Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn 1e stekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mijn 1e stekjes

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op het forum en nieuw met kweken.
    Ik heb deze week twee stekjes gekregen van een vriend, deze vertelde mij dat dit amnezia haze stekjes waren. Nu leek het me hartstikke leuk om deze stekken te verbouwen tot een mooi plaatje.
    Wel heb ik gehoord dat de amnezia haze stekjes redelijk moeilijk zijn voor de beginner en weet ik zelf vrij weinig af van het kweken van een plant.
    Ik heb ze momenteel bij mijn oma op het balkon staan waar ze zeker 8 uur volle zon hebben.
    De stekjes zelf zitten momenteel in een kleine pot, en het materiaal waar ze in zaten toen ik ze kreeg staat half in de aarde. Ook heb ik een kleine hoeveelheid voeding in de grond rondom de plant gestrooid.IMG_20140517_133155.jpgIMG_20140517_133155.jpgIMG_20140517_133503.jpg
    Ik zal nog meer foto's maken en uploaden zodra ik de volgende keer bij oma ben (morgen). Kunnen jullie mij aub helpen in mijn 1e kweek. Wat moet ik echt doen en wat niet.
    Ik wacht op jullie reactie.

    Alvast bedankt
    A. Stoner
    Last edited by 1mastoner; 18 May 2014, 17:54.

    #2
    Re: mijn 1e stekjes

    Lees vooral veel kweekverslagen door. Daar leer je het meest van

    Comment


      #3
      Re: mijn 1e stekjes

      En ffies geen water geven

      Suc6

      Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: mijn 1e stekjes

        Oorspronkelijk geplaatst door hatsijoe View Post
        En ffies geen water geven

        Suc6

        Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk
        Bedoelde je ff geen water geven. En waarom is dit?

        Ook zitten er kleine gele plekjes op en is het pas de 2e dag dat ze in universele potgrond zijn geplaatst. Hiervoor heb ik ze zelf niet gezien.

        Enorm bedankt voor de snelle reacties

        Comment


          #5
          Re: mijn 1e stekjes

          Omdat je grond er best nat uitziet... En als je even geen water geeft.. Gaan de wortels opzoek naar water

          Hoe kleiner de pot... Hoe precieser het water geven moet

          Wat voor voeding heb je gestrooid dan??

          Verstuurd van mijn GT-I9070 met Tapatalk

          Comment


            #6
            Re: mijn 1e stekjes

            Ik heb de voeding gekregen bij de stekjes maar ik denk niet dat het genoeg is voor 10 a 12 weken ik wou hierna over gaan op canna voeding die is hier namelijk bij een lokale winkel verkrijgbaar.

            Comment


              #7
              Re: mijn 1e stekjes

              Het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat het witte korrels zijn. Hoeveel en wanneer zal ik ze het best toe kunnen voegen aan de potgrond. Is het gebruik van universele potgrond goed?

              Vandaag nog wat foto's van hoe ze er nu bij staan

              A Stoner

              Comment


                #8
                Re: mijn 1e stekjes

                Het is de bedoeling dat als je potten vult, dat je ze ook echt vult. Tot het randje.
                Hierin gaan ze het niet redden tot het eind. (10-11-12 weken bloei)
                Deze hebben minimaal 15L aarde nodig. Dat is een 15L pot tot het randje.
                Maar eigenlijk liever wat meer.

                Weet je oma wat het is, en is ze zich bewust van de risico's ? (uithuiszetting?)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: mijn 1e stekjes

                  Hierbij de beloofde foto's, de blaadjes bovenop zijn duidelijk groen en volgensmij redel ij je gezond. Aan de onderkant van de plant zitten bladeren met gele vlekjes die niet echt levendig lijken.
                  Kan dit gewoon of moet ik iets hiertegen doen, soja wat

                  Help help

                  A Stoner20140519_123753.jpg20140519_123648.jpg20140519_123703.jpg20140519_123725.jpg

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Het is de bedoeling dat als je potten vult, dat je ze ook echt vult. Tot het randje.
                  Hierin gaan ze het niet redden tot het eind. (10-11-12 weken bloei)
                  Deze hebben minimaal 15L aarde nodig. Dat is een 15L pot tot het randje.
                  Maar eigenlijk liever wat meer.

                  Weet je oma wat het is, en is ze zich bewust van de risico's ? (uithuiszetting?)
                  Bedankt, ik zal de planten tijdig over potten. Is het brter als ik dit meteen doe of kan ik hier eventueel een weekje mee wachten. Mijn oma is volledig op de hoogte over wat voor plantjes het zijn, uithuiszetting komt toch bijna nooit voor tenzij het duidelijk een echte plantage is.

                  Enorm bedankt voor de reactie hopelijk kan ik nog meer profiteren van je kennis.

                  Tnx
                  A Stoner

                  Comment


                    #10
                    Re: mijn 1e stekjes

                    Op God, ik bak dr blijkbaar niks vAndere heb dr volgensmij mij eentje vermoord terwijl ik me toch aan de kweekverslagen probeer te houden. Ik heb ze vast gezet met dunne touwtjes en een van de Twee doet het volgensmij wel goed. Zn maatje daaraantegen hangt enorm zoals je kan zien op de 1e foto en de bladeren zijn donkerder groen.
                    Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik voorkomen dat de andere hetzelfde overkomt??20140520_182620.jpg20140520_182639.jpg
                    Last edited by 1mastoner; 20 May 2014, 17:45.

                    Comment


                      #11
                      Re: mijn 1e stekjes

                      Teveel water gegeven vermoed ik en anders wat te weinig

                      Verstuurd vanaf mijn SM-T210 met Tapatalk
                      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                      Comment


                        #12
                        Re: mijn 1e stekjes

                        meer aarde, en niet teveel water 300ml op 36 uur voor een paar dagen

                        Comment


                          #13
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: mijn 1e stekjes

                            Nou mensen een van de twee plantjes heeft het al begeven, verbrand toen het 36 graden was.
                            Nu deed de andere het enorm goed maar nu ben ik bang dat ik klaar ben met mijn eerste wiet experimentje.
                            Ik kwam vandaag weer even kijken en de bladeren zijn bijna allemaal aangetast, ik ben bang door spint. Nu zien ik geen overduidelijke suikerspin achtige draden maar wel aantasting die er zeker niet goed uit ziet. Kan iemand hier confirmeren wat het is en of ik nu nog iets kan ondernemen waardoor ik toch kan oogste als de toppen komen...
                            Hierbij wat fotos vab een aangetadt blad...20140809_174335.jpg20140809_174335.jpg20140809_174335.jpg20140809_174335.jpg20140809_174641.jpg

                            Comment

                            Bezig...
                            X