Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

    Dank je Eind deze week de schaar in de Jack en de 2 widows. Luizen en rot steken langzaam aan de kop weer op. Ik heb ze alle drie uit de bak gehaald zodat ze met het huidige weer nog even flink kunnen doorspoelen en waaien. De NL en PP lopen ongeveer een weekje achter. Die Powerplant was een beetje het kneusje dat weken achterliep op de rest maar heeft zich uiteindelijk het mooist ontwikkeld. Dikste toppen en beste bestand tegen beestjes en rot. Twee maand geleden twijfelde ik of ie het zou redden.

    Heeft het trouwens nog zin om er nog weer 5 te zaaien en in de bak te zetten of red ik dat echt niet meer voor de herfst? Heb nog CBD Gom Auto, OG Kush Auto en Amnesia Auto`s.

    Update

    WP_20150731_009.jpg
    Powerplant



    WP_20150731_005.jpg
    Links NorthernLight Midden Powerplant rechts TurboWidow



    WP_20150731_010.jpg
    Powerplant



    WP_20150731_006.jpg
    TW



    WP_20150731_007.jpg
    NL



    WP_20150731_003.jpg
    Last edited by luhoe; 31 July 2015, 18:24.
    Autoflowers 2016

    Comment


      #92
      Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

      De eerste oogstdag!

      Vandaag alle plantjes even bekeken en besloten te gaan oogsten. Ik doe 1 plant per dag, en ben begonnen met de TurboWidow1. Zat weer flink wat luis op en de plant stond echt op z`n laatste wortels. Trichromes waren 94%milky5%amber1%clear. Helaas moest ik bij deze plant tijdens het bloeien al flink ingrijpen ivm rot. Ik denk dat dit een 10 a 15 gram droog wordt. Ach als alle plantjes 15 gram kwaliteitkruid geven ben ik al dik tevreden; 75 gram voor een heel jaar, dat krijg ik nooit zo snel verdampt

      Deksel er op, donker weggezet en voorlopig mooi laten staan.

      Update


      En vandaag Widow2

      WP_20150804_002.jpg

      Bij elkaar een gram of 20~25

      Al met al niet geweldig, teveel rot en luizen. De turbo widows waren freebies die ik een keer bij Azarius ergens bij kreeg. De wiet van de eerste TW vorig jaar was wel lekker, erg zoet, en blijkbaar vonden de luizen dat ook, want over de andere planten loopt sporadisch een verdwaalde luis terwijl de widows er onder zaten. Ik zou ze zelf niet zo snel bestellen, ze knallen de grond uit, bloeien als een tierelier en toen begon de ellende, de andere planten doen iets rustiger aan maar zijn wel beter bestand tegen rot en beestjes.

      En toch maar even opbergboxen halen, die mayo emmers zijn uiteindelijk niet echt praktisch
      Attached Files
      Last edited by luhoe; 4 August 2015, 19:40.
      Autoflowers 2016

      Comment


        #93
        Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

        Heb jij luis aantrekkende planten in de tuin staan? Ga er volgend proberen om daar rekening mee te houden. Plantjes erin zetten waar ongedierte een hekel aan heeft en zo proberen ze weg te houden van de autoflowers. Geen idee of dat werkt maar het is het proberen waard.

        75 gram gaat je wel lukken, kun je een mooie tijd voorruit
        Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
        Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Comment


          #94
          Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

          Er staat een redelijke lading tomatenplantjes omheen niet zo handig maar er zat al wat luis voor de tomaten er stonden. Ik weet niet meer waar, maar ik las ergens iets over knoflook meeplanten. Volgend jaar doe ik bij elke plantje een teentje knoflook in de pot. Schijnt dat cannabis iets van 0,001% van de smaak en geur overneemt maar voor veel insecten zou dat al genoeg zijn om de plant te ontwijken. Net even de planten nagekeken. Op een of andere manier hadden de luizen alleen trek in de widows, de andere 3 zijn zo goed als schoon.

          De Jack Herer kap ik vanavond. Weinig rot en mooie toppen, echt mooi compact, 90% milky, 5 % clear 5% amber.
          In de NorthernLight zit wat rot in de hoofdtop, wel mooie plant maar geen kiloknaller De powerplant kan zo in een folder, geen rot, en mooie aaneengesloten lange hoofdtop die met poedersuiker bestrooid lijkt te zijn.

          Update

          En de JH geknipt



          WP_20150805_001.jpgWP_20150805_003.jpgWP_20150805_008.jpg

          Gram of 20 droog? Ik vind dat altijd moeilijk inschatten. Het ruikt heerlijk, lekker zoet.
          Heeft het trouwens nog zin om nu nog een 2 a 3 plantjes in te zaaien? Heb nog OG-Kush auto, CBD-auto, Amnesia Auto en Royal Haze Auto. Deze kweek had er toch wel 3,5 maand(!) voor nodig van zaad tot schaar. Dat zou dan begin december worden, voordeel is dat ze droog en iets warmer staan door de bak. Moeite waard of zonde van de zaadjes?
          Last edited by luhoe; 5 August 2015, 21:12.
          Autoflowers 2016

          Comment


            #95
            "Wij zelf planten dus in het najaar; zo eind oktober, op een zonnige plaats, een centimeter of 3 tot 4 onder de grond. Eerst wat compost en oude stalmest in de grond voor een goede structuur. In het najaar maken de knoflooktenen (een beetje afhankelijk van de temperatuur) nog een klein beetje loof, een centimeter of 10. Dit blijft de hele winter zo staan, ze groeit dan niet maar de plant heeft een koudeperiode nodig om een goede bol te kunnen maken. Vanaf eind februari gaat het loof dan verder groeien. De oogst valt op het moment dat het loof dor en bruin wordt en afsterft (in juli). Bij voorjaarsteelt valt de oogst uiteraard wat later." (http://www.mooiemoestuin.nl/groentet...ssen/knoflook/)
            Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
            ...til det som gror, og stiane dekkjer.

            Comment


              #96
              Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

              Bedankt voor je tips Laukr,

              Ik heb hier nog wel salie, lavendel, uien en knoflook staan. Denk dat ik voor aankomend jaar bij elke plant een bundeltje van die kruiden en groenten bij in de pot plaats. Afgelopen jaren was het altijd rot, rupsen en spint in de laatste weken. Dit jaar niks geen last van gehad behalve wat kleine rotplekjes maar die bleven klein en en waren makkelijk onder controle te houden. Luis had ik nog nooit last van gehad, ik moest zelfs op internet gaan zoeken wat voor kleine beestjes het waren; ik herkende ze niet eens Die luizen gingen echt voor de zoetste smaak, en dat waren de widows. De JH had hier en daar een paar luizen, de NorhernLights en Powerplant zijn gewoon luizen vrij, terwijl ze op dezelfde vierkante meter stonden. De NL heeft een klein rotplekje in de hoofdtop maar die laat ik zitten tot de oogst dit weekend of aankomende week. De PP heeft nergens last van, geen rot , geen beestjes, nog redelijk gave bladeren. Als de wiet ook goed blijkt te zijn, staan er volgend jaar sowieso weer een paar PP`s op het dak

              Update

              Gister even gekeken hoe het drogen in de emmers gaat; In beide emmers wat rot op de topjes dat er uitgeknipt en alles onder water gezet, dan maar watercuren. Geen zin om straks alles weg te moeten gooien. De NL en PP hang ik straks niet in de emmers met rijst om te drogen. Heb toch het idee dat de rijst te langzaam vocht opneemt waardoor rot en schimmel vrolijk doorzetten. Vorig jaar had ik een oude kast waarin ik alles ophing en dat werkte best goed, behalve twee dagen stank. Toch maar op die manier.

              Update 2

              NorthernLight

              WP_20150811_005.jpg

              WP_20150811_015.jpg

              Hoodtop helaas weg kunnen gooien, rest was wel schoon. Toch maar in de kast drogen, droogbox beviel me niet zo, misschien was die te klein, maar het werd erg bedompt, en was best schimmelgevoelig. Jack en de twee widows zitten in de watercure. Best jammer want ik had de jack wel willen proeven zonder water gecured te zijn.

              Morgen als laatste de powerplant
              Last edited by luhoe; 11 August 2015, 23:38.
              Autoflowers 2016

              Comment


                #97
                Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                En dat was de laatste. De tot voor een week prachtige powerplant is neergehaald. Helaas ging het in de laatste week snel bergafwaarts met de PP. Rot en luizen. Heb ongeveer de helft weg kunnen gooien, de andere helft zit in de watercure.

                TW1&2
                Rot en luis, alle schone wiet in de watercure sinds vrijdag. Bij elkaar een gram of ~40

                JH
                Klein beetje rot, hier en daar een luisje, alle schone wiet in de watercure sinds zaterdag; ~25 gram

                NL
                Klein beetje rot, geen luis, alle schone wiet hangt te drogen in een kast sinds dinsdag, ~20 gram

                PP
                Rot en luis, alle schone wiet in de watercure sinds vandaag, kleine 20gram


                Ik ververs dagelijks het water bij alle watercure potten, gaat minimaal 7 dagen duren, daarna hang ik alles te drogen.

                Goede kweek dit jaar?

                Ja en nee. In het begin ging het best goed, de PP liep wat achter, en de turbowidows gingen als een speer. Toen kwam de eerste echt warme dag, en het leek al meteen einde verhaal. Gelukkig trok alles weer bij na een flinke sloot water. Daarna fans geplaatst met een zonnepaneel. Warmteproblemen waren meteen opgelost en de planten gingen als kool, ook de PP groeide flink. Alles leek goed te gaan en de TW`s en JH schoten in de bloei. De volgende weken leek het een prachtige oogst te gaan worden. Helaas een week of 2 a 3 voor het oogsten zag ik opeens beestjes op de Widows en de Jack: Luis! Alles met groene zeep en spiritus behandeld en dat hield de luizen een week of 2 weg. Uiteindelijk kwam helaas ook toprot om de hoek kijken en heeft dat uiteindelijk wel 25% van de oogst gescheeld.

                Wat ging er goed, en wat minder?

                Temperatuur onder controle houden, en genoeg airflow. Goeie topontwikkeling. Aarde gemixed met stro. Na de kweek alles gewoon in een hoekje gemeentetuin kunnen kieperen, is na een paar regenbuitjes niks meer van te zien, en alles puur natuur. Bedank voor de tip LR2.

                Op zich ben ik wel tevreden over het kweken in een bak idee. Toch doe ik het volgend jaar wel anders want: Teveel planten in een krappe bak, gaat goed totdat alles is uitgegroeid, dan staat het gewoon te dicht op elkaar voor een buitenkweek. 1 plant hoeft maar een probleem te krijgen en je kunt er donder op zeggen dat de rest binnen een week hetzelfde heeft. Ook water geven is lastig omdat alles zo strak op elkaar staat. Oftewel de bak gaat aankomend voorjaar uit elkaar en pas ik aan, meer ruimte en misschien wel met tussenschotjes zodat de planten afgescheiden van elkaar staan. Toch iets van een simpel filter idee voor de fans.
                Wat ook ging was het moment van oogsten, dit jaar heb ik een zakmicroscoopje gekocht, en heb ik alles kunnen oogsten toen alles minimaal mily was. Ik heb wiet van vorige jaren nog eens bekeken met de microscoop en ik zie nu waarom sommige wiet niet bijzonder sterk was

                Was het zonder bak minder goed gegaan?

                Durf ik niet te zeggen. De planten hadden veel meer regen en wind te verduren gehad omdat ze op het dak stonden. Ze hadden wel bereikbaar gestaan voor natuurlijke vijanden van luizen, en ze hadden wat meer frisse lucht gehad. Nadeel is dat ik bij elke storm, hagelbui enz, de planten beschut had moeten zetten, ik heb gelukkig niet veel hoeven slepen met de planten. Uiteindelijk volgend jaar toch weer iets van een bak dus, maar wel weer een andere want deze heeft best wel nadelen. Mensen die het idee van buiten planten in een bak zetten, overbodig en waardeloos vinden, begrijp ik helemaal en ik geef ze voor een groot deel ook gelijk. Het is zeker niet ideaal, maar ik heb dit jaar wel genoeg verbeterpunten gezien die ik komend jaar aanpas.

                Volgend jaar?

                Van bak 1.1 naar bak 2.0 Geen potgrond maar speciale mix van bijvoorbeeld Plagron
                Jack Herer, NorthernLights en Powerplant (allemaal auto) van wietzaadjes.nl huismerk bevielen me best goed. Heb nog OG Kush, en dit jaar heb ik een zakje auto Amnesia gewonnen bij de LuckyMembers (bedankt JD). Daar ga ik aankomend jaar mee aan de slag, misschien zet ik deze week zelfs nog wel een Amnesia in de bak om te kijken hoe dat gaat, dan zou ik met wat betere timing volgend jaar 2 rondes kunnen doen.

                Iedereen bedankt voor advies en meedenken Foto`s en uiteindelijk gewicht van dit jaar volgen nog.


                -update
                Toen ik de eerste keer wat rot op de JH bemerkte een tijdje terug heb ik wat gesnoeid, ook een goeie top om even goed onder de microscoop te bekijken. Toen was ie redelijk milky, nu na een week of 2 zie ik dat ondanks dat ie al gesnoeid was toch nog redelijk wat trichomes amber heeft laten kleuren. Weet iemand hoe dat kan?

                Inmiddels gister ook een stukje van die top verdampt. Smaak was nog wat slapjes vanwege korte cure, beetje haze-achtig. Effect was beter dan wat ik toe nu toe ooit uit een buitenkweek heb gehaald meer bodyeffect dan verwacht, prima spul. Moet nog iets langer curen. Hopelijk blijkt de rest van de JH uit de watercure even sterk en ik ben dik tevreden

                WP_20150814_010.jpg
                Last edited by luhoe; 14 August 2015, 20:42.
                Autoflowers 2016

                Comment


                  #98
                  Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                  NorthernLights van de drooglijn gehaald.

                  Bosje NL
                  WP_20150816_001.jpg

                  Alles in een weckpot gedaan
                  WP_20150816_009.jpg

                  Foto`s zijn nogal flets en kleurloos Het zijn best mooie topjes geworden. Helaas de hoofdtop weg moeten gooien en daarom is het gewicht maar liefst 15,3 gram Gelukkig rook ik het niet, maar verdamp ik het, want anders was ik er zo doorheen. Het ruikt nu zoetig en de hooigeur wordt al wieterig.

                  De rest zit in de watercure. Morgen mag de widow er als eerste uit, want die zit er nu 7 dagen (elke dag spoelen) in en is al donker geworden. Als elke plant gemiddeld 20 gram geeft ben ik al dik tevreden. Met 100 gram kan ik met gemak een jaar vooruit
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #99
                    Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                    Mooi dat het toch gelukt is! Je hebt ook mooi op tijd de plantjes geoogst want het is nu echt bagger buiten.
                    Wel jammer van de hoofdtop die je weg hebt moeten gooien.

                    Heb zelf dit jaar plagron growmix gebruikt, volgend jaar iets anders van plagron proberen.
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Comment


                      Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                      Zou mooi zijn als de planten iets meer schimmel en beestjes bestendiger worden door plagron of een andere mix. Dit jaar leek het mooi te gaan maar uiteindelijk valt de oogst wat tegen. Helemaal door het watercuren blijft er weinig over. Heb alles bij elkaar maar 2 afhaalchinees-bamibakjes vol. De Northernlight en JackHerer zien er beide wel netjes uit, de Widows en de powerplant zijn echt van die verschrompelde watercure-wiet geworden. In ieder geval genoeg om het jaar door te komen en wat er uit de watercure kwam ziet er best wel trichoomrijk uit. Misschien is het ondanks dat het er een beetje uit ziet als jaren 70 thai wiet wel een knaller geworden
                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                        WP_20150825_002.jpg

                        That`s all folks. Alles bij elkaar een kleine 50 gram. Dat is niet bijzonder veel maar na het wegknippen van slechte toppen en watercuren bleef er niet meer over. Voor mijn gebruik is het zat om een jaar vooruit te kunnen. Daarnaast is 3/4 gewatercured en heeft dus best wel veel thc per gewicht. Gister een paar kruimels powerplant verdampt en het effect was Dit jaar heb ik ook voor eerst geoogst nadat ik met een zakmicroscoopje de trichomes heb bekeken. Alles best wel op het juiste moment kunnen knippen waardoor het thc-gehalte goed is.

                        Uiteindelijk duurde alles wel weer langer dan verwacht waardoor het niet echt tot een tweede ronde is gekomen. Sorry mensen die graag nog wat van de Amnesia`s en CBD Gom`s hadden gezien Volgend jaar ga ik sommige dingen zeker weer anders doen om wat meer gewicht te kunnen oogsten, maar uiteindelijk ben ik zeker niet ontevreden; ik heb weer genoeg stash, heb er lol aan gehad en heb weer veel bijgeleerd. Bedankt voor het lezen en al het advies dat ik heb gekregen
                        Autoflowers 2016

                        Comment


                          Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                          Top man, veel plezier ermee Heb ook dingen van jou geleerd, bedankt voor je inbreng!
                          Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                          Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                          Comment


                            Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                            Dank je wel, dit was voor mij ook een erg leerzaam jaar Nog niet de gehoopte opbrengst en veel dingen fout gedaan maar het is genoeg tot de volgende oogst. Beste wat ik heb geleerd/gekocht is goed naar de trichomes kijken met de microscoop. Heb dan niet superveel oogst maar wat ik heb gedroogd, is tenminste ook echt goed te roken en hakt er net zo hard in als wat ik uit de shop haalde.
                            Autoflowers 2016

                            Comment


                              Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                              Broertje wilde ook wel een wietplant, rookt verder niet dus de opbrengst was voor mij Paar maanden terug gaf ik `m een EasyBud zaadje, en een bolletje knoflook mee. Ik had wat gelezen over knoflook meeplanten, dat de wietplant onaantrekkelijker zou maken voor beestjes etc. Gister werd het plantje mooi verpakt in een folie met een strikje weer teruggebracht. Plant had in een erg klein potje gestaan dus daar was het formaat ook naar. Plant heeft geen voeding gehad behalve de wormenmest aarde waar het zaadje in gepoot was.

                              0 rot
                              0 beestjes
                              Klein maar erg gezond volgroeid plantje; en ik maar moeilijk doen met voeding, in een bak zetten en luchtcirculatie

                              WP_20150910_001.jpgWP_20150910_002.jpgWP_20150910_003.jpgWP_20150910_004.jpgWP_20150910_005.jpg

                              Trichomes zijn bijna allemaal milky met hier en daar amber, ik laat `m nog even buiten staan omdat de zon eindelijk weer eens schijnt, maar deze week gaat de schaar er wel in.
                              Autoflowers 2016

                              Comment

                              Bezig...
                              X