Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

    Ik weet niet wat het is dit jaar, maar m'n Bubblelicious en laatste Mary zijn ook allebei niet ontkiemd. Vier zaadjes dus niet uitgekomen... Zonde.
    Daarom heb ik Greekindicalover's advies opgevolgd en liggen er nu 3 zaadjes Critical Jack te ontkiemen, de reviews beloven veel goeds! En ik kreeg ook nog een gratis Auto White erbij, dus die gaat binnenkort ook de grond in.

    Pics or it didn't happen:
    2014-06-19 18.32.21.jpg
    Critical Jack heeft wel echt kleine zaadjes zeg.

    En alvast een trichomen-check gedaan op Marietje, maar ze zijn nog erg milky:
    2014-06-15 20.59.37.jpg

    Tot de volgende keer maar weer!
    Last edited by SilverHerrer; 20 June 2014, 10:28.
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

    Comment


      #47
      Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

      ziet er goed uit zelf heb ik ook een white widow staan. Volgend jaar wou ik ook graag de critical jack zetten, eerst hier kijken wat ie geeft
      I'm high, but I'm grounded.

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

      Comment


        #48
        Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

        Hoe heb je dir trichromen zo kunnen fotograferen?

        Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk

        Comment


          #49
          Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

          Tot nog toe doen de zaadjes niet veel, ze zijn een beetje open gegaan maar er komt nog geen kiem uit.

          Die foto's heb ik gemaakt met een simpel zakmicroscoopje van eBay (een paar euro, gebaseerd op een LED-lampje en 2 plastic lenzen). Camera erop richten en schieten maar
          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

          Comment


            #50
            Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

            Na een week radiostilte ben ik er weer met een update. Er is veel gebeurd!

            Ten eerste: alle Critical Jacks zijn niet uitgekomen. De kiem tussen de watten bleef maar een paar millimeter groot, en eenmaal in de grond is er niets gebeurd. Erg jammer dus.
            Ik wil in de winter toch goed voorzien zijn van m'n eigen wietje (nu ik weer een paar maanden uit de shop rook merk ik hoe ontzettend sloom je dat maakt ten opzichte van eigen buitenwiet), dus ik heb nog 5 Northern Lights autoflowers besteld. Ik denk dat ik er in eerste instantie maar 3 zaai. Ik hoop dat ze aan het eind van de zomer niet teveel last krijgen van meeldauw en toprot, want het is natuurlijk al best laat in het seizoen.

            Terug naar #1 van dit jaar: Automatic Mary, inmiddels door mij omgedoopt tot 'Marietje'. Precies 3 maanden geleden was het zaadjes ontkiemd, en zo staat ze er nu bij:

            2014-07-07 17.24.14.jpg
            Een beetje scheefgezakt dus, maar ze krijgt ook al 2 weken geen water meer en heeft 2 dagen in het donker gestaan.
            Over de hoeveelheid hars hoef ik niet te klagen:
            2014-07-07 17.24.52.jpg 2014-07-07 17.25.12.jpg

            De trichomen zijn erg verdeeld. Er zijn nog wat doorzichtige, het gros is milky, er zijn wat bruine en sommigen zijn al bijna zwart.
            2014-07-06 15.38.38.jpg 2014-07-06 15.38.23.jpg
            De foto's zijn niet erg duidelijk, maar het geeft een idee.

            Omdat ik gisteren een klein stukje rot weg moest halen viel een gezond stukje top eraf, daar meteen maar even gebruik van gemaakt! Drie uurtjes op de computerkast drogen en draaien maar. Conclusie: die kickt goed in! Over de smaak valt natuurlijk nog weinig te zeggen zonder te curen, maar het komt wel overeen met wat de beschrijving is: zoet, licht fruitig maar niet overweldigend. Het effect was vooral een high, maar al snel stroomt het door naar je ledematen en is het effect het meest aanwezig in je lichaam. Automatic Mary lijkt tot nog toe een uitstekende keus!

            Morgen ga ik knippen en te drogen hangen, ondanks de trichomen. Maar aangezien het met het body-stoned effect dus wel goed zit hoef ik denk ik niet langer te wachten.

            Dat was hem weer, als het goed deze week dus nog een update met een kale plant en het aantal grammetjes

            Smokeze!
            Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

            Comment


              #51
              Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

              Nog even een tussentijdse update

              Twee weken geleden heb ik het gratis Auto White zaadje van Azarius in de grond gedaan en 5 dagen later kwam ze uit. Inmiddels is ze 10 dagen oud:
              2014-07-13 16.16.15.jpg

              Vier dagen geleden heb ik drie Northern Lights zaadjes in de grond gedaan, en die zijn vannacht boven de grond gekomen. Twee daarvan hebben hun kopje nog een beetje vreemd gedraaid, maar dat zal vanzelf wel goed komen. De aarde is opgevuld tot aan de lobblaadjes en ze staan nu lekker warm in een kasje.
              2014-07-13 16.12.07.jpg 2014-07-13 16.12.42.jpg

              Met regenachtig weer, wanneer het 's avonds dus vrij snel donker wordt, geef ik ze nog een beetje extra licht Een doos, van binnen bekleed met aluminiumfolie en bovenin een ledstrip van 60 warmwitte leds (die ik toch nog had liggen) gaat dan een paar uurtjes nog over de pot heen. Lijkt ze wel lekker te vinden!
              2014-07-07 22.41.14.jpg

              Tot slot nog wat kiekjes van de geoogste Automatic Mary:
              2014-07-08 18.58.11.jpg 2014-07-08 18.59.38.jpg 2014-07-13 16.17.31.jpg
              Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

              Comment


                #52
                Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                wauw man, gaat goed zo
                zelf heb ik ook een white widow auto van azarius, deze is bij ons wel redelijk klein gebleven maar we gaan ze volgende week al oogsten. Egt een goed plantje, neem anders een kijkje bij mijn verlsag en ik zou het zakje er niet bijleggen, laat de tijd zijn werk maar doen
                I'm high, but I'm grounded.

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                Comment


                  #53
                  Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                  Ik heb je verslag even bekeken, die Frysian Dew ziet eruit als een goed soortje! Die komt volgend jaar zeker op mijn balkon te staan

                  Bij mij doen de plantjes wat ze moeten doen, en is de eerste joint gedraaid met Automatic Mary Een fijne high, een goed stoned gevoel in je lichaam en blijft mooi lang aanhouden. De vanille-bloemachtige geur is ook opvallend aanwezig. In totaal heb ik 16 gram droog er aan over gehouden, en met de hasj shaker nog een grammetje hasj. Niet erg veel dus, maar wel behoorlijk potent.

                  Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden:

                  2014-07-13 16.17.31.jpg 2014-07-17 19.35.56.jpg 2014-07-17 19.34.57.jpg 2014-07-19 10.47.19.jpg
                  De geknipte en gedroogde Automatic Mary, in totaal 16 gram wiet en wat hasj. De wiet ligt nu te curen in een weckpot (zonder silicalgel).

                  2014-07-13 16.16.15.jpg 2014-07-22 14.07.37.jpg 2014-07-22 14.07-edit.07.jpg
                  Auto White achtereenvolgens 11 en 20 dagen oud. En een overzichtsfoto van de Auto White en drie 10 dagen oude Northern Lights Voorzien van Plagron Batmix natuurlijk.

                  De vakantie zit eraan te komen en ze moeten natuurlijk niet droog komen te staan. Ik zat eraan te denken ze in een opblaas-zwembadje te zetten met ca. 7 cm water, dan staan hun voetjes nat en kunnen ze een paar dagen vooruit. Hoe lossen jullie dat op?

                  Tot zover weer de update, het is nu wachten op bloei van Auto White.
                  Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                  Comment


                    #54
                    Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                    is zeker een goede plant die frisian
                    en ik weet niet echt een oplossing vr je vakantie, wij zijn met 2 dus kan er altijd wel iemand voor de dames zorgen
                    I'm high, but I'm grounded.

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                    Comment


                      #55
                      Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                      Uiteindelijk heb ik elke pot in een bak gezet waar water in kan blijven staan. Maar dat had niet gehoeven want afgelopen 2 weken heeft het hier blijkbaar flink geregend!
                      Terug in Nederland is het altijd spannend hoe ze erbij staan en het had niet beter kunnen gaan! Alle 4 flink gegroeid - de een wat meer dan de ander - en bij elke is de bloei begonnen. 'Mrs. White', zoals mijn Auto White voortaan heet, heeft de spectaculaire hoogte van 60 cm bereikt!

                      Voordat ik wegging:
                      2014-07-29 12.42.24-crop.jpg

                      Toen ik terugkwam:
                      2014-08-08 14.10.07-crop.jpg

                      Apart om te zien hoe de Northern Lights, die allemaal even oud zijn, trapsgewijs verschillen in hoogte.
                      Mrs White heeft echt een mooie vorm (vind ik zelf) en heb haar onderste takken met wat elastiekjes nog wat verder uit elkaar getrokken zodat de zijtopjes straks meer licht krijgen.
                      2014-08-09 17.00.29.jpg

                      Auto White is nu 39 dagen oud, de Northern Lights 29 dagen. Ik probeer ze nu zoveel mogelijk uit de regen te houden om toprot, wortelrol en schimmel te voorkomen. Heb vorig jaar ontzettend veel last gehad van meeldauw, ik heb er nog geen goed preventief middel voor gevonden dus alle tips hiervoor zijn welkom.

                      Dat was hem weer, bij de volgende update staan ze hopelijk allemaal flink te bloeien
                      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                      Comment


                        #56
                        Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                        mooi man, ziet er goed uit, en je white widow staat er idd mooi bij
                        I'm high, but I'm grounded.

                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

                        Comment


                          #57
                          Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                          Ja ze gaan goed!

                          Inmiddels staan ze alle vier goed in de bloei, en de buds zijn al zichtbaar.
                          2014-09-05 20.07.34.jpg 2014-09-05 20.07.54.jpg 2014-09-05 20.08.29.jpg 2014-09-05 20.08.46.jpg
                          De eerste is White Widow, de rest Northern Lights. Je ziet duidelijk dat de NL's een paarsige rand hebben (vooral de eerste), weet iemand of dat kenmerkend is voor NL of hebben ze last van ondervoeding of verbranding? De bladpuntjes wijzen ook iets omhoog. De WW daar geen last van, ze krijgen allemaal evenveel (bloei)voeding.

                          Net ook maar even een grote check gedaan op hun gezondheid, nu het weer zo herfstig is. De blaadjes zien er op een paar gaatjes van insecten na prima uit. Ik heb wel wat sporen van meeldauw gevonden, dus die meteen eruit geknipt. Ook direct even de dode blaadjes weggehaald.
                          2014-09-05-20.12.04-edit.jpg

                          En nog even een NL top van bovenaf en WW in z'n geheel, omdat het kan
                          2014-09-05 20.08.09.jpg 2014-09-05 20.18.39.jpg

                          Er zijn nu bijna 6 weken voorbij sinds de White Widow begon met bloeien, dus als ik af ga op mijn vorige kweekjes duurt het nog 2-3 weken voor de oogst
                          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                          Comment


                            #58
                            Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                            Oorspronkelijk geplaatst door SilverHerrer View Post
                            Ja ze gaan goed!
                            Zien er prima uit, veel beter dan die Mary.

                            Om dat zo te houden kun je misschien het beste even geen water meer geven en die meeldauw bestrijden met tebuconazol, anders kan dat nog een groot probleem worden. Daarna moet je wel minstens 3 weken wachten voordat je oogst.
                            Verder elke ochtend alle toppen heen en weer schudden om het vocht eruit te krijgen. Ze gaan zo goed dat ze waarschijnlijk ook wel wat extra ondersteuning kunnen gebruiken.

                            Comment


                              #59
                              Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                              Tebuconazol ?
                              Wat is dat, waar koop je dat, wat doet het, is het niet gevaarlijk, kun je een product roken als dat erop zit ?
                              Het breekt heel langzaam af, dus als je je wiet gaat roken, zit het er nog op.

                              Leg dat meteen even precies uit als je wat aanraadt ?
                              Het wordt vooral gebruikt in de houtverduurzaming lees ik ?

                              Quote van wiki :

                              Bij muizen en ratten zijn tumoren vastgesteld bij toediening van hoge doses tebuconazool, maar die bleken niet relevant te zijn voor de mens.
                              De Europese Unie beschouwt tebuconazool niet als carcinogeen; het Amerikaanse Environmental Protection Agency daarentegen als mogelijk carcinogeen. *
                              In proeven op verschillende diersoorten is gebleken dat tebuconazool effecten heeft op de foetus.
                              De stof is daarom in de Europese Unie ingedeeld als mogelijk gevaarlijk voor beschadiging van het ongeboren kind.
                              Tebuconazool is stabiel ten opzichte van hydrolyse en breekt vrij langzaam af in het milieu. De stof is matig toxisch voor waterorganismen, vooral algen.

                              De aanvaardbare dagelijkse inname is vastgesteld op 0,03 mg/kg lichaamsgewicht per dag.

                              Geen woord over het opnemen van de stof via de longen.
                              Als je vriendin zwanger is mag ze de wiet sowieso niet gebruiken vermoed ik.

                              *Carcinogeen = Kankerverwekkend bij aanraking !
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #60
                                Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                                Als je zwanger bent lijkt het me sowieso geen goed idee om wiet te gebruiken inderdaad En wat betreft het carcinogene effect geloof ik toch liever de EU dan de VS.
                                Ik heb er wat over opgezocht, en het wordt door Bayer gebruikt voor bestrijding van meeldauw bij rozen. Ik ben ook wel benieuwd of anderen hier ervaring mee hebben en hoe het zit met de gezondheid.

                                Ik lees ook veel over Bayer Exact, en dat dat minder schadelijk kan zijn dan Silinal. Heeft iemand daar ervaring mee? Melk en water heb ik vorig jaar geprobeerd, maar dat haalde echt niets uit.

                                EDIT: Ik ben erachter dat Bayer Exact sinds februari verboden is in Nederland, dat is een slecht voorteken. Ook (Luxan) spuitzwavel is sinds juli verboden - hoewel de variant van Bayer wel nog verkocht wordt op bol.com.
                                Ik kwam wel Pireco Bladziekten capsules tegen, die zouden een biologische werking hebben en dus beter voor je groenten/wiet zijn. Ervaringen? Wat is aan te raden, zwavel of een tebuconazol variant?
                                Last edited by SilverHerrer; 6 September 2014, 09:16.
                                Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                                Comment

                                Bezig...
                                X