Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De klim naar de top(pen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De klim naar de top(pen)

    Korting op 420shop
    Halle mede rokers/growers!

    Ook dit jaar ben ik van plan weer een buitenkweekje op te zetten. Er zullen helaas maar maximaal 3 planten in mn tuin mogen komen, vorig jaar gingen mn ouders akkoord met twee dus even kijken of het wat valt te rekken. Buiten de tuinkweek komt er dus ook nog een guerillakweekje. Er valt nog veel te leren voor mij aangezien ik een redelijke beginner ben, maar goed de klim naar kennis en ervaring kan weer verder gaan.

    Momenteel staan op mijn lijstje:

    - Northern Lights Autoflower (sensi seeds)
    - Frisian Dew (Dutch Passion)
    - Ultra Lemon Haze (Auto Seeds) (Autoflower)
    - AK-47 Autoflower (gratis bij bestelling vanaf 50 euro)
    - Gold Rush (Spliff Seeds)
    - California Indica (White Label Seeds)
    - Blue Medi Kush (spliff seeds)

    Waarschijnlijk ga ik de bovenste drie bestellen en dan zou ik de AK auto erbij krijgen. De ultra lemon haze is echter niet op voorraad momenteel bij Zamnesia, hopen dat ie optijd weer in het assortiment ligt. Wanneer dit niet het geval is, ga ik waarschijnlijk voor de Blue Medi Kush. Wanneer ik de zaden daadwerkelijk heb uitgekozen zal ik de uitgebreide informatie erbij posten.

    De planning voor de tuinkweek ziet er momenteel zo uit:

    - Rond Mei ontkiemen in een (lichtdicht) glas water op een warme plek.
    - De zaadjes planten in een klein potje en deze plaatsen in een propagator. De propagator zal net als vorig jaar weer op het dak belanden. De zaadjes voor de guerilla worden hier ook in geplaatst.
    - Wanneer ze groot genoeg zijn gaan ze over in een grotere pot, 20L. Misschien nog met een tussenstap van 5 liter. De autoflowers zullen hoogstwaarschijnlijk in de 20L potten bijven, de Frisian zal in de speciekuip van vorig jaar komen (45L).

    Grond:

    De grond wordt net als vorig jaar gewoon universele potgrond. Voor het ontkiemen ga ik wel zaai en stekgrond gebruiken, dit om verbranding te voorkomen.

    Voeding:

    Waarschijnlijk ga ik voor de voeding van plagron. Natuurlijk gebruik ik niet meer dan nodig, en de autoflowers zullen wel niet veel nodig hebben. Wel ga ik als aanvulling een goedje gebruiken om de resistentie tegen schimmels en beestjes te verhogen, of in ieder geval zou moeten doen. Welke dit wordt weet ik nog niet. Mogelijkheden zijn onder andere Gen200 en Ecostyle Vital.



    En ook voor alle andere kwekers, een fijn kweekjaar toegewenst!
    Last edited by SpaceMountaineer; 12 February 2014, 17:20. Reden: Lay-out
    Terminate the hate and spread the positive

    #2
    Re: De klim naar de top(pen)

    Idee is leuk.. Tuin Samen met guerrilla .. Ga ook de tuin wat doen .. Welke zaden ben ik nog niet uit.. Jack H sowieso (die wil de mijnes graag ) en verder weet ik nog niet. Heb nu 2 haze onder led. Eerst kijken wat dat wordt

    iig suc6
    Verstuurd van mijn GT-S5360 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: De klim naar de top(pen)

      Klinkt leuk, check alleen eens buiten die gen eens silica power van bac of je moet centen teveel hebben .
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        #4
        Re: De klim naar de top(pen)

        Thanks voor de tip Nik. Inderdaad een flink stuk goedkoper, ook als je de mengverhouding met water in de berekening mee neemt. Wel vaag dat Gen200 mag claimen dat ze het enige product zijn die de stof silicium gebruikt terwijl ik nu al 3 anderen heb gevonden ....
        Terminate the hate and spread the positive

        Comment


          #5
          Re: De klim naar de top(pen)

          Succes Man, ik kom kijken.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6
            Re: De klim naar de top(pen)

            Nou het belangrijkste is in ieder geval binnen. Heb er tot nu toe totaal geen spijt van dat ik bij zamnesia heb besteld.
            Ten eerste krijg je er al een leuke gift bag bij. Deze bevatte een zamnesia grinder, een pen, een bloekje vloei+tip, een aansteker een sleutelhanger en een magneetje. Natuurlijk moeten we ook niet de drie AK-47 autoflowerzaden vergeten, die helemaal gratis en voor niks er bij zaten.
            DSC_1616.jpg

            Ook zat er op de een of andere manier een pakketje van RQS bij, ookal had ik daar helemaal niks van besteld. Hierin zat een mooie gifgroene grinder met een viertal posters, waarvan ik dit toch wel de leukste vond.

            DSC_1615.jpg

            En dan nu waar het echt om gaat. Het zijn geworden:

            Northern Lights Autoflower (Sensi Seeds)
            Ultra Lemon Haze (Auto Seeds)
            AK-47 Autoflower (Zamnesia huismerk?)
            Frisian Dew (Dutch Passion)

            DSC_1617.jpg

            Wel grappig wat autoseeds als reden geeft: Auto seeds are sold as collectible souvenir and genetic preservation purposes only. Mooi praatje haha

            DSC_1619.jpg

            Nou wanneer het weer het ook maar een klein beetje toelaat zal ik eens beginnen met een AK zaadje in guerilla te zetten, zodat ik van de zomer al wat te roken heb, de rest van mn eigen kweekje vorig jaar is namelijk gejat!!
            Rond eind mei/begin juni zal ik gaan beginnen met de rest van de kweek. Ben benieuwd hoe het dit jaar allemaal gaat verlopen.

            De kweekkoorts begint echter al aardig op te lopen, mede dankzij het feit dat ik nu niks meer te roken heb. Moet nu elke keer naar de sjop en 8 euro voor een simpel grammetje betalen.
            Terminate the hate and spread the positive

            Comment


              #7
              Re: De klim naar de top(pen)

              Nice, die northern lights van sensi wil ik zelf ook gaan planten dit jaar. Heb je die direct van sensi of via een zaadhandelaar?
              Als je 'm van een zaadhandelaar hebt: welke? En hoe 'oud' ziet de verpakking er uit?
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: De klim naar de top(pen)

                @LR2 Ik heb alles in 1 keer besteld bij zamnesia, vandaar ook al die reclame dingetjes. Ik denk dat de zaadjes nog erg nieuw zijn. Het doosje ziet er nog erg mooi glimmend en diep groen uit. Mocht het dus oud zijn, is het onder hele goede omstandigheden bewaard. 1 van de zaadjes is wel wat licht, al twijfel ik of dit met de kiemkracht te maken had. Vorig jaar had ik 3 bekant groene zaadjes gevonden in een zakje wiet. Deze kwamen alle 3 uit. Ik had ook 7 zaden van een maat van me gekregen. Echt het 'perfecte zaad' zoals het hier beschreven zou worden. Mooi donker en redelijk groot. Maarliefst 1 ontkiemde er.

                Maar ik ben iig erg tevreden over zamnesia.
                Terminate the hate and spread the positive

                Comment


                  #9
                  Re: De klim naar de top(pen)

                  Succes! En ben benieuwd naar de Frissian Dew. Heb al twee jaren zonder al teveel succes met auto's gekweekt in guerilla, raad ze zelf dus niet aan. Maar misschien dat het voor jouw wel werk natuurlijk.

                  Greetz

                  Comment


                    #10
                    The seeds of today are the flowers of tomorrow

                    Comment


                      #11
                      Re: De klim naar de top(pen)

                      Uit je tuin gejat ?
                      Dan mag je tegen dat het zomer is wel voorzorgsmaatregelen gaan nemen, want dan gaan ze zeker terug komen.

                      Mooi pakketje, en wat zaadjes extra om alvast te beginnen.
                      Nice, Succes.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: De klim naar de top(pen)

                        @qnq nee bij de voetbaltraining. Had geen tijd om t even snel in een klein zakje te doen, dus had ik mn laatste 10 gram maar zo mee genomen.

                        @hippie ik zal binnekort, als ik terug kom van wintersport, eens mn eerste afje op guerilla zetten

                        Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                        Terminate the hate and spread the positive

                        Comment


                          #13
                          Re: De klim naar de top(pen)

                          Hahaha die Spacemount, zit je nu al in de sneeuw te tikken op je LT26...laat je geen zaadjes vallen daar ?

                          Geniet en de groetjes...hippie .
                          The seeds of today are the flowers of tomorrow

                          Comment


                            #14
                            Re: De klim naar de top(pen)

                            Neehoor de zaadjes blijven mooi hier. Ik ga volgende week pas. Moet je trouwens kijken wat voor gruwel ik in mn schuur vond. Overblijfsel van vorig jaar


                            En kijk; cheese hazeeeee


                            Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk
                            Terminate the hate and spread the positive

                            Comment


                              #15
                              Re: De klim naar de top(pen)

                              Hahahaaa, een smakelijk hapje voor die buddha's, smaakt beter dan dat schimmelende gedrocht ...
                              The seeds of today are the flowers of tomorrow

                              Comment

                              Bezig...
                              X