Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

    Die mist ijzer in de groeikruin. Dit komt hoogstwaarschijnlijk door veel te nat staan. Zuurstofarme wortel kan geen ijzer opnemen. ijzer is een niet mobiel voedingselement en de plant kan dat dus niet (zoals bij stikstof) uit oudere bladeren halen om boven te hergebruiken. Daarom zie je een ijzergebrek geheel bovenin in het blad wat in aanmaak is. Ijzer toevoegen heeft nu geen zin je moet eerst weer functionerende wortels krijgen.

    Zelf zou ik bij deze, in de nacht te pot van de kluit trekken zodat deze kan opdrogen anders staan die nog 3 weken veel te nat.

    Comment


      #17
      Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

      Ok, doe ik straks, thanks

      Komt het nog goed denk je of moet ik op niet teveel oogst meer rekenen?

      Comment


        #18
        Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

        Als de kluit droger is zal ze nieuwe haarwortel maken en weer ijzer kunnen opnemen. Er is voldoende ijzer in je grond aanwezig ze kon het enkel niet oppnemen omdat te natte, zuurstofarme wortel niet goed kan werken en afsterft. Nieuwe haarwortel aanmaken in te natte grond gaat ook niet. Dus ze neemt nu niks meer op. Ze is nu alle mobiele elementen uit het onderste blad aan het verplaatsen naar boven waar de groei plaats vind. Ijzer is echter niet mobiel dus daarom zie je het gebrek meteen in de kruin maar de oorzaak was dus een blokkade.

        Voor er dus iets kan herstellen moet die kluit eerst droger komen. Omdat ze niet drinkt en dus ook niet verdampen kan zal alle water via natuurlijke verdamping uit de pot moeten verdampen en dat duurt dus al gauw een week of 2 a 3. Vandaar dat iik je aanraad om de pot er in de nacht af te trekken, Door het vergrote verdampingsoppervlak zal die dan veel sneller opdrogen. De wortel vind licht en te veel lucht niet fijn maar de haarwortel is toch al kapot. Dus een nacht of 2 a 3 die pot eraf. Pas dan kan er herstel optreden.

        Er is niks verloren al zal je snappen dat dit haar een berg energie kost en ze dus flink wat stilstand zal vertonen. Een oogst is echter nog zeker mogelijk.

        P.S. Verzin iets zodat die pot niet telkens te nat regend, genoeg voorbeelden te vinden in de buitenkweek verslagen.

        Comment


          #19
          Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

          Bedankt voor de uitleg, ik heb ze er net uitgehaald, maar overdag dus best terug in de pot?
          Volgende dagen geven ze gelukkig beter weer maar ik zal indd eens kijken voor een "regenjasje"

          Al bij al vind ik ze niet overdreven nat staan, enkel de bovenste 5cm, maar de potten wegen wel redelijk wat meer dan droog dus er zit wel wat in...

          58_18 september.jpg59_18 september.jpg

          Comment


            #20
            Last edited by FlintStoned; 19 September 2015, 13:04.

            Comment


              #21
              Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

              Ik heb er bij het planten voor gezorgd dat ik er de grond zachtjes aan indeed zodat hij niet te hard aangedrukt zou zijn, dat is natuurlijk wel al 2 maand geleden.
              Ik heb per plant rondom rond een goeie 40 gaten gestekt en heb ook de bovenlaag wat losser gemaakt...
              De kluiten zitten nu in de pot in mijn veranda waar ik het wat zal opwarmen tot 20-25 graden want het is hier buiten weer aan het regenen bij 14 graden ofzo

              Bedankt voor je hulp man!

              Comment


                #22
                Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                Je zou verder nog eens kunnen kijken naar de bodem PH door een grondmonster te nemen en hiervan de PH te meten. http://www.ecostyle.nl/tuin/gazon/pr...n/ph-bodemtest

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                  Ik neem water uit mijn biovijver waar vissen en planten het er vrij goed in doen... Ik zal eens kijken voor een ph-test, rond welke waarde(n) zou ik dan moeten zitten?

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                    Vijverwater zou op zich prima moeten zijn. Op aarde doet cannabis het het beste bij een ph van 6 tot 6,5 Boven de 7 een onder de 5,5 treden er blokkades op. Kraanwater heeft vaak een PH van boven de 8 wat veel te basis is voor cannabis. Vandaar de vraag.
                    Vijverwater is doorgaans wat zuurder van aard. Er bestaan ook vijverwater ph testkitjes. Of je kijkt voor een PH meter. Bij cannabis kweken is een PH meter soms wel handig.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                      Waarden zien er eigenlijk ook redelijk ok uit...
                      PH (net boven de 7):
                      61_19 september.jpg

                      Vochtigheid:
                      Ook een beetje boven 'droog'
                      60_19 september.jpg

                      Eigenlijk wel 'jammer', want nu weten we eigenlijk nog altijd geen oorzaak, tenzij het effectief zo is dat de grond te hard samengedrukt zat...

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste keer zelf kweken (Hollands hope)

                        Die meter werkt eigenlijk niet fatsoenlijk. Zodra er iets van corrosie op de meetpunt komt werkt dat al niet meer. Zou toch eens denken aan een echte PH meter of met indicatorvloeistof testkitjes werken.

                        Comment

                        Bezig...
                        X