Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten :)

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Ik wist niet echt waar dit te plaatsen maar het dichts bij is op dit subforum denk ik

    ik kweek dus buiten en had wat zorgen om regenwater en beestjes. Nu heb ik een zelf gemaakt afdak dat eventueel nog kan dienen als serre in opbouw

    zoals jullie gaan zien ben ik nog aan het verbouwen in de tuin/koer/teras hehe

    hier alvast wat foto's

    Foto0127.jpg

    Foto0128.jpg

    zoals te zien veel verbouwing dingen daarom momenteel in potten.

    De ronde in het midden is ook een ladie die ik gebruik om even te testen of de grond goed is en ze is aan het uitkomen.
    Later komen nog foto's
    Ik heb dit gedaan omdat ik het bue was als er teveel regen valt ik mijn planten moet binnen zetten.
    nu kunnen ze gerust buiten blijven en na het volledig de rechtse kant te bedekken met een folie die ik zou kunnen oprollen lands rechts, links en vooraan maar daar moet ik nog plastiek bvoor gaan halen.
    ik denk dat ik op die manier ook wat beestjes van mijn plant ga houden omdat ze toch niet direct zien waar die zich bevind denk ik
    zeg maar als ik fout zit maar ik ga proberen om eventueel ipv plastiek te gebruiken vliegengaas gebruiken. wat denken jullie?
    Btw deze zijn bubblegum 1.5 maand nu

    greetz

    #2
    Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

    ziet er netjes uit
    kunnen veel anderen nog 'n voorbeeld aan nemen
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

      Amaai bedankt

      Ik heb nog even zitten zoeken en voor de zijkanten ga ik zo van dat heel licht insectengaas kopen die ze vaak gebruiken bij zo lage bioserretjes

      een voorbeeld

      images.jpg

      zoiets en geen last meer van beestjes ja toch bijna niet meer dan hehe

      en de voorkant gaat kunnen oprollen dan met op de grond een ijzeren staaf ingenaaid door mijn vrouw

      Comment


        #4
        Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

        Heb meteen zin om die tuin onder handen te nemen.
        Alvast de muur glad smeren, fel witte muurverf erop en de plantjes hebben een pak meer licht.
        Schutting ook meteen mee en dat kozijn is twee uur werk dan zit de eerste laag beits erop.

        Ohja..nice afdakje.
        Als de plantjes wat groter zijn trekken ze die bak zo droog, dan heb je geen afdak meer nodig.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

          Haha ja QnQ ik heb nog wat werk hehe. Ik heb er nu vliegen vangers onder geplaatst en heb zelf zitten denken dat ik eventueel later er zelf licht in kan plaatsen voor donkere dagen maar denk niet dat dit echt nodig zou zijn.
          Die uren verven moet ik zeker nog doen maar die achterste muur moet er nog af omdat er een boom ertussen gegroeid was. Mooie boom zo een fluweelboom maar ja muur was naar beneden gekomen.
          het volgende dat er gaat gebeuren daar is dus het hout behandelen dat het niet rot en aluminium poten halen voor de twee grote palen in de grond een bescherming te geven.

          Bewijs dat dit echt wel werkt voor buiten kwekers is dat ik voordat ik dit gebouwd heb veel last had van vlieg bladluizen. nu al een paar uur geen. enkel bovenop de plastiek maar die sterven daar direct.
          Wat er nog goed aan is is dat momenteel veel vliegjes en mugjes blijven vast zitten tussen het hout en plastiek. die zijn zo stom die vliegjes dat ze tegen het dak gaan aanvliegen en er vast komen te zitten
          hetgeen waar iok ook nog aan dacht was aluminium even tegen de muur plaatsen maar dat gaat niet echt lukken dus het enige is nog wit verven en er insecten gaas rond doen en ze zullen zo veilig staan
          Voordeel aan plastiek je kan het vervangen wanneer ja maar wil

          nog even ter info= Bladluizen kunnen dus vliegen, niet als een vlieg maar meer als een zweef vlieger. ze gaan van plant tot plant door luchtstromingen dus zweven ze van plant naar plant om eitjes te leggen.
          door die plastiek erop gaan ze veel meer moeten gaan beginnen mikken waardoor de kans bestaat dat ze er veel naast gaan zitten en de rest gaat opgegeten worden door spinnen die de voorkant beschermen of door vliegenvangers
          Last edited by Matsy80; 21 May 2014, 15:19.

          Comment


            #6
            Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

            ziet er goed uit man!!

            mag ik vragen waarvan je bent?
            check mijn verslag ook eens!!!

            Comment


              #7
              Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

              Je mag dat zeker vragen
              Ik ben van de streek van Kortrijk

              ik ga eens checken

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Je mag dat zeker vragen
              Ik ben van de streek van Kortrijk

              ik ga eens checken

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              kleine Update,

              ik had geen witte verf meer ergens dus heb ik voorlopig wat isomo platen tegen de muur geplaatst

              Er boven op een sluipwesp moeten redden van de dood want die wil ik net in mijn tuin hebben
              Even een voorbeeld foto want was niet rap genoeg. Eerst redden was de boodschap.

              download (1).jpg

              Zo een is het die hier mijn plant bewaakt ze zat vast op zo een plak strip maar ze heeft het gered

              Comment


                #8
                Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                Mag men in regio west vlaanderen deze plantjes hebben
                Nee Grapje zelf ben ik uit regio Gent dus maar ben zelf nu nog nieuw en mijn eerste buitenkweek is 11 plantjes
                En hopelijk lukken ze , zie ook mijn berichten .
                voor dat ik vergeet : aangenaam mijn landgenoot

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Plantjes staan zeer mooi !
                Wihte widow

                Comment


                  #9
                  Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                  Hey hey ja raar e da mag hier hihi. ik hoop natuurlijk voor u dat ze er niet achterkomen zo'n 11.
                  ik doe er momenteel 3 bubblegumpies
                  Nu tis te hopen met de verkiezing dat we op de goeie stemmen die het willen legaliseren e

                  Duimen hehe

                  en ja aangenaam.
                  en denk ook leeftijdgenoot? of ben ik mis met 1980

                  Comment


                    #10
                    Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                    mooi afdak!!!
                    heb zin om t daar mooi te maken :p
                    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                    Comment


                      #11
                      Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                      Bedankt,

                      Ja ik heb ook zin om heel die tuin in orde te krijgen maar heb nog veel werk.
                      tegen die muren moet zo spuitcement komen met witte kleur.
                      Dat kan ik enkel als ik eerst de rest gedaan heb.
                      Ik ga zelf van de oude stenen van de muur die ik weggedaan heb een barbecue metsen.
                      Ik ge blijven foto's zenden van mijn ladies en van men progressie aan men tuin/koer

                      nu die ene muur achter mijn plantjes moet wel nog weg maar momenteel even wachten tot ze rijp zijn dan doen we verder want voor de winter ga in binnen kweken

                      Comment


                        #12
                        Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                        Ik vind 1 of 2 plantjes weining en waarom de kans groot is dat je niks hebt . En 10 plantjes is ook geen plantage he ? Maar ik begrijp ook anderzijds bijvoorbeeld overlast geur .
                        Natuurlijk er zijn die 400 plantjes zetten , dat zegt ook al veel dat dit niet meer voor eigen gebruik of hobby is maar voor handel !

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Ik wil ook nog bij vermelden het is mijn eerste kweek en weet zelf niet hoe sterk ze gaan ruiken white widow huismerk .
                        Last edited by Ruben1980; 23 August 2014, 12:39.
                        Wihte widow

                        Comment


                          #13
                          Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                          Hehe, Geen probleem hoor Ruben, tis crisis voor iedereen dus ik begrijp zeker en vast u standpunt maar let echt wel op e want ze controlleren meer dan vroeger
                          Ik kan u wel zeggen dat die planten goed gaan door rieken dus ik zou toch even polsen bij de gebeuren heel subtiel of ze daar ooit last van zouden hebben.
                          Ik heb dat ook gedaan met mijn buren. Rechtse buren kweken zelf hihi en links van mij zijn het oudere mensen die geen last hebben daarvan zolang dat er geen overlast is van kopers enzo.
                          nu ik doe het puur voor eigen gebruik dus gaan ze zeker en vast nooit last hebben van gasten die kopen

                          Ondertussen heb ik nog een update
                          Foto0129.jpg

                          Foto0130.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                            Zeer goed gezien om u planten te beschermen .
                            U planten hebben al een mooie grote , hoelang staan ze al in potten ?
                            Wihte widow

                            Comment


                              #15
                              Re: Zelf gemaakt afdak voor de ladies buiten

                              Nu ongeveer 1.5 maand maar heb wel veel beginners fouten gedaan. QnQ en RT2 hebben er mij toen ook op gewezen waar ik zeer dankbaar voor ben.
                              Ik denk zelf nu nog 2 a 3 weken wachten en ze gaan bloeien.
                              Dit zijn bubblegum planten die ongeveer op hun grootste 1.7 m kunnen worden.
                              Ik had veel zitten rommelen met de grond omdat ik dacht dat de PH niet goed zat maar blijkbaar heb ik nu door dat elke soort zo zijn eigen PH onderhoud. Hierbij wil ik zeggen dat we de natuur gewoon haar gang moeten laten gaan ze vinden toch een weg.
                              Het is eigenlijk onkruid dus " onkruid vergaat niet" hehe
                              Enkel bij de bloei moeten we veel opletten dat er genoeg voeding is en op toprot enzo maar tegen dat ze bij mij gaan boeien zal het volle zomer zijn dus herfst gaan z niet echt meemaken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X