Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RotFries' autoflower buitenkweek 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    20150824_073740.jpg

    Mijn excuses voor de slechte foto. Ik zie aan bovenranden van de houtachtige plek donkere verkleuring. Schimmel? Iets anders dat kwaad kan? Ik ben een beetje bang dat ik de hoofdtop kwijt raak, die zit er vlak bij..

    Comment


      #17
      Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

      Als ik het op de foto goed zie is het stambotrytis. Bovenaan lijkt er zelfs al grijze pluis te zitten. Alles zeer ruim weg schapen en opnieuw afdekken met bijenwas of vaseline. De schimmeldraden zitten ook al reeds in het nog groene deel naast de infectieplek je moet het dus zeer ruim weg schrapen om een her uitbraak te voorkomen.

      Als de gehele schors rondom reeds aangetast is zal de tak afsterven omdat de bast en houtvaten dan ook al kapot zijn en deze tak dus in feite geringd is. In dat geval kun je deze tak het beste in zijn geheel amputeren. Ook hier weer de wond afdekken.

      Het zou ook nog de schimmel fusarium kunnen zijn. Behandeling is dan echter het zelfde.
      Last edited by FlintStoned; 24 August 2015, 08:57.

      Comment


        #18
        Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

        Ok, thnx!

        Comment


          #19
          Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

          Zonet ook een klein plekje toprot in een van de lemon skunks gevonden. Weggehaald, wond ingesmeerd met vaseline, afwachten maar ik verwacht nu toch vrij snel te moeten oogsten.

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

          Comment


            #20
            Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

            Gisteravond de planten maar even in de bijkeuken geparkeerd, het ging hier zo te keer qua regen. Vandaag nog geen nieuwe toprot gezien, de stam van het andere exemplaar houdt zich ook redelijk.

            IMG_20150827_110927.jpg20150827_110851.jpg

            Gisteren kwam mijn mini microscoopje uit China binnen (nog geen 2 euro inclusief verzenden ), de trichomen zijn nog grotendeels helder. Hoop dat ze het nog even volhouden, wat dikkere en rijpere toppen zouden fijn zijn. Vandaag bij de Action alvast een plastic opbergdoos gekocht, dat wordt een fijne droogbox met zout als vocht-onttrekker. Ik ben er nog niet over uit of ik ook maandverband tegen de zijwanden plak

            Comment


              #21
              Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

              Is je plant ongesteld dan ?

              Hang de toppen gewoon op zolder ofzo, als dat kan ?
              Dan drogen ze veel beter dan in zo'n droogdoos, dat scheelt een paar hoestbuien.
              Idealiter droog je ze in een dag of 14. Is het veel sneller droog, dan droog je te snel.
              Langzamer kan wel, maar na een week of 4 moeten ze wel in de weckpot kunnen anders droog je te langzaam.

              Voila, dat ze het nog maar even uithouden heh, dat zou mooi wezen.
              Vorig jaar hadden we een beter najaar.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                Ze zijn niet ongesteld (hoewel, met dit weer) maar er bestaat hier ergens een topic over een droogdoos waar ene Rik maandverband erin had geplakt.

                Op zolder zou wel kunnen maar dan heb ik het hele huis in de wietgeur. Met de woningbouwvereniging niet zo handig. Ben al blij dat die dingen straks niet meer buiten staan te stinken.

                Comment


                  #23
                  Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                  Toen je ze in de keuken hebt gezet, had je er toen ook een ventilator op staan? een paar uur zonder ventilatie, afhankelijk van de dikte van je toppen, kan al rot opleveren...
                  Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                  Comment


                    #24
                    Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                    Het tocht daar wel, had het raam voor en de achterdeur tegen elkaar open staan. Tot ik naar bed ging, toen de boel wel afgesloten. Maar toen waren ze behoorlijk droog.

                    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

                    Comment


                      #25
                      Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                      Pff, wat een regen weer gisteren. Niet goed voor de gemoedsrust.

                      Net even gecheckt, geen nieuwe toprot gezien. Wat me wel opvalt is dat de bladeren in hoog tempo geel worden, ik zie ook wat paarse bladstelen. Nu heb ik gelezen dat het normaal is dat in dit stadium de oude bladeren afsterven maar het zou misschien ook een tekort kunnen zijn? Alleen, om nu nog voeding te gaan geven terwijl het zomaar oogsttijd kan zijn ivm de toprot-kans.. Dilemma's, dilemma's.

                      IMG_20150828_092458.jpgIMG_20150828_092517.jpg20150828_092441.jpg

                      De toppen zien er wel lekker uit en ruiken ook prima.

                      Comment


                        #26
                        Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                        Ik zou niet meer gaan voeden. Ze trekt nu alles wat mobiel is uit het oude grote fanblad. Dat is een redelijk normaal iets. Ga je nu stikstof geven dan remt dit de bloei en geeft je bloeivoeding dan remt dit de stikstofopname dus met beide ben je niet geholpen. Gewoon de rit uitzingen en zorgen dat je pot niet te nat regent.

                        Comment


                          #27
                          Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                          Na gisteren bij een van de Lemon Skunks wat meeldauw geconstateerd en verwijderd te hebben zag ik vanmiddag nieuwe plekken, ook in de blaadjes in de toppen Omdat de planten ook verder behoorlijk achteruit holden qua conditie heb ik ze geoogst. Van de ene plant behoorlijk veel weg moeten gooien vanwege de meeldauw. Al wist ik op een gegeven moment niet meer goed te onderscheiden wat een waas van trichomen was en wat beginnende meeldauw. Ik vond in de andere plant ook nog een top met toprot dus die kon ook weg. De topjes liggen en hangen nu te drogen, zal ze morgen nog eens goed bekijken.

                          20150829_122806.jpg20150830_191522.jpgIMG_20150830_184919.jpg

                          Veel geleerd dit eerste jaar, net als veel anderen hier. Ik ben toch blij met mijn oogst, hoop dat het een beetje lekkere wiet is. Heb van de week al een en ander getest en dat was best ok. Nu een paar mooie non-autoflowers uitzoeken voor volgend jaar die resistent zijn tegen vochtproblemen. Daarnaast nog een nestje AK47's zien uit te broeden. Plannen genoeg

                          Comment


                            #28
                            Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                            Ik was er al bang voor, vanmorgen zag ik dat in vier van de mooiste en dikste, volste toppen tijdens het drogen toch rotterij is gekomen. Waaronder de mooiste hoofdtop waar ik meer dan de helft van weg kon gooien

                            Hrgh. Hoop dat er nog wat over blijft. De eerste partij van de noodoogst van vier plantjes heeft gedroogd iets van tegen de twintig gram opgeleverd en het werkt ook best lekker in de pijp. Per jaar rook ik ongeveer 40 tot 60 gram dus ik hoop toch een tijdje vooruit te kunnen.

                            Voor volgend jaar echt nog even goed studeren op welke soorten ik ga proberen. Ik heb zo'n donkerbruin (en ietwat pluizig) vermoeden dat ik daar hier niet de enige in ben

                            De droogbox met zout is bij mij niet echt stankbestendig ondanks dat ik met ducktape de boel zo goed mogelijk afgeplakt heb. De Lemon Skunk is ook wel een echte stinkerd Ik heb vooral op het "Lemon"-deel in de naam gelet, had het "Skunk"-stukje genegeerd. Dat gaat nu niet meer

                            Comment


                              #29
                              Re: RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                              Heb je bij het drogen ook genoeg ventilatie en aanvoer van verse lucht toegepast? Wel balen hoor die rot steeds, je bent een pechvogel met deze soorten. Gelukkig heb je toch nog wat over gehouden.
                              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

                              Comment


                                #30
                                RotFries' autoflower buitenkweek 2015

                                Waarom niet binnen kweken?

                                Je lijkt me daar best zo'n fanatiekeling voor. Leuk verslag!


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment

                                Bezig...
                                X