Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Durban Bloei verslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Durban Bloei verslag

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Een echt kweek verslag zal het niet meer worden maar voor de mensen die het interessant vinden, toch nog even een bloei verslag
    Ik heb dus een paar plantjes Durban staan, 2 daarvan heb ik eerste week juli 12x12 gezet. Ik geef ze enkel weekelijks beetje Beendermeel en wat extra kalium, ze staan in potten en die zet ik dan weer daar waar de zon schijnt.
    Omdat het mijn eerste serieuze buiten kweek poging is, ging een en ander niet helemaal zoals had gemoeten, iets te vroeg bloei voeding geven bijvoorbeeld (weektje te vroeg) waardoor de dames al aardig wat blad verloren hebben.

    Deze foto's zijn van 2 dames die momenteel in week 6 van de bloei staan.


    Week 4 Bloei
    week 42.jpgweek 43.jpgweek 4.jpg


    Week 5 Bloei
    Top week 5 (2).jpgTop week 5.jpg

    Week 6 Bloei

    plant wk6-1.jpgPlant wk6-2.jpgTop wk6-1.jpgTop wk6-2.jpg

    Later meer foto's, tips zijn altijd welkom
    Attached Files
    Last edited by Josefkriebel; 14 August 2013, 19:26.

    #2
    Re: Durban Bloei verslag

    Ziet er mooi uit, geen tips nodig denk ik. Houd je vergrootglas bij de hand

    Comment


      #3
      Re: Durban Bloei verslag

      Das nu even spannend inderdaad, heb geen microscoop maar als het ook met een vergrootglas gaat dan zal dat wel lukken. Hoop het tot week 8 vol te houden, ze zijn nu 60% rode haartjes ongeveer. Maar ze ruiken al flink dus mischien zet ik in week 7 de schaar er wel al in.

      Comment


        #4
        Re: Durban Bloei verslag

        Probeer anders jouw camera eens op de macro stand, wellicht gaat dat goed.
        Zie er al leuk uit joh, succes met het afronden van deze rit.
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          #5
          Re: Durban Bloei verslag

          Ik zou niet naar de haartjes kijken om je oogstmoment te bepalen.
          Als je het nog een weekje of twee kunt rekken zonder rot te krijgen zou dat mooi zijn, die toppen kunnen nog wel eens zo dik worden.
          Vergeet niet dat er na het drogen maar 20-25% van over blijft eh...
          10-14 dagen voor je oogst stoppen met voeding toevoegen aan het water.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Durban Bloei verslag

            ziet er mooi uit, heb zelf ook durban staan, kan haast niet wachten tot ze in bloei gaat.
            ziet er veel belovend uit
            Knowledge Speaks, Wisdom Listens

            Comment


              #7
              Re: Durban Bloei verslag

              De meeste foto's zijn met mijn telefoon gemaakt. Ik heb zojuist het foto toestel uit kast gehaald, die hangt nu aan de lader. Nu eerst even met vergrootglas kijken of ik iets kan zien waar ik wat aan heb. Vorig weekend voor het laatst wat voeding gegeven, dat was dan dus de laatste keer voor deze beide dames.

              Maar dat de toppen nog een x zo vol kunnen worden in week 7 & 8 , dat wist ik niet, dacht dat het enkel nog een beetje aan de plant rijpt nu. Dat maakt het zeker de moeite waard om het nog even vol te houden!

              Thanks voor de tips, toch weer wat geleerd

              Comment


                #8
                Re: Durban Bloei verslag

                Bij deze, de "Macro" foto's van de dames.
                Omdat de topjes dus echt nog groeien hoop ik dit nog wat langer aan de plant te laten rijpen/groeien voordat het er af gaat. Er zit nog helemaal geen rot in.

                zoom top 1.jpgZoom top 2.jpgZoom top 3.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Durban Bloei verslag

                  Wawie, ziet er lekker uit! Durban Poison is een van mijn lievelingssoortjes.
                  Misschien kan je ook een foto uploaden van de volledige plant?
                  This is how we chill from '93 till.

                  Comment


                    #10
                    Re: Durban Bloei verslag

                    Thanks UrHoliness, ben er ook erg blij mee
                    Ik heb in totaal 5 planten waarvan 2 in de 7de week bloei, 1 in de 5de week boei en 2 bloeien nog helemaal niet, die laat ik lekker hun gang gaan.
                    De plantjes van de foto's in dit topic zijn ongeveer 1 tot 1.20 meter hoog, morgen zal ik een groepsfoto maken.

                    Comment


                      #11
                      Re: Durban Bloei verslag

                      De complete plant foto's

                      2 Planten die nog groeien:
                      Plant 1 (Groei).jpgPlant 2 (groei).jpg

                      1 Plant in week de bloei (Week 5)
                      Plant 3 (5de week).jpg

                      2 planten in de bloei (week 7), de andere foto's in dit topic zijn dus van deze planten.

                      Plant 4 (7de week).jpgPlant 5 (7de week).jpg


                      En allemaal bij elkaar
                      Groeps foto.jpg

                      Comment


                        #12
                        Re: Durban Bloei verslag

                        Ik ben vanplan vandaag 2 planten die nu begin week 8 zitten gaan oogsten. Ik heb voor de zekerheid nog even foto'tje gemaakt, dit vooral omdat ik nog redelijk groen ben in de wondere wereld van de buitenteelt en open sta voor suggesties


                        Plant 1
                        1a.jpg1.jpg

                        Plant 2
                        2a.jpg2.jpg

                        Ik weet dat het nog wat vroeg is, maar het is zoals het is en voor mij zien ze er klaar uit... Zoals altijd zijn tips en suggesties welkom

                        Comment


                          #13
                          Re: Durban Bloei verslag

                          ik denk dat het niet te vroeg is aangezien het een sativa is.
                          naar wat ik heb gelezen op het forum krijg je een meer high effect als je trichomen milky zijn en dan zijn ze nu denk ik en durban is high weed, dus ik zou het ong nu oogsten of binnen twee dagen.
                          de bloeitijd is ook een 8 weken a 8 weken en half.
                          maar ik ben ook geen expert op dat gebied
                          Knowledge Speaks, Wisdom Listens

                          Comment


                            #14
                            Re: Durban Bloei verslag

                            Top! Vind ik fijn om te horen, ik ben ook meer van de high, dan de zwaar stoned. Ik twijfel een beetje omdat ik nu eerste dag week 8 zit en niet eind week 8. Omdat ik er nu 2 heb die al zover zijn, oogst ik vanavond de eerste en laat ik de tweede nog een paar dagen staan.

                            Kan ik later ook mooi verglijken wat voor verschil dat maakt
                            Dank voor het meedenken!

                            Comment


                              #15
                              Re: Durban Bloei verslag

                              no probs dude !
                              ik ben van plan net hetzelfde te doen dus daarom dat ik dit meevolg, kan ik mezelf richten op uw beoordeling aangezien ik geen krak ben met macro foto's !
                              Knowledge Speaks, Wisdom Listens

                              Comment

                              Bezig...
                              X