Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RotFries' autoflower buitenkweek 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    RotFries' autoflower buitenkweek 2015

    Korting op 420shop
    Na meer dan 25 jaar weer eens met wietplantjes in de weer. Vroeger ging dat met zaad uit je coffeeshop-wiet, kennis haalden we uit de Grower's Guide maar growshops en dergelijke waren er nog nauwelijks. Er is heel wat veranderd, qua kennis, methodes en soorten.

    Ik was begonnen met tien zaadjes waarvan een paar niet opkwamen en/of kneusjes bleken. Dus nog wat bij besteld. Uiteindelijk bleven over 1 Northern Light Auto, 2 Lemon Skunk auto's en drie Big Bang Auto's. De Lemon skunks zijn het grootste, staan ook inde grootste potten van 11 liter. De andere vier planten staan bij mijn ex en moeder van de kinderen die een erg grote verwilderde tuin heeft en buiten het dorp woont. Ik woon in een rijtjeshuis met nogal conservatieve buren, hoop dat de Lemon Skunks zich een beetje inhouden qua geur. Alles bloeit inmiddels, de plantjes staan nu even binnen wegens het idioot slechte weer hier (al twee dagen lang ontiegelijk veel regen en dat duurt nog een dag). Morgen mogen ze weer naar buiten.

    Afijn, foto's:

    20150711_112212.jpgIMG_20150817_114205.jpgIMG_20150817_114147.jpgIMG_20150817_113901.jpgIMG_20150817_113808.jpg
    IMG_20150816_180541.jpgIMG_20150816_112409.jpgIMG_20150815_152923.jpg20150813_194227.jpgIMG_20150817_114506.jpg

    De eerst foto is van toen ze net buiten stonden, de rest is van afgelopen dagen. Ik ben er achter dat met Open Camera op mijn S3 best aardige foto's te maken zijn, met wat geduld, mazzel goed licht en een steuntje tegen het trillen. De macro-instelling van OC werkt beter dan het opzet-lensje dat ik besteld had.

    Ik vind het erg leuk, spannend ook. Wanneer precies oogsten, proberen de planten gezond te houden, hoe doe ik dit en hoe doe ik dat. Heb hier veel gelezen en ook elders maar het meeste heb ik toch geleerd door te doen. Simpele dingen als niet teveel verpotten, grote potten zijn beter dan kleine, meer zon is beter, dat soort zaken. Ben nu al plannen aan het maken voor volgend jaar, dan wil ik naast een stel AK47's waar ik de zaden al van heb, ook nog twee niet-autoflower planten in de volle grond zetten. De AK's waren eigenlijk als tweede batch voor dit jaar bedoeld maar waarschijnlijk door het slechte weer ging het met de eerste lichting een stuk langzamer dan verwacht dus die bewaar ik voor volgend jaar.

    #2
    Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

    Aloha Friesland
    Plantjes zien er goed uit, niet teveel aan doen werkt inderdaad.
    Of je qua geur veilig zit met de Lemon Skunk blijft afwachten, het heet niet voor niets Skunk heh...(Engels voor stinkdier.
    Nog een paar weekjes, zo te zien.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

        (*^%&#(%$!!

        Toprot in een van de planten. Ik ging vanavond nog even bij de planten bij mijn ex kijken, zie ik meteen dat er een toprot heeft. Gisteren nog niks te zien, heb de foto's nog even nagekeken. Natuurlijk de plant met de mooiste, vetste en dikste toppen. De anderen zijn net iets fluffier en ik vermoed dat ze daardoor net iets meer door de wind gedroogd zijn.

        Dus ik heb de aangetaste delen er ruim uit geknipt. Plant apart gezet en hopen dat het verder mee valt. Ook nog een goeie top afgeknipt en meegenomen. Die gaan we alvast eens even keuren.

        toprot1808201501.jpgtoprot1808201503.jpgtoprot1808201506.jpg GRRR.

        Comment


          #5
          Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

          Damn. Ik had meer mazzel, maar heb ik vandaag autoflower omgehaald, omdat ik beginnende rot zag,

          Hopen dat het met de rest beter gaat.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #6
            Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

            Thnx, ik hoop het ook. Morgen meteen weer checken. Het was hier in het noorden ook wel extreem nat de afgelopen dagen en gisteren nog eens best benauwd en warm ook, ideaal weer voor dit soort ongein.

            Comment


              #7
              Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

              Wellicht eens soorten als Hollands Hope en Durban Poison proberen, die zijn vaak net even wat sterker. Krijgen je planten ook genoeg ventilatie?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                  ja precies, ik hoor van meerdere mensen dat ze na 1 of twee dagen even wat minder ventilatie en wat te veel vochtigheid redelijk snel last krijgen van problemen. Het kan de moeite waard zijn om de hele plant preventief te verwijderen en te verbranden ofzo, zodat de andere planten schoon blijven. Maarja, dat is soms moeilijk om te doen.
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #10
                    Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                    Is ook al te laat, een van de andere planten op deze locatie heeft ook rot. En de eerste nog een paar plekken. Ik heb ze zeer zorgvuldig schoon geknipt en apart gezet. De zon staat er nu vol op en en lekker briesje. Ik wacht af tot morgen.

                    Heb ook wat goeie stukjes van bewaard, die gaan in een bakje met zout. Als er morgen weer rot in die plannen zit misschien maar ruiken en proberen er nog iets rookbaars af te halen voor ze helemaal weg zijn.

                    De twee lemon skunks thuis gaan goed tot nog toe. Gelukkig.

                    Het zit hiet wel lekker in het zonnetje [emoji1]

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

                    Comment


                      #11
                      Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                      Ze uit de wint zetten was idd een slechte move. Er ontstaan dan micro climaaten waar de lv boven de 97% kan komen. Dit hoeft maar 6 uur lang zo te zijn en de schimmelspoor is ontkiemd. Vind deze dan een ingang in de plant dan zijn de rapen gaar.

                      Comment


                        #12
                        Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                        Vanmorgen gaan kijken, nu zat de rot in alle vier de planten bij mijn ex. Dus ik heb ze maar geoogst, wat vooral neer kwam op veel fluffy topjes. De rot er ruim uitgeknipt. Hoop dat het goed droogt en te roken is. De 2 Lemon Skunk Auto's bij mij thuis doen het goed, afkloppen maar.

                        Ik had verwacht dat ik teleurgestelder en pissiger zou zijn over deze tegenslag maar ik zie het vooral als leerproces. Scheelt ook dat ik nog tot en met komend jaar voorraad heb

                        Ik heb een hoop geleerd dit jaar, volgend jaar weer nieuwe fouten maken. Mijn ex lijkt het intussen wel leuk te vinden allemaal, ze had het gisteren over een kasje wat ze wil kopen. Of ik daar ook belang bij had. Nou dat heb ik wel maar vooral om eerder te kunnen beginnen. Ik heb meer belang bij de rest van de 20 are aan tuin

                        Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                        Ze uit de wint zetten was idd een slechte move. Er ontstaan dan micro climaaten waar de lv boven de 97% kan komen. Dit hoeft maar 6 uur lang zo te zijn en de schimmelspoor is ontkiemd. Vind deze dan een ingang in de plant dan zijn de rapen gaar.
                        Zo zie je maar weer, weer wat geleerd. Ik dacht dat de regen kwaad kon maar heb inderdaad het gevoel dat het in die tomatentent plaatsen de fout was. Daarna ging het acuut mis.

                        Comment


                          #13
                          Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                          De Lemon Skunkjes hebben het vandaag wel naar hun zin zo te zien:

                          20150822_084321.jpgIMG_20150822_153509.jpgIMG_20150822_153440.jpgIMG_20150822_104234.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                            Mooi hoe je ze neer zet, ook met die andere kruiden ervoor haha
                            Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                            Comment


                              #15
                              Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                              Die waren ter camouflage gedacht, al gebruik ik ze ook in de keuken. Maar die camouflage viel een beetje tegen, de wietplanten staan naar mijn idee zowat te schreeuwen om aandacht


                              Het is wel in een dode hoek voor de buren. En qua luchtjes: de graanoogst is net bezig/geweest en daar komt de laatste jaren een merkwaardige en erg sterke rotlucht af, hopelijk verdoezelt dat de wietlucht een beetje. Ik had me bij de naam gefocust op het "Lemon"-deel en het Skunk-deel over het hoofd gezien Vooral 's ochtends staan ze behoorlijk te meuren.

                              Comment

                              Bezig...
                              X