Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn tuintje 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Mijn tuintje 2015

    @B2N- het werkt een beetje zoals in de supermarkt : FIFO ( First in ,First out ) dus de eerst geoogste wiet word ook het eerst gerookt.
    rook nu van Augustus dus de laatst geoogste krijgt nog even de tijd om te curen
    het zal ergens in April of Mei zijn voor ik hier aan kan beginnen.

    @Francoisca Bedankt en tot het volgende jaar leuk dat je nog even langskwam

    Alvast voor degene die het vieren : Fijne feestdagen allemaal .

    Comment


      #62
      Re: Mijn tuintje 2015

      Een paar weken terug een USB camera in China besteld nadat ik wat goede berichten had gehoord hier op het forum
      Leuk dingetje voor een paar euro wel gelijk het plastic kapje verwijderd aangezien je hele kleine krasjes zag met inzoomen.

      Dan ga je er zo is mee spelen en kom je echt wel bizarre plaatjes tegen
      Zo kwam ik een Koe ,vleermuis een catvis met een zonnebril tegen en nog een paar plaatjes die ik niet kan verklaren !
      (Misschien een jointje teveel gerookt )

      Ook mooie plaatjes van de trichomen verbonden met elkaar dmv draden hoe wat waarom zou het niet weten maar vond het wel mooie plaatjes.















      Attached Files
      Last edited by Nonsense; 6 January 2016, 21:48.

      Comment


        #63
        Re: Mijn tuintje 2015

        Wat een mooie plakkerige boel
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #64
          Re: Mijn tuintje 2015

          2016 AF Critical. & Fem Critical --- Kas / Buiten

          Daar zijn we weer iets eerder dan gepland het is maar moeilijk om niks te doen
          Daarom heb ik in de schuur een simpel groeihokje gemaakt om alvast wat zaden op te kweken waar ik straks stekken van neem.
          Nadat ik stekken genomen heb kan ik de zaden gelijk afbloeien en zie ik met welke stekken ik verder ga

          De zaden zijn Critical van RQS en gezaaid op 1 januari na 1 nacht in een bakje water .
          Geplant in boodschappen karretjes van de c1000 kan ongeveer 40 liter in half cocopeat en half potgrond

          Op 4 januari waren de zaden boven
          In het begin nog een beetje problemen met de temperatuur beetje te warm na wat aanpassingen was dit opgelost

          Het licht staat op 20-4. Met de nacht periode tussen 14:00 en 18:00

          Waarom tussen 14:00 en 18:00 donker !
          Mijn hokje staat in een ijskoude schuur zonder verwarming tussen 14:00 en 18:00 is het over het algemeen de warmste periode vd de dag
          de schuur is meestal wat opgewarmd door de zon in deze vier uur zakt de temperatuur in het hok ook met 10 graden tot rond de 17 graden.
          Afzuigen doe ik alleen met licht aan, in de nacht periode is er wel beluchting alleen zonder afzuiging


          . .
          Attached Files
          Last edited by Nonsense; 27 January 2016, 10:09.

          Comment


            #65
            Re: Mijn tuintje 2015



            Update 23-01-2016 (dag 19)
            Attached Files

            Comment


              #66
              Re: Mijn tuintje 2015

              Update 26-01-2016 ......dag 22

              De plantjes hebben een behoorlijke groeispurt gehad laatste twee dagen na de water gift met voeding.
              Einde van de week even de onderste takjes verwijderen en deze stekken den blijven er 4 uitlopers over die ik straks opzij trek met jojo's




              Attached Files

              Comment


                #67
                Re: Mijn Tuintje / TuinKasje 2015

                Vroeg getopt, mooie korte internodes.
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #68
                  Re: Mijn tuintje 2015

                  Welke usb cam heb je gekocht? En sleep je dat ding naar de plant of knip je iets van de plant af?
                  Baas in eigen brein.

                  Comment


                    #69
                    Re: Mijn tuintje 2015

                    Hoi Eclecticon de camera had ik besteld op banggood voor 12 euro
                    http://www.banggood.com/USB-8-LED-50...-p-983803.html
                    Moet wel eerlijk zeggen zo scherp als de foto's hierboven heb ik het nooit meer gekregen, ik weet niet wat ermee gebeurt is

                    De foto's die ik gepost heb waren van geoogste en gedroogde wiet van afgelopen zomer.
                    Het is inderdaad niet handig als je iedere keer een stukje zou moeten afknippen om te kijken zou zonde zijn
                    Gelukkig heb ik nog een budscope tot 30x en die blijft tenminste goed zijn werk doen

                    20160129_145746.jpg




                    29-01-2016. Dag 25

                    Vandaag van beide plantjes 4 stekjes genomen gelijk een sticker op stektray geplakt en de planten wat mishandeld, zal hiervan morgen nog een foto plaatsen.

                    Eigenlijk toch te vroeg begonnen met de plantjes optrekken ik zou niet weten waar ik straks met de stekken naar toe moet !
                    Denk dat ik maar als test straks al wat stekken in de kas zet en kijk wat ze gaan doen.
                    Nu nog even een foto van voor de mishandeling .

                    Attached Files
                    Last edited by Nonsense; 29 January 2016, 18:40. Reden: Zaden optrekken ?

                    Comment


                      #70
                      Re: Mijn tuintje 2015

                      Ah thanks, dank je.
                      Ik ben ook op zoek naar iets, maar het moet niet teveel gedoe zijn.
                      Sommige foto's op het forum zijn grandioos.
                      Succes met je kweek, ik kijk af en toe wel ff.
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        #71
                        Re: Mijn tuintje 2015

                        Gisteren de plantjes gebogen en geknakt toen ik vanmorgen keek was alles te snel weer omhoog gekomen
                        Daarom vandaag nog wat extra gedaan.



                        Attached Files

                        Comment


                          #72
                          Re: Mijn tuintje 2015

                          03-02-2016

                          Gisteren toch wat jojo's geplaatst om de takjes omlaag te trekken aangezien ze steeds terug omhoog groeiden
                          De lamp heeft iets te laag gehangen waardoor er wat blaadjes verbrand zijn goed te zien bij de Critical 1



                          Hieronder een plantje (PowerFlower) dat net zo oud is als de Critical
                          Deze heeft al die tijd buiten in de kas gestaan en groeide dus ook maar heel langzaam
                          Ook is het potje te nat door kleine lekkage van het raam




                          En vandaag hebben we weer vier stekjes van iedere plant (Critical 1 & 2 ) kunnen snijden heb nu acht stekjes van iedere plant


                          Dat was m weer tot zinas
                          Attached Files
                          Last edited by Nonsense; 3 February 2016, 15:34.

                          Comment


                            #73
                            Re: Mijn tuintje 2015

                            Yeah, mooi spul is het heh, dat groeit gewoon weer recht.
                            Mooie stekken ook, hopelijk wortelen ze snel.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #74
                              Re: Mijn tuintje 2015

                              @QNQ. Thanks had ze goed gekneust en nog bij de kneuzing weer recht komen
                              ze zullen wel sneller wortelen als normaal , ze staan nu onder een tl lamp simpel maar funktioneel .
                              Ik laat normaal gesproken mijn stekken wortelen onder daglicht in schaduw ,als de dagen lang genoeg zijn en dan duurt het zeker 14 dagen .
                              We zitten al bijna in maart dus de kas is weer vroeg gevuld dit jaar

                              Comment


                                #75
                                Re: Mijn tuintje 2015

                                Gisteren wat cannabis coconutoil gemaakt makkelijk voor in de thee koffie of op je brood, salade of zelfs als zalf.
                                Na wat speuren op het internet heb ik het zo gedaan tips zijn altijd welkom :

                                40 gram afval klein gemaakt en uitgespreid over een ovenschaal de schaal afgedekt met aluminium foli
                                De oven voorverwarmd op 148 graden en de schaal 20 minuutje in de oven
                                De schaal uit de oven gehaald en even rustig laten afkoelen tot je de schaal kan vastpakken
                                Het afval in kaasdoek verpakt niet te strak en even in de vriezer.

                                Op een elektrisch kookplaatje de kokos laten smelten en verwarmd tot 90 graden
                                Het verpakte afval uit de vriezer gehaald na 45 min en voorzichtig in de kokos ook gelegd
                                De temperatuur proberen rond de 90 graden te houden en dan 4 uurtjes het afval laten liggen in de oli
                                Af en toe even omdraaien en je ziet ieder uur je olie langzaam van kleur veranderen

                                Na 4 uur de kaasdoek uit de olie halen PAS OP de kaasdoek is ook 90 graden wringdeze uit boven de pan

                                Resultaat :



                                Heb je tips deze zijn altijd welkom

                                Attached Files
                                Last edited by Nonsense; 5 February 2016, 21:56. Reden: Plaatje

                                Comment

                                Bezig...
                                X