Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stemma doet stout...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Stemma doet stout...

    lekker stemma
    succes nog
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #92
      Re: Stemma doet stout...

      En kijk uit voor die springende slakken...
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #93
        Re: Stemma doet stout...

        Administratie

        Auto Jack
        (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
        Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli
        CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli, Bloei CBD-1-29 juli
        Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

        Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
        Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3 beiden ontkiemd 21 juli
        Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 ontkiemd 22 juli Gr-3
        Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3 beiden 20 juli


        Tot nu toe aan de planten gegeven;
        Bacterial van No Mercy
        Fishmix- als bladvoeding
        Root Juice Biobizz
        Vital, Ecostyle
        Alga Mic Biobizz

        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


        @ Bluemysticauto, bedankt voor je uitleg ! De planten die wij in het veld zullen zetten, zullen niet meer zo groot worden. Zijn ook uitgezocht op beperkte hoogte en rotbestendigheid. Het is hier geen moerassengebied,
        maar wel een heel waterrijkgebied. Met slakkenkorrels wil ik daar niet zo maar aan de gang omdat het ook een vogelbroedgebied is en ik niet weet in hoeverre de escargotkorrels schade aanbrengen.
        @B2N, bedankt voor het oplossen van het "mysterie van het verdwenen zaadje".
        @ Flint, het zal wel aan mij liggen maar ik zie eerder een slakkenorgie dan springende slakken .

        Greyvol, Hippie, Poepzak en DeWitte, bedankt voor jullie support .

        29 juli

        De regens en storm hebben gelukkig geen schade aangericht aan de planten. Wel zijn de potten loeizwaar en zie ik van de jongere planten de bladeren wat gaan hangen en wat geliger worden zodat na het maken van de foto's alles onder een afdak is gezet.
        Daar regent het wel deels in maar veel minder dan in de tuin zelf.

        Aan de Blue Mammoth 1 heeft er iets geknabbeld, allemaal gaatjes maar geen rups te bekennen. Aangezien ik bij mijn stokrozen ook flinke happen uit de bladeren zie, vermoed ik slakken ? Ik heb rond de potten en verder in de tuin wat escargot korrels gestrooid.
        De Blue Mammoth 3 heeft haar geknakte steel goed hersteld, volgende keer zal ik er een foto van maken.

        De CBD Med-1 begint nu duidelijk te bloeien en de CBD-2 maakt aanstalten tot bloeien, hoera ! Ik dacht dat het nooit zou beginnen.

        De plantjes in de gekleurde potten heb ik verhuisd naar 39 liter root pouches. Ik had op Marktplaats grote 45 liter potten gescoord maar vroeg mij af of de afwatering wel voldoende zou zijn. Vandaar dat de root pouches nu in de potten staan.

        Ik twijfelde over de kokospotgrond die ik had gekocht met 6 maanden voeding erin. Ik maak er dan maar weer een testje van.
        In deze root pouches heb ik een mix van welkoop biologische moestuingrond (100 dagen voeding) , wormenmest en lightmix gedaan, niet afgemeten maar gewoon op gevoel gemixt. (net als in de keuken ) De moestuingrond was wat zwaarder dan ik volgens de verpakking had verwacht, maar ik heb alle kluiten fijn geknepen en alles goed gemixt.
        De andere root pouches ga ik dan vullen met de kokospotgrond met 6 maanden voeding. Wellicht wel met wat lightmix erdoor, maar dat bekijk ik nog, net welke zakken er leeg moeten.

        De plantjes voor guerilla moeten nog even doorgroeien, alvorens we ze te vondeling gaan leggen.

        La pica's

        Overzichten 29 juli en 24 juli

        P1040481-1.jpgP1040470-1.jpg
        P1040498-1.jpg
        P1040471-1.jpg
        P1040499-1.jpg
        P1040476-1.jpg

        29 juli
        P1040501-1.jpgP1040489-1.jpg
        P1040491-1.jpgP1040494-1.jpg

        Tot de volgende update !








        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #94
          Re: Stemma doet stout...

          Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post

          Ik heb voorzichtig gekeken maar het grapefruitzaadje lijkt wel verdwenen uit de pot . Tot nu toe ontkieming van 50% voor de grapefruit, ik weet niet of dat vaker voorkomt?

          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #95
            Re: Stemma doet stout...

            ik had dat ook, maar ineens zag ik een zaadje bovenop de aarde liggen... er in gedrukt en alsnog opgekomen
            Voorbloei in je Med Goms zie ik dat goed?

            Ik heb er 1 mongooltje tussen staan die had ik willen killen en vervangen door een Med Gom maar de zaden zijn overal uitverkocht helaas.

            Comment


              #96
              Re: Stemma doet stout...

              Administratie

              Auto Jack
              (68 d) gezaaid 21 juni, ontkiemd AJ-1, 27 juni (met hoesje om) getopt 16 juli , AJ-2, 29 juni, AJ-3, 3 juli via keizersnede na stuitligging op 4 juli zelfstandig kopje omhoog.
              Blue Mammoth (70 d)gezaaid op 21 juni ,ontkiemd ; BM-1, BM-2, BM-3, 26 juni getopt/gefimd op 15 juli Bloei BM2-5 aug
              CBD Med Gom 1.0 (63 d)gezaaid op 9 juni, ontkiemd CB-1,CB-2,CB-3, 16 juni getopt/gefimd 8 juli, Bloei CBD-1-29 juli CBD-2 en 3 4 augustus
              Deimos (60 d) gezaaid 27 juni, ontkiemd; D-1 en D-2 op 1 juli

              Blue Mystic ( 70 d bloei) gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli
              Crimea Blue (60 d bloei)gezaaid 4 juli-> dood, gezaaid 13 juli Crimea Blue 1 ontkiemd 16 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd. CBlue-2 , CBlue- 3 beiden ontkiemd 21 juli
              Grapefruit (56 d bloei) gezaaid 4 juli, ontkiemd 8 juli zaadhoesje verwijderd. gezaaid 16 juli, ontkiemd Gr-2 ontkiemd 22 juli Gr-3
              Phatt Fruity (64 d bloei)gezaaid 4 juli ontkiemd 12 juli, gezaaid 15 juli ontkiemd PF-2 PF-3 beiden 20 juli


              Tot nu toe aan de planten gegeven;
              Neemolie Spuitmix
              Bacterial van No Mercy
              Fishmix- als bladvoeding
              Root Juice Biobizz
              Vital, Ecostyle
              Alga Mic Biobizz

              ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

              @ GPS en DikkieDik, dat is wel apart hoor . Ik had nadat ik niets meer vond de aarde gelijk weggegooid, had dus iets meer geduld moeten hebben !

              2 augustus


              Nadat er meerdere gaatjes en wat gebrobbeld blad bleef komen ,heb ik eea opgezocht en ik kwam bij de wants uit.
              Ik heb geen beestje kunnen vinden wat daar op leek, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet zaten.
              Mooie gelegenheid om de neemolie spuitmix ( van chroma aroma) te gebruiken. Ik twijfelde of ik preventief (1 op10) of curatief (1op 5) zou mixen, ik heb voor de curatieve mix gekozen. Het leek makkelijker te gaan dan het gewone recept om neemolie "spuitklaar" te maken. Maar ik vond de emulgatie/homogeniteit van het mengsel erg tegen vallen.
              Als je schudde was het "mooi" maar binnen 30 seconden scheiden de olieachtige substantie zich weer van de watermix. Of dit komt door de citronellaolie die er ook in zit weet ik niet.
              Ook op de plant vond ik het geen mooie egale dekking geven. Nadat ik het goedje 15 minuten heb gegeven om "zijn werk" te doen heb ik het met de waterslang met heel veel water van mijn planten afgespoten. Dat was maar goed ook, want de "schade" was de volgende dag al zichtbaar. De olieen zullen zich minder goed hebben laten weg spoelen.

              2 augustus
              P1040525-1.jpgP1040524-1.jpg

              5 augustus, het middel pakt ( in 1 op 5) slechter uit dan de kwaal.
              P1040550-1.jpg
              P1040552-1.jpg



              5 augustus

              Omdat de CBD Med Gom -1 een erg dicht bladerdek heeft en ik denk dat dit "toprotbevorderend" is vanwege minder ventilatie "in" de plant zelf, heb ik voor het eerst LST (low stress training) gedaan. Een kind kan de was doen .
              Ik denk dat dit de enigste plant is waarbij dit "nodig" is.

              P1040590-1.jpg

              Voor LST
              P1040594-1.jpgP1040592-1.jpg

              Na LST, hoor de wind waait door de takken

              P1040595-1.jpg P1040596-1.jpg


              De Blue mammoth -2 is in bloei geschoten en haar zusje nr. 3 heeft haar gebroken beentje zelf geheeld.
              P1040554-1.jpgP1040558-1.jpg


              En dan nog de overzichtjes,
              de droge periode onder het afdak heeft ze zichtbaar goed gedaan.
              5 augustus en 29 juli
              P1040548-1.jpg
              P1040481-1.jpg
              P1040605-1.jpgP1040501-1.jpg
              P1040607-1.jpgP1040498-1.jpg

              Hierna een fotoshoot van elke plant apart, er kunnen maar 25 foto's in een topic.
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #97
                Re: Stemma doet stout...

                5 augustus

                En nu dan de fotoshoot.....

                CBD Med Gom 1

                P1040577-1.jpgP1040578-1-1.jpgP1040579-1.jpg


                Blue Mammoth

                P1040580-1.jpgP1040581-1.jpg
                P1040582-1.jpg


                Auto Jack

                P1040584-1.jpgP1040585-1.jpgP1040583-1.jpg


                Deimos

                P1040586-1-1.jpgP1040587-1.jpg


                Tot de volgende update
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #98
                  Re: Stemma doet stout...

                  Het zonnetje doet weer veel goeds in dat hoekje daar, mooi groen, compacte plantjes.
                  Ga je nog wat toppen en dieven, of wat openbinden met wat touwtjes?
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #99
                    Re: Stemma doet stout...

                    Thanks Witte De afjes heb ik grotendeels getopt, maar is niet overal gelukt. Weet niet of dieven bij afjes verstandig is.

                    Zodra de regs groot genoeg zijn worden ze getopt. Met het openbinden kijk ik het nog even aan.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      Re: Stemma doet stout...

                      Afjes blijf je best vanaf,merk ik hier al 2 keer
                      Vanaf het kleinste krakje of krakske,gaan ze al moeilijk doen en gaan lopen stressen
                      Mooi groen daar he

                      Comment


                        Re: Stemma doet stout...

                        Dank je Rebelke , ik leek vanmorgen 4 stressballen te zien bij de CBD-2 op de "topplaats", maar ik twijfel nog. Zal straks een fotootje maken.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          Re: Stemma doet stout...

                          Gaat lekker daar Stemma! Mooi groen.
                          Baas in eigen brein.

                          Comment


                            Re: Stemma doet stout...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Dank je Rebelke , ik leek vanmorgen 4 stressballen te zien bij de CBD-2 op de "topplaats", maar ik twijfel nog. Zal straks een fotootje maken.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Stemma doet stout...

                              In plaats van een fotootje te maken van de "ballen" heb ik ze gewoon weggeplukt en ben in afwachting of ze weer terug komen. Het kunnen net zo goed calyxen zijn geweest.

                              Een korte update, volgende keer meer


                              In verband met een tuinfeest bij de buren , heb ik mijn planten undercover gezet.
                              (Tip van mijn zus, bloemen van de action)
                              P1040621-1.jpg

                              De spuitmix was ook "te sterk" voor de hortensia's
                              P1040620-1-1.jpg

                              Op zoek naar een spot om wat plantjes als Hans en Grietje achter te laten,
                              kwam ik dit leuke "plaatje" tegen.
                              P1040614-1-1.jpg

                              Tot de volgende (serieuze) update maar weer
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Stemma doet stout...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                                In verband met een tuinfeest bij de buren , heb ik mijn planten undercover gezet.
                                (Tip van mijn zus, bloemen van de action)
                                [ATTACH=CONFIG]273942[/ATTACH]
                                Goede tip Stemma, simpel en doeltreffend, ik ga er ook een paar halen!
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                                Comment

                                Bezig...
                                X