Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De klim naar de top(pen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: De klim naar de top(pen)

    Zo vandaag hebben de twee voor het eerst voeding(Plagron Terra Bloom) binnen gehad. Ze werden wat lichter van kleur en het leek wel of ze wat konden gebruiken. Daarbij heb ik ook voor het eerst water afgezuurd. Het kraanwater wat hier uit de kraan kwam, had een pH van rond de 7. Ook hebben ze een wat doffe kleur met zilverachtige schilfers. Nu weet ik niet of het door de plant zelf komt, of door de stratenmakers die volop grijze stenen hebben lopen zagen in de tuin. Verder zien ze er een flink stuk beter uit dan eerst, vooral de AK-Auto. Deze twee gaan waarschijnlijk naar buiten, op guerilla. Dit zodat ik in mijn tuin de planten kan zetten en het maximaal aantal lichturen optimaal kan benutten. En tot slot is er nog 1 product toegevoegd aan de verzameling, Ecostyle Vital, dit op aanraden van QnQ als ik me niet vergis. Het zou de plant moeten versterken en helpen tegen schimmels.

    Wat er in de tuin komt te staan ben ik nog niet zo zeker van. (nee, meer dan twee mag echt niet)
    Wel weet ik dat het niet de AK-Auto wordt, deze ruikt te sterk.

    De keuze wordt dus,

    Ultra Lemon haze en Northern Lights Auto
    of
    Frisian Dew en Northern Lights Auto

    De Frisian ben ik dan wel van plan om te scroggen en verduisteren, dit omdat ik in september weer met school begin.
    Wat er over blijft, zet ik waarschijnlijk ook guerilla. Zaden verliezen hun kiemkracht en ik zie dr toch liever gister dan vandaag een plantje uit komen.

    Binnenkort gooi ik er wel even weer wat fotos op!!

    De groeten
    Terminate the hate and spread the positive

    Comment


      #47
      Re: De klim naar de top(pen)

      Zo zijn we weer na een flink tijdje. De plantjes doen het redelijk goed. Ze begonnen ondervoedt te raken, dus gaf ik ze voeding totdat ze bijna overvoed waren. Ze hebben het vervolgens een tijdje gedaan op regenwater en afgezuurd water, maar nu begint het toch wel weer tijd te worden om ze bij te voeden. Momenteel zien ze er zo uit:

      IMG_20140604_191203.jpgIMG_20140604_191210.jpgIMG-20140530-WA006.jpgIMG-20140530-WA010.jpg

      En deze drie zijn op guerilla gegaan. Het is 1 frisian dew, 1 Northern lights autoflower en 1 Ultra lemon haze. Hopen dat ze het goed gaan doen!
      IMG-20140530-WA009.jpg

      De groeten weer!
      Terminate the hate and spread the positive

      Comment


        #48
        Re: De klim naar de top(pen)

        Hoooi ben ik weer, voor degene die nog interesse hebben.

        Ik heb een klein inschattingsfoutje gemaakt met de voeding en de pH-. Dit resulteerde als ik me niet vergist in een pH-block door een te lage pH waarde en daarbij had ik me ook nog eens misrekend met de hoeveelheid voeding die ik toe moest voegen. Nu kon ik door die k*t onweersbuien nog nieteens bijvoeden ook. Dit is de planten niet ten goede gekomen, vooral de AK47-autoflower heeft er onder geleden. Een tekort in stikstof en vermoedelijk ook zink en magnesium is het gevolg.

        De enige oplossing die ik me nu kon bedenken is een geconcentreerder mengels van voeding en water te geven, maar in een kleine hoeveelheid. Zo heb ik over de twee planten 1 flesje van 225 ml met ongeveer 70 ml voeding verdeeld. Nu hopen dat de regen de pH neutraliseert, zodat de voeding ook daadwerkelijk opgenomen kan worden. De bladeren zijn ondertussen al wel flink geel geworden helaas en de nieuwe internodes zitten veel te dicht op elkaar. Hier twee foto's van de twee

        IMG_20140610_112343.jpgIMG_20140610_112316.jpg

        Mocht mijn conclusie verkeerd zijn, dan hoor ik het ook graag. Zou het namelijk wel fijn vinden als er wat rookbaars van de planten komt. Is er trouwens een oplossing voor de internodes die te dicht op elkaar zitten? gewoon de topjes en blaadjes die daar zitten weg knippen?

        Ze zijn trouwens al wel in bloei, de topjes zien er zo uit.

        IMG_20140610_112348.jpgIMG_20140610_112356.jpg

        Maar dit was het weer, de groetenn!!
        Terminate the hate and spread the positive

        Comment


          #49
          Re: De klim naar de top(pen)

          Excuses voor het nooit afmaken van dit topic. Zie nu ook pas dat hij helemaal nooit voltooid is. Misschien dat ik binnenkort nog even wat fotootjes kan opzoeken, maar geloof niet dat ik deze nog heb.

          Het is in ieder geval een super oogst geworden. Wat ik me kon herinneren is dat ik tegen de honderd gram oogst aanzat. Hiervan kwam ongeveer 60 van de lemon en 40 van de AK.

          Beide zijn het super soortjes en ik heb weinig last gehad van rot. Vooral de ultra lemon haze was echt een knaller kwa opbrengst en effect. De eerste paar keren dat ik deze gerookt had, sloeg ik nogal eens stijl achterover.


          En ik weet dat het geen excuus is, en nogmaals het spijt me dat ik deze niet eerder had afgemaakt, maar ik hoop zo toch nog een beetje extra info over de soortjes gegeven te kunnen hebben.
          Terminate the hate and spread the positive

          Comment

          Bezig...
          X