3 plantjes uit 40 skunky seeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • groenevingers7
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2013
    • 178

    #181
    Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

    Oke, ik hoop dat hij rap antwoordt dat ik m'n meisie kan redden !
    Mag ik juist even vragen wat er kan gebeuren als dit niet opgelost geraakt? en ik haar gewoon water blijf geven?

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #182
      Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

      Daar denk ik dat juist jouw probleem in ligt, in het water.

      Nog ff geduld ik ben aan het lezen en links en rechts hulp aan het zoeken bij mensen die deze voeding wellicht kennen.


      Waar woon je ook weer precies Hermien??
      Last edited by Escargot; 7 October 2013, 20:38.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • groenevingers7
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2013
        • 178

        #183
        Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

        Gent, en hoe bedoel je, dat ik geen goed leiding water heb?

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #184
          Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

          Wat is de postcode van Gent ??
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • groenevingers7
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • Jul 2013
            • 178

            #185
            Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

            9000
            Waarom misschien?

            Comment

            • Escargot
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4984

              #186
              Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

              ik wil de Ph waarden weten van Gent's leiding water.

              Dit moet ik op het net zien te vinden, is dit Gent Centum
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              • groenevingers7
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • Jul 2013
                • 178

                #187
                Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                http://www.water-link.be/_uploads/wa...elling/LG2.pdf dit is mijn leidingwater

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                en de pH 7,7

                Comment

                • Escargot
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4984

                  #188
                  Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                  Ik zit de cijfers te vergelijken met die van een Koy karper vereniging en die zeggen dat het soms 9,2 kan zijn.

                  Geef nog even geen water Hermien, denk dat hier echt het probleem in moet zitten.

                  Als het tijd wordt om te wateren desnoods Spa blauw totdat ik het zeker weet.

                  Niemand een Ph meting gedaan in Gent ?
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment

                  • groenevingers7
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Jul 2013
                    • 178

                    #189
                    Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                    Oke Escargot, als de waarden normaal zijn, gaat m'n plant dan genezen ? en mag ik bij die spa blauw voeding geven?

                    Comment

                    • Escargot
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2013
                      • 4984

                      #190
                      Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                      Nou Hermien ik denk dat die Koy vereniging niet loopt te liegen.

                      Ph in Gent scommeldenorm.

                      Jouw leidingwater bedrijf geeft dit pH laag 6,5 Hoog 9,2 gemiddeld 7,8 en gemiddelde afwijking 0,1

                      Dit zou duidelijk binnen het redelijke moeten zijn.

                      de Koy vereniging geeft echter andere meldingen.

                      Soms schommelen de waarden dus duidelijk veel meer tot zelfs Minimaal 6,2 en Maximaal 9,2.

                      Hierin ligt het probleem dus duidelijk.

                      Laten we toch het voordeel van de twijfel aan het leidingwater bedrijf geven en er vanuit gaan dat het 7,8 is mlet een afwijking van 0,1

                      dat betekend dus dat jouw water drastisch naar beneden moet.

                      De plant heeft een ijzer tekort door blokkade en meer schade opgelopen door wisselende Ph.

                      nu even een behandelplan opstellen.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment

                      • RollUp
                        Expert Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jul 2011
                        • 1445

                        #191
                        Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                        Mijn eerste gedachte is veel te nat. Geef je elke dag 3x 1 liter?

                        Een Ph probleem lijkt me niet echt van toepassing. Je zou voor de zekerheid je Ph kunnen meten, ideaal is een waarde rond de 6 en 6,5. Mijn stelling is voorlopig dat dit wel bij biologisch kweken van toepassing is. Echter zuur je niet af met Ph- maar met citroenzuur. Sommige denken hier anders over. Kies je eigen weg

                        Het bodemleven bij biologisch kweken is nogal belangrijk; die leveren de juiste voedingstoffen. Als inderdaad je grond te nat is (geweest) is de zuurstof ook uit je medium. Hierdoor is je bodemleven waarschijnlijk aangetast. Kans bestaat dat je nu overschotten of tekorten heb met een aantal mineralen.

                        Je bent alleen veel te laat met handelen. Ik ben bang dat je oogst inmiddels best nadelig is beinvloed.

                        Wees vooral zuinig met de watergift.

                        Succes
                        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #192
                          Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                          Hermien, vertelde jij me niet dat het ging regenen in de komende dagen??
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • groenevingers7
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2013
                            • 178

                            #193
                            Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                            Ik geef enkel water als ik voeding geef, dat is dus 3x per week 1 liter, of 1 liter en 10 cl ofso.
                            En ja het gaat beginnen regenen, maar mijn pot staat continu afgedekt

                            Comment

                            • RollUp
                              Expert Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jul 2011
                              • 1445

                              #194
                              Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                              Ik zie nu pas de hele conversatie over Ph.

                              Uiteraard kan dit wel van toepassing zijn. Echter zijn plantjes vooral gevoelig voor schommelingen. Met een gemiddelde afwijking van 0,1 zit dat wel redelijk goed. Daarnaast denk ik dat een te natte bodem meer de oorzaak zijn.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              3x 1 liter is best veel. Ik denk dat je dat alvast naar beneden moet gaan brengen, halveren minimaal.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Nog een probleempje met Ph.

                              Als je nu de Ph gaat stabiliseren op 1 waarde voor de resterende periode wijkt deze waarschijnlijk behoorlijk af wat wat ze nu gewend is. Daardoor ontstaan weer mogelijk nieuwe problemen. Tip blijft om eens te kijken wat je ph waarde op dit moment in je aarde is. Dit geeft uitsluitsel of er een Ph probleem is.

                              Verder blijf ik erbij dat ze te nat staan.
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment

                              • Escargot
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2013
                                • 4984

                                #195
                                Re: 3 plantjes uit 40 skunky seeds

                                Goed ik heb zitten denken over een behandelplan.

                                Ik denk dat je eerst een flinke periode de plant helemaal niets geeft.
                                Geen leiding water, geen voeding.
                                Absoluut niets.

                                Dit minimaal voor 3 a 4 dagen.

                                Laat de plant zijn reserves opmaken.

                                Dek de pot af, zodat er geen (regen)water in de pot kan komen. niet luchtdicht natuurlijk losjes over de bodem.
                                De plant moet ook in de bodem kunnen ademen.

                                Als het droog is haal je dit weg.

                                Laat de plant op één plek staan en verplaats deze niet.

                                Laten we even kijken hoe de plant hierop reageert.

                                De eerste water voorziening gaat bestaan uit ; Water uit de fles of Regen.

                                Dit totdat je jezelf helemaal inleest over aan en af-zuren.
                                Last edited by Escargot; 7 October 2013, 21:31.
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...