Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

    Ik heb ook de indruk dat ze nogal gestrekt gaat, maar had er zo geen erg in.
    Zoals reeds gezegd kan ik ze spijtig genoeg nergens anders plaatsten. Wel jammer, maar ja...het is nu zo.

    Bij de gegevens van Royalqueenseeds staat als hoogte voor outdoor tussen de 60 en 100cm.
    De oudste Q1 groeit al veel langzamer en ik denk dat deze zowat z'n maximale hoogte heeft bereikt.( meet nu 73 cm)
    Deze mag nu z'n energie steken in de topjes.

    De jongste Q1 groeit nog goed door en zit nu op een kleine 50 cm. Dat is +/- 3 cm groei in 3 dagen, na het verpotten.

    Voor ik begon met kweken heb ik veel gelezen, veel info op gedaan, maar de praktijk is natuurlijk wel wat anders dan lezen.
    Je kan duizend boeken lezen over oorlogen en geen enkele veldslag winnen...
    Over het bodemmilieu heb ik nog bitter weinig gelezen, daar ga ik eens werk van maken want het is toch belangrijk.

    Maar ik heb hier toch al veel plezier aan beleefd en ik denk dat ik vertrokken ben voor veel kweekseizoenen

    Comment


      #17
      Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

      Even terug met een kleine update.

      Vandaag heb ik beide Quick One's bespoten met een melkoplossing tegen meeldauw.
      De voorbije dagen zag ik, weliswaar enkel op de oudste Quick One, lichte meeldauw tot ontwikkeling komen.
      Ik heb even getwijfeld om de plant te behandelen, maar aangezien een melkoplossing puur natuur is zie ik er geen kwaad in.
      Integendeel, het bevat calcium en dat kan niet slecht zijn

      Deze verhoudingen heb ik gehanteerd: 150ml melk met 850ml water ofwel 15% tov 85%.
      Ik heb natuurlijk nog veel over, dus de rest staat in de ijskast voor eventuele herhalingen de volgende dagen.

      Ook bemerk ik verkleuring op aan enkele onderste bladeren, ook enkel de oudste Q1.
      verkleuring_Q1a.jpg

      Het is nu direct geen drama, maar ben liever te vroeg dan te laat ivm. te korten of te veel aan...
      Het is maar een blad of 4.

      Is het stikstof tekort? Of iets anders?


      Voor de rest gaat de bloei rustig verder.
      Oudste Q1 - Dag 63
      Q1a_28-08-15.jpg Q1a_28-08-15_02.jpg

      Comment


        #18
        Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

        Wel die tent open he , net wat stemma zegt de volle zon erop werkt t best. Kasje alleen gebruiken als t dagen achtereen uit de hemel zeikt.
        Met de zon erop zullen de toppen snel dikker worden. Anders strek in je toppen flufwiet krijg je dan.
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #19
          Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

          Oorspronkelijk geplaatst door batmeid View Post
          Wel die tent open he , net wat stemma zegt de volle zon erop werkt t best. Kasje alleen gebruiken als t dagen achtereen uit de hemel zeikt.
          Met de zon erop zullen de toppen snel dikker worden. Anders strek in je toppen flufwiet krijg je dan.

          Comment


            #20
            Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

            Het gebruik van melk bij meeldauw is discutabel, dus ik hoop dat je er iets aan hebt.
            Die bladeren zien er raar uit, kunnen ook beestjes zijn, maar dan wel gek dat ze dan precies op de nerven zitten. Het heeft iets van een magnesium tekort weg alleen horen de nerven dan groen te zijn en dat is hier niet het geval. Heb je je EC al eens gemeten?
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #21
              Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
              Het gebruik van melk bij meeldauw is discutabel, dus ik hoop dat je er iets aan hebt.
              Die bladeren zien er raar uit, kunnen ook beestjes zijn, maar dan wel gek dat ze dan precies op de nerven zitten. Het heeft iets van een magnesium tekort weg alleen horen de nerven dan groen te zijn en dat is hier niet het geval. Heb je je EC al eens gemeten?
              Beestjes zou ik al gezien hebben, ik check mijn plant 2 maal daags en heb er nog geen enkel beestje op gezien.
              EC kan ik niet meten, ook de PH niet of andere bodemtoestanden. Ik heb er het materiaal (nog) niet voor.
              Ik heb m'n oog laten vallen op deze meter: http://www.tuinadvies.be/tuinwinkel/product/3407
              Zou dit een goede meter zijn? Misschien toevallig iemand die dezelfde heeft?

              EC staat toch voor Electrical Conductivity? (heb het moeten opzoeken want ik hoorde het in Keulen donderen)
              Daar heb je dan terug een andere meter voor nodig.

              Je hebt gelijk, Stemma, dat ik me nog veel meer moet verdiepen in het bodemmilieu.
              Cannabis kweken is een wetenschap op zich en heb het duidelijk onderschat.
              Ik heb wel wat gelezen voor ik aan de kweek begon, maar echt bestudeerd nog niet. En ook gebrek aan ervaring.
              Denk dat ik deze winter nog veel zal mogen blokken

              Met meeldauw heb ik al wat ervaring en dat merk ik van ver op. Heb het ook al gehad op komkommer- en pompoenplanten.
              Daar heb ik het altijd maar zo gelaten omdat het steeds op het einde van de levenscyclus voordeed, net voor de oogst.
              Maar m'n Quick One's hebben nog even te gaan, dus ik moest er wel iets aan doen.
              De melkoplossing tegen meeldauw vond ik hier op dit forum ook terug. Ook andere sites bevelen het aan als natuurlijk bestrijdingsmiddel.
              Het leek me toch het proberen waard.
              Als het niet helpt zal het ook niet veel kwaad doen, aangezien melk en water nu niet echt chemisch zijn.
              Maar het zou wel goed zijn als het wel helpt natuurlijk

              Comment


                #22
                Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                Ik heb geen ervaring met die meter, maar ik zou hem niet aanbevelen.
                De Ph van je kraanwater kan je opzoeken bij je waterleidingsbedrijf, bekijk dan gelijk de hardheid ( Calcium) van het water. Je kan ook kijken wat je voeding doet met de PH.
                Bij heel hard water (in verhouding te veel Calcium) kan je een tekort aan Magnesium oplopen, sommigen gebruiken dan een Britta Filter. Regenwater is altijd goed.
                Een EC meter koop je volgens mij voor 3 tientjes. https://www.osmoseapparaat.nl/ec-met...FQoEwwodWeAMPw
                (en voor de helft in china, met 3 weken wachttijd)
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                  In het begin heb ik kraantjeswater gegeven, maar de laatste weken geef ik regenwater met voeding.
                  Even op de site van de plaatselijke watermaatschappij gekeken, maar vond nergens de PH-waarde. Wel dat ze er veel op controleren, maar ja...daar weet ik nog niks mee.
                  Vond wel zowat alle andere waarden, gemeten dit jaar voor waar ik woon.
                  waarden_leidingwater_2015.jpg

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                    Update

                    De oudste Quick One is nu 66 dagen oud. Sommige witte haartjes worden bruin of zijn al bruin.

                    q1a_31-08-15_003.jpg

                    Als ik de trichomes bekijk dan lijken die me nog doorzichtig tot al wat milky
                    Ik weet niet af je het goed kan zien, beste foto die ik kon maken

                    q1a_31-08-15_005(tri).jpg

                    De plant in z'n geheel

                    q1a_31-08-15_002.jpg q1a_31-08-15_001.jpg

                    Dat ik er niet veel zal afhalen is me al duidelijk,
                    maar ik denk dat ik toch geen 7 weken meer te gaan heb voor de oogst?

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                      Zou nog zeker even wachten, de toppen zullen nog wat dikker worden.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Zou nog zeker even wachten, de toppen zullen nog wat dikker worden.
                        Ik heb geen haast, maar wil wel op het goeie moment oogsten.
                        Maar ik vind het vreemd dat er plots al een verkleuring is van de stigma's.
                        Zeker omdat m'n jongste Q1, die nu 51 dagen oud is, ook al donkere stigma's krijgt.

                        Q1b_31-08-15.jpgTop pruikje van de jongste Q1

                        Deze heeft deze week een knak gekregen ongeveer halverwege de plant door mijn lompigheid.
                        Daarom ff ondersteunt zodat ze zich kan herstellen.

                        Q1b_31-08-15_02.jpg

                        Comment


                          #27
                          Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                          Stigma ?
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #28
                            Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Stigma ?
                            Worden de haartjes geen stigma's genoemd?
                            Ik zag deze en daar staat "stigmas" bij de haartjes als naamgeving.
                            harvest-calyx-300x298.jpg

                            Comment


                              #29
                              Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                              Gegoogled. Stigma is inderdaad engels hiervoor, maar doet mij denken aan de handen van Jezus na zijn kruisiging.

                              De gebruikelijke benaming is pistel(s)
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                #30
                                Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                                Gegoogled. Stigma is inderdaad engels hiervoor, maar doet mij denken aan de handen van Jezus na zijn kruisiging.

                                De gebruikelijke benaming is pistel(s)
                                Het deed me er ook aan denken (stigmata).
                                Pistels dus

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb.
                                Het is opvallend dat enkele dagen na het bespuiten van de plant met de melkoplossing tegen meeldauw
                                de pistels bruin zijn geworden.
                                Blijkbaar heb ik wat te kwistig gesproeid en is een deel op de topjes terechtgekomen.
                                Daar dan de zon op en daarmee de vroege verkleuring.

                                Zou dat een mogelijke verklaring kunnen zijn?

                                Comment

                                Bezig...
                                X