Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

    Korting op 420shop
    Heey!
    Ik ben een fulltime smoker en het liefste wil ik mijn eigen wiet kweken zodat ik mezelf kan voorzien
    Om het zo goed mogelijk bij te houden en mijn eerste kweek zo goed mogelijk te laten lukken, leek het mij wel handig om een kweekverslag bij te houden.
    waarbij andere kwekers mijn op fouten kunnen wijzen of me tips kunnen geven. Zeggen dat ik het goed doe mag natuurlijk ook haha

    Heb 3 zaailingen ( white thunder van Kera seeds ) Ik heb ze laten ontkiemen in vochtige watjes. nadat ze uit waren gekomen heb ik ze in plastic bekers met potgrond gezet. met watergaatjes in de onderkant op een schaaltje. Heb ze de eerste week binnen gehouden en toen zijn de stengels best wel wat gegroeid de blaadjes vielen wel mee. Toen kreeg ik de tip van iemand hier op het forum dat ik ze moest overpotten in grotere potten en tot aan de blaadjes moest planten.
    Dat heb ik gedaan en ze staan nu onder een afdak omdat ik ze niet gelijk in de volle zon wou zetten. heb ze bewaterd met regen water.

    Ondertussen heb ik 2 stekjes gekocht ( weet niet wat voor soort maar als het goed is zijn het vrouwtjes ). Die heb ik overgepot in een grotere pot en had ze met de regen van vandaag ook onder een afdak gezet. maar had ook een tip gekregen van iemand hier op het forum dat ik ze beter op een plek kan laten staan en ze dat ze onder een afdak te weinig licht vangen. Ik heb ze bewaterd met regenwater.

    Ze waren overbewaterd dus ga de aarde afdekken met stukjes folderpapier zodat de plant nog wel alle licht vangt en de grond even goed kan opdrogen. Zaailingen en de stekjes hebben allebei nog geen voeding gehad! Hier onder wat foto's.

    IMAG1256.jpgOntkiemd in vochtige watjes.
    IMAG1257.jpg Hier had ik ze nog binnen staan in de plastic bekertjes. Het plantje in Paarse potje was me allereerste zaadje en had het helemaal verkeerd gedaan !! maar hij leeft nog wel.
    IMAG1295.jpg Zo heb ik de stekjes gehaald.
    IMAG1310.jpg
    IMAG1312.jpg Hier waren ze net overgepot.


    IMAG1332.jpgIMAG1331.jpg Een paar dagen later. Die in de zwarte pot gaat steeds meer hangen... IMAG1330.jpg

    IMAG1355.jpgIMAG1354.jpg Dit zijn de kleine plantjes. Die heb ik tot aan de blaadjes geplant. Een daarvan kreeg ook al gele bladeren..IMAG1358.jpgIMAG1357.jpg Omdat de aarde echt heel erg vochtig was en ze veel regen voorspelde vandaag heb ik de aarde afgedekt ( door een tip van stemma )

    zal het even een paar dagen afkijken. want de grond moet eerst goed drogen.
    Attached Files
    #Jonkotime!!

    #2
    Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

    Hey het is nu paar dagen later en me plantjes zijn wel al een paar cm gegroeid !!!

    De kartonnetjes waarmee ik de aarde eerst had afgedekt heb ik vervangen door een doorzichtige vuilniszak... ( was een beetje stoned bij me eerste idee haha niet echt een succes ). IMAG1360.jpg
    Het heeft wel echt geholpen mijn plantje is echt een heel stuk bekomen !!
    2014 (3).jpg

    Ik heb ze geen extra water gegeven en ook geen voeding omdat het de laatste paar dagen echt veel heeft geregend. en ik bang ben om ze te verzuipen...
    Dus ze hebben nog steeds geen voeding gehad...

    En zal ik de voeding mixen met kraan water of met regen water ???


    zo staan ze er vandaag bij.
    2014 (1).jpg2014 (2).jpg2014 (4).jpg
    #Jonkotime!!

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

      Me plantjes zijn al flink gegroeid en het lijkt gewoon goed te gaan ~!!!

      ik denk zelf dat het slakken zijn omdat ze hier ook al op de muren hebben gekropen en een vieze slijm spoor achterlaten, en dat zag ik dus ook op de
      blaadjes van mijn plantjes.....

      Heeft iemand enig idee wat ik tegen de slakken zou kunnen doen zonder mijn plantjes te beschadigen en voordat ze straks helemaal opgegeten zijn. en ik een paar stonede slakken heb rondlopen !!!

      Je ziet de slijm niet heel goed op de foto wel dat mijn blaadjes zijn opgegeten.....
      slak (2).jpgslak (3).jpgslakkenslijm (5).jpg
      ik had al een tip gekregen om rondom me bakken zout te leggen. Heeft iemand nog andere tips voor me zodat ik die vieze beestjes weg houd !!!!?

      #Jonkotime!!

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

        Een oplossing voor het slakken probleem is overal te vinden.
        Baas in eigen brein.

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

          Beestjes, bladproblemen en ziektes...EN DE OPLOSSINGEN...staan in de helpdesk.

          Een snelle tip: absoluut geen zout in de potten gooien eh..da's erg slecht voor de plantjes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

            nee had er rondom heen gestrooid het heeft wel geholpen moet het alleen na elke regenbui opnieuw leggen .Heb inderdaad in bladprobleem ook mijn vraag gesteld en kreeg de tips om schelpen of eierschalen bij mijn plantjes te leggen. Moeten die dan in de bak of naast de bak ??

            Voor de rest zijn de slakken niet meer terug gekomen sinds het zout er ligt en ze zijn alweer flink verder gegroeid.
            #Jonkotime!!

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

              Me plantjes groeien goed, alleen de slakken zijn terug en terroriseren nog steeds mijn blaadjes!
              Had al eierschalen fijn gemaakt en erbij in de pot gegooid maar daar kropen ze gewoon overheen...
              Dus heb nu Koperdraad rondom me potten heen gelegd.. Hopen dat ze daar wel voor wegblijven ! * krijg zelf namelijk geen stroom of iets als ik die koperdraad aanraak..*

              Met al die regen van laaste tijd waren me blaadjes slap en beetje bruin geel achtig geworden.. denk dat ze te nat zijn geworden heb nu de aarde in de potten afgedekt
              #Jonkotime!!

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

                Kan iemand me Helpen ? Wat kan ik doen aan een STIKSTOF te kort.. me blaadjes hangen helemaal slap en zijn onderin geel en sommige bijna wit...
                nu had ik al gelezen dat het door een stikstof te kort kwam.. alleen nu mij vraag.. hoe kan ik dat oplossen ? x
                #Jonkotime!!

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag 2 stekjes 3 zaaiilingen'14

                  Voeding???
                  Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                  Comment

                  Bezig...
                  X