Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

Toch raar, ik dacht juist dat Auto flowers wél schimmel resistent is.
    Zie deze toevoeging:

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.7019607843137254)][/COLOR]
    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]- Sterke planten – Dankzij de Cannabis ruderalis invloed in de genetica van autofloweringsoorten zijn ze veel beter bestand tegen koude, ziektes en schimmels (tenslotte groeiden ze in Rusland en Siberië!). Dat is handig als je in een vochtig klimaat kweekt, maar ook voor beginnende binnenkwekers die geen ervaring hebben met het creëren van een stabiel binnenklimaat in hun kweekruimte.
    [/COLOR]
    Tit veur e pafke.

Comment

Naja de praktijk leert anders dan wat daar staat. Lees maar eens wat buiten verslagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Walterius View Post
        Toch raar, ik dacht juist dat Auto flowers wél schimmel resistent is.
        Zie deze toevoeging:

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.7019607843137254)][/COLOR]
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)]- Sterke planten – Dankzij de Cannabis ruderalis invloed in de genetica van autofloweringsoorten zijn ze veel beter bestand tegen koude, ziektes en schimmels (tenslotte groeiden ze in Rusland en Siberië!). Dat is handig als je in een vochtig klimaat kweekt, maar ook voor beginnende binnenkwekers die geen ervaring hebben met het creëren van een stabiel binnenklimaat in hun kweekruimte.
        [/COLOR]
        Ik had dit jaar autoflowers genomen als test. Tav van de schimmels gevoeligheid ben ik niet erg tevreden.
        Verder zie ik hier op het forum, topic na topic van mensen met autoflowers en top rot.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Toch lees ik dat autoflowers in de lift zitten.
          Tit veur e pafke.

Comment

En dat lees je op een site waar ze autoflowers verkopen ?
            logo-wc-eend.png
            Zoals eerder gezegd, en zoals de praktijk uitwijst zijn autoflowers zeer schimmel- en ziektegevoelig.
            Dat geneuzel dat ze oorspronkelijk uit Siberië komen kan ik niks mee. Zie de praktijk, het is onzin.
            Het enige voordeel is dat ze automatisch in bloei gaan, en dat is ook alleen bij buiten kweken een voordeel.
            Dan kun je bijvoorbeeld in maart of april al beginnen als de temperatuur goed is.
            Verder zijn er volgens mij geen voordelen.

Met buiten kweken moet je altijd wel een beetje geluk hebben met het weer.
            Als het nu 2 weken gaat regenen zijn alle planten weg.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Gelezen in RollingStoned bijv. ik neem aan dat die toch redelijk objectief zijn...
              Ik weet nog voordelen : het kleinere formaat ( voor op balkons bijv.) discreet dus, hebben geen lichtstress, gemakkelijk te kweken ( voor de beginner).
              Dat zijn toch niet te onderschatten voordelen, buiten de door jou genoemde.
              Tit veur e pafke.

Comment

Ik vind de overal wegrottende AF hybrides veel objectiever dan een bla bla verhaaltje van een (betaalde) colomnist en een "reclame" blad. Ik Meen dat die van WC eend ook hun eigen "objectieve" (betaalde) onderzoekers hadden die tot de conclusie kwamen: WC eend moet je hebben.
                Zoals eerder gezegd, en zoals de praktijk uitwijst zijn autoflowers zeer schimmel- en ziektegevoelig.
                Dat geneuzel dat ze oorspronkelijk uit Siberië komen kan ik niks mee. Zie de praktijk, het is onzin.
                Volgens mij werd de LR 1 ook helemaal niet uit een strain uit Rusland gemaakt maar uit een mexikaanse strain maar goed, dat ter zijde. Men kan hele mooie reviews en verhaaltjes en genetische afkomsten verzinnen dit neemt echter niet weg dat ze in de praktijk erg schimmel gevoelig zijn zelfs in een binnenkweek.
                Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 17:49.

Comment

Overal wegrottende AF ? Is toch wat kort door de bocht, ik denk bijv. aan Jessy B. ( op dit forum ) met White Widow -auto buitenkweek : hij had geen toprot ( 2014 ).
                  Ik heb hier nog niet alles gelezen, maar er moeten er nog veel meer zijn, ik denk dat de ene soort schimmelresistenter is dan de andere, het is niet allemaal bla bla bla, ik weet van andere forums waar beginnelingen schitterende schimmel-loze resultaten behalen met autoflowers, die werden daarvoor niet vergoed.
                  Tit veur e pafke.

Comment

Er zijn idd hele mooie AF strains inmiddels op de markt die het wel goed doen. mijn vorige post was wat dat betreft wel wat kort door de bocht. Neemt niet weg dat er ook een heleboel rommel af op de markt is van mensen die snel hun graantje van de hype willen meepikken.

Maar om nu te beweren dat een AF plant schimmelresistent zou zijn omdat die uit het koude noorden komt , terwijl die genen geheel ergens anders vandaan komen vind ik dan weer , te kort door de bocht. Verder no harm hoor ieder moet lekker zetten wat die zelluf wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      ghahaha, leuke redenatie die helaas niet opgaat. Om de autoflowerkenmerk ergens in te kruisen moet je er dus ruderalis (lees erg schimmel gevoelig) inkruisen. Omdat de af kenmerk recessief is moet dit dan nogmaals ingekruist worden door erop te rug te kruisen vooral er iets autoflowerd. Je kan dan wel de mooiste genen hebben van het niet af deel maar de rotgevoeligheid kruist men er dus dubbel en dwars in door de af kenmerk vast te leggen.

Kortom alles wat auto of semie atoflowerd is per definitie niet echt schimmel resistent.
                      Dank je wel Weer een antwoord wat me verbaast, maar wel weer leerzaam.
                      Ik had namelijk niet verwacht dat het ruderalis gedeelte nou juist het probleem is.

Comment

Das heel in een notedop wel de oorzaak ja. Het enigste "positieve"aan een ruderalis is de resesieve autoflowerkenmerk, Een mutatie waardoor deze mutant wel overleefde in delen van mexico een zelfde zoort mutatie overleefde in rusland. De LR1 die aan de wieg stond van alle AF's is overigens vanuit de mexicanse ruderalis ontstaan en niet uit de rusische. Dus alle bladieblad de plant wist in het barre rusland te overleven en is dus schimmelresistend ken je vergeten das een sprookje.

Comment

Ik heb al heel wat uren op de sensi seed site rond geklikt, en mijn eerste teleurstelling kwam toen ik de site echt door kreeg, en zocht op een koud klimaat.

Er blijft dan precies één autoflower over .

En twee gefeminiseerde....

Maar dan nog de vraag of een plant voor een koud klimaat ook echt beter tegen schimmel kan.

Als ik de 5 autoflowers van dit jaar vergelijk met de gefeminseerde 3 van vorig jaar, die eigenlijk voor een warmer klimaat zijn, kan ik me niet aan de indruk onttrekken, dat die van vorig jaar veel meer weerstand hadden.
                          Die gaven pas in september de geest, na een week waarin het voelbaar buiten erg vochtig en koud was.

Van rot had ik eerst geen last ondanks dat het de hele maand augustus elke dag regende.
                          Vier autoflowers van dit jaar zijn kapot gegaan met de 3 dagen (zomer record) regen.

T.a.v de schimmel, zit ik ook met een vraag over de voeding die ik gebruikt heb. Ik moet nog eens uitzoeken, wat de blossom builder precies doet die ik gebruikt heb.
                          De voeding die ik gebruikte had A+B en nog 4 flesjes. De laatste die je erbij doet is de blossom builder..

Ik ben bang dat ik onbedoeld, me buiten planten toch weer iets van een topbooster gegeven heb.
                          Er zijn topbooster die de plant een signaal geven, dat het afgelopen is, iets wat ik bij een buitenplant helemaal niet wil.

Comment

Af boosten is schimmel. daar ka ik heel kort in zijn. verder ja hoe kan ik je nog meer ervan overtuigen dat je bij de duivel biecht. Vraag je ook aan de verkoopster in de zeeman of het goede sokken zijn¿ neen

Je gaat wel blind af op al die verkooppraatjes en niet op wat de buitenkweek verslagen zeggen , tja wat moet ik je nog meer laten zien als rotte af's

Het hele af verhaal is een grote leugen, een af in maart doet het echt niet en in september ook niet hoe moet je dan de vermaarde drie oogsten per jaar doen¿ Dat is leuk op papier maar in het echte buiten, rotte die stengels gewoon weg om en heb je een boel niks.

Wat let je om een snelle indica te zetten en deze vrij laat te zaaien als je bang bent voor bomen, van een late indica haal je wel een flinke oogst 3 x dat wat van die ruderalis onzin afkomt en das net zo snel als je dat in juni zaad. Elke ruderalis van maart geeft 5 tot 10 ram ik weed niet of je daar 3 maand op zit te wachten , een indica van juni geeft er 100.

ik kan je ook wel genetisch aantonen dat ze echt niet van Rusland komen hoor maar gewoon luie Mexicanen zijn maar je kunt me ook geloven.
                            Last edited by FlintStoned; 11 September 2015, 10:27.

Comment

@ FlintStoned, interessante discussie, zo kom je nog eens iets te weten.
                              Wat betreft dit heb je wel een punt : " een af in maart doet het echt niet en in september ook niet hoe moet je dan de vermaarde drie oogsten per jaar moeten doen¿ dat is leuk op papier maar in het echte buiten rotte die stengels gewoon weg om en heb je een boel niks. "
                              Ik geloof ook niet alles wat gedrukt staat, een AF 3 maal oogsten ? In Zuid-Europa misschien ?
                              Tit veur e pafke.

Comment

Bezig...
                              X