Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn tuintje 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Mijn tuintje 2015

    haha wow!!
    ziet er heerlijk uit
    Baas in eigen brein.

    Comment


      #77
      Re: Mijn tuintje 2015

      Update 17-02-2016

      Deze week nog een pot cocosnut ook gemaakt omdat ik van de vorige pot ik niet kon slapen lekker voor overdag maar niet voor je nachtrust
      Deze pot hebben we net wat anders gemaakt, het afval fijn gemaakt 60 gram en op bakpapier uitgespreid en 10 minuten afgedekt in de oven op 120 graden
      2 potten kokosolie gesmolten a 500ml op een temperatuur van 70 graden op een elektrisch kookplaatje
      het afval toegevoegd zo in de pan goed roeren en de temperatuur constant houden deze heeft ongeveer 5 uur opgestaan
      Na 5 uur de olie eerst door een keuken zeer gehaald om de grove stukken eruit te filteren en hierna nog 2 keer door een bruin koffie filter
      Het resultaat is een stuk beter deze keer en kan weer heerlijk slapen zonder diazepam te moeten slikken .





      Stekjes
      De stekjes wortelen niet zo snel als verwacht het is dan ook ijskoud in de schuur en dat bevorderd de groei niet echt
      We hebben van de eerste snij nu 2 geworteld van de Critical 2 en 1 geworteld van de Critical 2 het is even geduld hebben voor de rest.
      Probeer ze nog even op 18 uur te houden en zet ik ze volgende week in de kas






      Plantjes


      De plantjes groeien langzaam verder het is eigenlijk te koud in de nacht periode
      Ook gaan we rustig verder met mishandelen af en toe even knakken of een jojo verplaatsen om ze goed omlaag te trekken zodat we straks een mooi bosje hebben om buiten af te bloeien
      De PowerFlower blijft ook in leven ze staat in de kas en had wel verwacht dat deze meer zou gaan strekken of sterven maar het valt me reuze mee




      Ik denk dat het verstandig is om een einde aan dit topic te breien
      Na het lezen van een bericht van lr2 moet ik m wel gelijk geven dat het bedenken van een topic titel niet ieder sterkste kant is
      Zo ook mijn titel mijn tuintje en zal dan ook dit jaar de kweekverslagen een duidelijke titel meegeven
      Allemaal bedankt voor het langskomen


      Tot de volgende update
      Attached Files
      Last edited by Nonsense; 17 February 2016, 12:02.

      Comment


        #78
        Re: Mijn tuintje 2015

        Wowie jij ben slim met je coco olie die ga ik onthouden en gaat goed met je plantjes ik schuif mn stoel aan
        God was never on your side..

        Comment


          #79
          Re: Mijn Tuintje / TuinKasje 2015

          Hoe gebruik je die coco olie? T lijkt nu op een klont wietboter, je eet t toch niet?

          Comment


            #80
            Re: Mijn tuintje 2015

            Cocos olie kan je eten op je huis smeren mega goed voor je huid en je ken zo schepje in je melk doen
            God was never on your side..

            Comment


              #81
              Re: Mijn tuintje 2015

              Dan heb je heel wat potjes nodig Bella, of heb je een heel klein huisje ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #82
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Voor je huis zou ik deze gebruiken Bella ik denk dat dat beter werkt en scheelt weer een paar plantjes


                seal-guard-24-7-impregneermiddel.jpg
                Last edited by Nonsense; 18 February 2016, 13:56. Reden: Hoofdlettters

                Comment


                  #83
                  Re: Mijn tuintje 2015

                  Lalala 3 Bier
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #84
                    Re: Mijn tuintje 2015

                    Update 25-02-2016

                    Ja ja de stekjes zullen een stuk sneller wortelen , nou niet dus ze wortelen sneller buiten in de zomer dan nu in de ijskoude schuur onder tl
                    Na 3 weken heb ik ook besloten om alles wat niet geworteld is weg te gooien goed voor de kliko
                    4 stekken heb ik aan me maatje gegeven zodat deze afgebloeid kunnen worden en zo kan ik alvast zien welke de beste plant is
                    Zelf heb ik nog 2 stekken die laat ik nog een week op 18 uur misschien langer het is even kijken wat het weer doet





                    De Critical 1 en 2 hebben van de week te droog gestaan gelukkig niet lang .
                    We blijven de takjes omlaag trekken of knakken om de plantjes zo laag mogelijk te houden




                    Tot zinas
                    Attached Files

                    Comment


                      #85
                      Re: Mijn tuintje 2015

                      hoppa weeral iets bijgeleerd

                      thx nonsense voor die uitleg ivm die coco bereiding , dat ga ik ook wel is maken

                      nog veel plezier met de verder verloop van ej runnetje en we springen nog wel eens binnen he

                      groetjes en hou ze groen he
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #86
                        Re: Mijn tuintje 2015

                        Al met al een leuke topic dit! en dat van die coco HMMMM weer wat geleerd

                        suc6 met alles en ik schuif zo nu en dan wel is ff aan om te kijken
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #87
                          Re: Mijn tuintje 2015

                          Update 2-3-2016

                          Van de week lekker al wat aan het werk geweest in de tuin de oude kas verwijderd en de fundering aangepast met opsluitbanden zodat er nog een extra kas aan vast gezet kan worden en er minder in het zicht hoeft te staan.
                          Op de opsluitbanden worden nog 3 lagen stenen gemetseld zodat de kas nog 15 cm hoger komt te staan en ik mijn kale kop niet meer zo vaak stoot.
                          De kas word van binnen opgehoogd tot bovenkant opsluitbanden om wateroverlast te voorkomen zoals afgelopen seizoen.





                          Nog een fotootje van de Critical 1 & 2 weinig te melden gaat rustig door





                          Dat was m weer
                          Attached Files

                          Comment


                            #88
                            Re: Mijn tuintje 2015

                            Goed bezig!
                            Dat word een mooie grote kas. Zie ook zo'n verticaal witte toren. Hoe bevalt dat?
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #89
                              Re: Mijn tuintje 2015

                              Die torens werken best goed al moet je ze wel dagelijks wateren ze drogen snel uit van boven Ook heb ik er een kleine 5/8 buis met gaatjes in het midden van de buis geplaatst om het water beter te verdelen
                              Makkelijk om ruimte te besparen heb ook nog een kunstof pallet rechtopstaand met het zelfde idee al hangt het er op het moment allemaal maar slapjes bij

                              Comment


                                #90
                                Re: Mijn tuintje 2015

                                Okee! Thanx voor de tip
                                Wil zelf nog wat in elkaar gaan freubelen, zal ik meteen kijken of ik het op een dakgoot kan aansluiten. Dagelijks wateren zie ik niet zo zitten.
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X