Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

High garden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    High garden

    Korting op 420shop
    Mijn dames;
    Weet niet wat voor rassen ik heb helaas. De reden daarvan heb ik al uitgelegd in mijn intro. Ook heb ik niet heel veel foto's gemaakt tot nu toe of bewaard van de dames, maar ik vind het toch leuk om alsnog een journaal aan te maken. De laatste weken kan ik tenslotte voor mezelf ook makkelijk bijhouden zo. Volgend jaar een uitgebreid verslag vanaf het begin!

    06.05.'15
    foto(1).JPG

    23.05.2015 (1 dame hiervan is uiteindelijk gesneuveld dankzij de kat en 1 plantje hiervan bleek een mannetje te zijn en heb ik meteen omgekapt toen dat duidelijk werd.)
    foto.JPG

    05.08.'15. De middelste emmer heeft 4 plantjes er in, dus in totaal 7 dames verdeeld over 3 struiken. De zaadjes van de middelste emmer had ik namelijk in een teiltje met aarde gegooid toen ik al 2 dames had maar er nog 1 bij wilde. Toen ze allemaal uitkwamen en groot genoeg waren om het geslacht te bepalen, had ik 4 dametjes waarvan de wortels 1 grote klomp waren geworden en besloot ik dat maar lekker zo te laten. Om ze toch wat meer ruimte gegeven heb ik ze vervolgens maar alle vier in 1 redelijk grote emmer gegooid met ongeveer 50 liter aarde. Sindsdien hebben ze een redelijke groeispurt gehad nog. De andere emmers zijn 70 liter en 40/50 liter.
    foto 3(2).JPGfoto 4(1).JPGfoto 5(1).JPG


    Mijn kleine wannabe tuinman. Die nauwelijks weg te slaan is bij de planten. (Tot frustratie toe soms, want hij vind ze heerlijk! Grr.)
    foto 1(2).JPGfoto 2(3).JPG
    Last edited by Laukr; 20 August 2015, 20:05.
    Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
    ...til det som gror, og stiane dekkjer.

    #2
    Re: High garden

    Nieuwe dag en wel erg vrolijke plantjes vandaag!
    foto 1(3).JPGfoto 2(4).JPGfoto 3(3).JPG
    Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
    ...til det som gror, og stiane dekkjer.

    Comment


      #3
      Re: High garden

      Mooie planten.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Re: High garden

        Inderdaad, ze zien er erg happy uit!
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          #5
          Re: High garden

          Bedankt!


          Ongeduld begint nu wel een beetje in te slaan met het wachten op de bloeifase ... Vraag me af hoe lang dat nog gaat duren. (Het is wel leuk om je planten te zien groeien hoor, langzaam ... Heel erg langzaam ... Maar soms wil je er toch wel een groeispurt in schoppen om het wat sneller te laten gaan merk ik. Misschien ooit maar eens een voetbalveld overkopen en daar een moestuin van maken, zodat ik de tijd niet meer heb om zo ongeduldig te worden tussen de nu al flinke hoeveelheid planten die mijn 'moesdak' en balkon sieren, die momenteel op wat water na nauwelijks aandacht nodig hebben met dit -voor de planten- fijne, warme weer.)

          Ze staan er in ieder geval na flink genoten te hebben van de tuinslang deze ochtend, nog altijd even vrolijk bij als in de vorige post.

          foto 1(3).JPGfoto 3(2).JPGfoto 4(1).JPGfoto 5(2).JPG

          Bonus van de dag; Het citroenboompje laat na een drietal weken (i.p.v de aangegeven 3-4 maanden!) zichzelf voor het eerst bovengronds zien!
          foto(1).JPG
          Last edited by Laukr; 20 August 2015, 19:58.
          Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
          ...til det som gror, og stiane dekkjer.

          Comment


            #6
            Re: High garden

            Paar dagen niet zoveel gepost i.v.m drukte en het bagger slechte weer, waardoor ik niet langer het dak op ben geweest dan echt nodig was.
            Ondanks de pittige storm en paar dagen rotweer, hebben de dames het weer vrijwel probleemloos doorstaan. Alleen een omgevallen emmer en wat gebogen takjes door de enorme rukwinden, maar die zijn allang weer bijgetrokken. Deze foto's zijn van een dag of 3 terug.

            Ik heb blijkbaar een autoflower in de middelste pot met 4 plantjes verstopt zitten, want 1 dametje is nu begonnen met bloeien! En potverdriesnikkels; Ze ruikt nu al gruwelijk lekker! Nog ver voor ze aan de top is van wat ze kan! Ha ... Ga er nu al van watertanden. Benieuwd hoe dat gaat aflopen weer!

            De rest bloeit nog niet, maar dat zal hopelijk niet al te lang meer duren.
            foto 1.JPGfoto 2.JPGfoto 4.JPG
            foto 3.JPGfoto 5.JPG
            Last edited by Laukr; 21 August 2015, 14:55. Reden: Foto's deden het niet..
            Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
            ...til det som gror, og stiane dekkjer.

            Comment


              #7
              Re: High garden

              Blije plantjes, fijne chill plek!
              Wel grappig dat het er toch op lijkt dat 'de laatbloeier' ondertussen groter is dan 'de grote'.
              foto(2).jpg
              Last edited by Laukr; 21 August 2015, 17:36.
              Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
              ...til det som gror, og stiane dekkjer.

              Comment

              Bezig...
              X