Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo
Thanks voor je input Stemma! Ik had de potten al afgedekt, op zich werkt het best prima als het niet zo ziekelijk hard regent als afgelopen weken. Die melasse laat ik maar zitten, er zit ook al vinasse in de Alga Bloom. Ik heb er voor de laatste weken toch maar een flesje Green Sensation bloeistimulator bijbesteld voor naast de Alga Bloom.
DSC_0005.jpg
Hello ladies:
Bud shots:
DSC_0011.jpgDSC_0012.jpgDSC_0014.jpgDSC_0017.jpgDSC_0019.jpgDSC_0024.jpg
Excuses voor de gekantelde foto's..
Volle grond, ze begint nu toch ook te verkleuren dus die krijgt nu ook voeding:
DSC_0036.jpgDSC_0035.jpgDSC_0032.jpgDSC_0030.jpgDSC_0027.jpgDSC_0037.jpg
Aaaaight de set loupes is binnen! Foto's er doorheen maken gaat niet echt lekker, maar speciaal voor jullie een paar trichome foto's (Met LED aan en uit)
DSC_0050.jpg
Pot planten:
1. DSC_0062.jpgDSC_0075.jpg
2. DSC_0081.jpgDSC_0089.jpg
3.DSC_0093.jpgDSC_0111.jpg
Volle grond:
DSC_0100.jpgDSC_0103.jpg
Adviezen over wat voor achtergrond te gebruiken en LED aan/uit voor de meest realistische representatie van de trichome ontwikkeling zijn welkom!
4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo
Collapse
X
-
Bladvoeding zoals Fishmix zou ook nog kunnen, niet op bloeiende toppen.
Misschien potten afdekken zodat het niet kan inregenen ?Leave a comment:
-
Thanks B2N
Ik heb vanonder alle kleine scheuten een tijd terug weggehaald en ze hebben sowieso niet veel groot blad, dus de potten zijn nogal 'exposed' ja, het regent gewoon in. Dit geeft echt veel problemen met voeden. Of ik moet schijt hebben aan het nat staan en alsnog water met voeding geven terwijl ze al kleddernat staan. Ik weet niet wat erger is, te nat of ondervoed. Ik heb al een nieuwe laag voor-6-weken-voorbemeste-potgrond er bovenop gegooid, dan trekken ze daar in ieder geval wat voeding uit. Er is nog wel 5-10 cm ruimte over in de potten dus ik zal eens opzoeken wat ik er nog meer bovenop kan gooien.
De naam melasse heb ik eens horen vallen, maar ik zal eens nagaan wat het voor de chicks kan betekenen, bedankt!Leave a comment:
-
ja en paars ook nog dus heel weinig kans bij die op botrytis
viraal of sporenelement zoals mobyldeen : de wiet gaat zeker te roken zijn
ze trekken wel wat geel dus beetje meer stikstof had geen kwaad gekund
voldoende voeden hoor
ze zijn er al een maandje aan bezig zo te zien
je zou wat melasse kunnen toevoegen
goed afgedekt die pot
worden die smartpots dan zo nat van buiten te staan (of is ze zoveel blad kwijt dat de pot nat wordt) ?
mooie wietjungle
op naar een berg wiet
bloei zeLeave a comment:
-
De toppen zijn aardig aan het opzwellen! Volle grond:
DSC_0071.jpgDSC_0083.jpgDSC_0084.jpg
Deze is vanaf begin de bloei enorm gaan omkrullen en verfrommelen, eerst had ik het idee dat het misschien een herma werd, maar het zijn gewoon opgepropte blaadjes. Er zit geen ongedierte in, misschien wat viraals dan. Ach dikke lul drie bier, het zal vast prima roken:
DSC_0064.jpgDSC_0065.jpgDSC_0066.jpg
Mooie meiden:
DSC_0054.jpgDSC_0052.jpgDSC_0051.jpgDSC_0050.jpgDSC_0063.jpg
En natuurlijk de volle grond in al haar glorie (sorry heb even geen foto van afstand):
DSC_0025.jpgDSC_0032.jpgLeave a comment:
-
Haha die ladder!!Leave a comment:
-
De wedstijdplantjes doen het heel goed
Beetje hopen op wat redelijk weer, dat afdekken lijkt me een goed plan. Je kan ook een plastic bordje gebruiken. En wat dan nog als er wortels naar boven komen? Zand erover
hehehe lijkt me alleen maar een goed teken.
Leave a comment:
-
Thanks Greyvol. Houden je wedstrijd planten het een beetje uit met alle regen en wind?
Mijn telefoon is fucked dus volgende week heb ik pas weer foto's.
De bloei gaat hard nu, mooie topjes al, en paars!
Wat wel echt kut is, is dat ik ze al zeker een week geen voeding heb kunnen geven omdat ze door de regen al meer dan genoeg water hebben, dus wat vergeling hier en daar..
Ik ga nu even het forum afstruinen voor oplossingen, misschien de potten afdekken met wit zeil? Vraag me dan wel af of ze door lichtgebrek aan het oppervlak wortels gaat schieten en of het dan geen kwaad kan om later het zeil er weer af te halen..
Deze week voor de grap eens de lengte van de volle grond plant gemeten: 2,80m
Binnenkort weer foto'sLeave a comment:
-
Ok zoals belooft wat foto's!
Het ongeluk:
DSC_0788.jpgDSC_0789.jpgDSC_0791.jpgDSC_0793.jpg
En wat een beest is ze nu!
DSC_0113.jpgDSC_0114.jpgDSC_0116.jpg
De potten:
DSC_0110.jpgDSC_0109.jpgDSC_0107.jpgDSC_0105.jpgDSC_0100.jpgDSC_0111.jpg
DSC_0042.jpgDSC_0097.jpg
Nog een paar beauty shots van een tijdje terug:
DSC_0037.jpgDSC_0040.jpgDSC_0824.jpgDSC_0827.jpgDSC_0832.jpg
Nog niet veel bloei activiteit, maar ze zijn verder gezond dus zal wel goed komen.
Ik spot wel af en toe een paar verschrompelde bloeihaartjes, niks om bang van te worden toch?
Hoooooooi!Leave a comment:
-
Eindelijk!!Leave a comment:
-
Oeps! 4 weken geen update
Ze zijn behoorlijk groot geworden, allemaal wel tegen de 2,5 meter.
De potten hebben het erg moeilijk gehad, heel lichtgroen en donkere paarse strepen in de scheuten. Ik wist niet zeker of het kwam doordat ze te lang nat hebben gestaan of gewoon te weinig fosfor in de voeding. Na een weekje lekker weer en de overstap op bloeivoeding doen ze het weer heerlijk en het paars is weggetrokken. De volle grond gaat alleen maar lekker! Alhoewel ze een keer compleet gevloerd is geweest door de wind. Vanaf het punt waar ik haar getopt had was ze helemaal naar de grond in tweeen gespleten. Met goeie hoop heb ik haar helemaal gefixt en verstevigd. Het enige wat ze er aan over heeft gehouden is een enorm verticaal litteken
Ik zal deze week een hoop foto's uploaden!
De ballenLeave a comment:
-
het invriezen bevalt mij prima
ik doe dat steeds in koffieblikken waar een ons ingaat
degene die ik invries zijn (90% tot)95 % gedroogd , dus de takjes knappen niet helemaal
later bij het ophalen gaat dat blik open voor een uurtje om alles op temperatuur te laten komen
en dan kan het roken en curen beginnen
ingedroogde wiet droogt sneller uit
en natuurlijk, als die bevroren is , dan schud je de thc-kristallen er makkelijker vanaf
beter wiet in wat kleinere hoeveelheden invriezen
qua houdbaarheid niets afdoet? (bij -24°c komen de moleculen bijna tot stilstand
)
vijf jaar oude wiet ontdooit met dezelfde frisse muntsmaak als drie weken oud gedroogde wiet, mm , lekkah
mijn drogen neemt ook steeds minstens twee weken in beslag, die binnenjongens, daar moet alles snel gaan
maar ja, wie moet je nu geloven?
ik doe wat ik ken en daar ben ik meer dan tevreden mee
ik ben blij voor die ander, dat die maar doet wat ie denkt dat best is
zoals eerder aangegeven ,die opening moet dicht
en natuurlijk niet met een brandende kaars in je plant zitten als je niet wenst dat enkel blaadjes verbranden
aluminiumschaaltje maken , kaarsvet erin, aansteker eronder en gaatje dichtenLast edited by member16666; 15 July 2015, 17:05.Leave a comment:
-
B2N bedankt voor je aanmoediging!
Omdat je zei dat na een weekje de tak wel weer gehecht zou zijn, heb ik net even gevoeld en gewoon de tape eraf gehaald.
Die zit weer prima vast!
DSC_0773.jpgDSC_0772.jpg
Er zit wel nog een kiertje in. Is het echt het verstandigst om dit dicht te druppelen met wat kaarsvet?
Ik moet zeggen, het voelt goed om haar gebroken arm te repareren in plaats van te amputeren.
Leuk deze positiviteit over mijn planten! Op naar duizend grammen weeeeeed!! Ok SoaD niet te vroeg juichen, er kunnen ook nog duizend dingen mis gaan..
Tof dat jij je stuff invriest, heb daar wel vaker over gelezen. Eigenlijk vooral dat het qua houdbaarheid niet veel helpt en dat als je niet oppast al je trichomen eraf vallen haha.
Maar zoals met alle beschikbare informatie over growen, drogen en curen neem ik het met een korreltje zout en hoor ik graag ook firsthand ervaringen van anderen.
Hoe bevalt het invriezen jou?
Ik ben zelf van plan om het in afsluitbare lichtdichte mayonaise emmers te bewaren. Lekker groot en die deksels zijn aardig luchtdicht.
Greyvol dit is inderdaad heerlijk om te horen!
CheersLeave a comment:
-
Dat klinkt toch als muziek in de oren, wat is dat gaaf zeg
Leave a comment:

Leave a comment: