Santa Maria - Dakterras - foto verslag

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • twelvebarblues
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 203

    #1

    Santa Maria - Dakterras - foto verslag

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Begin April heb ik zaadjes als verjaardagscadeau ontvangen.
    Deze gingen op 7 april in kleine potjes met gewone potgrond uit de supermarkt.

    Na zo'n 4 - 5 dagen waren er 2 van de 5 ontkiemt.
    Nr3 kwam 5 dagen later tevoorschijn toen Nr1 en Nr2 al wat groter waren.
    De rest kwam niet uit.

    Het zijn 3 geweldige plantjes. Tot nu toe beleef ik veel plezier met deze drie Santa Maria's.
    Elk zeer verschillend in groei en feel.

    Later komen er nog meer Santa Maria's ; nr 4 t/m 10.

    Zo nu en dan post ik wat foto's van mijn eerste kweek zonder veel technische details.

    Groet,
    TwelveBars






    wietpotje.jpgontkiem.jpgwiet-kiemNr2Nr1.jpgwiet-kiemNr3.jpg
    Last edited by twelvebarblues; 6 March 2014, 18:04.
  • Cookaap
    Elite Grower
    • Dec 2011
    • 2730

    #2
    Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

    Mooi dat ze goed zijn uitgekomen.

    Over die stenen potjes, gebruik geen grote stenen potten want die drogen je grond heel snel uit.
    Het aarde werk neemt namelijk het water op en word ook nog eens snel warm!

    Comment

    • twelvebarblues
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 203

      #3
      Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

      Ja, ze gaan wel ok.
      De potjes kwamen ook als kado.
      Stond wel lief. Nu hebben ze elk 3 potten.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Helaas zijn er geen foto's van Mei.
      Plantje 1 is de grootste.
      Plantje 3 maakte een inhaalrace en werd vol en groter dan plantje nr 2

      nr3 plantje-voorOverpotNr3.jpg

      De hele maand mei zaten ze nog op de vensterbank

      voor Nr 2 , achter Nr 1 vensterplantjesNr2enNr1.jpg

      18 juni 30 graden 30graden18juni2013.jpg

      25 juni ; nog af en toe binnen

      Nr3 en Nr 1 AfenToeNogBinnen-Nr3enNr1.jpg


      25/6 > Nr. 2 plantje-no2.jpg

      25/6 > Nr. 3 plantje-no3.jpg

      maar van af nu allemaal naar buiten.

      Comment

      • twelvebarblues
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Jun 2013
        • 203

        #4
        Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

        Hier weer een aantal foto's van voor de hittegolf



        doorpotten doorpotten.jpg
        nr2-25juni.jpgnr3-25juni.jpg
        11 vingers op plantje 3 plantje3-11v-1juli.jpg

        maantje13juli.jpgwietspin1.jpgwiet-beestje.jpg
        plantje 3 heeft spiraal-achtige groei en is altijd prachtig in slaapstand nr3-17juli.jpg
        Nrs. 4 en 5 in 1 pot zijn adoptie plantjesnr4en5-8juli.jpg

        Ze groeien lekker op aarde, water, lucht en vuur nr2-1-3-17juli.jpgslaap-nr1-18juli.jpgslaap-nr2-18juli.jpgslaap-nr3-18juli.jpgvuur19juli.jpg

        Volle Maan, het begin van de hittegolf vollemaan.jpg
        Last edited by twelvebarblues; 4 August 2013, 23:03.

        Comment

        • inti
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2009
          • 1259

          #5
          Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

          Mooie plek en mooie plantjes gaat goed daar.
          sigpic

          Comment

          • twelvebarblues
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 203

            #6
            Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

            Hallo. Hier weer een aantal foto's van de plantjes.

            stamblaadje.jpgnr2-Spin.jpg



            ===
            3 augustus

            plant nr 1 ; 160 cm

            plantje 4 en 5 [ deze zitten bij elkaar in 1 pot ]

            nr1-4-5-3aug.jpg


            ===
            3 augustus

            Plantje 2 van boven

            nr2-top-3aug.jpg


            ===
            3 augustus

            Plantje nr 3 van boven


            nr3-top-3aug.jpg

            ====

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            =======

            13 augustus
            na de hittegolf niet veel regen hier in A'dam
            wel winderige dagen. Dit dakterras vangt veel wind > zuid en oost


            plant 1 ; 185 cm


            plant1-13aug.jpg


            ====

            13 aug

            plant nr 2 [ 160 cm ]

            heeft gele bladeren.
            de potgrond zal nu wel op zijn.


            plant2-1-13aug.jpgplant2-2-13aug.jpg

            =====
            13 aug

            plant nr 3

            had ook vrij snel gele bladeren en werd kaal
            ik had de pot gecheckt. een sneetje gemaakt.
            ik zag geen wortels doorgroeien.
            grond was nat, en had het idee dat ik teveel water gaf
            [ een automatisme bij de hittegolf ]
            deze heb ik 3 dagen geen water meer gegeven
            alleen wat bladvoeding.
            toen kwamen de wortels weer door.

            1aug bleef hij/zij steken op 120cm
            13 augustus : 135 cm


            plant3-1-13aug.jpgplant3-2-13aug.jpg

            ========
            nu geef ik ze extra biobizz bloom en een af en toe magnesium.
            Last edited by twelvebarblues; 22 August 2013, 22:31.

            Comment

            • twelvebarblues
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 203

              #7
              Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

              Hallo JD's,
              Hierbij een update van plant no. 1

              ==============
              23 augustus

              ze is een Man van 2 meter lang

              en lijkt nog verder te groeien.....


              1-1-23aug.jpg1-2-23aug.jpg
              1-3-23aug.jpg1-4-23aug.jpg
              1-5-23aug.jpg1-6-23aug.jpg
              1-7-23aug.jpg1-8-23aug.jpg


              een paar opties ?

              - ergens in een plantsoen planten
              - wachten op meer bloei en hashish proberen te maken

              ik weet er nog niet veel van qua technieken en timing

              Suggesties worden gewaardeerd....

              Comment

              • Heribei
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2011
                • 1140

                #8
                Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                Met stuifmeel kan je niks dan alleen bevruchten.
                Maar wauw wat een plant!

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                  Als het een man is, snel de kliko in, anders zitten je andere planten straks vol zaad. (en alle planten in een omtrek van een paar kilometer)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • twelvebarblues
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2013
                    • 203

                    #10
                    Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                    Thanks,
                    Het idee was om stiekem in het openbaar te planten. Zal idd sneu zijn voor andere kwekers
                    Ik heb gemerkt dat de balletjes sinds deze week zijn gekomen.
                    Misschien door het omvallen door harde wind op zondag?
                    De afgelopen maand was het niet duidelijk welk geslacht deze had.
                    Het was moeilijk de voorbloei tekenen te bepalen.
                    Ik neem aan dat het nu in bloei gaat [ geen voorbloei ].

                    In het weekend gaat ie om.
                    Maar daar het een speciale plant is, zou ik wat stuifmeel willen kweken.
                    Zou ik wat stekjes in quarantaine kunnen planten zodat deze door kan groeien?

                    Comment

                    • Heribei
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2011
                      • 1140

                      #11
                      Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                      Wat je kan doen is hem omhalen totdat hij bijvoorbeeld binnen past dat alleen het onderste stuk er nog staat en de rest om is dan heb je stuifmeel zat!!!!

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                        Je kunt wat takjes afknippen en gewoon binnen in een glas water achter een zolderraam zetten.
                        Ze blijven lang genoeg leven om wat stuifmeel op te vangen.
                        Zie je helemaal geen haartjes op de plant ?
                        De ballen lijken een beetje op wat je bij herma's ziet, bij een pure man zien ze er toch iets duidelijker uit vind ik. think.jpg
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • twelvebarblues
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 203

                          #13
                          Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                          Hallo Herebei en QnQ,
                          Dank je wel voor de tips.

                          Af en toe twijfel ik nog over het geslacht.
                          Sommige balletjes zijn gewoon weer een klein scheutje.
                          En het ruikt nog zo. In ieder geval meer als nr 3 en 4.
                          De stengels zijn wat slapjes vergeleken bij nr. 2 en 4.

                          Als het een herma is.. zou je dan alle balletjes moeten verwijderen?

                          Comment

                          • Heribei
                            Advanced Grower
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2011
                            • 1140

                            #14
                            Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                            Nee hoor, das een flinke man!
                            Als het vrouwlijk geslacht toont een flinke herma.

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Santa Maria - Dakterras - foto verslag

                              Ook als het een herma is, mag ze/hij in de kliko.
                              Balletjes verwijderen is geen beginnen aan, dan ben je elke dag een half uur bezig tot de oogst, en dan mis je er ook nog.

                              Ik vroeg het me af, omdat je zei dat je stuifmeel wilde opvangen, maar als het een herma is, krijg je herma-zaad eh..
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...