Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

    Zo daar was ik weer. Er is flink wat gebeurd en flink wat mislukt maar om de vraag te beantwoorden: De Frisians staan prachtig te bloeien. Die in de Smartpot heeft een tekorten maar bloeit prachtig donkerpaars. Die in de volle grond is 2 meter hoog en moet nog wat aandikken - maar die gaan eind deze week om. En daar zitten flink wat dikke, paarse buds aan - maar niet zo mooi paars als de potvariant.

    Hieronder: De volle Grond Duck
    IMG_5481.jpg
    De Smartpot Duck met tekorten en donkerpaarse buds:
    IMG_5482.jpg

    Ik typ dit overigens met plakvingers want mijn zoon had 'ergens' aan een slootkant tussen de brandnetels een CandyKush Express neergezet en vanavond zijn we m gaan halen. Teereeeing wat een kerstboom was dat geworden zeg. We hebben net grof geknipt en zaten iets over een kilo nat. Alles kleeft. Meurt als de hel. 3 lijnen van 2,5 meter in de schuur helemaal vol dikke, vette, gezwollen buds. Hier en daar een plekje toprot maar dat mocht geen naam hebben.

    Onduidelijke meneer met kerstboom:

    IMG_5515.jpg

    Zomaar een vuistdikke plak (en meur-) bud:
    IMG_5514.jpg

    Halverwege het knippen (hij is nog bezig, ik was t zat:
    IMG_5519.jpg
    Attached Files
    Last edited by Cheezemaster; 4 October 2015, 23:24.

    Comment


      #32
      Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

      mooie oogst nu al, behoorlijk goed wietjaar vind ikzelf
      't is altijd wel iets bijzonders, een knipnacht
      dat ie nog maar wat doorknipt , is ie over enkele uren klaar en licht gaar
      wiet genoeg voor jullie dus om gerust de winter en misschien tot de volgende oogst toe te komen
      knip en droog ze
      en dat de rest nog vrolijk moge verder bloeien

      Comment


        #33
        Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

        Dank! Ja, begin oktober is best vroeg. Maar de factor "express" deed echt zijn naam eer aan. Ik wist niet precies wat we zouden halen vanavond maar bij knip-inspectie (loep) zag ik dat we t niet beter hadden kunnen timen; ja, misschien nog een klein weekje maar met de mistnachten en de beginnende stukjes toprot ben ik hier blij mee. Enorm harde en dikke buds, echt verbazingwekkend.

        Maar de twee Frisians moeten ook nog om - hoewel de volle-gronddame niet zo idioot veel zal opbrengen als die Kush. Die stond dan ook beschut, in de volle zon, vlak naast de sloot tussen de brandnetels. En hier, in het boerenland, zit het sloot- en grondwater boordevol fosfaten. Dus dat groeide wel.

        Ik vond het ook een prima buitenkweekzomer; meteorologisch "normaal" kwa temperatuur en bovengemiddeld veel zon. Neerslag ook normaal. Wel even een volle week regen in september, dat was toprottechnisch wel even het hart vasthouden.

        Nou die Frisians nog tot een goed einde brengen en ik ben blij. Ben benieuwd hoe het de mede-buitenkwekers-beginnelingen is vergaan. Ik ga weer eens lezen hier....

        PS: Die Kandy Kush heb ik ooit gekiemd en voorgetrokken in mijn schuurtje onder de TNeon. En toen is ze de wijde wereld ingegaan om een grote meid te worden in een vreemde tuin tussen allemaal enge brandnetels. En nu hangt ze weer thuis, daar waar ze ooit begonnen is, te drogen. Snif. Circle of life.

        PS2: ik bekijk nu net de laatste "Pluim" uitdraai van het KNMI en het gaat eerst een dag flink regenen en daarna zeer waarschijnlijk flink kouder worden. Doe er je buitenkwekersvoordeel mee:
        2210201543836.png
        Last edited by Cheezemaster; 5 October 2015, 00:20.

        Comment

        Bezig...
        X