Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Update eerste keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Update eerste keer

    Oorspronkelijk geplaatst door Gps View Post
    Foto's [ATTACH=CONFIG]235677[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]235676[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]235675[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]235674[/ATTACH]

    Laaste foto, de drie samen.
    Het meest rechtse plantje staat in een 25 liter pot met cocos.
    Middelste in een 17 liter pot met pokon tuin en pot aarde.

    En dat drie dagen naar mijn vorige update. De zon (28C ) doet de planten duidelijk goed.
    De meest rechtse plantje, is het laatst bovengekomen.
    Dat zaadje is ook twee dagen later ontkiemt, als die van de middelste plant.

    Toch is hij inmiddels groter.

    Het bewijs, dat een grotere pot beter is, en dat cocos (gold label light mix), beter is als de pokon grond.
    Ik en me (echte) buurman blijven ons verbazen over hoe snel die planten groeien.

    Zie ook het verschil met maar drie dagen geleden.

    De wiet van de grote plant is rookbaar.
    Er zit alleen niet veel thc in, ik word nauwelijks high.
    Maar ik krijg wel dat lome ontspannende gevoel.

    Eerste plant tot het einde, laten we een gok doen, een 10 a 20 gram.
    De smaak verbaast me, het is veel zachter als de coffee shop weed.


    Hey je plantjes zien er erg goed uit. Ik ben ook een beginnende kweker met me eerste plantjes waarvan er ook al een paar dood zijn gegaan helaas !! dus had er maar een paar stekjes bijgehaald zodat ik iniedergeval dit jaar buiten nog wat kon doen. Alleen jou plantjes lijken veel en veel groter als die van mij. Mijn stekjes heb ik een week geleden in mijn potten gezet en ze waren opzich al redelijk groot toen. nu een week later zijn ze niet heel erg veel gegroeid... Heb ze dan ook geen voeding gegeven alleen wat er in de univerele potgrond zat ( daarop stond genoeg voor 4-6 weken) en regenwater. En denk ook dat ik ze Overbewaterd heb dus laat ze even goed drogen..

    Hoe lang staan de plantjes op jou foto ?? en heb je de het plantje in de aarde (niet in cocos want dat werkt weer anders volgens mij ) ook al voeding bijgegeven ?? en je laat ze ook gewoon constant buiten staann ? ik snap niet dat de mijne niet zo hard groeien weet ook niet wat voor soort het is. maar als het goed is waren het wel vrouwtjes.

    #je topic leest gemakkelijk en chill om te zien hoe snel en mooi je plantjes groeien keep itt goiing
    xblesstheherbs
    #Jonkotime!!

    Comment


      #32
      Re: Update eerste keer

      Ik heb het plantje in de pokon ook al wat voeding gegeven hoewel dit volgens de verpakking van de pokon nog niet nodig is gedurende de eerste twee maanden.
      Wel geef ik de potten met cocos, meer voeding.

      Universele potgrond kan prima, maar goldlabel special light mix werkt gewoon beter. ( het is wel iets duurder, maar niet veel.)

      Alle drie de potten zijn met zaadje meteen naar buiten gegaan. Wel eerst met plastic over de pot.
      Ik heb ze nog wel twee dagen binnen gehad, omdat het wel erg koud werd buiten.
      Maar sindsdien staan ze buiten.
      Ik ben op 20 juni begonnen met deze drie, dus ze zijn nu iets van een maand oud.

      Wat ik vooral geleerd heb.
      Ik gaf veel te veel water.
      Je pot is nooit groot genoeg, al gaat het met 25 liter potten erg goed.

      Me eerste plant waarmee ik binnen begon achterglas in een klein potje, werd vooral een lange spriet.

      Het verschil met deze 3, die gelijk in en grote pot gingen, en meteen naar buiten, is voor mij

      Voor volgend jaar denk ik zelfs aan nog grotere potten dan de 25 liter potten.
      Last edited by Gps; 25 July 2014, 18:58.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #33
        Re: Update eerste keer

        Oke nice de mijne staan nu 2 weken ongeveer!! dus t kan nog goed komen dan !

        haHaha ja dat had ik ook met de plantjes binnen agter het raam werden gewoon lange sprieten, dus die heb ik nu tot aan de blaadjes geplant in grotere bakken.

        Dan ga ik ze als de grond helemaal goed droog is voeding geven. geef je de voeding gemixed met kraanwater of met regenwater ?
        #Jonkotime!!

        Comment


          #34
          Re: Update eerste keer

          Ik gebruik kraan water, en haal de planten in principe niet binnen als het regent.

          Toch zit ik op advies van o.a. twee buitenlandse vrienden te denken, om dat anders te gaan doen.
          Vooral omdat het regenwater, de voeding verdunt.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #35
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #36
              Re: Update eerste keer

              Zonder stekpoeder duurt het wortelen wat langen maar gewoon in een glaasje water gaat zeker prima.

              Comment


                #37
                Re: Update eerste keer

                Bedankt.

                Stekje gaat niet lekker.
                Ik heb een paar erg grote bladeren weg gehaald, en de stam iets hoger schuin afgeknipt.
                ik heb daarmee ook een oksel verwijderd.
                Weer het water ververst, en nu maar weer afwachten.

                Volgens mij dronk het stekje niet meer.


                Ik zag vandaag ook dat ik een zak gold label moet hebben.

                De potten waren al niet helemaal vol, maar beginnen nu wel erg leeg te lijken.

                Ik had 2 potten van 25l, en een zak van 50l.
                Dat is dus te krap.

                Verder mag er in de 17l pot met pokon, ook wel wat grond bij.
                Niet vreemd met de regen van de laatste tijd.

                Verder moet ik iets van een afdak maken in me tuin.
                Vooral zodat ik de planten uit de regen kan houden, als ze bloeien.

                Ik zit er niet mee dat ze nat regenen en dat ik soms nerveus word, als ik zie wat de wind met de plant doet ( niet de stam ) daar worden ze sterk van.

                Maar ik zit met die achterlijke regen van de laatste tijd, wel eens met het probleem, hoe ik de planten moet voeden zonder, ze te verzuipen.
                Weer een leer moment.

                Als de potten strak weer voller zitten, eerst iets van plastic knutselen. waar mee ik de aarde af kan dekken bij extreme regen, omdat ze nog niet bloeien, is dat voorlopig voldoende.
                Last edited by Gps; 29 July 2014, 20:47.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #38
                  Re: Update eerste keer

                  Dus jij zegt eigenlijk geen voeding mixen met regenwater ?? ik heb ze nu zoiezo al de laatste paar dagen helemaal geen extra water gegeven omdat de regen genoeg doet.. n dus ook geen voeding omdat ik bang ben om ze te verzuipen -.-

                  Ik had ook bij een van mijn stekjes de grond afgedekt met een huisvuil zak zo doorzichtige, en me plantje is er echt wel op bekomen..

                  nu vraag ik me alleen af of ik de rest misschien ook moet afdekken of gewoon de natuur de gang laten gaan...
                  #Jonkotime!!

                  Comment


                    #39
                    Re: Update eerste keer

                    Ik heb geen idee of je voeding bij regenwater kan doen, ik doe het niet.
                    Maar aan de andere kant waarom niet.

                    Als je het echter echt goed wil doen, dan moet het water op de juiste ph brengen, dan voeding toevoegen en dat controleren met een ec meter.
                    ( dat is wat ik begrijp uit me home & garden kweek schema )
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #40
                      Re: Update eerste keer

                      "Regenwater verdunt de voeding"
                      Lolz..yep, natuurlijk, en kraanwater doet dat ook, gekkie, da's precies de bedoeling heh...

                      Of je voeding met kraan- of regenwater gebruikt ligt eraan wat de voeding met je pH doet.
                      Als je 50/50 regen/kraan gebruikt zit je meestal wel redelijk goed.

                      Zolang er nog geen bloei is kun je bijv. 2x per week een bladvoeding gebruiken als de pot te nat is om normaal te voeden.
                      House & garden heeft dat ook, maar zo'n literfles is gebruiksklaar, je koopt 1 liter, je hebt dus ook maar 1 liter.
                      Biobizz heeft Fishmix, je koopt een liter, maar dat verdun je (daar is-ie weer) door 1ml in 1L water op te lossen, je hebt dus in feite 1000 liter.
                      Canna heeft Cannacure, maar da's net als met H&G, die moet je niet verdunnen, je koopt 0.8L en je hebt ook maar 0.8L spuitvloeistof.
                      Meer merken kom ik zo even niet op.

                      GL.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #41
                        Re: Update eerste keer

                        Wat ik bedoelde met verdunnen, is dat als ik voeding maak, ik netjes de ec controleer.
                        Vervolgens regent het, en dan word het dus verdund.

                        Dat van die blad voeding is een mooie tip.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #42
                          Re: Update eerste keer

                          Leuk gezicht die plantjes op t dak, hopelijk is t hoog genoeg tegen de diefjes!
                          sigpic

                          Comment


                            #43
                            Re: Update eerste keer

                            Vanaf de straatkant zie je niks.

                            En hoewel je van die kant toch niet bij me tuin kan komen, controleer ik wel regelmatig of ze vanaf die kant zichtbaar zijn.

                            Buren zijn in mijn geval geen enkel probleem, eerder een voordeel.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              #44
                              Re: Update eerste keer

                              Vandaag even naar de growshop geweest, en een zak goldlabel special light mix gehaald.
                              ( En een paar zaadjes Indische kers )

                              De potten met cocos op zijn kant gelegd, voorzichtig gerold, en ik trok zo de hele kluit uit de pot.
                              Daarna een mooi bodempje verse light mix onderin de pot ( zeker 15 cm), en daarop de kluit.
                              Vervolgens de zijkanten opgevuld, en de potten zitten weer mooi vol.
                              Daarna het zelfde verhaal voor de pot met pokon pot en tuinaarde.

                              Alle drie de potten zijn nu weer mooi tot de rand gevuld.

                              Gelijk maar even foto's gemaakt toen ze op de grond stonden.

                              Eerste foto pokon tuin en potaarde
                              Tweede en derde foto Goldlabel special lightmix.
                              Laaste drie fotos, zelfde volgorde.
                              Jammer dat de pokon pot kleiner is, anders hadden we een waterdicht bewijs, dat kokos beter werkt.
                              Attached Files
                              Last edited by Gps; 1 August 2014, 15:47.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                #45
                                Re: Update eerste keer

                                Je vrouwtjes zijn er mooi gezond uit man! houden zo. hoe vaak geef je ze voeding etc, ik heb dit jaar ook 3 op mijn balkon staan. Ze doen het aardig

                                Comment

                                Bezig...
                                X