Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buiten kweek. jeffab

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste buiten kweek. jeffab

Nee ik wacht liever nog even 1 of 2 dagen.... denk ik....

Tot ze allemaal rond de 3.5 kilo zitten...

Als ik er nu water bij gooi en ik zit niet goed dan ben ik weer de lul en ik wil nooit meer zo een fout maken..

Zal zo weer ff wa fotoa updaten..

Mvg jeffab

Comment

Ok, bij dorst hangen de steeltjes recht schuin naar beneden ipv rond en bol.
      Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Ik ben zelf met me tweede kweek bezig, en het water geven blijf ik lastig vinden.

Verder vermoed ik dat ik bij twee planten of te veel water en of te veel voeding gegeven heb.
        Net maar even water zonder voeding gegeven, maar bij één plant staan de bladeren boven in, wel erg omhoog. Ik heb dus ook nog genoeg te leren.

Wat me wel opvalt is dat de planten het bij mij vooral goed doen, als mijn kweekmedium redelijk droog is. Volgend jaar moet ik dus minder water in één keer geven.
        Last edited by Gps; 8 August 2015, 18:50.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Beste...

Weer ff een update...

De plant die eerst het ergste hing en ik h3b overgepot... lijkt wel een heel klein beetje minderte hangen....en begint nu volgensmij al wel echt wat meer te bloeien.... zie fotos...

Derest hangt nog wel een beetje...
          Ik ga ze vandaag en morge ook geen water geven... ik denk dat het verstandig is als ze allemaal rond de 3.5 kilo zitten....

Verder zag ik bij plant nr5 en nr4 de blaadjes naar binnen opkrullen... ik heb het even opzgezocht en kwam uit op teveel voeding vegeven.. ik ben toevallig ook 3 dage geleden begonnen met fish mix op de bladere te spuiten omdat ze geen water op kunnen nemen via de wortels en het nog behoorlijk nat is....

Plant nr 1....... 10.6 kilo

Plant nr 2....... 4.3 kilo

Plant nr 3.... 3.8 kilo

Plant nr 4... 10.7 kilo

Plant nr 5..... 5.2 kilo

Ik vind het wel een beetje appart want de 2 planten die ik heb overgepot blijven al 2 dage ofzo ronde de 10.5kilo schommelen...

Mvg jeffab...
          Attached Files

Comment

Hallo allemaal weer ff een update..

Ik had ze even ingepakt 2 dagen geleden omdat ik even weg was...
            Toen ik terug kwam stonden se er allemaap best wel goed bij...

De 2 overgepotte planten die wegen nu 10.5 kilo... en z3 staan oPzich al best wel weer wat beter erbij, vergeleken met eergistere... toen k weg ging... maja ze blijfen nogsreeds rond de 10.5 kilo duz ik begin aardig te neigen om ze wel een beetje water te gaan geven....

Plant nr 3 de 2 in 1 pot die ga ik zo een klein beetje water geven die weegt nu 3.7 kilo

Stell als ik ze water geef en het komt er meteen aan de onderkant uit dan is de kluit al wel helemaal droog toch?

Ik wacht het eerst even af met de 2 in 1 pot....

Ik lqat het zo even weten hoe het is gegaan met de 2 in 1 pot....

Mvg jeffrey

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

IK HEB DE 2 IN 1 POT NET WATER GEGEVEN MAAR HET KWAM ER BINNEN 2 SECONDE METEEN WEER ONDER UIT..
            HET WAS MAAR 100ML

Dar betekend wel dar de kluid droog is lijkt me...
            Kan ik ze dan nog wel water via de onderkant geven of is dit al wel genoeg?
            Attached Files

Comment

Eerste buiten kweek. jeffab

Als je nou gewoon in het schoteltje waar de pot op staat water doet, dan zuigt de plant de eerste 10 a 15 minuten op wat hij nodig heeft. Het water wat er daarna nog in het schoteltje staat gooi je eruit.

Dan hoef jij niet meer te bepalen hoeveel water de plant nodig heeft, dat doet hij zelf. En geloof me. Hij is daar veel beter in[emoji6]

Grtz, Ron

Comment

Ik zou voorlopig geen water geven. En maak als het kan eens een foto rond 14.00 u 's middags. Een 'slapende' plant hangt altijd iets meer.

Mijn potten waren loeizwaar nu ze zijn 'ingedroogd' til ik ze bij wijze van spreken met 1 vinger op.

Geef je ze nog fishmix ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Gistere avond toen ik weer thuis kwam heb ik ze fishmix gegeven...

Maar je zegt voorlopig geen water geven...
                  De 2 in 1 pot wegen 3.7 kilo..... ze moeste ongeveer 3.5 kilo wegen.. duz ik d8 ik probeer het....

Als het er meteen meteen weer onderuit komt is de kluit toch wel droog??

PS ron... als ze bijvoorbeeld te nat staan en ik zet ze op een schotel... zuigt de plant/aarde dan ook niks aan??

Oja en de plant die eerst het meeste hing.. die nu duz weer wat omhoog staat die heeft echt de meeste bloeiverschijnselen die krijgt al behoorlijk wat pistels...

Mvg jeffab...

Ps de fotos van net die waren om 10 uur gemaakt.... zal dat veel schelen?? 10u sochtends of 2u smiddags

Comment

Nee 10.00 u is ook prima, dan schijnt het zonnetje al minstens 4 uur.

Kijk dan is die ene plant tenminste goed bijgekomen.

Groeien de anderen ook door ? Meet ze anders eens op.

Je bladeren worden al groener, de gele bladeren zullen verder afsterven, wacht tot ze er van zelf af vallen. Naar beneden krullende bladeren wijzen ook op te natte grond.

Stemma doet stout (2016)

Comment

plant 2,3 en 4 te nat
                      plastieke zak errond weg kan aarde beter uitdrogen
                      niets verder aan doen
                      morgen kijken hoe ze erbij staan

Comment

De zon die heeft vandaag hier nog niet geschenen... alleen maar wolke..
                        Maar als er wolken zijn en nog geen zon geweest moeten ze dan ook gewoon omhoog staan??

Ik heb de zakken net weg gehaald maar ik zag ner weer het weerr en er wordt vanmiddag een beetje regen voorspelt en morgen ook.... dan kan ik ze er beter weer om doen toch??? Straks regent het weer nat..

Comment

ze staan pas omhoog als de bodem, waarin ze staan, voldoet aan hun wensen
                          als het weer begint te druppelen kun je bovenkant pot afdekken
                          bladerdek is niet groot genoeg om pot af te dekken anders heb je natuurlijke paraplu/regenscherm

teveel ingrijpen levert meestal van deze tafarelen op

laat die planten hun ding doen, dat gaat hen het best af

Comment

En b2n vind je plant 1 dan niet erg nat eruit zien omdat die zo hangt??
                            Jij noemt wel de plantjes op die er eigenlijk wel het beste bij staan...

Dit zijn weer ff wat fotos van net... 10 voor 1.....
                            Attached Files

Comment

Ik bedoel zon als 'daglicht'.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Ja dat is het probleem ik ga zo weer ff weg duz wil ik voor de zekerheid ff de pot afdekken..
                                En als de bodem voldoet aan hun eisen?? Waneer weer ik dat??

Gaan ze vanzelf weer omhoog staan dan?? Nadat ze te nat hebben gestaan?
                                Ik heb ze nou al dik een week niks gegeven alleen de 2 in 1 pot net een heel klein beetje... maar dat kwam er echt meteen weer onderuit maar dan soiezo ook gewoon nogsteeeds niks geven de aankomende dagen???

Mvg jeffab

En ze hun ding laten doen... voor ho3lang nog....

Comment

Bezig...
                                X