Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    Omdat het mijn allereerste kweek is leek het mij wel zo handig om er een verslag van te maken. Ik heb dan ook geen ervaring met het kweken van cannabis planten. Wel heb ik me voor de start goed ingelezen op wat me allemaal te wachten staat. (Van elke vraag die ik opzocht kwamen er wel 2 nieuwe vragen bij )

    De kweek gaat achter het huis plaats vinden en bij eventuele regen kan ik de planten onder een prieel plaatsen waar ze droog kunnen staan. Overdag zal het dus potten verplaatsen worden om zoveel mogelijk zonlicht te krijgen op de plantjes.

    De northern lights autoflower zaadjes heb ik geplant in 11 liter potten die gevuld zijn met plagron growmix. Als bloei voeding heb ik een fles canna terra flores gekocht.

    Zaterdag 18 april: Zaadjes geplant in de potten.
    Woensdag 22 april: Plantjes kwamen te voorschijn.
    Zaterdag 25 april: Plantjes zijn nu zo`n 8 cm groot.
    2015-04-25 16.17.18.jpg
    (Volgende foto gaat wat beter worden)

    De afgelopen week hebben ze op zolder gestaan bij een constante temperatuur van 22 graden. Tijdens het heerlijke weer hebben ze ook al lekker in de tuin gestaan. Op dit moment staan ze weer op zolder omdat ik denk dat het wat te koud is. Of zou ik ze nu al naar buiten moeten zetten eventueel onder m`n prieel?

    Ik verwacht niet al te veel van deze kweek maar ga zeker mijn best doen. Ben super enthousiast en leergierig daar zal het in ieder geval niet aan liggen .

    Alle tips zijn dan ook meer dan welkom!

    Grtzz, Thegreennoob


    Blue automazar verslag vanaf https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...562#post530562
    Last edited by TheGreennoob; 21 June 2015, 11:15. Reden: Blue automazar info erbij gezet
    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    #2
    Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

    Hierbij wat betere foto`s van beide planten.
    NLA1-11.jpg
    Plant 1

    NLA1-21.jpg
    Plant 2

    Voor mijn gevoel doen ze het hartstikke goed alleen vind ik ze beide wel erg lange stelen hebben.
    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

      Het lijkt erop dat ze strekken, ik zou ze niet heen-en weer slepen, wel met vorst naar binnen doen, ben bang dat ze op de zolder veel minder licht hebben(vandaar het strekken)?
      Het is natuurlijk nog wat te vroeg eigenlijk, maar dat weerhoudt mij er ook niet van hoor, alles wat lukt is meegenomen..

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

        Thanks Tjaap! Daar was ik dus al bang voor. Momenteel draai ik de potten om de paar uur want ze zoeken het licht steeds op.

        Maar maakt het veel uit dat ze gewoon buiten staan in het regenachtige weer? Ik zou ze onder het prieel kunnen zetten maar das weer zo`n donker hol. Ideaal voor de nacht maar niet voor overdag.
        Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
        Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

            Plantjes staan inmiddels buiten. Net onder de rand van het prieel waar genoeg licht aanwezig is maar wel is beschut is tegen de regen.
            Er zitten inderdaad gaten in de potten waar het water uit kan. Heb ook extra potten gekocht omdat ik ook na ijsheiligen bij wil gaan zaaien.

            Heb ook over een tomatenkas nagedacht en denk dat het inderdaad niet zo`n gek idee is. Goed voor de plantjes en ter bescherming tegen kleine voetballende tuinterroristen.
            Denk dat het dit kasje gaat worden. http://www.primrose-nederland.nl/-p-...Nq0xoC8Mbw_wcB

            Las ook al in een andere topic over het toevoegen van extra aarde tot aan de lobblaadjes, ga dat vanmiddag voor elkaar maken. Gaat vast goedkomen!
            Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
            Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

              Dat kasje is opzich prima, diepte miss niet diep genoeg.
              Maar de prijs is erg hoog.

              Bij de intratuin heb je kasje voor 17 euro 150x100x50.

              Die heb ik ook, check mijn verslagje maar dan zie je em.

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                Gaat dus morgen een ritje naar de intratuin worden. Thx voor de tip hypnotized!

                En opzoek naar een regenton dat lijkt mij wel ideaal! Vroeger dacht ik, wat moet ik in godsnaam met een regenton LOL
                Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                  Of je gaat naar de bouwmarkt, haalt een paar meter hout, kasfolie en een paar scharniertjes. Kun je je kas net zo groot of klein maken als je wilt en aanpassen naar wat je handig vindt. Scheelt flink in de prijs. Regenton is idd erg handig, altijd het beste water voor de plantjes
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                    Kleine update.

                    De plantjes zijn nu 9 dagen boven de grond. Helaas is het nog koud dus `s avonds zet ik beide plantjes naar binnen en als de temperatuur `s morgens boven de 10 graden is zet ik ze weer in de zon. Heb veel schaduw in de tuin, in de loop van de dag verhuis ik de planten dan ook naar een ander plekje zodat ze wel de hele dag in de zon staan mits er zon is...

                    Geef ze dagelijks water maar wel gedoseerd. De potten voelen wel iets zwaarder aan maar de plantjes zwemmen zeker niet in het water.

                    NLA1-dag-9.jpg
                    Plant 1

                    NLA2-dag-9.jpg
                    Plant 2

                    De bladeren van plant 2 lijken ronder dan de bladeren van plant 1.

                    Heb zelf het gevoel dat de plantjes verder hadden kunnen zijn maar dat dit te maken heeft met het koude weer en te weinig zon.

                    Vanmiddag alweer opzoek gegaan naar een gepaste tomatenkas hier in de buurt. Dat valt tegen want ben bij diverse tuincentra geweest en het enige wat ik kan vinden zijn de kweektunnels. Ben niet zo`n handige harry dus zelf een kas in elkaar flansen gaat het hem niet worden. Morgen maar weer op pad om een geschikte kas te zoeken.
                    Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                    Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                      Vanmorgen een tomatenkasje opgehaald van 150x100x50cm bij de karwei. De hele omgeving hier afgezocht en dan vind je het bij de karwei in de aanbieding. De karwei is hier nog geen kilometer vandaan LOL

                      Kas meteen opgebouwd en de plantjes in de kas gezet.

                      Dag10.jpg
                      Vanaf dag 10 in de kas bij een temperatuur van 42 graden in de volle zon.

                      Ben er al achter dat de kas het beste alleen te gebruiken in de groei periode. Moet ik ze de groeiperiode de hele dag in de dichte kas laten staan of gewoon eruit halen of de deur opening los doen?
                      Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                      Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                        Ik heb hetzelfde kasje, 42 graden is veel te hoog dan gaan ze dood.

                        Wat ik doe is als het zonning is de ritsen open of half open en t gewoon laten hangen, zo hou ik t op 23-26 graden.

                        Als het niet zo zonnig is de rits een cm of 20 open doen voor frisse lucht.

                        Snachts doe ik hem helemaal dicht, sochtend even 5min helemaal open (niet laten hangen gewoon op het dak leggen dat deurtje)
                        Daarna weer dichtdoen en gedeelte open.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                          Heb het even geprobeerd met de rits helemaal los maar de temperatuur zakte niet. Heb ze er maar even uit gehaald, kunnen ze vanavond het hokje weer in.

                          Ze hebben m`n eerste mishandeling overleeft Bedankt hypnotized!
                          Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                          Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                            Je hebt denk ik je meter in de zon staan dan?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek 2x Northern lights autoflower

                              Ja, staat in de volle zon. Of moet ik er een schaduw plekje voor maken?
                              Tweede week: Big Bang en Blackberry auto`s
                              Eerste kweek: Northern lights autoflower & Blue AutoMazar

                              Comment

                              Bezig...
                              X