginnen te schimmelen!
                      IMAG1823.jpgIMAG1824.jpgIMAG1825.jpgIMAG1826.jpgIMAG1827.jpgIMAG1828.jpg

                      De eerste 3 foto's zijn van een paar dagen terug, de andere 3 zijn hoe ze er nu bij staan..
                      Ik heb de schimmelende stukjes eruit geplukt maar sommige topjes zijn denk ik al te ver heen dus ik denk dat ik die er ook maar afhaal
                      Ik las net dat het zeer waarschijnlijk Botrytis is, omdat er zich grijsbruine schimmel vormt.

                      Is het goed genoeg om alle schimmel eruit te knippen? Ik weet niet of ik de rest dan ook eraf moet halen of nog even kan laten bloeien?
                      Last edited by Rude; 21 October 2013, 15:11.

                      Comment


                        #12
                        Re: De eerste 2 van Rude

                        hey rude,

                        haal best alle schimmel er uit(beter te veel dan te weinig) en plaats ze onder een afdak of bouw er zelf eentje

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: De eerste 2 van Rude

                          Thanx voor de reactie, ik ga nu meteen alle schimmel eruit knippen die er nog in zit. Ik baal wel heel erg dat sommige toppen er gewoon compleet af moeten
                          Maar ik probeer de rest te redden!

                          Ik zal zometeen ook ff wat foto's posten van de rest van de toppen, ik heb namelijk geen vergrootglas of iets dergelijks waarmee ik kan kijken naar de trichomen om te kijken of ik ze nu of binnenkort kan oogsten..

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          oh ja, ik heb ze trouwens met regen enzo binnen in een kas staan. Ze zijn van de week 1 keer een beetje nat geregend, zou het daardoor kunnen komen?

                          Comment


                            #14
                            Re: De eerste 2 van Rude

                            jammergenoeg is er geen andere keuze voor zo ver ik weet, is inderdaad niet plezant.

                            indien je geen vergrootglas hebt kan je ook altijd kijken naar de haartjes op je toppen, als ik niet beschik over een vergrootglas of dergelijke kijk ik of er 80% van de haartjes bruin is.
                            Met een vergrootglas is het natuurlijk beter maar als je daarover niet beschikt is dit nog wel een makkelijke manier om iets aan je wietje te hebben.
                            harvest.jpg

                            als ik dan zo kijk naar jouw foto's denk ik dat je nog wel even moet wachten om te oogsten.

                            Comment


                              #15
                              Re: De eerste 2 van Rude

                              Nee idd, echt klote om nu al in de planten te moeten knippen maarja
                              Ik had zelf ook niet het idee dat ze nu al oogstklaar waren, veel haartjes zijn een beetje oranje/bruin van kleur, maar nog niet allemaal.
                              Heb net even gekeken met een vergrootglas app, voor zover ik daar iets aan kon zien zien de trichomen er allemaal nog wat bleekjes uit

                              21 okt. 2013 17-15-30.jpg21 okt. 2013 17-18-22.jpg
                              Last edited by Rude; 21 October 2013, 16:59.

                              Comment

                              Bezig...
                              X