Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    op 22 augustus had ik besloten toch maar mijn overige zaadjes te ontkiemen, na gigantische mislukking van de buitenkweek waar ik mee bezig was. Ik had twee zaadjes over en ben te ongeduldig geweest om te wachten tot het weer mei wordt. Na een fortuin te hebben besteed aan voeding en andere additieven voor mijn eerste buitenkweek, wilde ik deze kweek zo simpel mogelijk houden als "test". De planten zijn in een mix van plagron promix en aarde uit de tuin gestopt, hebben geen voeding gekregen en stonden voor het grootste deel vd tijd in de dakgoot. Vandaag de dag zijn we 69 dagen verder sinds ze begonnen te ontkiemen.

    IMAG0317 (2).jpgIMAG0318 (2).jpgIMAG0342 (2).jpgIMAG0343 (2).jpgIMAG0390 (2).jpg
    dit zijn de plantjes na ongeveer 2 weken nadat ze begonnen met ontkiemen. Je ziet dat ik ze savonds bij heb gelicht met wat standaard bureaulampen omdat de plantjes in de schaduw stonden.
    hierna zijn ze een tijdje verplaatst naar het dak van het tuinhuisje om meer zon op te vangen.

    IMAG0576.jpgIMAG0577.jpgIMAG0644.jpg

    Dit zijn de fotos na ongeveer 4/5 weken. Je kan al zien dat ze een behoorlijk stuk gegroeid zijn. Het zijn autoflowers die volgens de website van Royal Queen Seeds na 8 weken klaar zouden moeten zijn voor de oogst.

    De 28e oktober zijn we al een stukje verder...
    IMAG0645.jpgIMAG0646.jpg

    Hierna heb ik de plantjes weer terug geplaatst naar de dakgoot waar ze geboren zijn.(onthoud: deze planten zijn helemaal naturel, geen voeding, geen toppen, geen fimmen, geen scroggen, geen lst) Gistereravond zagen de plantjes er als volgt uit:
    IMAG0666.jpgIMAG0667.jpgIMAG0668.jpg

    we zaten hier op de 68 dag vd planten. dit is eigenlijk al over de 8 weken die Royal Queen Seeds voorspelde, echter vond ik niet dat de planten er al oogstklaar uitzagen. (onthoud, het ging me niet om de opbrengst.)

    vandaag de dag(30 oktober) zijn we op dag 69 vd planten en zien ze er als volgt uit:
    IMAG0676.jpgIMAG0677.jpgIMAG0678.jpgIMAG0679.jpgIMAG0680.jpgIMAG0681.jpgIMAG0682.jpgIMAG0683.jpgIMAG0684.jpgIMAG0685.jpg

    Dit is dus wat je kan doen met een plant zonder ook maar iets van voeding of technieken voor meer oogst. In mijn ogen is het dit niet waard. ik haal het geld voor de zaden er niet eens uit waarschijnlijk. Als je als kweker hoopt iets van een plant af te halen, raad ik absoluut voeding aan en niet zo laat een kweek te beginnen als ik heb gedaan.

    Mijn grote vraag aan jullie is nu of ik mijn planten zal gaan oogsten. Het weer zal progressief slechter worden waardoor ik niet zeker weet of ik ze buiten moet laten staan. Aan de andere kant ziet de plant er nog niet oogstklaar uit. Vermoedelijk 10% vd haartjes zijn pas bruin/roodachtig. Ik wilde eigenlijk wachten tot minstens 50% bruin/rood werd voordat ik ging oogsten, maar zoals ik al zei zitten we nu dus al over de aanbevolen oogsttijd.

    Oogsten/niet oogsten. Wat denken jullie?

    groeten,

    Sebas
    .

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik hoop trouwens dat ik iets heb kunnen bijdragen voor mensen die niet weten waarom ze voeding moeten gebruiken.
    Attached Files

    #2
    Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

    Dat je planten er zo magertjes uit zien ligt niet aan een gebrek van voeding of allerlei dure additieven. te weinig licht en te koude tempraturen zullen een veel grotere rol spelen.


    oja en met je plantjes werken met een peuk in de hand is ook niet echt een aanrader... TMV..

    Comment


      #3
      Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

      Ik zie inderdaad tekenen van stress door de koele temperaturen. En ja, de beste zonuren zijn voorbij en het weer wordt ook niet beter.
      Enig idee wat ik zal doen met het oogsten?

      Comment


        #4
        Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

        Mooi dat je dit met een boodschap doorgeeft! Soms denken mensen dat het zaad nu niet goed is

        De plantjes hebben het meeste last gehad van te weinig licht.

        De stok op foto 7 heeft ook voor een flink vergruisd wortelstelsel gezorgd (als je het stokje er met die plantgrootte instak).

        in augustus nog planten heeft idd ook geen zin meer.

        Comment


          #5
          Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

          graag gedaan! nee, EIND augustus is niet de beste tijd om te zaaien...
          heb je toevallig een idee of ik ze nu het beste ondersteboven kan gaan hangen/of toch nog even moet laten staan?

          Comment


            #6
            Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

            Ik ben ook benieuwd naar een antwoord.
            Mijn plant zit namelijk precies in dezelfde fase als die van jou, en ook dezelfde methode gebruikt.

            Comment


              #7
              Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

              Ze kunnen nog wel groeien hoor, alleen zal dat buiten niet meer gaan denk ik.

              Als je echt wil weten wanneer je kan oogstend dan moet je ff op "trichomes" googlen

              Comment


                #8
                Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                Ik ben helaas niet in beschikking over een loep of een microscoop, vandaar dat ik graag wat tips wil van mensen die er meer van weten.

                Comment


                  #9
                  Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                  Dan moet ik je teleurstellen, zonder een loep kan het eigenlijk niet.

                  Maar zo'n plantje hoef je natuurlijk niet meer te behandelen "zoals het hoort".

                  Als ik jou was zou ik doorgaan totdat het buiten niet meer kan. Dat zie je aan de bladeren die gaan afsterven.
                  Dan moet je er gewoon homemade ice hasj van maken. Dat is dan ongv een hoeveelheid voor 1 joint.

                  Comment


                    #10
                    Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                    Dan moet ik je teleurstellen, zonder een loep kan het eigenlijk niet.

                    Maar zo'n plantje hoef je natuurlijk niet meer te behandelen "zoals het hoort".

                    Als ik jou was zou ik doorgaan totdat het buiten niet meer kan. Dat zie je aan de bladeren die gaan afsterven.
                    Dan moet je er gewoon homemade ice hasj van maken. Dat is dan ongv een hoeveelheid voor 1 joint.

                    Ik haal de bovenste topjes eraf vanavond en laat de rest buiten staan totdat het echt niet meer kan. Fotos volgen.

                    Comment


                      #11
                      Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                      Dat kan ook ja, kijken of het al wat effect heeft.

                      Comment


                        #12
                        Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                        Da bovenste topje kan je nog en eens niet roken man das nog lang niet klaar die plant.
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                          had dat iets eerder gezegd, hij hangt nu al ondersteboven de rest laat ik wel staan!

                          Comment


                            #14
                            Re: dakgoot kweek zonder voeding; 2xRoyal Creamatic.

                            Cookaap had het ook eerder gemeld.
                            de trychomen!
                            de haartjes kon je zonder loep ook zien.
                            wachten tot bruin...
                            ondertussen een loep regelen
                            en kijken of de trychomen nog verspreiden....
                            en uiteindelijk het amber kleurtje checken.
                            wat je uiteindelijk gaat leren in een kweek is geduld hebben

                            succes met de dames!

                            Comment

                            Bezig...
                            X