Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

    Ben het wel met het sentiment van Q&Q eens, liefst wil je helemaal geen chemische troep gebruiken (ook qua voeding).
    Maar goed, iedereen gebruikt het, dus gerookt heb je het toch al.
    Volgens de WUR kom je met zwavel van 80% van de meeldauw af en met tebuconazool zou dat 100% moeten zijn.

    Comment


      #62
      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

      Comment


        #63
        Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

        wow, wat gaan die mooi en ik heb al meerde keren gelezen dat nl's paars kleuren, normaal lijkt het me dus
        I'm high, but I'm grounded.

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

        Comment


          #64
          Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

          Oogsttijd nadert snel!
          Ik heb deze week de trichomen gecheckt en de verhouding is nu 50/50 transparant/milky, dus nog eventjes wachten tot de mooie goudbruine amberkleur verschijnt.
          De meeldauw heeft zich over het algemeen rustig gehouden, op 1 topje na:
          2014-09-18 10.34.13.jpg

          Wit als sneeuw, maar wel het verkeerde wit. Vergeleken met Het Meeldauw Incident vorig jaar valt het allemaal mee, en ik zit dicht tegen de oogsttijd aan, dus ik ga geen lompe behandelingen meer uitvoeren. Ze zijn nog even ingesprayed met 10/90 melk/water en daar moeten ze het mee doen.

          Het weer aan het eind van het jaar is toch niet ideaal voor de plantjes (ondanks dat dit de droogste september ooit gemeten is!) want er is ook wat toprot gespot. Meteen weggeknipt en hopen dat het zich niet verder verspreidt.
          2014-09-17 11.51.09.jpg
          Het is een beetje onduidelijk op de foto, maar als je niet kleurenblind bent zie je de bruine plek direct.

          Automatic White, precies 11 weken oud:
          2014-09-18 10.39.54.jpg
          Ze heeft al heel wat bladeren verloren, maar de topjes zien er prima en sticky uit.

          En dan nog wat kiekjes van de mooie NL toppen:
          2014-09-18 10.41.11.jpg 2014-09-18 10.41.36.jpg

          Hopelijk volgende week wat oogstfoto's van mvr. De Wit
          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

          Comment


            #65
            Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

            mooi mooi mooi, enkel mooi
            I'm high, but I'm grounded.

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-Planter-style

            Comment


              #66
              Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

              Afgelopen zaterdag was het zover: Auto White is geoogst! Ik heb niet extra gestresst omdat het slechte weer volgens mij voor genoeg stress zorgt, en ze zag er verder prima uit.
              2014-09-27 15.40.42.jpg 2014-09-27 15.41.05.jpg 2014-09-27 15.52.38.jpg 2014-09-27 15.57.36.jpg
              Zoals je ziet: lekker dikke topjes, een beetje toprot aangetroffen, en een 'medium' hoofdtop. Ik ben tevreden!

              De drie Northern Lights gaat wat minder lekker. De ene heeft last van toprot, de ander meeldauw, en de laatste heeft een groeiachterstand ofzo want de blaadjes zijn nog erg groen en de trichomen nog volledig transparant.
              2014-10-02 14.04.49.jpg 2014-10-02 14.04.39.jpg 2014-10-02 14.04.27.jpg
              2014-10-02 13.58.40.jpg2014-10-02 13.56.45.jpg2014-10-02 14.02.52.jpg
              Dit zijn ze op volgorde met bijbehorende trichomen.
              Inmiddels heb ik ruim 50 gram van de meeldauw-plant eraf moeten halen om de hoofdtop (die wel mooi paars is!) te redden. Om er toch nog iets aan te hebben watercure ik deze topjes. Vorig jaar ook gedaan, en dat werkt eigenlijk best prima, het is alleen zonde van het smaakverlies.
              2014-09-27 16.52.22.jpg
              Alle toppen in een potje! Elke dag wordt het water ververst totdat het niet meer troebel wordt. Dan uitspreiden en rustig laten drogen.

              Ik hoop dat de meeldauw zich niet teveel gaat verspreiden dat mijn groenste plantje er ook geen last van krijgt, het sprayen met melk lijkt maar matig te helpen met dit vochtige weer.
              Last edited by SilverHerrer; 2 October 2014, 14:23.
              Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

              Comment


                #67
                Re: Autoflowers op balkon: 3x Mary, 1x Bubblelicious en 1x Northern Lights

                Het is even geleden, maar ik zal voor de volgers nog maar even de resultaten posten.
                Uiteindelijk heb ik delen toprot weg moeten gooien, en delen meeldauw behandeld met een watercure. Dit leverde uiteindelijk de volgende (droge) resultaten op:

                Automatic Mary: 16 gram
                Auto White: 33 gram Watercure: 7,5 gram
                Auto Northern Light 1: 5 gram Watercure: 7,5 gram
                Auto Northern Light 2: 6 gram Watercure: 8 gram
                Auto Northern Light 3: 7 gram Watercure: 3 gram


                Totaal: 67 gram + 26 watercure = 93 gram
                Van bladafval heb ik nog 1-2 gram hasj kunnen maken met een shaker.

                Vergeleken met vorig jaar (3x Lowryder #2) iets meer opbrengst (8 gram), dus dat valt wel een beetje tegen. Dat kwam vooral door het te laat uitkomen van de Northern Lights waardoor ze in de vochtige septembermaand moesten afbloeien.
                Overigens is de watercure van White wel echt abnormaal sterk. De wiet heeft 10 dagen watercure ondergaan, waardoor erg veel bladgroen is opgelost. Ruim 50 gram werd zo 7,5 gram, dus ongeveer 6x zo sterk als normale wiet Dat ging in de eerste joint nogal hard, maar is wel handig voor op festivals of in de waterpijp.

                Dan nog het smaakoordeel. De White is een echte white: rookt lekker weg, fijne balans tussen thc en cbd, stabiel effect. Northern Lights zijn ook echte NLs: duidelijk krachtige thc dat vooral in je hoofd gaat zitten en minder in je lichaam. Als dat afneemt houd je een gevoel over dat vergelijkbaar is met White. En Automatic Mary had ik al eerder beschreven, maar toch: erg lekker smaakje, fijne lichte high en dus ideaal voor overdag of na het stappen. Hasj heb ik nog niet geprobeerd.

                Al met al is mijn promozaadje van White nog het meest geslaagd geweest Volgend jaar komt de Frysian Dew sowieso op mijn balkon te staan, want de paarse delen van de NL planten smaken toch duidelijk lekkerder en zachter dan de groene delen.
                Lessons learned: zaadjes niet te vochtig laten ontkiemen, niet te vroeg beginnen maar al helemaal niet te laat, en tegen meeldauw doe je niets behalve je planten goed in de gaten houden en op tijd ingrijpen.

                Tot volgend jaar!
                Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

                Comment

                Bezig...
                X