Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

    Korting op 420shop
    De zon is er weer en hopelijk krijgen we de komende maanden nog veel meer zon Tijd om te gaan ontkiemen!

    Wat had ik nog:

    Turbo Widow Auto - Fast&Furious Seeds)
    Med Gom 1.0 Auto (CBD)
    Royal Haze Auto - RQS
    Easy Bud Auto - RQS
    Widow Auto - Merk X

    Wat heb ik besteld:

    Power Plant Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    Jack Herer Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    Northern Light Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    Amnesia Haze Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    OG Kush Auto - Huismerk wietzaadjes.nl

    De Easy Buds laat ik dit jaar voor wat ze zijn. Opbrengst van vorig jaar was heel aardig, en de wiet doet wat het moet doen maar is niet mijn ding. De Royal Haze van RQS daarentegen is me geweldig bevallen, zachte, zoete smaak en hele prettige high. (Ervaringen alleen van verdampen, roken ben ik helemaal mee gestopt). De Widows van merk X laat ik ook even omdat ik niet meer weet hoe ik er aan kom, en er niet eens meer 100% zeker van ben of het wel is wat ik ooit op het zakje heb geschreven

    De zaadjes worden ontkiemt in spongepots met een soort van in water opgelost ontkiempoeder (vorig jaar 100% ontkiemt). Daarna gaan ze in plastic wegwerp bekertjes met stekgrond. Als ze daar uitgroeien, gaan ze in dezelfde (schoongemaakte) emmers die ik afgelopen jaar ook gebruikte. De emmers plaats ik in een autoflowerkasje dat ik vorig jaar heb gemaakt en wat uitstekend beviel. Omdat het tijdens het afgelopen jaar op sommige tropische dagen wel erg warm werd in de bak heb ik 2 kleine fans besteld die werken op zonne-energie, om een beetje airflow door de bak te krijgen als het echt zonnig wordt. Er zit ook een deksel op van een frame met kasfolie, en die kan ook op een kiertje. Dit jaar wil ik er nog een frame tussen maken van horrengaas. Regenvrij, insectenvrij en met 2 fannetjes (die me geen elektriciteit kosten) toch een beetje luchtcirculatie. De bak staat op een dakje gericht op het zuiden, met maximale zonne-uren.

    Dat zag er vorig jaar zo uit.
    WP_20140711_003.jpg WP_20140711_009.jpg

    Voor de voeding gebruik ik


    Hiervan heb ik nog meer dan de helft over van vorig jaar, en ik geef weinig voeding omdat mijn ervaring is dat het bij autoflowers veel minder uitmaakt dan bij reguliere planten.

    De eerste ronde
    WP_20150417_003.jpg

    Turbo Widow Auto -
    Fast&Furious Seeds) * 2
    Power Plant Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    Jack Herer Auto - Huismerk wietzaadjes.nl
    Northern Light Auto - Huismerk wietzaadjes.nl


    Elke week een nieuwe update
    Autoflowers 2016

    #2
    Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

    Ik volg! Leuke soortjes!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

      Nice, al die autoflowers.
      Ik kom ook even 'buurten' hier..

      Comment


        #4
        Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

        Ik volg ook
        - Fast Bud
        - Royal Dwarf Auto
        - Big Devil XL Auto & NY Diesel Auto

        Comment


          #5
          Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

          Ik ga ook zeker volgen heb ook allemaal autos van huismerk wietzaadjes.nl eens zien of die bij jou lekker gaan

          Comment


            #6
            Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

            Powerplant auto, daar ben ik echt benieuwd naar! Vooral de geur en smaak beschrijving. Ook naar die cbd gom hoor!
            Hopelijk is wietzaadjes.nl slim geweest en hebben ze niet de Taiga genen gebruikt, dan ben je met 5 gram per plant klaar.

            Dat voedingverhaal, is een beetje link om te zeggen. Het kan beginners op het verkeerde been zetten. Het gaat er om dat de potgrond pas leeg is, op bijna de helft van de levensduur van een autoflowerplant. Dan hoef je aanzienlijk minder bij te geven op de lange termijn, simpelweg omdat de 'lange termijn' veel korter is (2-3 maanden t.o.v. 4-6 maanden). Maar 'minder belangrijk' zou ik het niet willen noemen.

            Ik wens je een mooie zomer toe luhoe!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

              Ik wens je een mooie zomer toe luhoe!
              Dank je insgelijks!

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Powerplant auto, daar ben ik echt benieuwd naar! Vooral de geur en smaak beschrijving. Ook naar die cbd gom hoor!
              Hopelijk is wietzaadjes.nl slim geweest en hebben ze niet de Taiga genen gebruikt, dan ben je met 5 gram per plant klaar.
              Ben ook benieuwd naar de PP, ik ken de soort alleen uit de shop en vond het altijd een ontspannende soort, erg geschikt om bijvoorbeel op de bank te hangen en een film te kijken. CBD Gom had ik vorig jaar al 1 van gezet en die viel me wat tegen, opbrengst was matig en de plant ontwikkelde zich een beetje als een lange spriet met hier en daar wat topjes. Effect was wel merkbaar "ongewoon", amper een high. Heb het een keer geprobeerd na migraine om de zeurende koppijn die dan een paar uur blijft hangen wat te verminderen en ik merkte inderdaad iets verbetering. Ik heb nog 2 zaadjes van de Gom en ben van plan er in de 2e ronde 1 van te ontkiemen.

              Dat voedingverhaal, is een beetje link om te zeggen. Het kan beginners op het verkeerde been zetten. Het gaat er om dat de potgrond pas leeg is, op bijna de helft van de levensduur van een autoflowerplant. Dan hoef je aanzienlijk minder bij te geven op de lange termijn, simpelweg omdat de 'lange termijn' veel korter is (2-3 maanden t.o.v. 4-6 maanden). Maar 'minder belangrijk' zou ik het niet willen noemen.
              Niet mijn bedoeling om de indruk te wekken dat voeding totaal overbodig is. De plant haalt heel lang nog alles uit de grond en pas tegen de bloei heeft het echt wat zin. Ik had vorig jaar een paar easy buds ontkiemt en wat ik ook deed, ze groeiden hetzelfde en produceerden ook gelijk. Toen ben ik er eens op gaan zoeken, en kwam ik dit tegen:
              And they gave near as damn it 20g dry each. And here’s the weird thing: whether you starve them, force feed them, stick them in stupid little pots, subject them to temperatures hotter than hell, even let spider mites party on them (until you shower them off…), none of it seems to make much difference; you’ll get around 20g dry each, its just that some may take a little longer to get there! Because these plants don’t bush out much, and because you can get away with smaller pots, the potential (providing you’ve got plenty of light) per square metre (25 x deep 8-inch pots) is around 500g. Every 53 days! Posh!

              Hele artikel: http://worldofseeds.co/2010/10/04/ea...bits-really/1/
              Ik heb het idee dat autoflowers een veel strakkere "programmering" hebben dan reguliere zaden. Meer van "ik ben x weken oud, dan moet ik nu x cm hoog zijn en tijden de bloei ongeveer x aantal toppen aanmaken, ongeacht veel of weinig voeding". Natuurlijk heeft elke plant voldoende voedingstoffen nodig, in kale lege grond doet de plant niet veel. Maar dat is meer gevoel en persoonlijke ervaring van maar een paar plantjes, op amateuristische wijze gekweekt
              Autoflowers 2016

              Comment


                #8
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                  Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Amateurisme is het pad naar ergens goed in zijn. Ik doe het ook nog steeds amateuristisch, dat probeer ik steeds goed te praten door wat te lullen over waarom ik het zo zou doen Soms werkt dat, soms helemaal niet. Maar daar doe ik het voor; de wijze les op het eind.
                  Yep, hier ook zo elk jaar weer iets bijleren waar je het volgende jaar profijt van hebt.

                  Stro is trouwens een goede tip, gaat het dan vooral om de luchtigheid van het stro zelf of om de lucht die in de grond blijft hangen na het rottingsproces?
                  Last edited by luhoe; 19 April 2015, 16:43.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                    Het stro vergaat dus heel traag zolang het in een normale pot zit (te nat en het gaat rotten, maar dan zakt je grond ook in). Maar het neemt wel vocht op en laat vocht vrijkomen. Hierdoor zwelt het iets. Dat zorgt er voor dat er kleine luchtzakjes rondom het stro ontstaan. Daarnaast is het hol van binnen; daar zit ook lucht.
                    Dus het is meer de luchtigheid van het stro zelf. Maar een niet-aangedrukte potgrond en netjes van onderen wateren laat ook voldoende lucht door. Dus eigenlijk is het stro dan niet nodig. Ik gebruik geen schoteltjes of iets dergelijks, dus van onderen wateren gaat niet. Na een waterbeurt of 10 is mijn grond bijna 5 cm ingezakt. Het stro heeft dat vorig jaar een beetje helpen voorkomen. Gewoon een kwestie van laagjes bouwen van een halve centimeter, en die weer afdekken met een schep potgrond. Zo heb ik 2-3 lagen per pot. Niet op de bodem van de pot natuurlijk, dan krijgen 'slechte' schimmels en beestjes teveel vrij spel.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Het stro vergaat dus heel traag zolang het in een normale pot zit (te nat en het gaat rotten, maar dan zakt je grond ook in). Maar het neemt wel vocht op en laat vocht vrijkomen. Hierdoor zwelt het iets. Dat zorgt er voor dat er kleine luchtzakjes rondom het stro ontstaan. Daarnaast is het hol van binnen; daar zit ook lucht.
                      Dus het is meer de luchtigheid van het stro zelf. Maar een niet-aangedrukte potgrond en netjes van onderen wateren laat ook voldoende lucht door. Dus eigenlijk is het stro dan niet nodig. Ik gebruik geen schoteltjes of iets dergelijks, dus van onderen wateren gaat niet. Na een waterbeurt of 10 is mijn grond bijna 5 cm ingezakt. Het stro heeft dat vorig jaar een beetje helpen voorkomen. Gewoon een kwestie van laagjes bouwen van een halve centimeter, en die weer afdekken met een schep potgrond. Zo heb ik 2-3 lagen per pot. Niet op de bodem van de pot natuurlijk, dan krijgen 'slechte' schimmels en beestjes teveel vrij spel.
                      Dat inzakken van de grond na meerdere keren water geven had ik ook, heb al jaren geen konijn meer toch maar weer eens een kleine baal stro halen.

                      NL en TW zijn inmiddels boven de grond gekomen
                      Autoflowers 2016

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                        Kun je dat inzakken ook niet gewoon voorkomen met hydrokorrels? Geen gevaar voor rotten ook en is goedkoop.

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
                          Kun je dat inzakken ook niet gewoon voorkomen met hydrokorrels? Geen gevaar voor rotten ook en is goedkoop.
                          Kan ook, maar LR2 had een goed punt over het weggooien van de grond na de kweek. Als ik stro gebruik, kan ik de grond na het oogsten zo in een ongebruikt hoekje van de tuin kieperen. Na een paar maanden zie je er niks meer van, die hydrokorrels vergaan niet.
                          Autoflowers 2016

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                            Mijn vader laat me al drie jaar op rij de toplaag van de tuin door een zeef halen. Hoeveel emmers hydrokorrels daar nog in zitten.. Damn.
                            Hydrokorrels zorgen inderdaad (mits ze in een laag opgebouwd zitten) voor een luchtigere structuur. Ik heb ook weleens gezien dat mensen stukken steenwol gebruikten in hun potten. Dat werkt ook. Het is maar hoe ver je wilt gaan.

                            Het gevaar voor rotten komt alleen bij veel te natte kweekjes voor. Dat overleven de wortels hoe dan ook niet, of er nu stro of hydrokorrels in zitten.

                            Proficiat met het bovenkomen van de NL en TW luhoe!
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflowers 2015: Jack Herer, Northern Light, PP, WW, OG Kush, Amnesia, en CBD Gom 1.0

                              @LR2

                              Ik gebruik vermiculiet in mijn potten voor kruiden/groenten/planten en dit jaar ook voor mijn eerste kweek in pot op balkon, want het is fijn spul. Achteraf wil ik dit in de tuin uitstrooien, want ik kan me los van eventueel wat glinsterende deeltjes geen nadelen bedenken. Even wat rond gekeken en dit gevonden: http://www.makkelijkemoestuin.nl/mak...iculiet-veilig

                              Mijn vraag: wat is jou reden om vermiculiet niet in de tuin willen deponeren?

                              Groet!
                              Balkon-kweek 2015

                              Comment

                              Bezig...
                              X