Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lekker makkelijk, A.M.S. en Easy Sativa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lekker makkelijk, A.M.S. en Easy Sativa

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

een beetje aan de late kant, maar ik wilde toch nog wat van mn eerste kweekje laten zien aan jullie. Ik had 4 juni twee zaden geplant in een 5 liter pot. Deze zaden waren A.M.S. en Easy sativa, beide feminised. Deze heb ik 24 uur in een shotglaasje gevuld met water laten liggen. Deze glaasjes vervolgens omwikkeld met aluminiumfolie zodat er geen licht bij kon en wachten maar.
    DSC_0879.jpg
    Toen ze geplant waren duurde het niet meer dan een of twee dagen voordat ze zich lieten zien.
    DSC_0917.jpgDSC_0916.jpg

Daarna ging het allemaal wat langzamer, dit waren ze op 11 juni:
    DSC_0927.jpgDSC_0926.jpg

Vanaf hier leek het allemaal erg langzaam te gaan, voor mijn gevoel dan. Ik moet wel toegeven dat ik echt een stuk ongeduld ben. Links de Easy Sativa op 22 juni en rechts de AMS op 20 juni.
    DSC_0977.jpgDSC_0962.jpg

Dit waren de Harold(Easy Sativa) en Kumar(AMS) op 4 juli. Zoals je ziet heeft Kumar een groeiachterstand opgelopen. De reden hiervoor was een teveel aan water, dit wist ik destijds nog niet, dus heb ik er redelijk lang mee gezeten zonder dat ik wist wat er aan de hand was.
    DSC_1003.jpg

Toen kwam mijn vakantie en had ik ze even niet gezien. Toen ik 10 dagen later terug kwam, trof ik dit aan. Zoals je ziet is het verschil tussen de twee nu erg groot. De ene is ook over gezet in een 19 liter pot. Gelukkig wist iemand van de growshop mij te vertellen dat ik teveel water gaf en ik minimaal 2 dagen geen water moest geven. Uiteindelijk heb ik bijna een week geen water meer gegeven voordat het voorbij was.
    DSC_1087.jpgDSC_1086.jpg

Hier nog een fotootje voor erbij, op 17 juli. Je ziet er een derde plant bij staan, die kwam uit een zaadje wat ik uit een zakje wiet had gevist. Deze heeft eigenlijk meer dan 10 dagen op mn dak gestaan zonder dat ik er naar om had gekeken. Natuurlijk een ernstig water tekort, ook maar op het nippertje weten te redden. Het zou een amnesia plant moeten zijn en een vriend van me zou deze voor zijn rekening nemen, al laat hij het wel flink versloffen.

DSC_1095.jpgIMG-20130717-WA0008.jpg

Hier nog een fotootje van de Easy Sativa op 24-7
    DSC_1105.jpg

Ook heb ik ergens last gehad, vermoedelijk van beestjes. Nadat ik de planten had ingespoten met Bayer Garden duoflor spray was het opgelost. Wel kreeg de Easy sativa het ineens erg zwaar nadat deze was ingespoten, ze was zwaar uitgedroogd. Dit was op 6 augustus. Ook nog een fotootje erbij van de AMS plant, die het er minder zwaar mee had.
    DSC_1130.jpg DSC_1131.jpg
    DSC_1129.jpg DSC_1132.jpg

Hier een pic van de twee op 16-8
    DSC_1157.jpg

En als laatste van deze post heb ik nog wat fotos van 18-18. De grootste is al 1 meter de kleine blijft hangen op 45 centimeter.
    DSC_1161.jpg DSC_1158.jpg
    DSC_1162.jpg DSC_1159.jpg

Zoals duidelijk te zien is, heb ik last van gaatjes die ontstaan in mn blad. Eerst komen er bruine vlekjes en vervolgens worden dit gaatjes. Ik heb al redelijk lang lopen zoeken wat dit nou kan zijn, maar de ene keer wordt er gezegd dat het om insecten gaat en de andere keer een tekort aan de plant zelf. Ik hoop dat iemand mij daar nog bij kan helpen.

later!
    en alvast bedankt!

Attached Files
    Last edited by SpaceMountaineer; 20 August 2013, 17:40.
    Terminate the hate and spread the positive

Re: Lekker makkelijk, A.M.S. en Easy Sativa

Alle hulpen, advies, tips en opmerkingen zijn trouwens welkom, ik ben hier ook om te leren en te delen!

Comment

Zo even een kleine update:

Er is eigenlijk niks speciaals gebeurd. Ze zijn rustig verder aan het groeien (120 en 56 cm). Ook lijkt het bladprobleem zich niet meer uit te breiden. Er begint wel een heerlijke wietlucht aan te komen en volgens mij gaat het niet lang meer duren voordat er daadwerkelijk toppen aan komen. Ik hoop zo snel mogelijk, want volgens het boekje zouden deze planten al rond eind september geoogst kunnen worden.
      Maar hier de fotos:
      DSC_1172.jpgDSC_1171.jpgDSC_1173.jpg

Zoals je ziet lekker groen, wel denk ik dat er een voedingsoverschot is, de bladpunten trekken namelijk scheef. Komende tijd dus maar even geen voeding meer.

Mocht iemand nog op- of aanmerkingen hebben, kom maar op

Maar ik ga weer lekker verder met waar ik mee bezig was

DSC_1170.jpg

Comment

Ziet er goed uit, mooie planten!

Goed dat het probleem opgelost is en hopelijk haal je er een goed rokertje vanaf.

En laat het smaken waar je mee bezig was

Groetjes

Comment

Comment

Hey iedereen, hier weer een klein updateje,
            beide groeien goed en vertonen alleen vrouwelijke eigenschappen. De grootste zit nu op 135 cm en lijkt nu eindelijk te stoppen met groeien. De AMS begint gelukkig ineens hard te groeien, deze was dan ook nog erg klein. Nu heeft ze een lengte van 65 centimeter gok ik.
            Harold

DSC_1191.jpgDSC_1190.jpg

Kumar:
            DSC_1192.jpgDSC_1193.jpg

Helaas zie ik bij Kumar nog niks van bloei beginnen Ook heeft Harold last van paarse steeltjes. Het enige wat ik me kon bedenken is een verstikking bij de wortels d.m.v. teveel water. Iemand nog enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Comment

Oke ik denk dat ik het probleem gevonden heb, mijn water heeft een pH van bijna 8 .
              Mijn vraag is nu, hoe kan ik dit water afzuren? is het gewoon mogelijk om een kleine hoeveelheid van de pH- die we ook in ons zwembad gooien door het water heen te roeren of gaat mn plantje dan genekt worden door alle chemische rommel die er in zit?

Comment

Sativas willen wanneer de bloei eraankomt buiten nog wel eens wat paarse steeltjes maken.

ook als je ze afzuurd.

ph- van canna en evt. Ph meter aanschaffen van milwauwkee kost je 30euro , werken perfect.
                En dan zuur je de ph af na 5.9 vooral de sativa!

en laat je niet wijsmaken door anderen dat 6.2 ook goed is met andere soortjes wel.
                maar sativas altijd op de 5.9 p h houden.

na 7jaar ervaring weet ik wel wat het beste werkt voor beiden soorten

staff

Comment

Ooh help. Volgens mij heb ik een herma gekweekt
                  Na al dat slechte weer en kou heeft de grootste, easy sativa, toch iets teveel stress gekregen. Toen ik daarnet even alles ging controleren viel het me op dat er bovenop de takjes een soort balletjes zaten. Ik had van tevoren nog nooit echt een herma van dichtbij gezien, maar kan iemand dit misschien bevestigen ??
                  DSC_1291.jpg

Heb trouwens erna gelijk 1 zon ding er vanaf getrokken en open gemaakt. Dit lijkt me toch verdacht veel op het geen waar ik mee begon, een zaadje.
                  DSC_1292.jpg

Comment

dat bovenste is gewoon een bloemmetje dat er bij komt, al lijkt het op de onderste wel een zaadje, maar dan moet je het uit een top hebben gehaald of lag het op de grond?
                    maar dit komt eerder door dat de onderste foto donker is dat dit een zaadje lijkt volgens mij, gene stress!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

dat bovenste is gewoon een bloemmetje dat er bij komt, al lijkt het op de onderste wel een zaadje, maar dan moet je het uit een top hebben gehaald of lag het op de grond?
                    maar dit komt eerder door dat de onderste foto donker is dat dit een zaadje lijkt volgens mij, gene stress!

Maar je hebt het open gemaakt oke, zaadje maar kan evengoed van de mannelijke plant van de buren of wat verder op komen!
                    heb je banaantjes, tussen je toppen? Indien ja, herma, indien 2 balletjes naast elkaar hangend aan een steeltje, herma.

Comment

dit topic had ik nog niet gezien. Ik vind dat je een leuke startpost hebt. Je leert duidelijk van je kweek

Ga zo door!

Comment

Mr. Frank bedankt, ik denk inderdaad dat het geen herma is, heb ook even alle toppen na gelopen. Ik zal binnekort wel even wat nieuwe fotos plaatsen, er is namelijk redelijk wat veranderd. De easy sativa is al ver op werk in zn bloeiperiode, weet niet precies hoeveel want ik heb geen microscoop of sterk vergrootglas in huis om de trichomes te checken. Ook zijn de grote bladeren aan het vergelen, dit werkt van onder naar boven toe. Ik twijfel of dit komt door verstikking bij de wortels door een teveel aan water/te dicht op elkaar gedrukte aarde of dat het komt omdat de plant aan het afbloeien is en de voeding uit de bladeren aan het trekken is. Ik gok op de eerst, naja een wijze les voor volgend jaar: niet besparen op aarde, perliet mixen met de aarde en zorgen voor hydrokorrels op de bodem. Ik heb ook al een tijd geen voeding kunnen geven omdat de planten iedere keer al nat staan door de regen ....
                        En de kleine AMS, die ondertussen al 1 meter is, heeft veel last gehad van rupsen die ik er nu denk ik wel allemaal uit heb. De plant is nog mooi groen en voeding is nog amper nodig geweest. Maar goed, binnekort fotos

Comment

Hier de beloofde fotos

DSC_1346.jpgDSC_1347.jpgDSC_1348.jpgDSC_1349.jpg

Comment

Sativa's vragen iets meer voeding en in combinatie met die kleine pot die je hebt zou je hier de oorzaak van de slechte staat van de plant kunnen zoeken.

Tipje voor enorme autoflowers voor volgend jaar: http://www.flashseedsbank.com/super_autos.php
                            Te bestellen via "The Attitude" in UK.
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Die planten hebben nog WEKEN nodig voor jij kan oogsten dus bereid je maar voor
                              God was never on your side..

Comment

Bezig...
                              X