Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Update eerste keer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Update eerste keer

    De planten moesten vandaag alweer water hebben.

    Ze hebben duidelijk dorst.

    Ik heb ruim 500.ml water gegeven.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #77
      Re: Update eerste keer

      Over dat water geven ik deed op advies al om de dag met voeding en geef eigenlijk op gevoel maar wel zoveel dat het er goed uitstroomt van onder......en dat caramel wat ik de laatste weken geef is ook een zelfgemaakt goedje.....kennen jullie dat ook? Moet er eigenlijk maar vanuit gaan dat de beste man die ons adviezen geeft het ook aardig kan......heb het idee dat ik zelf nog wat meer gevoel moet gaan krijgen voor de dames.....mijn laatste drie schieten net in de bloei ...vrij klein gebleven geen idee waarom....die gaan het denk ik niet meer redden. Die met die zaadjes , idd een paar, is heel goed te doen kwam helaas maar een gram of twintig vanaf dus de bodem daarvan is alweer in zicht.....kan niet wachten gewoon dat het weer eind mei is. Wil volgend jaar nog mooiere hebben!! Jullie ook nog succes ermee!!

      Comment


        #78
        Re: Update eerste keer

        Ik heb het zelfde, ik moet ook nog beter naar de plant leren kijken.

        Toch ben ik erg blij. Ik had verkleurde bladeren, waarschijnlijk door te weinig voeding, en ze trekken inmiddels weer bij.
        Ze worden weer mooi donker groen vanuit het midden.

        Foto's van de beginende toppen, en het bladprobleem wat ik onder controle lijk te hebben.
        DSCF0002.jpgDSCF0001.jpgDSCF0004.jpgDSCF0003.jpgDSCF0005.jpgDSCF0006.jpg
        Attached Files
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #79
          Re: Update eerste keer

          Blijf wel checken af en toe ......kijken hoe het bij jouw verloopt.....en met mijn laatste autoflowers....je dametjes zien er idd weer keurig uit! Gr san

          Comment


            #80
            Re: Update eerste keer

            Tijd voor een foto update:
            Als ik me niet vergis, eerst twee foto's plant in goldlabel, derde plant in de pokon. ( Van de vierde foto ben ik 100% zeker, de meest linkse staat in de pokon universiele tuin en pot aarde, en je ziet indische kers ) )
            De twee in cocos hadden meer last van augustus, ik vermoed vooral een voeding probleem.
            Laatste foto een haze stekje, ik ben vebaast dat het nog niet dood is, en nu bloeit het zelfs al.
            De drie grotere planten stonden afgelopen week op een dak, en dat heeft ze erg goed gedaan.
            De bladeren die niet bij toppen zitten zijn de dames aan het afstoten.
            Ik vraag me alleen af of ik al topbooster moet gaan geven?

            DSCF0007.jpgDSCF0005.jpgDSCF0004.jpgDSCF0001.jpgDSCF0009.jpgDSCF0012.jpgDSCF0013.jpg
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #81
              Re: Update eerste keer

              Foto update tijd. De buds beginnen aardig te groeien, ik ga nu topbooster gebruiken.
              En op advies van een internet vriend, gaat de EC naar 2.4 ( dat is .4 meer als wat house and garden adviseert )

              De planten in de cocos maken mooiere buds aan als de plant in de pokon pot en tuinaarde !
              En dat terwijl ik eigenlijk de verkeerde voeding voor cocos gebruik. Ik gebruik house and garden one component aarde.

              Wel is de pot waar de pokon in zit kleiner, maar ik zie de planten in de cocos het toch echter beter doen ( goldlabel light mix)
              Verder een haze stekje, van een buurman, en een indische kers.

              DSCF0005.jpgDSCF0004.jpgDSCF0002.jpgDSCF0008.jpgDSCF0012.jpgDSCF0013.jpg
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #82
                Re: Update eerste keer

                Tweede poging om de buds beter in beeld te krijgen. Daar gaat het tenslotte om.

                DSCF0001.jpgDSCF0006.jpgDSCF0008.jpg
                Cocus-----------------Cocos------------------Pokon

                Jammer dat je de trichomes niet zo goed ziet op de foto.
                Ik ben er erg blij mee, vooral omdat de eerste plant zaad aanmaakte, en nogal een een zielige plant was.
                Dit is me eerste kweek jaar,

                EC 2.4 is duidelijk hoog. Ik zie bladeren waar de plant de voeding uithaalde, nu weer terug donker worden.

                Waarom die 2.4 terwijl house en garden het over maximaal 2 heeft ?

                Ik heb een buurman die beweerde dat de dosering die de fabrikanten van cannabis voeding opgeven te laag is.
                Deze buurman heeft verstand van planten, want hij heeft er voor op school gezeten.
                Toen echter ook twee internet vrienden begonnen over een hogere dosering (als EC 2) ben ik het gaan proberen.

                Ik wil mede beginnende kwekers wel waarschuwen.
                Als je meteen met een EC van 2.4 begint, dan gaat het fout.
                Maar de mening van de twee internet vrienden is om de plant zoveel voeding te geven als hij aan kan, zelfs zoveel, dat er een paar bladpunten verbranden.
                ( dit dus niet vanaf het begin, maar wel op het eind als de plant al flink buds aangemaakt heeft.

                Erg blij met hoe het gaat, zonder dit forum en de hulp van vrienden had ik het nooit zo goed gedaan.
                Last edited by Gps; 26 September 2014, 13:11.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #83
                  Re: Update eerste keer

                  Langzaam maar zeker, planten beginnen echt sterk te ruiken.

                  DSCF0001.jpgDSCF0003.jpgDSCF0004.jpgDSCF0007.jpgDSCF0008.jpgDSCF0010.jpgDSCF0011.jpg
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #84
                    Re: Update eerste keer

                    wow mooie bomen hoor! Let je op meeldauw volgens mij zie ik wat op de eerste foto?
                    sigpic

                    Comment


                      #85
                      Re: Update eerste keer

                      Dank je wel, ik controleer de planten vrijwel elke dag, en er is niets dat zich uitbreid.
                      Hier en daar soms wat vogel poep. meeldauw zie ik niet.

                      En je kan aan bepaalde bladen zien dat ik de EC verhoogde naar 2.4, en dat dit verbrande bladpunten opleverde.

                      Gisteravond maar even de plant geholpen door de meeste gele bladeren te verwijderen.
                      De meeste bladeren kostte totaal geen kracht om ze los te maken, en de bladeren, waar ik wel kracht moest gaan zetten, heb ik laten zitten.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #86
                        Re: Update eerste keer

                        Kleine update:
                        Ik begin behoorlijk ongeduldig te worden.

                        Plant ruikt echt lekker, naar wiet.

                        Ik kan er helaas geen foto van maken, maar ik heb met de microscoop de eerste milky trichromes gevonden.

                        Erg lastig, maar ik vond een groepje, en kon mooi het verschil zien, tussen milky en heldere trichromes.
                        Meeste haartjes zijn ook nog niet de goede kleur, maar ik hoop dat het nu wat sneller zal gaan.

                        Ik kan niet echt iets vinden, over hoelang nog, als de eerste trichromes milky worden.
                        Maar ik ben al een dag of 4 gestopt met voeding geven.

                        De planten krijgen alleen nog water, maar ze drinken duidelijk minder als eerst.
                        Of dat door het weer komt of dat ze op hun einde zijn, dan wel beide weet ik niet.

                        Als ik momenteel water geef, dan geef ik zoveel dat het aan de onderkant uitkomt.

                        Vorig weekend, twee kleine stukjes rot gevonden, maar tot nu toe zijn de planten verder schoon.

                        Spannend.
                        Last edited by Gps; 10 October 2014, 16:19.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          #87
                          Re: Update eerste keer

                          Foto tijd. Ik werd al bijna wanhopig, omdat ik dacht dat dat de haartjes nooit gingen verkleuren, maar ze beginnen nu echt te verkleuren.

                          Volgens een internet vriend zijn de hoofdtoppen al rookbaar. ( deze vriend heeft niets met trichomes )
                          Een andere internet vriend, wil dat ik niet naar de haartjes kijk.

                          Zo veel kwekers zoveel meningen. maar omdat ik toch al een microscoopje heb, blijven de trichomes voorlopig de richtlijn.
                          Ik ben erg blij en denk dat ik de white skunk white label echt kan aanraden.

                          Tot nu toe nog maar twee zeer kleine plekjes met rot gezien, en dat was op twee plaatsen waar de plant nauwelijks zon krijgt.
                          Deze strain lijkt het dus goed te doen in ons klimaat. ( zij heeft zelfs mijn onkunde, en de maand augustus overleefd )

                          http://sensiseeds.com/nl/cannabis-za...el/white-skunk

                          De foto's De onderste buds, die nog helemaal wit zijn, en de top buds.

                          DSCF0002.jpgDSCF0016.jpgDSCF0015.jpgDSCF0012.jpgDSCF0010.jpgDSCF0008.jpgDSCF0006.jpgDSCF0005.jpgDSCF0003.jpgDSCF0018.jpg

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          DSCF0023.jpgDSCF0021.jpgDSCF0019.jpg

                          Edit:
                          Ik heb net ook even naar de trichomes gekeken, de meeste zijn milky (top bud)
                          Last edited by Gps; 12 October 2014, 16:25.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #88

                            Comment


                              #89
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                #90
                                Re: Update eerste keer

                                Foto's komen nog, maar mijn eerste kweek jaar zit er op.
                                Ik heb net alle drie me planten omgezaagd.

                                Ik controleerde elke dag mijn planten en schrok me net een ongeluk. Vijf a zes plekken met rot.
                                Tering, wat dat gaat hard als het eenmaal begint

                                Eerste plant is klaar, bij de andere twee heb ik alleen nog maar de rot ruim weg gehaald.
                                Straks en of morgen verder, nu eerst even eten.

                                Amber trichomes zal ik wel niet veel hebben, maar ik had geen keus meer.

                                Alvast iedereen bedankt voor de adviezen, en als alles hangt, schiet ik nog even wat foto's
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X