4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• member16666
    replied
    Re: 4x Frisian Dew (3 in 65L Smartpots, 1 in volle grond) Let's goooo

goed zo ivm die voeding
    honger ze niet uit maar geeft ze voldoende
    less is more, zeker in ons klimaat

jij gaat hier op het forum de grootste potplanten hebben, daar heb ik geen twijfel over
    en je gaat bergen wiet oogsten, meer dan een kilo mag je gerust op rekenen

je kunt wat wiet invriezen en maanden/jaren later weer ophalen uit de vrieskist
    mijn bevroren rookkabinet is uitgeput geraakt, gelukkig kan ik dat dit jaar weer eens beginnen aan te vullen

ikzelf haal bij gescheurde takken en snelle reperatie met tape de tape er binnen een week af, bind wel eerst tak even vast aan andere en geef ze dan een omzwachteling met verbandgaas en smeer het dicht met paraffine
    de lijm van de tape zorgt ervoor dat de buitenwand week blijft
    omdat ik ver van mijn deur kweek moet ik dat zo doen
    jij daarentegen kunt ze nu omzwachtelen met gaas en die is dan binnen een goede week weer helemaal hard en gehecht
    eventuele wondjes of openingen zeker afdekken met paraffine, anders kruipen daar wormen in en schimmels kunnen zo ook voet aan wal zetten

heerlijke tuin deze

Leave a comment:

• Ganjas
    replied

Hey soad ja hoor bij alle 5 zijn ze heel duidelijk te zien bij mij staan ze in 30 l pot met aarde van aveve en voeding van canna ganse voedings lijn.
    Jou planten zien er ook echt prachtig uit die van jou zullen wss groter worden ! Je hebt dubbel zo grote potten en je gebruikt growshop potgrond als ik je plantjes zie zie ik dat je heel goed bezig bent
    Heb jij bij al je plantjes allemaal pistels zichtbaar ?
    wel spijtig van de laatste dagen zo slecht weer.
    Greets

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Wooaaah Ganjas wat een papzak! Geweldig! Zijn er bij jou ook al piepkleine bloeihaartjes te zien als je heeeel goed kijkt??

Leave a comment:

• Ganjas
    replied

Mooi bezig man echt geweldig heb hier ook zoon giga schatjes staan.
    Greets van de special kush.s en spacial queens.s 20150710_094900.jpg

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Bedankt gasten!

Greyvol ik ben net begonnen met bijvoeden, een frisdrankdopje(tussen 5 en 10 ml) per 5 Liter regenwater. Volgens Plagron kan er wel 20ml in (1:250), maar dat lijkt me te heftig. Tot nu toe gaan ze er wel lekker op, maar het is denk ik nog te vroeg om eventuele negatieve effecten te zien. Ik houd het voorlopig bij 1 doppie

Leave a comment:

• Greyvol
    replied

Mooi mooi,
    Welke dosis voeding geef je nu?
    Ziet er goed uit

Leave a comment:

• Ronthebudman
    replied

Wauw. Wat een monsters zijn dat!

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Nou zeg dat mijn verslagje al 601 keer bekeken is, ik hoop dat jullie er allemaal net zo van genieten als ik!

In ander nieuws.. De meiden zijn volwassen! De voorbloei is daar! De allereerste kleine calyxes en pistils zijn bij alle planten zichtbaar. Ik denk dat het nog wel een maandje duurt voordat de bloei echt in kicked en ik zie ze nog wel een stukkie groter worden komende maand.
    fvdgdsgadsfg.jpg

Oops.. Storm..
    DSC_0700.jpgDSC_0701.jpg
    Gefixt! Tenminste, na een week staat de scheut weer strak dus de sapstroom lijkt weer te werken. Over een week of 2 de tape eraf. Als de scheut dan nog niet vast zit gaat ze eraf.

Ik heb ze wat lager en verder uit elkaar gezet, want ze zijn nu lang genoeg om zonnestralen te pakken + ze staan wat minder in de wind zo. Ze zien er nu qua vorm wat maf uit omdat ze zo dicht op elkaar hebben gestaan.
    DSC_0760.jpg

Vanaf boven zien ze er zo machtig mooi uit!
    DSC_0759.jpgDSC_0755.jpgDSC_0756.jpgDSC_0757.jpg

En volle grond:
    DSC_0764.jpgDSC_0762.jpg

De groeten van mijn vrouwen!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oh en ik zag dat de blaadjes van de allernieuwste scheutjes 11 vingers hebben, Awesooome

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Thanks B2N!

Ze hebben er ondertussen al een aantal voedingsbeurten opzitten. Ik geef de volle grond babe nu ook af en toe wat voeding omdat ze nogal lichte scheuten heeft en er niet zo sterk uitziet.
    Verder gaat alles nog geweldig, binnenkort weer foto's!

Leave a comment:

• member16666
    replied

graag gedaan , kleinere sites werken veel makkelijker dan die grote jongens

van onderen is de meer aangewezen methode
    je kunt bladvoeding enkele keren toepassen in de groei
    plant krijgt dan een snellere opname voedingstoffen, een opkikkertje voor haar
    vanaf tweede week bloei liever geen bladvoeding meer meegeven

zoals stemma al aangaf zal die struik van je behoorlijk veel van de aanwezige voedingsstoffen opgeëist hebben
    en omdat planten nog enkele weken doorgroeien tijdens de start van bloei zul je zeker geen precipatie krijgen

bodemleven actief houden met voldoende voeding

bereid je maar voor dat die nog meer dan een meter hoger kunnen (gaan) worden
    dan kom je in de categorie bomen ipv struiken

en zeg maar tegen je pa dat hij een prachtige tuin heeft

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Ik heb Alga Grow en voor straks Alga Bloom van Plagron.
    Yes, ik ben ervan op de hoogte thanks!

Leave a comment:

• Stemma
    replied

Weet je al welke voeding je wil gebruiken ?
    Altijd met veel minder beginnen dan de fabrikant aangeeft,
    een te kort is makkelijker op te lossen dan een verbranding door overvoeding.

Leave a comment:

• SoaD
    replied

Heee B2N, dieseltj, Stemma!
    Bedankt voor de comments, altijd leuk.

Het filmwerk is niet oscarwaardig nee, maar ik moest eerst de trap op en vervolgens met gestrekte armen boven mijn hoofd op de trap balanceren, ik vond het nog aardig soepel gaan. Maar ik zal er om denken.
    Ik ben mij bewust van de risico's van de foto's vanuit het zolderraam, maar ik vond het te mooi haha. Dit is nu eenmaal mijn manier van ervan genieten, maar lief van je Stemma.
    De zelfgemaakte bakken bevallen me goed, als het regent vallen er maar een paar druppels in omdat de planten het water er mooi naast geleiden, maar ik let er inderdaad wel op!.

Misschien toch maar met voeding beginnen dan! Ik twijfel wel enorm of ik ze dan niet toch vanaf boven moet voeden, omdat het bodemleven gevoed moet worden en omdat ik niet weet in hoeverre precipitatie van de voeding in de bakken kwaad kan (qua ophoping van voedingsstoffen en zo).

Heeft er iemand ervaring met bijvoeden vanaf onder???

Bedankt voor de vid.me tip B2N!

dieseltj, ik vind "de max" echt een geniale uitspraak, keep it up

Leave a comment:

• Stemma
    replied

Je planten staan er prachtig bij Soad ! Jullie hebben ook echt een mooie tuin. Je planten lijken iets lichter te kleuren dus ik denk net als B2N dat ze binnenkort wat extra voeding kunnen gebruiken.
    Ze hebben dat batmix denk ik al leeg geslurpt . Ik zag dat je schaaltjes met stenen had staan onder de smartpotten, hou wel in de gaten dat straks bij langdurige regenval de planten niet constant met natte voeten staan.
    Het klopt dat de worteltjes er door heen kunnen groeien, dat had ik ook met mijn smartpotten binnen.

Enneh , kun je voortaan iets "rustiger' filmen, zodat de plant goed in beeld komt ? Het lijkt nu op mijn eerste vakantiefilmpje

En wees voorzichtig met je omgeving op beeld zetten. Ik weet dat je je cannabiskweek niet per se geheim wil houden, maar maak het niet makkelijk voor rippers door ze de weg te wijzen naar je planten.
    Daarnaast wordt 5 planten gedoogd, dat wil echter niet zeggen dat het altijd mag. Mocht er iemand over jouw planten klagen dan zal de politie de planten bij je weg komen halen.
    Dat zou toch eeuwig zonde zijn....

Leave a comment:

• dieseltj
    replied

Wooooow ik ben jaloers op u planten man

echt mooi tuintje !

de max doe zo verder!!

grtz dieseltj

Leave a comment:

Bezig...