Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buiten kweek. jeffab

    Korting op 420shop
    Beste,, allemaal.

    Ik hoop hier nog heel veel te leren en dat me plantjes maar goed mogen groeien..
    en hopelijk andere ook.

    Ik ben sinds ongeveer 20 dagen voor het eerst begonnen met een paar stekjes.

    Ze hebben in het begin best wat te voorduren gehad.

    Nu de laatste week groeien ze echt goed..[img]https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/attachment.php?attachmentid=269441&d=1436176401[img]het lukt me nog niet echt de fotos bij me tekst te voegen maar doe het nu wel eventjes zo.

    De eerste 2 fotos was helemaal in het begin..
    Dan de eerst volgende 2 fotos met de handoeken zegmaar.. dat was na ongeveer 2 weken.
    Dan de laatste is van vandaag.

    Alleen heb ik in het begin wel wat last gehad van witte puntjes (heb me hier late vertelle dat het spint is)
    Ik heb er nog niet echt wat tegen gedaan want derest van de blaadjes ziet er opzich wel goed uit (volgens mij).

    Wat kan ik hier tegen doen?
    En zijn vliegjes in me plant heel erg?? Mineer vliegjes en nog een andere zoort (zie fotos)


    Ik weet ook niet wanneer ik ongeveer moet beginnen met voeding geven.


    De potten die ik heb zijn 15l potten.. waarvan ik er 2 a 3 ga vervangen voor 40 liter potten.
    Met gewoone universele aarden van ranzijn (zie foto)

    Voeding....
    ik heb bio buzz bio grow
    en ik heb bio buzz bio bloom

    De zoort weet ik nog niet precies die man doet een beje moeilijk..
    hij zij een haze soort maaar ik mot nog even afwachten.

    Ik hoop dat jullie me ook een beetie kunnen helpen.

    Mvg jeffab

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Dit zijn trouwens de spikkeltjes die ik op me onderste blaadjes heb....

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Halloo mensen ik weet eindelijk welke types het zijn....

    Ik heb 2 autodurban poison....

    En derest is amnesia haze.

    H3b ik me weis laten maken van degene van wie ik ze heb.

    Mqja welke is dan autodurban poison en welke js amnesia...
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

    autodurban? uit stek? Dat kan niet
    Dan heb je gewone durban poison.. En amnesia haze. Die laatste ga je herkennen, want die bloeit pas in oktober een keer. Tot aan januari. (dat is nogal koud snapje, vandaar dat het een binnensoort is)
    Die durban gaat wel lukken buiten. Blijkt een geweldige plant te zijn voor buiten, dus ik ben benieuwd!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

      Ha Jeffab!

      Spannend he zo'n eerste kweek!
      Ik zie dat je in je topic in bladproblemen uitvoerig geholpen wordt, dat is fijn!
      Maar Jeffab in plaats van je kapot te piekeren en te blijven peuteren aan je babes kun je beter tijd stoppen in lekker veel lezen.
      Bijvoorbeeld LR2 en QnQ hebben veel tijd gestopt in mooie informatieve topics, of oude topics van Monty zit ook veel informatie tussen.
      Maak gebruik van die shit! Dat vinden zij ook mooi, want je begrijpt wel dat het frustrerend kan zijn voor bijvoorbeeld LR2 om continue dingen uit te leggen die allang heel mooi beschreven staan in een toegewijde topic
      Maar heb vooral vertrouwen in de plant, ze zijn sterker dan je denkt en bestrijden zo veel mogelijk vermijden. Allemaal troep en het loopt allemaal je grond in wat voor mijn gevoel nooit goed kan zijn voor je bodemleven. Af en toe wat luisjes er af plukken is natuurlijk mooi en schept gelijk een band met je plant, maar prik je dames niet helemaal lek met tandenstokers.

      En vergeet er niet onwijs hard van te genieten kil!

      Comment


        #4
        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

        Beste,,

        Bedankt voor de reacties.

        Oke duidelijk duz eigenlijk ben ik een beetje opgelicht...
        Het is wel leuk omze te hebben en om ze te laten groeien enz3nz..
        Maar uiteindelijk is het ook wel leuk om er wat vanaf te halen...

        Die amnesia haze gaat duz niet lukken buiten en kan ik duz eigenlijk ook beter niet overpotten...
        En daar allemaal geld uit geven als het uiteindelijk toch niks wordt.

        Ik weet niet of iemand het kan zien welke de amnesia is en welke de durban poison...
        Volgensmij de rechter 2 die in 1 pot zitten durban??????

        Ps.....

        Jq is echt spannend zo een eers3 kweek hahaha.
        Ik lees al echt elke dag en bijna elke n8 overde plantjes.. ik ga zelfs in me pauze naar huis om ze te bekijken.

        Ik wordt indd wel goed geholpen ben ik ckr blij mee...

        Oke iw goed thnx voor de info.. ik ga die topic ff bekijken.
        Altijd leuk om nog meerte leeren en te lezen over me dames.


        Ik prik ze niet lek maar haal die tiefus vliegjes en spikkeltjez weg...
        Ik aai ze meer hahahha.


        Mvg jeffab

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Kan ik ze meschien eerder laten bloeien door ze naar binnen te zetten??
        Ik stress hier nu wel een beetje van,, anders ga ik even naar die man toe als ik hier niks aan heb.

        Ik heb dit wel gevonden en staat binnen en buiten.
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

          Hi JeffaB,

          Goed dat je een kweekverslag bent begonnen!
          Moet je horen, zijn het echt stekjes die je hebt of kiemplantjes uit zaad ?
          Soms noemt men kiemplantjes uit zaad ook stekjes. Vraag dit even.
          En als ze uit zaad zijn vraag dan of het gefeminiseerd zaad was.
          Dat is vrouwelijk gemaakt zaad, alleen vrouwen produceren de thc, die we willen hebben.

          Je hebt nu al een hoop geleerd
          - koop nooit zomaar iets zonder te weten wat het is.
          -denk van te voren na welke plant je gaat kweken, hoe lang bloei, smaak, effect, hoogte etc. (Heb je het artikel over buitenkweek eigenlijk gelezen ?)
          -label de plantjes, zodat je weet in welke pot welke plant zit
          -beestjes horen bij buitenkweek
          -niet onnodig aan de planten frutselen, laat ze zoveel mogelijk met rust

          Dat is al heel wat.

          Wat wil je met het plaatsen van de info over Amnesia Lemon ?
          Dat is heel wat anders dan Amnesia Haze. Weet je dat er wel meer dan 4000 soorten wiet zijn. Het ene plantje is makkelijk en een ander plantje is lastig om te kweken.

          Daarnaast kunnen planten van dezelfde soort er verschillend uit zien.
          Net als bij een gezin met kinderen. Het ene kind lijkt op pa , ander kind lijkt op oma, ander kind lijkt op overgrootvader en ander kind lijkt op de melkboer

          Misschien is het toch nog een idee om een paar gefeminiseerde zaadjes
          te zaaien als je planten weg wil doen. Koop ze dan in een betrouwbare shop en niet via, via.

          Heb ik toch nog een andere vraag, hoe oud ben je en woon je nog thuis ?
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

            Beste..

            Heb het nagevraagd en her zijn zaadjes geweest. Vrouwelijke.

            Dat van de lemon haze hoorde bij het volgende stukje tekst... dat wat je leest is van amnesia haze..

            Ja oke ik wil ze het liefst niet weg doen..
            Maar wat lr2 zegt dar amnesia haze een binnen soort is en pas heel laat bloeit dat heb je uiteindelijk geen oogst toch??
            Ik betwijfel zelf of het amnesia haze is..

            En Ik weet niet of het dan wel nodig is om ze over te potten..
            Ik heb 1: 55 liter pot en 2: 30 liter potten erbij gekocht plus aarde..

            Kan ik ze niet eerder laten bloeien of is t verstandig om het gewoon af te wachten?

            Hahaha mag ik vragen wat het uit maakt of ik thuis woon enz??




            Ik zat net weer even bij me dames te kijken en zag tot mijn schrik een zoort rups op een blaadje zitten..
            hij zat gekukkig onderaan bij het laagste blaadje.
            Ik heb hem gelukkig wel eraf kunnen halen en goeie fotos kunnen maken..
            Kan iemand me vertellen of dit kwaad kan.. ik zag alleen deze zitten..
            Attached Files

            Comment


              #7
              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

              En de andere vraag. Hoe oud ben je
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #8
                Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                Je kan eerder afbloeien als je gaat verduisteren. Das een behoorlijke opgave. Met wat autistische trekjes kom je een heel eind. Suc 6. Gr JB
                Keep em green

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                  Hoi Jeffa,

                  Omdat je best wel snel in paniek bent bij je planten ben je a) een gevoelig persoon en/of b) jonger dan 18
                  Het forum is verboden voor personen jonger dan 18 jaar, als we ons met zijn allen niet aan de regels houden kan het forum in grote problemen komen en misschien wel worden gesloten, dat wil je toch niet op je geweten hebben toch ? Ik niet in ieder geval.

                  Omdat je dus een jonge indruk maakt vraag ik mij af of je nog bij je ouders thuis woont, en zo ja of zij wel van het kweken af weten.
                  De meeste woningbouwverenigingen en hypotheekverstrekkers gooien mensen op straat als er ook maar 1 cannabis plantje wordt gevonden binnen of buiten.
                  Dit staat niet gelijk met het gedoogbeleid wat dus erg verwarrend is. Ik zou het dus fijn vinden als je het bespreekt met je ouders. Ik wil je graag helpen maar niet zonder medeweten van degene bij wie je inwoont, aangezien die het risico loopt.

                  Aangezien je mijn vraag ontwijkt denk ik dat ik het bij het juiste eind heb ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                    Whiuahhahaha sorry hoor maar je heb het niet bij het juiste eind.

                    Zoals ik al zeg het is mijn eerste keer en ik geef er gewoon veel om.

                    Ik 2il gewoon dat ze goed groeie en het zijn mijn vrouwtjes..
                    aarde bakke enzenz heeft me geld gekost.

                    Ik wil geen troep roken en daarom heb ik me eigen plantjes.

                    Vind dit een beetje raar hoor.. vraag je dat bij iedereeen die zove3l om ze plantjes geeft???????

                    Maar goed als ik niet welkom ben hier omdat jij denkt dat ik geen 18 ben prima..
                    Ik hoopte dat ze me hier een beetje konden helpen omdat ik me gewoon een beetje zorgen maakte om me plantjes.

                    Ik ben 26 jaar en woon allang niet meer bij me ouders... hoe oud ben jij eigenlijk.?
                    Wil je dat ik ook nog een foto van mezelf maak??? Of dat ik me id op internet zet??

                    En ik lees heele andere dingen dat het gwn mag in me tuin....

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                      Ik ben oud genoeg om je moeder te zijn vandaar mijn zorg.
                      Maar nu ik weet dat je oud genoeg bent kan ik je verder helpen.
                      Geloof me dat ik gelijk heb over wat mag en niet mag.
                      En ik vraag dit inderdaad aan meer forumleden.

                      Weer terug naar je plantjes.
                      Auto staat voor autoflowers. Dat betekent dat ze vanzelf in bloei gaan.
                      Meestal op de 5e node t/m 8e node. De node zijn de plaats waar de blaadjes uit de stam komen, de lobblaadjes tel je niet mee. Als de vrouwelijke bloei start zie je witte sprietjes ,pistels , verschijnen.
                      Dus je kan je planten laten staan totdat je auto durban gaan bloeien.
                      En dan de amnesia haze wegdoen. Autoflowers hebben niet zo'n grote pot nodig. 15 liter is prima. Als je het risico wil lopen kun je in de 50 liter pot een zaadje zaaien, dit zal dan een hele grote plant worden. Dus je moet wel opletten dat die niet voor iedereen te zien is. Want naast dat je problemen met je woningbouw kan krijgen zijn er ook rippers die je planten komen stelen als ze klaar zijn.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                        Je ben hier van harte welkom en je ben niet verplicht om op elke vraag antwoord te geven.
                        Suc6 met je planten
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                          Beste,,

                          Ik weet niet of het auto flowers zijn..
                          Of is een autodurbanpoison een auto flower?


                          Hij zij autodurban poison en amnesia.
                          Ik zie alleen niet goed welke de poison is.

                          )

                          Of bedoel je te zegge dat ik of iemand anders het niet kan zien totdat ze gaan bloeien?
                          Ik hoorde van iemand dat je het kan zien aan de bladeren vandaar

                          Oke duidelijk dan laat ik ze hier in staan.

                          Ik heb 2x 30 liter en 1x 55 liter pot erbij gehaald.
                          Meschien kan ik dan in de 30 liter pot een zaadje proberen?
                          maar dat wordt ook de eerste keer voor mij......

                          Dan bewaar ik me 55 liter wel.... eerst is kijken of deze lukken.. heb hier al me hande vol aan hehe...


                          Mvg jeffab

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          En nog een vraagje je zij hiervoor dat je de potten een beetje klein vond.. voor een gewone plant...
                          Maar dat ze nu prima zijn.
                          Kan ik ze nou beter in grotere zetten of???


                          En op zo een regenachtige dag als vandaag kan ik dan me plantjes gwn buite laten staan??
                          Ze staan op me dakterras wel onder een klein zoort afdakje....
                          Duz staan niet echt in de volle regen....


                          Mvg jeffab

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Ps,, dankjewel belladonna... komt hopelijk wel goed......

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                            Natuurlijk hoef je mijn vragen niet te beantwoorden, maar dan had ik je niet meer verder geholpen.

                            Ja, auto duidt op een autoflower

                            Hier vindt je info over autodurban http://en.seedfinder.eu/strain-info/...Dutch_Passion/

                            Een autoflower is buiten sneller klaar als een gewone plant daarom is 15 liter genoeg, bovendien houden ze niet van overpotten. Dus die moet je laten staan.

                            Je kan aan de bladeren zien of ze sativa of indica dominant zijn voor de rest niets.
                            Zowel de Autodurban als Amnesia zijn Sativa dominant dus zul je aan de bladeren weinig verschil in type kunnen zien.

                            Je planten staan prima, in de natuur staan ze ook buiten. Omdat we in Nederland niet altijd mooi weer hebben kunnen we niet dezelfde planten zaaien als bijv. in Spanje. Daarom moet je altijd kijken welke soort geschikt is voor buiten in Nederland.
                            Het zaaien van een zaadje is heel gemakkelijk, je neemt wat zaai en stek aarde maakt een gaatje van 1 cm diep, gooit het zaadje erin, geeft geen of heel weinig water en dan tussen de 3 en de 15 dagen komt er een plantje tevoorschijn. Niks engs, het is gewoon de natuurlijke manier van ontkiemen. Vergelijkbaar met het zaaien van een zonnebloemzaadje Je gaat eerst nadenken en lezen over welk soortje je neemt.

                            Heb je al wat kweekverslagen van buitenkweek gelezen ?

                            Lees dit artikel ook door, desnoods 2 of 3 keer. Ik las in het begin ook dezelfde topics en verslagen meerdere keren, het wordt steeds duidelijker als je zelf met plantjes bezig gaat.

                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ek-handleiding

                            Ik hoor je wel weer
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste buiten kweek. jeffab

                              Beste,,

                              Oke duidelijk...
                              Maar de 2 kleinste plantjes die hebben niet meer dan 5 blaadjes.
                              Deresr die groet gwn goed en die hebben er minimaal 7.
                              Ik had gelezen dat een srativa er 7 of meer heeft en een indica 5 toch???

                              Ik zet er even een foto bij van die 2 kleinste zegmaar met 5 blaadjes.
                              Alleen die met 5 blaadjes de kleinste duz die ruiken al een beetje naar wiet...


                              Nog ene vraagje... toen ik mijn pot optilde zag ik tot mijn schrik een witte stengel zitten en dat hegint bij meerdere te komen.
                              Ik ben bang dat het schimel is kan iemand mij dat miss vertellen??

                              ik zet daar ook ff een foto van bij...

                              Nog een vraagje bij 1 plantje zie ik de stam een beje scheef gaan...
                              kan dit door de zon kom3n??
                              Daar zet ik ook ff een foto van.


                              Ik heb indd wat verslagen gelezen.. wanneer ik er tijd voor heb oees ik het..
                              Zelfs in me pauze op me werk hahaha...


                              Tot slot nog eventjes een foto van hoe ze er allemal bij staan....
                              Mvg jeffab

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              En ik weet dat ik niet op elk dingetje moet letten maar ik zie op meerdere plantjes,,
                              Ook op de hovenste blaadjes een klein beje slijm ofzo iets zitten...

                              Lijk wel van een slak

                              Maar het is heel klein en niet echt een spoortje van een slak....

                              (Zie foto blad)

                              Je ziet alleen niet goed op de fotos dat het een beje glimmend is......
                              Attached Files

                              Comment

                              Bezig...
                              X