Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

    Nog 2 foto's van de trichomes. Scherper krijg ik ze niet.
    Ze lijken me toch nog doorzichtig, dus nog ff te gaan.

    trichomes02_sml.jpg trichomes_sml.jpg

    Comment


      #32
      Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

      De droogruimte heb ik ondertussen ook al gebruiksklaar gemaakt. Ik heb wel nog ff te gaan voor de oogst, maar ik ben graag op tijd voorbereid. Ik heb me gebaseerd op een droogbox die ik hier ergens op het forum vond.
      1,5 kilo rijst (€1,47 samen)
      Schaal voor de rijst en 12-tal maandverbanden om tegen de zijkanten te kleven.
      Eventueel kan ik onderaan nog een ventilator plaatsten op de laagste stand voor luchtcirculatie.

      droogruimte02.jpg

      Comment


        #33
        Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

        Een kleine foto-update.

        Quick One - Dag 69

        0001a.jpg 0001.jpgEr komt toch wat top in de zaak.

        0002.jpg0003.jpg

        En nogmaals de trichomes. Nog clear\licht milky.
        0004_tri.jpg 0005_tri.jpg

        Van de jongste Q1 heb ik nu geen foto's. Er is nog niet veel veranderd.
        Deze is nu 55 dagen oud en zit in de beginbloeiperiode. Heeft 'm wel goed hersteld aan de knak vd stam
        die ik had veroorzaakt. De stam is daar iets dikker geworden. Toch sterke plantjes
        Last edited by Mojoloko; 6 September 2015, 12:48.

        Comment


          #34
          Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

          Update

          Ik heb vandaag een topje noodgedwongen geoogst door beginnende toprot.(welliswaar miniem, maar heb al gelezen dat zich het razendsnel kan voortzetten)
          Dit was niet de hoofdtop, maar een topje van iets lager.
          0001.jpg Op de omcirkelde plaats zat een grijze pluis, toprot dus.
          Voor alle zekerheid het volledige zijtopje verwijderd, en maar te drogen gehangen.
          Aan de trichomen te zien is het wss nog wat vroeg, maar liever een topje minder op het einde van het verhaal dan dat ik noodgedwongen de volledige plant moet oogsten.
          Binnen 2 weken zal ik het resultaat van dit (te) vroeg geoogste topje weten. Wie weet is het wel wat.

          Als ik de trichomen bekijk over de gehele plant dan zie ik nog vooral trichomen in het clear/milky-stadium
          top_tri_01.jpg onder_tri_01.jpg

          Ik wacht nu tot ik licht-amberkleurige trichomen mag bemerken. Kan nog ff duren, maar door gebrek aan ervaring is het voor mij een raden wanneer ze zullen verkleuren. Alle dagen checken dus. Nu dat ik weet dat er zich toprot heeft voorgedaan zeker dubbel checken.

          Comment


            #35
            Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

            Ook de bovenste top begon toprot te vertonen.
            Deze dan ook maar 'geoogst'. Jammer, had 'm er nog wel een tijdje willen aanlaten.
            Hopelijk blijft de rest nu gespaard, maar ik vrees ervoor. Afwachten en morgen terug checken.

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                De plant is nu volledig geoogst, noodgedwongen door opkomende toprot.
                Denk dat ik maximum een 6 tal gram zal overhouden.

                Conclusie: Zo een tomatenserre is goed voor tijdens regenbuien, niet voor 24/24 in te staan.
                Te weinig zon bereikt de plant en de luchtcirculatie is te laag, luchtvochtigheid te hoog = ideaal voor schimmels.

                De jongste Q1 zal nog minder opbrengen, dus hier eindigt m'n eerste kweek.
                Veel geleerd en op naar volgend seizoen!

                Comment


                  #38
                  Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                  Gelukkig kun je er tenminste nog een paar keer van roken Buiten een afgesloten ruimte is inderdaad niet ideaal heb ik ook gemerkt, zelfs met luchtcirculatie en lage luchtvochtigheid. Worden het naar mijn idee verwende plantjes van die zwaar in de problemen komen als er toch een keer een paar beestjes of schimmelsporen naar binnen glippen. Maar ik probeer het volgend jaar toch gewoon weer, gesleep met planten als het gaat regenen is ook niet wat.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #39
                    Re: Eerste kweek: Autoflower Quick One buiten in tomatenserre

                    Jammer Mojoloko!

                    Hier geen tomatenkas maar ook veel rot
                    Vochtige zomer, daar helpt alleen een rotbestendige strain tegen!
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    Bezig...
                    X