Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kijk, interessant om te horen.

    Ook bij jouw doen de stekken het beter tegen rot en meeldauw, als de planten uit zaad.

    Ik zag helaas net toch iets van rot op de haze uit stekken.

    Het word nu erg spannend, het weer zou iets beter moeten worden de komende dagen, en het was net niet vochtig buiten.

    Meeste trichromen zijn wit...... Ik zag misschien iets van amber, maar zeker ook nog enkele heldere thrichromen.

    Een paar dagen redelijk weer en ik kan misschien wel oogsten. Ik moet dus wel erg goed opletten of die rot niet erger word.


    Ik wil kijken of ik iets van een doorzichtig dak kan maken, zodat ik de planten als ze bloeien, droger kan houden.
    Dutch passion heb ik aan me bookmarks toegevoegd.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      Een afdak is leuk
      maar brengt ook weer zijn eigen problemen mee
      ik denk dat in dit klimaat wat vormsnoei
      en zorgen voor een luchtige plant met goede genen al helpt
      volgend jaar probeer ik weer wat anders

      en zelfs in mijn kas waar het nooit regent
      en lv niet boven de 60% komt
      heb ik dit jaar troubels
      zal me vast nog wel een paar jaar kosten voor ik het goede kas soortje gevonden heb

      Comment


        Ik word niet vrolijk als ik lees , dat het zelfs in je kas misgaat, met een volgens mij toch niet echt hoge lv.

        Ik raak er steeds meer er van overtuigd dat we opgelicht worden.

        Elke site die ik tegenkom, claimt o.a.. dat autoflowers zo goed zijn voor buiten. Mijn persoonlijke ervaring en dit forum tonen een heel ander beeld.


        Ik ben aan het opruimen geweest in me tuin. Al het knipafval en de laatste restjes early skunk zijn nu weg.
        Ik controleerde de rest van de early skunk, en als ik dan zie hoeveel top rot daar al weer inzit.

        En dan staan er dus haze naast , die daar veel minder last van hebben.

        Uit de haze 3 topjes verwijderd, en een plek op een stam schoongemaakt met azijn. ( papieren zakdoek, nat van azijn, en daarmee de stam schoon wrijven )

        Ik zie in ieder geval dat de haze veel meer weerstand heeft tegen de top rot, als de early skunk.
        Even afwachten hoe het nu gaat, nu de early skunk helemaal weg is.

        Verder de haze planten iets verschoven, waardoor ze hopelijk wat meer wind krijgen.
        Met de luchtvochtigheid buiten, zit het volgens mij wel goed op het moment.

        De thrichromen zeggen nog niet oogsten, al zag ik volgens mij al iets meer amber, maar ook nog steeds veel te veel heldere trichromen.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          dat je in de cannabis zadenwereld opgelicht word had ik je wel kunnen vertellen

          Als je een tomaat verkoopt en zegt hij is zwart, dan komt er uit elk zaadje hetzelfde zwarte tomaten producerende plantje. Oh wee als je een onstabiel soort verkoopt.

          hier is het normaal dat het onstabiel is en staan op een aantal sites zelfs in de beschrijving de verschillende phenotypes beschreven
          D'r is ook geen controle in wat dan ook. Tuurlijk mensen die t neerzetten zullen wel t een en ander controleren maar er is geen instantie die achter je aankomt als je liegt over de eigenschappen bijvoorbeeld

          Comment


            Ik heb een lapmiddel tegen toprot gevonden, het heeft maar 1 nadeel. Onze wiet kan er ook niet tegen.

            Azijn.

            Ik had een topje dat ging rotten, dat haalde ik weg, maar er zat ook wat aanslag op de stam.

            Dit schoonmaken met een papieren zakdoekje , flink nat met azijn werkt.

            Het schimmel kan daar niet tegen. Een blad vlak boven de behandelde plak ook niet


            Ik probeer momenteel het oogsten uit te stellen. De wiet is nog niet klaar als ik kijk naar de trichromen.
            Er zou echter zon aankomen, en het is buiten momenteel eindelijk eens droog.

            Inmiddels bloeit de plant toch minstens zes weken, maandag zeker 7 weken, Kom op met die amber trichromen.

            Van google word je soms ook niet vrolijk, die hebben het over 12 weken bloei voor haze.
            Dan zou ik net over de helft zijn.


            Lets not criticize but legalize

            Comment


              Even wat foto's gemaakt. Vijfde foto, plek schoongemaakt met azijn.
              Ik begin lekker ongeduldig te worden, en hoop dat het huidige weer nog een week of drie aanhoud.
              Ik heb sterk het idee, dat met dit droge weer, de haze het wint, van de top rot.


              DSCF0001.JPGDSCF0004.JPGDSCF0005.JPGDSCF0010.JPGDSCF0012.JPGDSCF0008.JPGDSCF0015.JPGDSCF0017.JPG
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                Ik hoop ook dat de haze wint van de rot.
                Verdwijnt die rot in de stam volledig door de azijn of heb je nog geschraapt voordat je de azijn toepaste?
                Zelf schraap ik de stam altijd en smeer ik het daarna dik in met vaseline gemengd met zout.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                Comment


                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    Ik blijf het erg lastig vinden om te zien of de trichromes helder zijn of melk-kleurig maar ik zag wel de eerste trichroom die amber word. ( al ziet het er voorlopig ? veel meer uit als een rode kleur )
                    Je zet de microscoop op de plant en meestal zie je dan niet. wat je wil zien. Een trichroom van af de zijkant.

                    Ik vraag me af of het door het led licht van het microscoop-je komt, dat vooral de kleuren anders zijn als op veel foto's over dit onderwerp.

                    Alle pistels zijn overigens bruin maar de plant moet nog even. Zeker dus bij deze haze, ga je nat als je alleen maar naar de pistels kijkt.
                    Toen al redelijk wat pistels bruin waren, zag ik zeker alleen nog maar heldere trichromen.

                    Ik zie aan de toppen van de Haze ook dat ze nog wel wat mogen zwellen, maar ja het weer.
                    En dan komen we bij het punt dat deze plant niet zo geschikt is voor hier buiten.
                    Ik gok dat zij nog wel een week of 3 zou moeten. Als je dan op de kalender kijkt, en weet wat voor een weer we normaal rond deze tijd hebben.

                    De oplossing is simpel, ik moet verduisteren.

                    Het mooiste zou iets van een niet plat dak zijn met dit spul: https://www.pvc-tarp.com/nl/meter-ze...meter-5_00_mtr
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      En ik ben aan het oogsten. Gezien de hoeveelheid rot die ik zie, durf ik niet langer te wachten, zeker niet omdat het weer gaat regenen.

                      Toch valt de rot me alles mee, zeker omdat de haze dus naast twee rottende early skunk stond.

                      Ik vraag me hardop af, of de haze was gaan rotten zonder de early skunk ?
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        Ik heb lang nagedacht.

                        Hoe geef ik aan hoeveel rot ik had in de 3 haze ?

                        Ik denk een plekje of 3 a 4 per plant. Dat vind ik wel opvallend omdat de eerste rot al een week of twee terug op de haze kwam, toen de early skunk de strijd al verloor van de but rot.

                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Das nie slecht paar plekjes is geen ramp toch

                          ik durf niet echt aan verduisteren beginnen heb schrik dat onder de plastic de lv dan helemaal niet onder controle te houden is

                          Comment


                            Ik ben ook best tevreden over de haze.

                            Ik ben ook bang voor vochtproblemen, daarom wil ik iets van een dak, waar ik een zeil overheen kan hangen.
                            Als het dan donker is , gaat het zeil er weer af.

                            En de bovenkant van het dak misschien een soort folie. Zoiets als dit, al denk ik dat greenspan beter is, maar dat is best duur. http://www.pe-folie.nl/home/49-miofo...x10-meter.html
                            De zijkanten blijven dus in principe open, zodat de wind er goed bij kan.

                            Volgend jaar alleen haze of misschien ook eens hollands hope proberen.

                            Er schijnt iemand in mijn buurt succes met autoflowers te hebben. Ik ga proberen of ik er achter kan komen welke strain dat is.

                            Dat is wel lachen in mijn wijk. Dan verteld iemand. dat er iemand autoflowers heeft, maar als je dan vraagt wie dat is, krijg je geen antwoord.



                            En nadat ik het nieuws van vandaag gezien heb, sluit ik af met frysland boppe.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Comment


                                Nee nog steeds niet.

                                Ik moet nog kijken hoe ik aan stekken kom. Daarnaast ga ik waarschijnlijk Hollands hope proberen.

                                Ik heb al wel specie kuipen van 40 liter, en aarde besteld.

                                En misschien een autoflower. De prijs van die autoflower zou een tientje zijn.

                                Bij Dutch passion kom ik dan oa de Auto Durban Poison tegen.

                                Ik had overigens dutch passion ge emailed, met de vraag of hun in tegenstelling tot sensi seed wel goede buitensoorten hebben.

                                Voor wat het waard is hun reactie:

                                Durban Poison and Think Fast zijn trouwens beide ook heel geschikt voor buitenkweek in Nederland, mede door de schimmelbestendigheid en de snelle bloeitijd.
                                Als u nog andere vragen heeft dan horen wij het graag van u.
                                Hun opmerking over autoflowers, stemt me weinig positief, maar ik wil het niet weg laten.

                                Autoflowers kunnen ook prima gekweekt worden buiten in Nederland. Echter doordat we hier geen klimaat hebben zoals in bijvoorbeeld Spanje, valt de oogst vaak een beetje tegen.

                                En omdat deze soorten maar 10 a 11 weken nodig hebben om te groeien, kan het ook tegen vallen als van die weken er 5 of 6 zijn met tegenvallend weer.

                                Maar als het weer wel meevalt en we een mooie zomer krijgen kun je ook hele goede resultaten behalen met autoflowers.

                                Of u zet ze in een kas, dan garandeert u zichzelf ook van goede opbrengst. Daarbij moet u wel u kas regelmatig luchten om een te hoge luchtvochtigheid te voorkomen.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X