Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.7019607843137254)][/COLOR]
    [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)][/COLOR]
    Tit veur e pafke.

    Comment


      #47
      Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

      Naja de praktijk leert anders dan wat daar staat. Lees maar eens wat buiten verslagen.

      Comment


        #48
        Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

        Oorspronkelijk geplaatst door Walterius View Post
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.7019607843137254)][/COLOR]
        [COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.701961)][/COLOR]
        Ik had dit jaar autoflowers genomen als test. Tav van de schimmels gevoeligheid ben ik niet erg tevreden.
        Verder zie ik hier op het forum, topic na topic van mensen met autoflowers en top rot.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #49
          Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

          Toch lees ik dat autoflowers in de lift zitten.
          Tit veur e pafke.

          Comment


            #50
            Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

            En dat lees je op een site waar ze autoflowers verkopen ?
            logo-wc-eend.pngalle planten weg.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #51
              Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

              Gelezen in RollingStoned bijv. ik neem aan dat die toch redelijk objectief zijn...
              Ik weet nog voordelen : het kleinere formaat ( voor op balkons bijv.) discreet dus, hebben geen lichtstress, gemakkelijk te kweken ( voor de beginner).
              Dat zijn toch niet te onderschatten voordelen, buiten de door jou genoemde.
              Tit veur e pafke.

              Comment


                #52
                Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                Ik vind de overal wegrottende AF hybrides veel objectiever dan een bla bla verhaaltje van een (betaalde) colomnist en een "reclame" blad. Ik Meen dat die van WC eend ook hun eigen "objectieve" (betaalde) onderzoekers hadden die tot de conclusie kwamen: WC eend moet je hebben.
                Volgens mij werd de LR 1 ook helemaal niet uit een strain uit Rusland gemaakt maar uit een mexikaanse strain maar goed, dat ter zijde. Men kan hele mooie reviews en verhaaltjes en genetische afkomsten verzinnen dit neemt echter niet weg dat ze in de praktijk erg schimmel gevoelig zijn zelfs in een binnenkweek.
                Last edited by FlintStoned; 10 September 2015, 16:49.

                Comment


                  #53
                  Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                  Overal wegrottende AF ? Is toch wat kort door de bocht, ik denk bijv. aan Jessy B. ( op dit forum ) met White Widow -auto buitenkweek : hij had geen toprot ( 2014 ).
                  Ik heb hier nog niet alles gelezen, maar er moeten er nog veel meer zijn, ik denk dat de ene soort schimmelresistenter is dan de andere, het is niet allemaal bla bla bla, ik weet van andere forums waar beginnelingen schitterende schimmel-loze resultaten behalen met autoflowers, die werden daarvoor niet vergoed.
                  Tit veur e pafke.

                  Comment


                    #54
                    Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                    Er zijn idd hele mooie AF strains inmiddels op de markt die het wel goed doen. mijn vorige post was wat dat betreft wel wat kort door de bocht. Neemt niet weg dat er ook een heleboel rommel af op de markt is van mensen die snel hun graantje van de hype willen meepikken.

                    Maar om nu te beweren dat een AF plant schimmelresistent zou zijn omdat die uit het koude noorden komt , terwijl die genen geheel ergens anders vandaan komen vind ik dan weer , te kort door de bocht. Verder no harm hoor ieder moet lekker zetten wat die zelluf wil.

                    Comment


                      #55
                      Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      ghahaha, leuke redenatie die helaas niet opgaat. Om de autoflowerkenmerk ergens in te kruisen moet je er dus ruderalis (lees erg schimmel gevoelig) inkruisen. Omdat de af kenmerk recessief is moet dit dan nogmaals ingekruist worden door erop te rug te kruisen vooral er iets autoflowerd. Je kan dan wel de mooiste genen hebben van het niet af deel maar de rotgevoeligheid kruist men er dus dubbel en dwars in door de af kenmerk vast te leggen.

                      Kortom alles wat auto of semie atoflowerd is per definitie niet echt schimmel resistent.
                      Dank je wel Weer een antwoord wat me verbaast, maar wel weer leerzaam.
                      Ik had namelijk niet verwacht dat het ruderalis gedeelte nou juist het probleem is.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #56
                        Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                        Das heel in een notedop wel de oorzaak ja. Het enigste "positieve"aan een ruderalis is de resesieve autoflowerkenmerk, Een mutatie waardoor deze mutant wel overleefde in delen van mexico een zelfde zoort mutatie overleefde in rusland. De LR1 die aan de wieg stond van alle AF's is overigens vanuit de mexicanse ruderalis ontstaan en niet uit de rusische. Dus alle bladieblad de plant wist in het barre rusland te overleven en is dus schimmelresistend ken je vergeten das een sprookje.

                        Comment


                          #57
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #58
                            Last edited by FlintStoned; 11 September 2015, 09:27.

                            Comment


                              #59
                              Re: Eerste kweek! 4x autoflower. (Northern Light, Royal cheese auto &...

                              @ FlintStoned, interessante discussie, zo kom je nog eens iets te weten.
                              Wat betreft dit heb je wel een punt : "
                              Tit veur e pafke.

                              Comment

                              Bezig...
                              X