Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

    Korting op 420shop
    Ooit, lang geleden, werden de zaadjes die ik uit de knabbelstaafjes van het konijn peuterde daadwerkelijk wiet en sommige daadwerkelijk vrouwtjes en ze deden het ook. Dat was voor het internet bestond, zadenbanken, 30 jaar geleden - je moest wat als scholier. En, dit millennium nog, een woud van Purple Hazes afrijpend in een prachtnazomer - beginnersgeluk.
    20070906-IMG_0875.jpg

    Dit jaar gaat het anders. Ik wil proberen 2 oogsten Auto's binnen te halen in eenTussendoor: Het bewijs dat koper (-draad) werkt als slakwerende oplossing buiten:
    Een van de dingen die ik las was, dat de slakken die je buitenkweek onherroepelijk gaan slopen, op afstand gehouden kunnen worden door koper. Dus heb ik een elektriciteitssnoer gestript (lag ergens) en om een Frisiannetje gewonden nadat ik vraat had gezien. Klik even op de onderstaande foto en zie het teleurgestelde slakkenspoor: naar de plant, ring, shit, eromheen, nog eens, shit, laat maar. Voor mij zegt die foto alles. Gewoon een stukje draad strippen. Kost geen drol. Zie hieronder. Klikken. Images speak louder than words:

    20150415-IMG_9675.jpgeen plant in de tuint in de grond tussen de rest prima, als t maar geen algehele plantage wordt. Dat wordt nog interessant. Hoe dan ook: vandaar de Frisian Ducks - die zouden lang slecht herkenbaar zijn als mooie volle manshoge wietplanten. Eentje woont nu op de Heuvelrug, twee Ducks bij mij. Een Auto BlueBerry staat op een balkon in Den Haag, en een Automazar staat weer ergens anders.

    Ik heb de dames van de week in dit koude maar zonnige voorjaar beschut buiten van de zon laten genieten en ze hebben er zin an. Ze staan in Cocos-gedoe met (zegt men) 3 maanden voeding. Dat hebben Autos niet echt nodig en zo lang duurt het theoretisch niet. We gaan het zien. Het kan helemaal mooi worden! Hieronder een deel van de breiclub van de dames:

    20150415-IMG_9676.jpg


    Ook dat nog:
    Last edited by Cheezemaster; 18 April 2015, 22:59.

    #2
    Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

    Cheezemaster, ik ga je volgen. Veel succes.
    ik wacht op foto's en verslagen. Ben zelf bezig met micro en buitenkweek. Less is more.
    Elk kerkje heeft zijn eigen bijbel.

    Comment


      #3
      Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

      mooie setup ik volg je

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      en succes !!

      Comment


        #4
        Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

        Ik benieuwd naar die Frisian Duck en hoe die uiteindelijk smaakt.
        Succes ook.

        Comment


          #5
          Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

          Ik zal vooral de Friezinnetjes voor ons allemaal van begin tot eind in de gaten houden en er verslag van doen. Ik ben net zo benieuwd als iedereen. Valt me overigens nu op dat de PolarLight 3 een stuk harder gaat dan de AutoMazar en de AutoBlueberry...

          Comment


            #6
            Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

            Nice! Ik heb heel slechte ervaring met DP wat auto's betreft. Helaas plaatsen ze alleen de positieve reviews op hun site, en worden negatieve reviews zelfs van door DP gesponsorde fora gegooid.
            Anyhow, ik hoop dat het jou/jullie beter vergaat dan mij! Veel succes er mee!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

              Ow? Wat zijn de negatieve ervaringen geweest die je had? Ik zal eerlijk berichten, ook als ik een fout heb gemaakt - want fouten zijn er te maken. Van zoonlief staat er van RQS een auto NL: zelfde pot, grond, zelfde omstandigheden. Later gekiemd. Ben benieuwd of en zo ja wat het verschil gaat zijn. Well see.

              Comment


                #8
                Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

                succes hier !!! mooie plant had je vorig jaar staan

                idd wat was mis met dp dan? heb daar toch wel interesse in voor komende jaren
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  vibe te krijgen. Cocos en wat zand is ruim van tevoren met de klei vermengd.

                  Ik zal morgen even wat foto's maken van de dames van de Breiclub 'Prettig Walmen'. Ik heb trouwens bij zowel Anastasia als bij Arie voorbloei gezien - keurig op schema.

                  Alleen wordt t de komende 10 dagen doorbijten voor de meisjes want buiten wordt t koud, nat en winderig en zonloos. Blergh.

                  Comment


                    #10
                    Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

                    Beloofde foto-update:

                    Breiclubje 'Prettig Walmen',
                    20150427-IMG_0059.jpg
                    Voorbloeiende dame
                    20150427-IMG_0060.jpg
                    en aangevroten Frisian Duck.
                    20150427-IMG_0062.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

                      ik volg je ! ziet er al mooi uit
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...euw-witje-2015

                      Comment


                        #12
                        Re: Buiten weer herbegonnen met Auto's en Frisian

                        Tussenupdate (en morgen de natte foto's):

                        De dames van breiclub 'Prettig Walmen' gaan prima. Voor de duidelijkheid: een AutoMazar, een AutoBlueberry en een PolarLight 3. Twee Frisian Ducks, eentje in de smartpot en eentje nu in de volle grond. En oh ja: een beteuterde kreupele PL3, al een week stationair in de volle grond. Goed.

                        De Polar (Anastasia) gaat twee keer zo hard als de Indica Auto's; hoger, gezonder, voller en twee keer zoveel plant. De AutoBlueberry (Arie) die ik in haar jongste jeugd had geknakt gaat ook goed. Alleen de AutoMazar is wat zielig; ze heeft hangende bladeren en de pot voelt wat zwaar. Is het zo dat hangende bladeren op teveel water duiden? (iemand?).

                        De Duck in de smartpot gaat goed en ook de slakken vinden haar heerlijk - maar ze groeit harder dan dat. De andere Duck heb ik vorige week uit de pot gehaald en in de grond geramd; omzoomd met stokjes, koper en peper uit de pepermolen. Maar, omdat het zo koud was deze week, heb ik haar 's nachts afgedekt met aluminiumfolie. Hoewel ze niet bevroor trof ik vanochtend onder dat folie een knetterstonede slak die pertinent weigerde het blad (tweede node) los te laten. Ik heb slak + blad met een badmintonracket drie tuinen verderop geramd. *tunk* Leuk!

                        Dus: Frisian in de Smartpot gaat prima. Volle Grondfriezinnetje (Aukje) begint aan te slaan. Van de twee Auto's lijdt alleen de Mazar (Hidi) aan bladslapte die ik niet begrijp; ik heb haar in de intensive care in de schuur gezet (waar meer voorgroeit: een Candy Kush Xpress, een AutoNorthernLight en een Haze Berry): veel licht (18 x 6) en lekker warm. Voorlopig geen druppel water. Zien wat er gebeurt.

                        De kreupele Polar staat gestagneerd in een hoekje van de tuin; ben benieuwd wat zij nog gaat doen....

                        Recht zo die gaat.Komende week groeizaam en warmer weer. Morgen foto-update!

                        Comment


                          #13
                          Last edited by Cheezemaster; 8 May 2015, 16:31.

                          Comment


                            #14
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              20150507-IMG_0065.jpg

                              Daarnaast "Arie", de ABB wier jeugd begon met een heftige knak maar die zich zo goed hersteld heeft:
                              20150507-IMG_0066.jpg
                              Ennnn in de linkerhoek, naast de Kiwi, in de categorie weltergewicht, Anastasia, een Polar Light 3. Ze heeft last van kapotte bladpuntjes - ik denk dat er teveel voeding in de cocosmeuk-met-6-maanden-voeding zit maar ze gaat verder prima:
                              20150507-IMG_0086.jpg
                              Voorts de Frisian Duck in de volle grond 'Antje'- die moet nou toch eens aan gaan slaan maar we houden goede hoop. Links ernaast trouwens een Leonotis Leonuris ('Wild Dagga') die ook psychoactief schijnt te zijn.
                              20150507-IMG_0085.jpg
                              En haar zusje in de smartpot - een close up van haar rare blad:
                              20150507-IMG_0088.jpg
                              Kortom: recht zo die gaat. Ik verwacht niets en dan is alles dat lukt mooi meegenomen. Ik ben namelijk echt een hobbyist. Met ook een gave tulp in de tuin:
                              20150507-IMG_0074.jpg
                              Last edited by Cheezemaster; 8 May 2015, 12:46.

                              Comment

                              Bezig...
                              X