Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

Beste....

Ik probeer het nu ook elke x te wegen met me handen.
    Ik weet gwn nog niet zo goed hoeveel water ik ze precies moet geven.

De puntjes waarvan ik eerst dacht dat het voorbloei verschijnsele waren dat waren gewoon nieuwe blaadjes (zie fotos van net).
    Maar die puntjes hebben er een week gezeten ofzo en nu (lijkt) het dat ze weer beter gaan groeien..

En ze zijn nu van 60 tot 65 cm hoog

Mvg jaffab.
    Attached Files

Comment

Hoeveel nodes zijn ze hoog ? Node=1set bladeren aan de stam (zie plaatje)
      Normaal gaan autoflowers op hun 5e tot 8e node starten met bloei.
      Je weet wel zeker dat het autoflowers zijn ?

Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Even geprobeerd te markeren...

En k zag een rubs.... kan ds veel kwaad??

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Beste..
        Ik heb net even snel gekeken maar ik kon geen duidelijke fotos maken ivm wind en regen..

Bij de grotere planrjes zie ik welecht duidelijk elke keer 2 stammetjes aan b3ide kanten komen..

Ik denk dat ze nu ongeveer van 5 tot 8 nodes hebben..

Alleen de 2 kleinste plantjes die zegmaar bij elkaar in 1 pot hebben gezeten die hebben nie aan elke kan 1 stammtje..

Maar daar komen er 2 stammetjes aan 1 kant uit... kannik dat ook zien als een node??

Bij de grotere zie je echt duidelijk zoals op dat plaarje

Mvg jeffab

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Beste...

Ik heb net even gekeken maar het regent en waait hard duz kan niet echt goeie fotos maken...

Bij de grotere plantjes zie je echt duidelijk 2 stammetjes met blaadjes er elke x uit komen netzoals op het plaatje..
        En als ik daardan op let bij de grotere plantjes dan zijn ze denk ik van 5 tot 7 nodes hoog...

Alleen bij de 2 plantjes in 1 pot de kleinste zegmaar zie ik nergens 2 stammtjes eruit komen....
        Wel 2 stammetjes uit 1 stukje maar niet 1 aan elke kant zegmaar...

Ps... ik heb vrijdag voor t laatst voeding gegeven en gistere en eergistere een beetje water..
        Maar ze voorspelle de heele dag regen.... moet ik dsn wel voeding geven want dan komt er nogmeer water in de pot..

Mvg jeffab
        Attached Files

Comment

De rups moet je weghalen, want die kan ja bladeren aanvreten. Kijk gelijk of je er meer ziet of dat je gaatjes hebt in je bladeren.

Maar even wat anders, hadden jouw planten wel lobblaadjes ? De allereerste niet gekartelde hele kleine blaadjes van onderen af
          Of heb je deze weggehaald?

Uit zaad zouden ze lobblaadjes moeten hebben.

Er kunnen inderdaad extra 'steeltjes' uit de node komen, zie onder.
          Last edited by Stemma; 27 July 2015, 13:43.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Beste..

.Ik heb de rubs weg gehaald en zag er geen 1 meer.
            .. Er zitten indd een paar gaatjes in een paar bladeren maaar ook bevenaan.
            ..ik heb echt elk blaadje bekeken en zag geen rubs meer.
            ..Het lijkt soms oom alsof er een beje slijm op zit wat dan een gaatj3 wordt

Ik zal even kijken als ik thuis ben maar volgensmij hadden me plantjes niet van die lobblaadjes... of heb ik die indd weg gehaald in het begin toen ze echt slecht aan toe waren ik weet het niet meer...
            Meschien dat ik het kan zien op oude fotos...

Het stormt en regent nu ook als een malle en heb ze gelukkig geen voeding of water gegeven vanochtend...

Comment

Als ze geen lobblaadjes hebben gehad zijn het stekken.
              En dan zijn het hoogstwaarschijnlijk geen autoflowers, maar check eerst
              je oude foto's maar. Rupsen vallen soms niet op, omdat ze zo'n mooie schutkleur hebben. Ben je ook geen bruine korreltjes tegengekomen in je plant ? Dat zijn nl. rupsenpoepjes.

Stemma doet stout (2016)

Comment

..Het lijkt soms oom alsof er een beje slijm op zit wat dan een gaatj3 wordt
                Dan zijn er slakken langs geweest. Slijmerige zilversporen verraden hun aanwezigheid. Een slak vang je midden op de dag niet. Dan zit die namelijk verstopt (vaak onder de pot of potrand maar ze graven zich ook in langs de potrand aan de binnenkant pot. Wil je slakken gaan afvangen dan moet je vroeg opstaan. Slakken zijn namelijk enkel actief als het vochtig genoeg is, dus na een regenbui of anders in de hele vroege ochtend of laat in de avond. Slakken houden dus van vochtige omstandigheden. Vochtige plaatsen als onder potten en stapels hout, afgevallen bladeren rondom heggen (met name Coniferen) zijn geliefde schuilplaatsen. De composthoop is ideaal voor slakken, waarbij het risico bestaat dat je bij het verspreiden van compost de eitjes over je hele tuin verspreidt. Vocht en vijvers trekken slakken aan, dus plaats je kwetsbare planten niet in de directe omgeving hiervan.

Er zijn slakken met een eigen huisje, maar de zogenaamde naaktslakken richten de meeste schade in onze tuinen aan. Slakken hebben een functie; ze zorgen voor het opruimen van bladeren. Belangrijker nog is dat slakken dienen als voedsel voor een groot aantal diersoorten. Dus als je slakken onverantwoord en chemisch bestrijdt, verdwijnen ook vogels en egels uit je tuin en kun je ook hén ziek maken.

Slakken voeden zich het liefst met jonge zaailingen, maar kunnen ook sappige bladeren van grotere planten vol gaten achterlaten. De tong van de slak is een soort rasp met kleine hoornen tandjes erop. Zij raspen hun voedsel in plaats van het af te bijten wat verklaard dat gaten in bladeren vaak rafelig ogen en de nerven van een blad vaak nog in tact zijn. Naast dat naaktslakken zich met name voeden met bladeren, eten ze ook uitwerpselen, rottend materiaal, schimmels (paddestoelen) en andere slakken. Hierdoor kan een slak virussen, bacteriën of eitjes van parasieten overbrengen.

Gewoon afvangen (in de ochtend) is een optie. Een bierval zetten werkt redelijk goed om de slakkendruk laag te houden. Kopertape om je pot of Smeer een brede rand vasaline om de pot, dit werkt doorgaans ook afdoende tegen slakken.
                Er zijn ook plantensoorten die een sterke geur afgeven en daardoor een natuurlijke en duurzame verdrijvende werking hebben op slakken. Enkele van deze soorten zijn Oostindische kers, Salie, Tijm en Tomaat. Knoflook is giftig voor slakken. Knoflookplanten zullen ze omzeilen. Ook mijden ze plaatsen en planten die met knoflook-extract zijn bespoten. Een voordeel is dat bespoten eitjes niet meer uitkomen als ze bespoten zijn met knoflook-extract.

Door een meloen uit te hollen en in de tuin te plaatsen, creëer je een perfecte schuilplaats voor slakken. Iedere ochtend en avond kun je de slakken verwijderen die zich in de meloen bevinden. Het zelfde gaat met een courgette,prik er een paar gaatjes in en leg deze gewoon op de koude grond. De volgende ochtend zit deze vol slakken. Je kan ook de schillen van uitgeperste sinaasappelen gebruiken. De schillen leg ik met de holle kant tussen de planten waar de slakken op af komen. voordeel van sinaasappelschillen is dat deze de slak een beetje verdoven en ze dus suffig in de schil blijven chillen.
                Verder zijn slakken verzot op kattenbrokjes en legkorrels voor kippen dus ook hiermee kun je ze lokken en afvangen.

Comment

Beste..

Wow dat is duidelijk ik heb het nog eens goed bekeken en ik zie niet echt een spoortje maar gwn plekjes wat een beje wazig of slijm lijkt... miss is het wel door die rubs... want k kan echt geen slak vinden....

Ik zet er een die foto bij van toen ze heel klein waren.. als je het inzoomt kan je het een beetje zien maar voogensmij hebben ze geen lobbeblaadjes maar ze komen wel uit zaadjes....

Omdat het hier zo regent en de aarde nu wel een beje nat wordt heb ik ze al vanaf afgelope vrijdag geen voeding gegeven en vanaf zondag geen water meer....

Kan het kwaad omdat ik ze nu helemaal niks geef geen water of voeding??
                  Omdat als het weer droog is ik weer voeding ga geven krijgen ze dan niet weer een klap ofzo omdat ze al een paar dagen geen voeding hebben gehad???

Mvg jeffab...
                  Attached Files

Comment

Ik ben zeker geen ervaren kweker, maar volgens mij mogen ze wel wat voeding hebben.
                    Wat ik tot nu toe doe, is elke keer voeding geven, maar niet de maximale dosering.

Het is altijd lastig om het te zien vanaf een foto, maar volgens mij zijn zeker op die laatste foto de bladeren te licht groen.
                    Het kan normaal zijn, als de plant al goed bloeit (tegen het eind), dat het de grotere oudere bladen afstoot, maar ik zie niet echt veel bloei op de foto's.
                    Als ik al bloei zie.
                    Lets not criticize but legalize

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeffab View Post
                      een beje wazig of slijm lijkt... miss is het wel door die rubs... want k kan echt geen slak vinden....
                      Rupsen geven geen slijm enkel korrelige bruin/zwarte keutels op je plantjes, boven dat hoopje keutels vind je dan de rups. Zoals in de vorige post al gemeld is de slak vaak al weer lang weg als jij gaat kijken. en vind je enkel de gaten en slijmsporen. Pas maar een van de vangmethodes toe in mijn vorige post; bierval sinasappelschillen uitgeholde meloen enz, denk dat je er heel wat zult aantreffen in de vallen.

Ik zet er een die foto bij van toen ze heel klein waren.. als je het inzoomt kan je het een beetje zien maar voogensmij hebben ze geen lobbeblaadjes maar ze komen wel uit zaadjes....
                      ALs ze uit zaad komen hebben ze ooit wel lobblaadjes gehad anders had ze nooits het eerste ware blad kunnen maken. Als het reservevoedsel uit de lopblaadjes op is verschompelen deze vanzelf.

Omdat het hier zo regent en de aarde nu wel een beje nat wordt heb ik ze al vanaf afgelope vrijdag geen voeding gegeven en vanaf zondag geen water meer....

Kan het kwaad omdat ik ze nu helemaal niks geef geen water of voeding??
                      dat kan eigenlijk weinig kwaat al spoelt overmatige regen wel voeding uit je aarde.

Omdat als het weer droog is ik weer voeding ga geven krijgen ze dan niet weer een klap ofzo omdat ze al een paar dagen geen voeding hebben gehad???
                      Zoalng je met de EC onder de 1,6 blijft verbranden ze niet. Om op zeker te spelen geef je dus eerst een halve dosis van wat er op de fles staat en kijkt hoe ze hier op reageren. staat er bijvoorbeeld dat je 5 ml op 1 liter water moet doen dan neem ik zelf 3 ml/liter en kijk dat eerst eens aan. Bijvoeden gaat altijd een overvoeding geeft blijvende schade.

Comment

Beste..

Sorry de foto van hoe ze klein waren was ik vergeten die zal ik er weer even bij doen..

Oke ik ga gewoon voor de ckrheid een val zetten.

Top uitgelegd trouwens

Maar ik denk dat ik het miss een beetje verkeerd heb uitgelegd.
                        Er zitten zegmaar gaatjes in en dat gat is wazig (lijkt op slijm) maar geen spoor er naartoe...(zie foto)
                        Ik heb wel eens een rubs betrapt op zo een gaatje daarom d8 ik dat het miss dubsen zijn.

En iik ben al lang begonnen met voeding maar ff kijke hoe k het beter kan uitleggen...

Kijk ik heb ze afgelope vrijdag voor het laatst water(voeding) gegeven.
                        Zaterdag had ik ze nog een klein beetje water gegeven maar omdat ik het zo wil doen zoals jij(flintstoned)..
                        Heb ik ze vrijdag gevoed zaterdag een beetje water en zondag begon het heel hard te regenen en stormen.

Maar eigenlijk moest ik ze maandag(gistere) weer voeden maar omdat het zo hard regent en de aarde al nat was d8 ik dat ik ze beter niet kan voeden/water geven omdat de aarde al nat is door de regen...
                        Nu regent het duz al 2 dagen hard waar ik woon en geef ik ze elke x geen water/voeding omdat de aarde al nat is.

Of moet ik ookal als het regent water/voeding geven??? Want als het al nat is dan nemen ze toch niks meer op?? Als het teveel is... duz dan kan ik ze net zo goed niks geven want de aarde regent al nat..

En omdat ik nu zegmaar ff niks geef omdat het hard regent en ik ze voor het laatst afgelope vrijdag voeding/water heb gegeven vroeg ik me af of het geen kwaad kon omdat er nu alweer 4 dagen tussen zit dat ik ze geen voeding heb gegeven...

Ik geef ze 1 ml voeding op 1.7L water duz dat mag eigenlijk wel wat meer???(zie foto schema)

Mvg jeffab
                        Attached Files

Comment

Hmm die witte vlekken lijken wel mineervlieglarve sporen maar blijft moeilijk vanaf foto.

Heb je de planten zo diep ingegraven¿

Om te kunnen voeden moet de pot niet te nat zijn idd. dus een natte pot moet nu eenmaal eerst opdrogen vooral je weer netjes gematigd kan gaan voeden, daar zit niks anders op.

Comment

Beste...

Ne ik heb de planten/schuimpjes echt een mheeel klein stukje onder de aarde gepot...

Ik heb het idee dat me plantjes voorbloei verschijnselen krijgen!!!!!!!!!!!!!!!!
                            Whooohooooooo hahahahahaha maja ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker.. zien jullie het meschien goed op de fotos??? En kan ik al beginnen met bloom??? Of moet ik daar pas echt mee beginnen als ze goed bloeien??

Ik zag ook dat ik biogrow de heletijd moet gebruiken in de bloeitijd ook...
                            duz ik moet ze alle 2 geven....

Mvg jeffab
                            Attached Files

Comment

Gefeliciteerd! Dat is inderdaad voorbloei
                              Bij hoeveel planten zie je dat ?

Het is nog te vroeg om met bloom te beginnen, je geeft dit inderdaad samen met grow, maar pas als je echt witte pruikjes van bloei ziet op je planten.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Beste..Hahaha echt vet... danku danku..En jij natuurlijk ook bedankt... maar we zijn er nog niet toch... er kan nog heel veel mis gaan..En indd het komt op de een of andere dag ineens tevoorschijn..Het zijn vooral de groote planten waar ik het bij zie..Maar iniedergeval wel bij alle grote planten zie ik die sprietjes.....de 2 kleinen in 1 pot volgensmij ook... ik zal ff goed kijken als ik zo thuis kom.Maar het zijn duz wel auto flowers??? Even nog een vraagje... is automatic het zelfde als autoflower???En moet ik vanaf nu 3 maanden gaan tellen??? Ivmdat ze ong 2 tot 3 maanden bloeien???En als ik de grow en bloom samen ga gebruiken moet ik ze dan gewoon mixen in 1 gieter???Bijvoorbeeld 1ml grow en 1ml bloom...En dan na 2 weken dat gegeven te hebben bijvoorbeeld 1ml grow en 2 ml bloom??Mvg jeffab

Comment

Bezig...
                                X