Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

    Korting op 420shop
    Vorig weekend hadden Flintstoned, Bella, Modest en ik een chat over wat je nu nog kon zaaien aan AF's. Na verschillende soorten hebben benoemd deelden Bella en Flintstoned mee dat een normale indica (dominant)
    nu ook nog zou kunnen .
    De plant zou niet erg groot worden, maar de opbrengst zou hoger liggen dan we van een AF konden verwachten. Mmmmm dat leek ons wel wat.

    Later op de chat, ja ik chat wat af , met Oerhippie en Angel777
    nog besproken wat een leuke indica zou zijn om nog mee aan de gang te gaan.
    Hipster stuurde me wat foto's van de Danish Snow en toen had ik mijn keuze snel gemaakt. Het was wel regulier zaad, maar het scheiden der sexen
    is me bij de AK Snow ook gelukt dus we gaan ervoor!

    Mocht het mij, als beginnend kweker, met mijn eerste niet AF en door de late start niet lukken om iets fatsoenlijks te kweken dan weten we dat weer voor volgend jaar.

    Bij AQS zaad besteld, dat werd weer supersnel bezorgd
    netjes verpakt met de nodige goodies en extra zaden
    IMAG0352.jpg
    Omdat ik eigenlijk maar 1 vrouwelijke plant wil heb ik besloten om
    4 zaden te planten, mochten ze allemaal man zijn dan heb ik pech gehad.

    Hier de Danish Snow zaadjes, geen gele zaden bij Angel.
    He, zie ik daar een vrouwtje .....

    IMAG0372.jpg
    Door omstandigheden en te vaak chatten
    Zijn de zaden pas 5 dagen later op 26 juli geplant in de Biobizz lightmix
    IMAG0373.jpg
    En like a couveuse op de vensterbank !
    IMAG0375.jpg

    Tot laters
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

    Haha Stemma, typisch vrouwelijk blablabla... ?

    Succes met je kweekje en veel plezier ermee.

    Comment


      #3
      Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

      Zeker Shiva K., nog vakantie, veel lezen op JD en dan kom ik
      altijd 'toevallig' op de chat terecht, leerzaam en gezellig !
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

        Succes stemma met de late indica run. Dat gaat vast wat leuks geven hoor.

        Comment


          #5
          Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

          Newsflash

          31 juli
          De aarde was toch wel iets te droog dus heb ik op 28 en 30 juli een paar drupjes water gegeven
          De Danish Snow komt tot leven, luctor et emergo !

          IMG_0015.jpgIMG_0016.jpg
          Kijk naar jullie grote zusjes, heb 1 zaadhoesje losgefrommeld.
          IMG_0017.jpgIMG_0018.jpg

          Zodra alle zaadjes zijn ontkiemd is gaan ze naar buiten in grotere potten.

          Opmerkingen zijn welkom, tot laters
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

            Niks aan doen die komt wel boven. jeuh leven in de brouwrij

            Comment


              #7
              Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

              1 augustus, alles ontkiemd. Hebben ca. 2 uurtjes buiten in de zon gestaan.
              Aarde droogt uit waar je bij staat.
              2 augustus, de Danish Snow overgepot in potten van 30 cm hoog.
              Potten bij gamma gescoord, leuk kleurtje en 50% korting
              Paar plantjes waren behoorlijk gestrekt door het ontkiemen achter het raam.
              IMG_0045.jpg
              Worteltjes waren goed gegroeid in de lightmix met aptus startbooster,
              was eigenlijk weer aan de late kant met overpotten zo te zien dus
              IMG_0047.jpgIMG_0048.jpg
              Aarde heb ik gemixt van lightmix, cocopeat en voorbemeste biologische potgrond met beetje lavameel. Bovenin lightmix voor het jonge plantje. Verder lightmix en cocopeat voor de luchtigheid en om vocht langer vast te houden. En biologische potgrond en lavameel voor de voeding. Heb de plantjes tot lobblaadjes in de aarde geplant.Moet wel met een loep de plantjes zoeken in hun grote potten
              IMG_0049.jpg
              Tot slot nog gewaterd met startbooster en voor een finishing touch
              besprayd met vital. Op naar de zon !

              Tot laters !
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                Als er 1 worteltje onderuit piept is je wortelkluit nog lang niet volgeworteld en valt die kluit dus bij overpotten dus uit elkaar, je was dus niet te laat maar te vroeg.

                Als een wortel aan de lucht komt dan sterft deze af, de plant zal dan uit de wortelpen nieuwe zijwortels maken met nieuwe vertakkingen en nieuwe haarworteltjes en wortelmutsjes enz. Bedenk dat je plantje veel stoffen enkel met de punt van een haarworteltje kan opnemen. Dus de volgende keer als er 1 worteltje onder uit piept nog even wachten, dan ontwikkeld de wortelkluit zich veel beter. luchtwortelsnoei is een gunstug iets, vandaar ook de smartpots en zo.

                Comment


                  #9
                  Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                  Bedankt Flint, dat wist ik niet. Dacht dat worteltje door moest kunnen groeien
                  Zal een volgende keer ook met iets grotere potjes beginnen.
                  Plantjes waren vandaag al cm of 3 gegroeid, dus ik heb mazzel gehad ?
                  Last edited by Stemma; 3 August 2014, 22:40.
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                    Als je te lang wacht met overpotten gaat je wortel idd doorgroeien en dan rondjes maken tussen potwand en je aarde. De meeste wortel zit dan onder in je pot (te nat) of tussen potrand en aarde, te veel schommeling tussen droog en nat, Een wortel zoekt graag de weg van de minste weerstand , in een pot is dit echter ongunstig. Bij een smartpot of airepot sterft de wortel af als deze aan de lucht komt. De plant moet dan dus een nieuwe zijwortel maken vanuit de wortelpen, dit kost de plant energie dus lijkt ongunstig. Echter doordat zoon plant een veel meer door het medium verdeelde wortelkluit ontwikkeld en zo een veel groter oppervlak bestrijkt waaruit ze voedingszouten kan opnemen is dit uiteindelijk gunstig.

                    Kweek je niet in smartpots dan is het moment van overpotten dus wel redelijk belangrijk. Doe je het te vroeg dan breekt je kluit uit elkaar, je veroorzaakt veel wortelschade. Verpot je te laat dan draait dus je wortel maar wat rondjes in de pot en verstikt zichzelf. Als het eerste worteltje onder uit je pot piept ben je nog erg vroeg. Dan is er enkel een penwortel met maar weinig zijwortels vanuit deze penwortel.

                    Als startpotje een redelijk diepe pot nemen is naar mijn mening dus voordelig. Hierdoor geef je ruimte om een lange penwortel te maken die veel zijwortels kan aanmaken. Een stek heeft geen penwortel en presteert mede hierdoor ook minder goed dan een plant uit zaad met een gezonde flinke penwortel. Daarnaast is de penwortel de plek waar veel plantstuurstoffen worden aangemaakt en z-meel kan worden opgeslagen, dit mist een stek dus ook.

                    Edit: ik zie nu pas dat je startpotje een plastik wegwerp soepkommetje is. Dat is veel te ondiep.
                    Last edited by FlintStoned; 3 August 2014, 23:04.

                    Comment


                      #11
                      Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                      Dat bedacht ik me bij je eerste toelichting ook

                      Had bij de welkoop al stekpotjes op het oog van zo'n 10 cm hoog,
                      puur vanwege de drainage gaatjes, nu dus op zeker vanwege de ruimte voor groei.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                        Ben erg benieuwd of het gaat lukken. Heb zelf geen ervaring met auto flowers dus ik ga hier zeker van leren. Succes met je kweek. Ik ga je volgen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                          Hoi Stemma,

                          Ze zijn allen opgekomen en nu kan het gaan beginnen !
                          Jammer dat je te vroeg was met het overpotten, maar die
                          gaan t heus wel doen hoor .

                          Veel suc6 en spreek je weer,

                          Hippie .
                          The seeds of today are the flowers of tomorrow

                          Comment


                            #14
                            Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                            @ Dirkkuit, dit is een kruising met autoflowers, dus geen autoflower maar meer een semi-af ?
                            mijn andere kweekjes zijn wel AF's
                            @ Hipsy, we gaan het beleven, kijken of ik het net zo goed kan als jij

                            9 augustus,
                            De plantjes gaan goed, maar de cannabis snatcher is weer langsgeweest,
                            1 zaailing is uit de pot verdwenen !
                            Als ik ze met steviger wortelkluit had verpot had het plantje misschien blijven staan ?
                            IMG_0084.jpg

                            Nu mijn kans op een vrouwelijk plantje drastisch is afgenomen,
                            heb ik besloten om nog een paar zaadjes te planten.
                            Ik ga wel zien of dat nog gaat lukken.
                            In ieder geval niet meer in soepkommen maar in echte stekpotjes van de welkoop.

                            Tot laters
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Op de valreep, Danish Snow regulier (Danish Passion X Auto AK Snow) van AQS !

                              Weer een update

                              Op 11 augustus nog 4 zaadjes danish snow AQS te ontkiemen gelegd in zaai en stekaarde
                              deze kwamen 15 augustus met hun kopjes omhoog. Van 1 zaailing het helmpje moeten verwijderen, dit ging zonder problemen. Ik weet dat dit ruim14 dagen later is dan de andere danish snow en ik wel risico neem op het mislukken van de extra run maar we gaan het zien hoe dit gaat verlopen.

                              17 augustus.
                              Omdat ik de plantjes langer moet laten voorgroeien ( van flint watching-you-smiley-emoticon.gif) tot het overpotten,
                              zodat de plantjes kans hebben om een steviger wortelgestel te ontwikkelen heb ik ze nog niet overgepot.
                              Maar omdat ze achter het raam strekken als een bezetene heb ik ze vanavond buiten gezet.
                              Onder het afdak op een stoel om te bescherming te bieden aan de cannabis snatcher die hier rondwaart...
                              Hebben een beetje wortelstimulator van aptus gekregen.
                              IMG_0113.jpg

                              De op 26 juli gezaaide zaadjes gaan lekker en zien er goed uit.
                              Ook hier wat verschil in grootte, maar bij regulier zaad lijkt mij dit normaal.
                              Ik gok op 1 vrouwtje en 2 mannetjes
                              IMG_0115.jpg
                              Ik hoop dat zaadboerteu26.gifeen beetje tevreden kan zijn .....

                              Tot laters.....
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment

                              Bezig...
                              X