Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

    AF is een recessief kenmerk Het moet dus homosychoot aanwezig zijn wil het zich tonen. Als je dus een AF kruist met een gewone dan komt uit de F1 geen AF. Ze dragen het kenmerk dan wel recessief mee maar dit komt niet tot uiting.
    first-three-generation-autoflower-punnett-table.jpg

    First breeding cycleF1(first generation) Heterozygous(unstable) offsprings would all be photo-sensitive plants and will not flower automatically.

    Second breeding cycleF2) offsprings will have a more diverse genetic make-up and 25% of their kids will give you fully dominant photo-sensitive plants(AA). 50% will give you the same hybrids as F1 generation (Aa) but only 25% will be Homozygous(stable) fully autoflowering plants (aa).
    Third breeding cycle
    Last edited by FlintStoned; 7 June 2016, 08:46.

    Comment


      Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

      Dus als er eenmaal AF's zijn zullen die altijd AF worden.. dan zal t er dus wel 1 moeten zijn.

      Comment


        Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

        EUhm ja AF x AF geeft AF omdat het kenmerk dus recessief is e dus reeds homosychoot bij beide ouders aanwezig moet zijn. aa x aa geeft aa

        http://www.autoflowering-cannabis.co...n/#prettyPhoto

        Comment


          Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

          Ja dat snap ik, maar hoe komt t dat mn plant nu nog 0,0 bloeiverschijnselen vertoont?

          Kan dat door stress komen? Zoals je ziet staan bij #2 sommige bladpunten ineens haaks op t blad.. hoe dat komt is me nog steeds een raadsel.

          Comment


            Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

            AF is 1 kenmerk maar bij kruisen gaat het dus om zeer vele kenmerken. Als angel dus al start met ouders die al verschillende feno's kunnen vertonen dan draag je dat dus door.

            Net zo als met gewoon regular zaad moet je eigenlijk vele malen terug op de oorspronkelijke ouder om een stabiele homogene generatie te verkrijgen waarvan de individuen nagenoeg de zelfde feno laten zien. Ik denk eens dat Angel bij deze zaden dus na het 3 de kruisrondje (fig 3 in vorige post) gestopt is en het dus geen f9 generatie is maar een F3 generatie.


            Wat ook nog zou kunnen is dat de plant naast de gewenste bestuiving nog is bestoven door vreemd rondvliegend stuifmeel. Angel kruist namelijk ook buiten


            De naar onder knikkende bladpunten kan duiden op een stikstof overschot. Te veen N remt ook de bloei. Zou het dus ook kunnen verklaren.
            Last edited by FlintStoned; 7 June 2016, 09:12.

            Comment


              Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

              AF x niet AF zou dus een niet AF kunnen zijn.

              Inmiddels heb je geloof ik wel alle mogelijke oorzaken gehoord
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                Nouja af x niet af zou 50% kans op niet af zijn dus ga er van uit dat er af x af is gekruisd en dat zou alleen af opleveren.. dus mijn plant zou af moeten zijn. Maar t kan dat er af x niet af gekruisd is maar ik vind dat wel veel kans op een niet af....

                Comment


                  Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hypnotized View Post
                  Hallo luitjes,

                  Ik ga dit jaar weer gezellig een kweekverslag maken en hoop jullie hiermee te gaan vermaken!

                  Vorig jaar ging het kweken aardig goed alleen de afwerking wil ik nog wat verbeteren, had slecht geknipt maar dat ga ik nu zeker verbeteren!

                  Ook wat minder schimmel zou gewenst zijn maar hier kan ik niet zoveel aan doen.
                  Ik ga dit jaar autoflowers, feminised en reguliere soortjes zetten. Vorig jaar enkel AF's gedaan dus dit is weer een beetje nieuw wat het leuk maakt, ben benieuwd!

                  De soortjes die ik heb liggen zijn:

                  10x Ak snow autoflower (regulier) - deze komen van angel777

                  10x Amnesia soma (regulier) - deze komen van K1

                  6x P#2 (regulier) - deze komen van Lr2

                  3x Dinamex (fem) - Dinafem

                  5x Silverstar haze (fem) - The bulldog seeds

                  1x Pineapple chunk (fem) - Wietzaadjes.nl huismerk

                  De pineapple chunk en ak snow ga ik sowieso planten en de rest moet ik nog even bekijken.

                  Geen paniek ik ga nu nog niet beginnen maar ik had alvast zin om mijn topic te beginnen!

                  Toedels!
                  Die pineapple chunk van wietzaadjes.nl zet ik ook kortelings.
                  Laat me weten hoe ze het doet, zou graag enkel een teeltje P.C. doen.
                  Anders doe ik die van barneys farm.

                  Thanks mate!

                  Comment


                    Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                    Ik heb t gevoel dat die van wietzaadjes huismerk gwn t zelfde is maar dat ze zelf een zadenrun hebben gedaan maarja dat weet ik niet zeker. Pineapple gaat over een paar weekjes de grond in! Volg t verslagje en je komt alles te weten

                    Comment


                      Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                      Denk dat je de 'gewone' planten toch wel eerder moet zaaien Hypno. Ik was vorig jaar ook laat en dat zag je terug in mijn opbrengst.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                        Wanneer begon jij dan? Als ik eind juni begin hebben ze nog een goede 2 maanden groei. Denk je dat dat te weinig is? Ze moeten niet boven de meter uitkomen!

                        Comment


                          Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                          4 juli begon ik. Beter laaghouden door toppen of lst of in een kleinere pot planten. Ik ga nu ook voor 19 liter ipv 39/30 liter. Ik heb me laten vertellen door B2N dat het het mooiste is als de plant de equinox op 21 juni 'meemaakt' ( langste dag, hierna worden de dagen weer korter). Ik geloof hier wel in. Dus hup, zaaien jij !

                          Ps, ik wilde ze vorig jaar ook kleiner houden
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                            Ik kan nog niet zaaien want ze moeten in de kuipen komen en daar staan nu deze afs in dus xD
                            Kan voorgroeien in die 5L maar dat wil ik max 40dagen doen dus als de afs nog en 5 weken moeten gaan ze gezaaid worden.

                            Comment


                              Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                              Haal er een paar potten bij ?
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Kweekverslag 2016 - Hypno's tuintje

                                Nouja af x niet af zou 50% kans op niet af zijn
                                Nou neen dan heb je het nog niet helemaal gesnapt. Een AF moet twee maal het ressesieve eigenschap ik ga vanzelf in bloei hebben. dat is dan dus "aa" homosychoot resesief AF

                                Kruis je dat met een Niet AF wat dus een Homosychoot "AA" of een heterosychoot "Aa" zou kunnen zijn.

                                Zet dat in een kruis punnet dan zie je dat bij aa x AA en 100 % Aa uitkomt gezien AF resesief is (de kleine a) Tonen alle nakomelingen het kenmerk AF niet maar dragen het wel.

                                Bij de aa xAa kruising komt er 25% aa uit Deze tonen dus wel AF.
                                50 % Toont het niet maar draagt het wel en 25% Toont het niet en draagt het niet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X